Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sidestiller Roma og Liverpool når det kommer til kvalitet. Men har ingen tro på at Mancini vil godta å gå fra fast plass på Roma til benken i England og Liverpool, ei heller en høyrekant posisjon. Ikke tror jeg at Rafa kjøper han heller siden han ikke har for vane å kjøpe etablerte stjerner, med unntak av Torres.

 

I mine øyne er en spiller som Gamst det Liverpool trenger, ikke nødvendigvis han da. Ikke for gammel, men fortsatt så mye rutine at spillet er noenlunde stabilt. Å som kan brukes i et rotasjonsystem.

Lenke til kommentar

Hvis han ikke vil gå fra fast plass i Roma til Liverpool, hvor han kan risikere å sitte på benken, så kommer han jo heller ikke til å gå til Liverpool, han må jo selvfølgelig være klar over at han ikke er garantert fast plass der. Enkelt og greit. Men jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle ha lyst til å gå til Liverpool, en større klubb i Europa og på supportersiden enn Roma, og spesielt hvis han har problemer med treneren. Meeen, en vet jo aldri med fotballspillere - han kan trives bedre i italiensk fotball og vil heller fortsette der, eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Mancini er brasiliansk. :)

 

Jeg er heller ikke begeistret for italiensk fotball, uten at det har noe med saken å gjøre ... Av den grunn ser jeg heller ikke for mye av italiensk fotball og er ikke verdens beste kjenner av Mancini, men det jeg har sett av ham gjør meg positiv nok så lenge det er innenfor en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Hvis han ikke vil gå fra fast plass i Roma til Liverpool, hvor han kan risikere å sitte på benken, så kommer han jo heller ikke til å gå til Liverpool, han må jo selvfølgelig være klar over at han ikke er garantert fast plass der. Enkelt og greit. Men jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle ha lyst til å gå til Liverpool, en større klubb i Europa og på supportersiden enn Roma, og spesielt hvis han har problemer med treneren. Meeen, en vet jo aldri med fotballspillere - han kan trives bedre i italiensk fotball og vil heller fortsette der, eller noe lignende.

Nå skal jeg være så frekk å si at Roma er hvertfall et bedre lag enn Liverpool, og har i tillegg bedre spillere. Å hvis Liverpool kjøper Mancini bør han være et klart førstevalg på venstrekant. Å du undervurderer størrelsen på Roma som klubb.

Lenke til kommentar

Da skal jeg være så frekk at jeg sier at Roma er et dårligere lag enn Liverpool og at vi ville vunnet greit mot dem i en kamp. Skal man bruke de objektive resultatene i Champions League også så sier de sitt. :) Jeg undervurderer ingenting, det er snarere du som liker veldig godt å undervurdere Liverpools posisjon når du diskuterer (men noe annet forventer vi jo ikke :)), men at Liverpool har mer suksess ute i Europa enn Roma er et faktum som er lett å bevise, og at klubben har flere supporter på verdensbasis er også ganske allmenn kunnskap, men det har selvsagt også mye med å gjøre at engelsk fotball er mer populær enn italiensk. Undervurderer absolutt ikke Roma som klubb ved å konstantere det jeg gjorde, ettersom det er sant. Respekt for Roma har jeg derimot. Og som jeg sier så trenger nødvendigvis heller ikke Mancini å ha lyst til å gå til Liverpool, han kan ha mange forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være så frekk å si at Roma er hvertfall et bedre lag enn Liverpool, og har i tillegg bedre spillere. Å hvis Liverpool kjøper Mancini bør han være et klart førstevalg på venstrekant. Å du undervurderer størrelsen på Roma som klubb.

 

 

Haha. Roma betre enn Liverpool?

HIstorisk sett er jo Liverpool verdens beste lag, og der slår de Roma.

Per dags dato er de også et betre lag. Hvem kom lengst i PL ifjor?

 

Vi kan ta en rask sammenligning av de 2 lagene (Kan basere det på lagene som spilte klubbenes 2 siste kamper:

Doni vs Reina . Klart Reina. Doni er vell omtalt som Roma's svakeste punkt.

 

Panucci - Finnan . Finnan er PL's beste høyreback. Finnes vell lite tvil her også.

Ferrari - Hyypia . Hyypia drar på årene, men etter det jeg kan huske av Ferrari er han en langt betre spiller. Kaller denne uavgjort, men hadde Agger vert her ville LFC vunne dette lett.

