Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Selv synes jeg vi har større behov for HB og VB enn midtstopper. Moreno er helt håpløs defansivt.

Laget trenger en sterk sentrallinje. Hele veien fra midtforsvar til angrep. Pr i dag er laget skjørt (og ubrukelig til dels...) på veldig mange plasser. Moreno har plasseringsevne som en blind katt i trafikken, det er jeg enig i. Brukbar fremover og helt, helt håpløs bakover. Dessverre har altfor få av kjøpene fra forrige sommer prestert bra.

dessverre sant, hans feil alene er grunnen til vi har tapt så mange toppkamper, det er skummelt :( men kan være han vokser og lærer av sine feil, men kan ikke annet enn å savne jon arne riise når han var der,  gjorde endel blundere ja men var bunnsolid frem til det fatale selvmålet i CL som hadde knekt enhver person mentalt.

Can er den eneste signeringen jeg vil si har vært noenlunde suksess, nå spiller han i en rolle han egentlig ikke er vant til men han tilvenner seg og gjør en god jobb og er fast. En allsidig spiller som fighter og har ihvertfall for meg og mine kompiser blitt en helt( Djengis Khan, har ikke noe valg)

Den beste tingen rodgers har gjort på overgangsvinduet var jo å hente Ibe tilbake, fantastisk ung spiller som har vært god i omtrent samtlige kamper, meget allsidig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel litt tidlig å dømme Moreno syns jeg. Han har vist hvor god han kan være.

Men litt ut og inn av laget, ny liga og det faktum at han er ung så er det mye av dette i spillet hans som kan forandres på til det bedre.

I verstefall så kan vi alltids omskolere han til ren ving i stedet. :p

Lenke til kommentar

På min ønskeliste står det 2-3 klassespillere. 1 stopper, 1 midtbanemotor for å komplettere midtbanetrioen sammen med Henderson og Can og muligens en spiss og høyreback.

Men det er veldig vanskelig å si akkurat nå føler jeg. Vi har en haug med spillere på reservelaget som bør prøves ut skikkelig i sommer og som bør lempes ut av klubben om de ikke anses som gode nok.

Jeg tenker da på spillere som Ilori, Teixeira, Wisdom, Yesil, Pelosi, Smith, Lussey og Dunn. Spillere som jeg mener har kommet i en make or break alder.

Yesil og Pelosi har vel egentlig ingen fremtid i Liverpool. Begge har vært ekstremt uheldige med skader og har vel egentlig ikke fått vist noe de årene de har vært her.

Smith, Lussey og Dunn kommer nok bare til å bli værende på reservelaget vil jeg tro.

Og selv om Ilori og Teixeira hadde vært veldig spennende å se så tror jeg nok at begge to blir solgt ved første anledningen.

De mest lovende spillerene vi har pr. i dag er egentlig litt for unge til å spille fast på førstelaget. De fleste av dem er vel 17 år uten stort med erfaring annet enn fra reservelaget.

Bør lånes ut til Championship klubber neste år som virkelig ønsker å bruke de. Meningsløst å låne de ut til klubber hvor de bare sitter på benken eller ikke en gang er med i kamptroppen. Da kan de like gjerne bare trene med førstelaget til Liverpool.

Lenke til kommentar

Er vel litt tidlig å dømme Moreno syns jeg. Han har vist hvor god han kan være.

Men litt ut og inn av laget, ny liga og det faktum at han er ung så er det mye av dette i spillet hans som kan forandres på til det bedre.

I verstefall så kan vi alltids omskolere han til ren ving i stedet. :p

Tidlig ja, men det ser ut som om han ikke er en fotballsmart spiller. En enda verre utgave av Glen Johnson defensivt.

Selveste Mourinho ville hatt problemer med å få skikk på han :)

Lenke til kommentar

For å vinne PL trenger Liverpool nye backer. Ny keeper som er like god som Mignolet. Skrtel og Sakho er vel de som har fungert best bak der, men de andre er ikke gode nok.

På midten er det vel ikke så mange som er av PL-vinnerkvalitet. Henderson og Lallana er vel de som kan ha en fremtid, sammen med Coutinho.

Fremme er det bare Sturridge som er av en hvis kvalitet. I tillegg er Origo på vei inn.

Det betyr at spillere som Aspas, Alberto, Illori, Balotelli, Borini, Allen, Jones, Enrique, Lambert, Coates, Manquillo, Moreno, Markovic, Toure, Lovren osv kan pakke sekken.

Alle kan ikke dra på en gang, men en vinner ikke PL med så mange middelmådige spillere.

Noen vil sikker argumentere med at det ikke var Suarez som holdt på å vinne PL alene forrige sesong. Og det er jo riktig. Men den sesongen var Sturridge mer skadefri, Carragher var på laget, Gerrard var bedre enn denne sesongen osv. 

