Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Den henger jeg ikke helt med på :hmm:

Er jo sant at han ikke har vært noen scoringskonge for oss, men han har absolutt tilpasset seg spillestilen i den engelske ligaen bra. Ser ikke noen grunn for at Alves ikke skal gjøre det samme. Han virker også mer som en goalgetter enn Kuyt ut i fra det eg har sett av han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kuyt scoret i sin første sesong i Premier League 14 mål - hvorav 12 av dem i ligaen. Men hovedegenskapen hans er arbeidsmoralen, herregud som han jobber. Har vært litt mer skuffende hittil i år, men har jo heller ikke spilt alltid. Scoret 3 mål i CL til nå i sesongen, kommer til å score mer. At han ikke var noen 20+ mål per sesong-spiss visste vi jo før vi kjøpte ham. Men ingen kan komme og si at resultatetene hans så langt er dårlige. Må huske på at arbeidsevnen hans scorer mange mål for oss også, selv om Kuyt ikke nødvendigvis er sist på ballen. Jeg nevner for eksempel selvmålet til Villa i sesongåpningen, hadde aldri skjedd uten Kuyt. Det jeg håper er at Torres og Kuyt skal utvikle et godt samarbeid, for så langt ser det ut til at de passer godt sammen. Begge jobber mye, men Kuyt er nok litt lenger tilbake på banen til tider og jobber mer overalt, mens Torres også jobber som en hest, men er lenger oppe i banen og er nok også en som kan skape mer alene enn Kuyt, samt han er nok mer notorisk målscorer enn hva Kuyt er. Sammen kan de bli et bra spisspar, hvis de får mulighet til det av Benitez så klart.

Lenke til kommentar

Rafael sin handleliste, noen flere enn meg som har en kjeve i gulvet nå? Crouch ser ut til å være på vei bort, synd at vi mister nok en engelskmann, men han må prestere mer for å bli i Englands mest suksessrike klubb, selv om det ikke likner på en slik klubb akkurat nå... :(

 

Men Mancini sitt navn får meg til å stråle av glede, og en erstatter til Finnan ville ikke skadet å ha i bakhånd, men jeg er mer for en midtstopper, gjerne en viss Vincent Kompany. Uansett så har Rafa £20M, og med et salg av Crouch blir det nærmere £30M så jeg har et lite håp om å se Kompany i helrødt...

Lenke til kommentar
Kewell snart tilbake?

En mann som omtrent har blitt glemt, er venstreving Harry Kewell. Australeren spilte i sommer Asia Cup for Australia, og enkelte trodde at dette var sesongen hvor en skadefri Harry Kewell igjen kunne vise gamle kunster. Kewell fikk dog et tilbakefall, og har slitt med å komme tilbake etter sin avrivning i låret. Først ble det meldt at han var ute i 10 dager, noe som virket vel optimstisk. Det har blitt meldt lite om situasjonen fra eller til de siste månedene - men australske Daily Telegraph melder i dag at 29-åringen er tilbake i full trening, og kan være aktuell for møtet med Everton på Goodison Park neste lørdag.

Ble glad når jeg leste dette! Tror neppe han spiller mot Everton, men det faktum at han er i full trening igjen og i det hele tatt er bra nok til at han kan vurderes mot Everton er veldig gode nyheter. Håper på å få se ham på banen som innbytter i løpet av de 4-5 neste kampene hvert fall! Veldig spent på hvordan han kan gjøre det nå, men får han litt kamptrening gradvis tror jeg han kan gjøre det veldig bra igjen slik han gjorde i 05/06-sesongen hvor han kom tilbake fra lang skade. Da satte han jo blant annet inn en suser mot nettopp Everton. :D Han må bare unngå skader igjen med det første, selv om jeg tviler på hvor lenge han kan holde.