Juan - Carragher . En grei Brasiliansk stopper som ikke ville vert i nærheten av landslaget vist de hadde betre spillere, eller Carragher som blør for drakten. Carragher uten tvil her.

Tonetto - Arbeloa . Mer jevn, men med tanke på Arbeloa's form så langt må det da bli han.

 

Pizarro - Riise . Pizzaro og Riise. Ingen vante kantspillere noen av disse. Kaller den uavgjort.

De Rossi - Mascherano . Har sansen for De Rossi, men vil ikke tro Masche står tilbake for han. Uavgjort. LFC seier vist Alonso var her.

Perrotta - Gerrard . Finnes nok ingen tvil. Gerrard.

Mancini - Pennant . Jevn, men Mancini seier. Pennant er dog svært nær.

 

Vucinic - Kuyt . Jevn, men Kuyt ettersom han jobber sinnsykt for laget. Synst Vucinic har stoppet opp i utviklingen sin.

Totti - Torres . Totti må vell vinne denne. Men Torres med litt mer rutine ville tatt denne. Totti passer best som offansiv midtbanespiller.

 

Mao: LFC seier.

Rafa er samtidig den beste manageren.

Lenke til kommentar
Hvem kom lengst i PL ifjor?

Håper det skal være CL. ;p

 

Jeg synes Liverpool er et bedre lag enn Roma og jeg tror vi ville slått dem i innbyrdes (sist gang vi møtte dem for noen år siden vant vi 2-1, men det var en treningskamp). Når det er sagt er Roma et veldig godt lag, men ikke godt nok til å kunne slå et Liverpool-lag tror jeg. De greier ikke engang å slå Man Utd. :p De har ikke hatt stor suksess i Champions League de siste årene, mens Liverpool har to finaler. De har vunnet ligaen én gang på 25 år eller noe slikt, ikke at vi har gjort det superduperbra i ligaen heller, men jeg tør påstå at nivået i Premier League er høyere. Vi har slått bedre lag enn Roma i Serie A de siste årene, tenker da på Juventus i semifinalen i Champions League.

 

Det har ingenting med laget i dag å gjøre, men jeg nyter også det faktum at Liverpool er en mye større klubb enn Roma historisk sett. 5 CL-trofeer - Roma ingen (kun én finale - tap mot Liverpool (selvfølgelig)), 18 PL-titler - Roma 3 Serie A-titler. Enjoyable. :)

 

Hvis Liverpool hadde møtt Roma i dag, ville det blitt ... tjaaaa, 7-1? :p

 

Spøk til alvor: Mitt syn på det selvsagt, er fullt klar over at Hyrlen kommer til å være heeeeelt uenig. ;)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Det er to internationale toppklubber og hvem som er best av de kommer alltid an på øyet som ser. Personlig vil jeg jo selvfølgelig si at Liverpool er foran, mens andre vil være uenige.

For å gå tilbake på det som diskusjonen faktisk stammer fra så ser jeg poenget til Hyrlen. Jeg har også litt vanskelig for å tro at Mancini kommer til Liverpool ettersom han har fast plass på Roma, og ganske så sikkert vil bli benket "en god del" hvis han kommer til Liverpool. Det er selvfølgelig mange andre faktorer som vil spille inn, så vi får bare vente og se.

Lenke til kommentar
Tok du deg nær av det? :ermm:

Nei da ;) Hadde lyst til å påpeke det...

 

Vi får se hva som skjer med Mancini, men hvis han kommer til oss må han vite at Rafa ikke har faste spillere, med unntak av noen få... Slik at han må vise seg sikkelig fram for å ha en mulighet til å bli fast. Men jeg stiller meg skeptisk om han vil komme til England. Ligaene er svært forskjellige og han kan fort floppe. Han har spillt tross alt 5 år i Italia, og vi ser jo at Shevcenko fremdeles ikke har kommet til rette i England...

Lenke til kommentar
Haha. Roma betre enn Liverpool?

HIstorisk sett er jo Liverpool verdens beste lag, og der slår de Roma.

Per dags dato er de også et betre lag. Hvem kom lengst i CL ifjor?

Verdens beste lag? Drøyt. Per dags dato spiller Liverpool uavgjort med dumpekandidater i PL og har et poeng i CL etter å ha tapt mot fjerde siste i fransk serie. Cup er cup, å Liverpool møtte aldri United ifjor.