Og det er slik at når en har gode spillere rundt seg, hever en seg selv også, mens når en har dårlige spillere rundt seg, synker eget nivå også. 

15 spillere ut faktisk. Du har ikke tenkt å ha folk på benken neste sesong eller? Hvis vi skal forbedre oss hjelper det ikke å selge masse, og kjøpe masse. Her må man være lure, og bli kvitt de vi har mulighet til å bli kvitt, og kjøpe inn få, men dyre og gode spillere som kan gå rett inn i førsteelvern.

Folk som Allen og Moreno spesielt er det null poeng i å selge, da det er viktig å ha folk i backup som kan gjøre en grei jobb. Toure har jeg heller ingenting i mot om blir, ser for meg han er en type som er viktig å ha i garderoben. Vunnet PL før, har vært kaptein og har karisma. Lovren får nok en sesong til, da ingen vil kjøpe han og betale like mye som vi gjør nå i lønn.

Syns forsvaret vårt har fungert bra med Can-Skrtel-Sakho trioen. Er mer nye backer som trengs, og en verdig erstatter for Gerrard. En kvalitetsspiss inn hadde heller ikke vært å forakte.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

For å vinne PL trenger Liverpool nye backer. Ny keeper som er like god som Mignolet. Skrtel og Sakho er vel de som har fungert best bak der, men de andre er ikke gode nok.

På midten er det vel ikke så mange som er av PL-vinnerkvalitet. Henderson og Lallana er vel de som kan ha en fremtid, sammen med Coutinho.

Fremme er det bare Sturridge som er av en hvis kvalitet. I tillegg er Origo på vei inn.

Det betyr at spillere som Aspas, Alberto, Illori, Balotelli, Borini, Allen, Jones, Enrique, Lambert, Coates, Manquillo, Moreno, Markovic, Toure, Lovren osv kan pakke sekken.

Alle kan ikke dra på en gang, men en vinner ikke PL med så mange middelmådige spillere.

Noen vil sikker argumentere med at det ikke var Suarez som holdt på å vinne PL alene forrige sesong. Og det er jo riktig. Men den sesongen var Sturridge mer skadefri, Carragher var på laget, Gerrard var bedre enn denne sesongen osv. 

Og det er slik at når en har gode spillere rundt seg, hever en seg selv også, mens når en har dårlige spillere rundt seg, synker eget nivå også. 

15 spillere ut faktisk. Du har ikke tenkt å ha folk på benken neste sesong eller? Hvis vi skal forbedre oss hjelper det ikke å selge masse, og kjøpe masse. Her må man være lure, og bli kvitt de vi har mulighet til å bli kvitt, og kjøpe inn få, men dyre og gode spillere som kan gå rett inn i førsteelvern.

Folk som Allen og Moreno spesielt er det null poeng i å selge, da det er viktig å ha folk i backup som kan gjøre en grei jobb. Toure har jeg heller ingenting i mot om blir, ser for meg han er en type som er viktig å ha i garderoben. Vunnet PL før, har vært kaptein og har karisma. Lovren får nok en sesong til, da ingen vil kjøpe han og betale like mye som vi gjør nå i lønn.

Syns forsvaret vårt har fungert bra med Can-Skrtel-Sakho trioen. Er mer nye backer som trengs, og en verdig erstatter for Gerrard. En kvalitetsspiss inn hadde heller ikke vært å forakte.

Når du kommenterer andre sine innlegg, bør du først lese nøye og forstå det først.

Jeg skriver ikke at alle 15 må ut. Jeg skriver at det ikke går å selge alle på en gang, men at en vinner ikke PL med mange middelmådigheter i stallen. Det er hele mitt poeng.

Lykke til neste gang du skal sitere og kommentere andre innlegg. 

Lenke til kommentar

Mignolet ligger greit an til å vinne "Golden Glove" (flest clean sheets). Han har 13 så langt, likt med Forster (som er ute med langtidsskade). Fabianski og Foster har 11 og DdG og Hart har 10. Han har virkelig tatt steg, 8 av de siste 12 kampene i serien har gitt clean sheet. Alt dette i en sesong som startet ræva for han, og veldig mange ønsket han langt vekk.. Nå må han bare jobbe for å holde toppnivået jevnt oppe, noe som vil bli bedre om han får en reell utfordrer.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Mignolet er enda noen år unna det de fleste ser på som keeperes "gullår". Synes han skal få en sesong til som førstevalg, evt at vi henter en ung og talentfull som kan sitte på benken og evt spille cupkamper(ta over for Jones). Så får vi reevaluere ham etter neste sesong.

Lenke til kommentar

Jeg syns også han skal få en sesong til som førstevalg med mindre vi får en ufattelig god deal på f.eks. Cech (som om det skjer...). Men jeg syns vi må bytte ut Jones snart, Mignolet trenger en utfordrer, og det er ikke Jones (selv om BR prøvde det...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...