Lenke til kommentar

Gledelige nyheter det ja. Får vel kanskje noen reservelagskamper før han kommer tilbake for fullt.. Men, nå bør han holde seg skadefri en stund altså. Er ikke tjent med en spiller som er skada 90% av sesongen og han får en lønn som er rimelig pen..Gledelige nyheter det ja. Får vel kanskje noen reservelagskamper før han kommer tilbake for fullt.. Men, nå bør han holde seg skadefri en stund altså. Er ikke tjent med en spiller som er skada 90% av sesongen og han får en lønn som er rimelig pen..

Lenke til kommentar

5 vinger er strengt tatt ikke så mye, vi må jo ha back-up, skader forekommer ofte. Vi har Pennant og Benayoun på høyre, Babel og Kewell på venstre. Alle sammen kan egentlig spille på begge flankene, men det er på de nevnte sidene de spiller mest. En kant til, for eksempel Mancini eller Quaresma (men han blir nok for dyr), blir ikke for mye, spesielt ikke med tanke på at Kewell er skadet ca. 95% av sesongen og Babel nok vil trenge litt tid på seg til å utvikle seg og etablere seg. Riktignok har vi folk som Riise og Aurelio som også kan spille på venstrekanten, men de skal holde seg på backen!

Lenke til kommentar

Klart jeg måtte Sasab, den var for lett.

 

@ Hewitt. Babel er 21? Jeg mener en spiller man bruker så mye penger på i den alderen skal matches hele tiden for at utviklingen skal fortsette, å da snakker jeg nesten fast plass. Å når dere i tillegg bruker Riise foran han til tider setter jeg spørsmåltegn enten ved kjøpet av Babel eller hvordan Rafa tenker å legge opp kabalen med en stjerne som Mancini som ikke skal benkes. Å kjøper man en slik stjerne setter man ikke han på en plass som for han er andrevalget.

 

Tror nok heller Rafa satser på en stopper av kvalitet i tillegg til en halvtulling til en litt mindre penge som kan spille litt overalt.

Lenke til kommentar
Ja på spissplassen er det jo absolutt mulighet :whistle: Er kun på høyre jeg kan se en mulighet, men der har dere allerede to alternativer? Sette ut Bønna som dere nettopp har kjøpt?

Vel, som du selv presiserte i sta så er Rafa glad i å rotere, så det blir neppe noe problem. ;)

 

Håper egentlig ikke vi kjøper en spiss til hvis vi selger Crouch.. Da blir det mindre variasjon og rotering på topp, og Babel kan også få sjansen der..

Lenke til kommentar
@ Hewitt. Babel er 21? Jeg mener en spiller man bruker så mye penger på i den alderen skal matches hele tiden for at utviklingen skal fortsette, å da snakker jeg nesten fast plass. Å når dere i tillegg bruker Riise foran han til tider setter jeg spørsmåltegn enten ved kjøpet av Babel eller hvordan Rafa tenker å legge opp kabalen med en stjerne som Mancini som ikke skal benkes. Å kjøper man en slik stjerne setter man ikke han på en plass som for han er andrevalget.

Joda, det er jeg for så vidt helt enig i. Babel er også i mine øyne det beste alternativet vårt på venstrekanten nå som Kewell er skadet, langt bedre enn Riise og Aurelio som først og fremst er backer. Likevel trenger vi en venstrekant til. Kewell er mer skadet enn han spiller og har neppe lang tid igjen i Liverpool, og vi trenger jo en i back-up, og en som kan være et alternativ og en konkurrent til Babel. Da er Mancini et godt valg. Drar man til klubber av for eksempel Liverpool sin størrelse så må man uansett regne med å risikere å sitte på benken, ettersom lag av slike størrelser har en stor og god tropp. Går Mancini til Liverpool regner jeg med at han er smart nok til å skjønne det, og ikke begynner å sutre hvis han går noen kamper uten å spille. Tror uansett han ville fått spilt en del dog, ettersom han kan spille på begge kantene.

 

Men vi får se, for alt vi vet kan jo opplysningene om hvilke spillere Benitez har i sikte ikke ha rot i virkeligheten, Rafa selv har tross alt ikke sagt noe om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...