Vi kan ta en rask sammenligning av de 2 lagene (Kan basere det på lagene som spilte klubbenes 2 siste kamper:

Har du helt glemt Mexes? Å Pennant nesten like god som Mancini? Masch like god som De Rossi? Finnan best i PL, ja her var det mye rart. Arbeloa, hva faen. Jeje, syn på saken og alt det der.

 

Hva har Rafa gjort annet enn å vinne CL? Aldri vært i nærheten PL trofeet.

 

Forresten så sa jeg aldri at Roma var enormt mye bedre, men per dags dato ville Roma slått Lfc. At Liverpool er større når det kommer til fans globalt og seire i CL, joda aldri benektet.

Lenke til kommentar

Dere er flinke til å hvilke på cl-resultatene deres, men husk at cl er en cup, og der kan alt skje. Haugesund er i cupfinalen, er de norges beste lag?

 

Selvsagt har dere gjort det bra i cl, skal ikke benekte det, men skal man vurdere et lag utifra resultater så er det kun ligaen som teller. Her må man prestere jevnt og bra fra august til mai, og det har dere ikke gjort de siste 8-10 årene.

Lenke til kommentar
Per dags dato spiller Liverpool uavgjort med dumpekandidater i PL

Du kan være eplekjekk nå som dere har noen seire på rad, men glemmer straks den elendige starten dere hadde på sesongen. Vi har én kamp til gode på dere, og vinner vi den er vi kun ett poeng bak dere. Med andre ord har både Liverpool og United vært så å si jevngode så langt i årets PL. Men jeg er overbevist om at dere vil hevde at dere er et bedre lag enn Roma. Hvorfor? Dere har jo slått dem. Men husk at cup er cup da...

 

Selvsagt har dere gjort det bra i cl, skal ikke benekte det, men skal man vurdere et lag utifra resultater så er det kun ligaen som teller. Her må man prestere jevnt og bra fra august til mai, og det har dere ikke gjort de siste 8-10 årene.

Og Roma har vel heller ikke gjort det skarpt i ligaen på mange år. Og hvordan kan man så sammenligne to lag som spiller i to forskjellige ligaer? Da er det logisk å gå ut i fra kamper mellom disse lagene. Men så var det cup er cup da...

 

Konklusjon: dette er en idiotisk diskusjon, som ikke har noen fasitsvar.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Verdens beste lag? Drøyt. Per dags dato spiller Liverpool uavgjort med dumpekandidater i PL og har et poeng i CL etter å ha tapt mot fjerde siste i fransk serie. Cup er cup, å Liverpool møtte aldri United ifjor.

 

Har du helt glemt Mexes? Å Pennant nesten like god som Mancini? Masch like god som De Rossi? Finnan best i PL, ja her var det mye rart. Arbeloa, hva faen. Jeje, syn på saken og alt det der.

 

Hva har Rafa gjort annet enn å vinne CL? Aldri vært i nærheten PL trofeet.

 

Forresten så sa jeg aldri at Roma var enormt mye bedre, men per dags dato ville Roma slått Lfc. At Liverpool er større når det kommer til fans globalt og seire i CL, joda aldri benektet.

 

Vist du leser, så tar jeg utgangspunkt i begge lags siste kamper. Hadde vi tatt med Mexes og resten av A-laget skulle jo Agger, Alonso osv vert med.

Rafa har vunnet CL, vert i CL finalen en gang til, og vunnet FA Cupen, samt vet i Liga Cupen finalen. Dårlig? Neppe.

 

Per dags dato ville Liverpool lekt med Roma. Roma slår ikke et skadeskutt Man U totalt ute av form engang. GG.

Lenke til kommentar

Gratulerer med en vellykket "Pappan min er sterkere enn pappan din!"-diskusjon med masse flott, bastant, argumentering. Hvordan kan man helt bestemt fastslå at Roma garantert vil slå Liverpool og motsatt? Morsom lesning å se at enkelte fremstiller Liverpool som helt ubrukelig. Henger tross alt fortsatt med til tross for svake kamper i det siste.

Lenke til kommentar
Per dags dato ville Liverpool lekt med Roma. Roma slår ikke et skadeskutt Man U totalt ute av form engang. GG.

