Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Vist du leser, så tar jeg utgangspunkt i begge lags siste kamper. Hadde vi tatt med Mexes og resten av A-laget skulle jo Agger, Alonso osv vert med.

Rafa har vunnet CL, vert i CL finalen en gang til, og vunnet FA Cupen, samt vet i Liga Cupen finalen. Dårlig? Neppe.

 

Per dags dato ville Liverpool lekt med Roma. Roma slår ikke et skadeskutt Man U totalt ute av form engang. GG.

Du nevnte da vitterlig både Alonso og Agger.

 

Vunnet CL og Fa cupen. Aldri vært i nærheten av PL. Jeg sier da heller ikke at Rafa gjør en dårlig jobb.

Per dags dato ville Liverpool lekt med Roma. Roma slår ikke et skadeskutt Man U totalt ute av form engang. GG.

Skadeskutt mot Roma? Var vel ikke akkurat B-laget vi stilte med der nei. Forøvrig en kamp som kunne vippet begge veier. I tillegg er form i liga og CL som regel vidt forskjellig, se på Liverpool året de vant CL f.eks.

Veldig glad i å lese det du liker? Han skrev historisk sett. Jeg vet ikke om det stemmer, har ikke sjekka, men det er hvert fall en forskjell på å snakke historisk sett og å snakke i nåtid. Når det er sagt - spiller ikke Man Utd uavgjort mot dumpekandidater i PL og sliter ofte i CL? Dere hevder da likevel jevnt og trutt at det er verdens beste lag?

Leser det som står, å dere er ikke verdens beste lag historisk sett. I Europa er Real Madrid det. Så GG som winydancer og resten av CS/Q3/whatevergutta sier.

 

Vi hevder det da ikke nå, men at man hevdet det før semifinalen i CL er ikke så rart. Spilte glimrende på den tiden.

 

Du kan være eplekjekk nå som dere har noen seire på rad, men glemmer straks den elendige starten dere hadde på sesongen. Vi har én kamp til gode på dere, og vinner vi den er vi kun ett poeng bak dere. Med andre ord har både Liverpool og United vært så å si jevngode så langt i årets PL. Men jeg er overbevist om at dere vil hevde at dere er et bedre lag enn Roma. Hvorfor? Dere har jo slått dem. Men husk at cup er cup da...

Jeg har da ikke nevnt United i denne sammenheng. Å Uniteds ligaplassering har squat og si for denne diskusjonen. Vi er et bedre lag enn Roma siden vi har slått dem nettopp, å banket dem 7-1 ifjor. Den kan ikke argumenteres mot. Anyway united Vs Roma har ingenting med saken og gjøre.

 

At Roma aldri har vunnet CL, vel igjen er dette dags dato. Ikke snøen som falt ifjor.

 

Uansett mener jeg at Roma er et bedre lag enn Liverpool, selv om jeg tror at Liverpool vil slå dem grunnet defensive kvaliteter. Men overall har Roma mer og fare med. Å ikke minst Totti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er et bedre lag enn Roma siden vi har slått dem nettopp, å banket dem 7-1 ifjor. Den kan ikke argumenteres mot.

Vel, dere United-supportere elsker jo og argumentere Liverpools suksess i CL med at "cup er cup, alt kan skje". Da velger jeg og gjøre det samme.. ;) Men du har rett, det er ikke en diskusjon for denne tråden..

Lenke til kommentar
Vel, dere United-supportere elsker jo og argumentere Liverpools suksess i CL med at "cup er cup, alt kan skje". Da velger jeg og gjøre det samme.. ;) Men du har rett, det er ikke en diskusjon for denne tråden..

Ja jeg mener et ligasystem over et år sier mer enn en cup med oppbygningen til CL. Vel jeg argumenterer ikke mot deres CL seier i 2005 med det, godt jobba men dere var bare en dommeravgjørelse fra å ikke komme til finalen. Det mener jeg sier litt om hvor random cup kan være, vi tapte jo mot Coventry i ligacupen. Betyr ikke noe.

Lenke til kommentar
Ja jeg mener et ligasystem over et år sier mer enn en cup med oppbygningen til CL. Vel jeg argumenterer ikke mot deres CL seier i 2005 med det, godt jobba men dere var bare en dommeravgjørelse fra å ikke komme til finalen. Det mener jeg sier litt om hvor random cup kan være, vi tapte jo mot Coventry i ligacupen. Betyr ikke noe.

Sikta til det du sa om at det ikke går ann å argumentere mot at dere vant 7-1 mot Roma. ;)

Lenke til kommentar

Ja at vi gikk videre i cupen ja. Men at resultatet var såpass stort har ingenting med at det var cup eller ikke å gjøre. "cup er cup" utsagnet kommer av at i cup utgjør små faktorer mye mer enn i et ligasystem, f.eks målet dere fikk tilkjent mot Chelsea og målet vi ikke fikk mot Porto. Eller utvisningen Hauge foretok.

 

At dere slo Barca f.eks var deres fortjeneste. At dere slo Chelsea 2005 også forsåvidt, men her var det en noe diskutabel avgjørelse som avgjorde om dere skulle gå til finale eller ikke. Selvfølgelig teller slikt inn på Liga også, men ikke i den grad som det kan gjøre i Cup.

Lenke til kommentar

Akkurat det tror jeg de aller fleste vil si seg enig i. I ligaen må man prestere jevnt over hele året, mens i CL og FA-Cup så kan flere ting virke direkte avgjørende, selv om man selvfølgelig er nødt til å spille bra i en cup også. Man kan kanskje være heldig med noen kamper, men ikke en hel cup, så det må dyktighet til også. Men i CL så møter man jo de store kanonene i Europa da, så å vinne CL er en stor prestasjon. Er også derfor det er den gjeveste cupen å vinne. Men jeg tror nok de fleste vil si at Premier League er det største og viktigste å vinne, spesielt Liverpool-supportere. Man Utd-supportere merker jeg kanskje er litt mer splittet, ettersom veldig mange ønsker å vinne CL igjen siden det begynner å bli noen år siden.