Det er det absolutt dummeste jeg har hørt. Lekt med Roma? Liverpool spiller for det første ikke festfotball, og Roma er et klasselag, og på papiret etter min mening minst på høyde med Liverpool om ikke bedre. Roma har knallgode spillere som Totti, De Rossi, Mancini, Mexes, Cicinho, Cassetti, Giuly osv, ser ikke Liverpool stiller med samme klasse over sitt lag.

Lenke til kommentar

Den eneste muligheten man har til å "måle" slikt, er jo innbyrdes oppgjør. Liverpool og Roma har ikke møtt hverandre siden 2004, så det blir vanskelig. Liverpool vant sist kamp mot Roma, men det var en treningskamp. Men Liverpool slo som jeg tidligere har nevnt Juventus i Champions League for noen år siden, og Juventus var da et bedre lag i Serie A enn Roma. Det er vel det nærmeste man kommer å kunne "måle" noe. Så i utgangspunktet er jo dette en veldig håpløs diskusjon, men akk så morsom. :D

 

Selvsagt har dere gjort det bra i cl, skal ikke benekte det, men skal man vurdere et lag utifra resultater så er det kun ligaen som teller. Her må man prestere jevnt og bra fra august til mai, og det har dere ikke gjort de siste 8-10 årene.

Ja, dette argumentet hang jo skikkelig på greip ... For det første spiller Roma og Liverpool i to forskjellige ligaer. Den ene heter Serie A og er i Italia, og den andre heter Premier League og er i England. Roma har vunnet Serie A én gang på 25 år. Det er 6 år siden Roma vant ligaen. Liverpool har vunnet ligaen fem ganger på 25 år, men det er en stund siden sist gang nå. Dog påstår jeg at nivået i Premier League er en del høyere enn i Serie A.

 

Og klart, cup er cup og overraskelser skjer ofte i cup-er. Men man kan likevel ta utgangspunkt i det når man ser over mange sesonger. Og Roma har tross alt ALDRI lyktes i CL, det lengste de har nådd var finale én gang. Det er ikke bare uflaks at de aldri når lengst i Champions League, de er ikke gode nok.

 

Verdens beste lag? Drøyt. Per dags dato spiller Liverpool uavgjort med dumpekandidater i PL og har et poeng i CL etter å ha tapt mot fjerde siste i fransk serie. Cup er cup, å Liverpool møtte aldri United ifjor.

Veldig glad i å lese det du liker? Han skrev historisk sett. Jeg vet ikke om det stemmer, har ikke sjekka, men det er hvert fall en forskjell på å snakke historisk sett og å snakke i nåtid. Når det er sagt - spiller ikke Man Utd uavgjort mot dumpekandidater i PL og sliter ofte i CL? Dere hevder da likevel jevnt og trutt at det er verdens beste lag?

Lenke til kommentar
Det er det absolutt dummeste jeg har hørt. Lekt med Roma? Liverpool spiller for det første ikke festfotball, og Roma er et klasselag, og på papiret etter min mening minst på høyde med Liverpool om ikke bedre. Roma har knallgode spillere som Totti, De Rossi, Mancini, Mexes, Cicinho, Cassetti, Giuly osv, ser ikke Liverpool stiller med samme klasse over sitt lag.

Vel, akkurat det er vel fordi du er United-supporter. :p

 

Per dags dato så tviler jeg på Liverpool hadde slått Roma, er jo inne i en veldig dårlig periode nå.. Men på sitt beste så tror jeg glatt Liverpool kan ta Roma altså.. Men, egentlig en ganske meningsløs diskusjon.

 

 

Ser at Peter Crouch kanskje går til Man City for £8M.. Bare å selge tvert spør du meg.. Hadde dog ikke gjort noe om han hadde gått til et mindre lag eller en annen liga.. :p Men Carra og Agger kjenner han jo så godt nå at det burde vel ikke by på så veldig store problemer når vi møter City.. Hvis de kjøper han da så klart..

 

 

Edit: Denne spanske midtstopperen som det blir skrevet om på .no ser jo meget interessant ut da. Ut fra beskrivelsen virker det som en ganske tøff spill, noe som er bra.. Ser også på Wikipedia at han er 1.90 høy, så burde jo kunne takle PL fysisk sett. Aldri hørt om karen før, eller sett han spille (utenom et selvmål mot Barca på youtube), men utfra informasjonen virker han meget interessant.. Ung er han og.. At han kan spille venstreback er jo også et pluss..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...