 

Og siden de fleste har konkludert med at det aldri går an å få noe svar på LFC vs. Roma-greia før lagene møtes, så kan vi vel droppe det for nå. :p

Lenke til kommentar

Man Utd res - Liverpool res 1-1 (0-1)

 

 

Pauserapport:[/ Liverpool har vært det klart beste laget i første omgang på Victoria Stadium, og har dominert banespillet stort. De hvite og sortkledde gjestene har vært langt mer ballsikre enn vertene, og spesielt har Sebastian Leto skapt mye problemer for Uniteds forsvar. Argentineren ble også felt innenfor Uniteds 16-meter, men i stedet for å få straffespark ble han belønnet med gult kort for filming. En klar dommertabbe. Liverpool tok ledelsen etter 35 minutters spill, etter et vakkert angrep som ble avsluttet med at Lucas Leiva hælsparket ballen fint tilbake til Jay Spearing, som kontrollert trillet lærkula i langhjørnet fra 11-12 meters hold. Spearing var også nær ved å lykkes med et godt langskudd som Zieler slo til corner like før pause. Liverpool har spilt med fem mann på midtbanen, og Jordy Brouwer som ensom spiss. Ray Putterill (høyre) og Sebastian Leto (venstre) har utgjort vingene, mens en god Damien Plessis har hatt rollen som anker og ballfordeler bak Lucas Leiva og Jay Spearing sentralt. I backrekka har Emiliano Insua vært god på venstrebacken, mens Stephen Darby har hatt mer trøbbel på høyre side. De farlighetene som United har hatt, har oppstått på hans side av banen.

 

Sluttrapport:[/ I 82 minutter hadde ikke Manchester United en eneste avslutning på mål, og Charles Itandje var nærmest vært arbeidsløs i en andreomgang der vertene nesten ikke hadde vært over midtbanen før Liverpools målscorer Jay Spearing noe unødvendig mister ballen på vei fremover midt på banen. United kontrer og innbytter Welbeck får slått et innlegg foran mål. Der dukker hjemmelagets kaptein Kieran Lee opp, og header forbi Itandje og i mål. Blodig urettferdig i en kamp som Liverpool burde ha avgjort til sin fordel lenge før den tid. Dermed ble det ti hektiske sluttminutter med store sjanser til begge lag. Uniteds Dong bommet regelrett på ballen i god posisjon, mens Lucas Leiva headet i stolpen to minutter på overtid. Etter spill og sjanser burde Liverpool ha vunnet denne kampen komfortabelt, og dette må dermed anses som to poeng tapt heller enn ett vunnet.

 

 

Ifra Liverpool.no. Jævlig irreterende!

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar

Har stor tro på mange av unggutta, gledelig at mange er fra eget akademi også! Navn som Jay Spearing, Ray Putterill, Craig Lindfield, Stephen Darby, Robbie Threllfall osv tror og håper jeg kommer seg opp på førstelaget med årene, hvertfall noen av de. Danny Guthrie har jeg også kjempetro på, hører han har spilt bra for Bolton i det siste..

Lenke til kommentar

Ser vi diskuterer CL seieren heftig her, og som noe sier cup er cup.

 

MEN, vi slo ut Juventus(før de gikk på sin store smell og var i knallform). Rett meg vist jeg sier feil, vi slo vell barcelona som vi også slo i fjord. (forøvrig når barcelona spillerene klappet og hilste etter de var slått ut, mens You never walk alone runget over anfield er et av de beste minnene jeg har fra liverpool sine kamper)(ble mye parantes her nå, men måtte ha det med:)

 

Poenget her er , dette er noen eller var kansje verdens beste lag på tidpungtene vi slo dem ut. Grunnen til det var som Hyrlen poengterte defensive egenskaper. Men DET kan ikke forklares med cup er cup, kjøss meg midt i arsle.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle han tulle? I følge rapportene var Liverpool KLART best gjennom stort sett hele kampen.. Hvis det var det du mente da..

 

Ja, jeg har også lest at Liverpool var best i gårsdagens kamp. Og at United var det laget som burde si seg mest fornøyd med uavgjort.

 

Som NightKeeper sier over her så burde Liverpool-reservene slått United-juniorene rimelig lett. Og dette er jo rimelig flaut fra deres side. Så hvordan "Hewitt" her kan skrive "Men positivt å se at våre unge talenter spiller ut de unge djevlene på bortebane." er jo bare helt på tryne.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har også lest at Liverpool var best i gårsdagens kamp. Og at United var det laget som burde si seg mest fornøyd med uavgjort.

 

Som NightKeeper sier over her så burde Liverpool-reservene slått United-juniorene rimelig lett. Og dette er jo rimelig flaut fra deres side. Så hvordan "Hewitt" her kan skrive "Men positivt å se at våre unge talenter spiller ut de unge djevlene på bortebane." er jo bare helt på tryne.

Vel, bra spill er jo ikke synonymt med seier eller hvor mange mål man har da. Kan jo ta kampen mellom Liverpool og United forrige sesong for eksempel. Liverpool var jo klart best, men United scorte jo og vant for det liksom.. Men Liverpool burde absolutt ha vunnet begge disse kampene, men effektivitet foran mål har jo vært og er litt av problemet i hele klubben generellt virker det som..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...