Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La de som ikke har fått spille så mye sjansen både i cup og PL. Synes Markovic, Borini og spesielt Can burde få spille mer. Kanskje noen unggutter også.

Hva tror dere om Wisdom neste år? Håper han får en fair sjanse i Liverpool. Alt er jo bedre enn det horrible forsvaret vårt om dagen.

Tipper kampen mot Bournemouth blir svært jevn. Et godt Championship-lag som kanskje hever seg mot et middels PL lag totalt uten selvtillit. Forskjellen er mindre enn man skulle tro.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye til Wisdom, men har vel inntrykk at han er noe mer stabil i formen sammenlignet med Johnson.

Jeg håper mest av alt at vi satser på Ilori neste sesong. Forsvaret skriker etter en annen type stopper enn det Skrtel, Lovren og Sakho representerer.

Han har jo potensiale. Jeg mener, hvor mange unge stoppere kunne skilte med å stagge Messi forrige sesong? :p

Etter det jeg har sett så har Ilori fart, ballkontroll og virker relativt god på posisjonering. Kan ta feil, men det er det inntrykket jeg har fått.

Håper på at "B"-laget får sjansen i morgen ja. De kan umulig gjøre det stort verre enn "A"-laget gjør det for tiden. De spilte jo bra borte mot Real Madrid, så så dårlige kan de jo ikke være.

Lenke til kommentar

Vi har fått litt skadeproblemer igjen. Johnson ute hele jule-programmet og Balo sliter fortsatt med lysken og er kanskje usikker mot Arsenal.

http://www.liverpool.no/Nyheter/Johnson-mister-hele-juleprogrammet.aspx

http://www.liverpool.no/Nyheter/Balotelli-har-fortsatt-lyskeproblemer.aspx

Origi vant talentpris i Belgia :)

http://www.liverpool.no/Nyheter/Talentpris-til-Origi.aspx

Kamptråd til Arsenal: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1642559

Ligacup-kampen trenger vel kanskje ikke en egen kamptråd?

Hvorfor ikke? Synes det hadde vært helt greit :)
Jeg kan lage hvis du ikke gidder ;)

Hva håper folk om cupkampen? Håper dere på "benkesliter-oppstilling" eller toppet lag? Bournemouth leder jo Championship, og har ikke tapt på 12 kamper.

Jeg føler at de nasjonale cupene bør bli satset på nå, så gjerne start med et sterkt lag. :)

Lenke til kommentar

At Johnson er ute med skade, er jo en av få gode nyheter! At Balotelli evt er ute er mer synd, ettersom han faktisk spilte ganske brukbart mot United. Og andre spisser har vi jo ikke; Lambert er dårlig, Borini blir ikke brukt, Sterling er elendig foran mål. Starte med sterkt lag kommer uansett ikke til å skje, ettersom vi ikke har noe sterkt lag.

Lenke til kommentar

Semi er deilig!

Mine synspunkter om 3-4-3 og mitt forslag til en toppet ellever:

Keeper: Mignolet. Jeg syns fortsatt han er milevis bedre enn Jones, selv om Mignolet har slitt denne sesongen. Forhåpentligvis har dette vært en wakeup-call. Jeg tror Mignolet hadde tatt minst 2 av 4 mål Jones slapp inn, i alle fall det i kveld.

Back-treer: Kolo-Skrtel-Sakho. Jeg syns ting virket mye sikrere etter Sakho kom inn. Syns han gjorde en god jobb defensivt, og han bommet vel bare på èn pasning i hele andre omgang.

HVB: Markovic. Jeg syns ikke Henderson kommer til sin rett som høyre ving-back, derfor velger jeg Markovic her. Han har gjort en god jobb som VVB, både fremover og bakover. Farten redder han mange ganger i det defensive arbeidet.

VVB: Emre Can. Can har spilt venstreback tidligere. Var veldig i tvil om Moreno eller Can, og det er i grunnen veldig 50/50 for min del.

SM: Gerrard og Henderson. Henderson kommer mye mer til sin rett som SM. Velger også Gerrard, selv om mange har kritisert han for spillet denne sesongen. I en 3-4-3 får han litt mindre defensivt ansvar, da han har 3 stoppere bak seg, og kantene ikke er hans ansvar. Han får også brukt sin (fortsatt) veldig bra pasningsfot, med 3 (potensielt 5) spillere foran seg. Henderson er et arbeidsjern, begge retninger, og har også en veldig fin pasningsfot.

Fremre treer: I dag syns jeg spillet funket så bra at jeg har lyst å gå for samme treer som startet i kveld. De har fart, samspill, bytter posisjoner, kan utfordre alene osv. Mangler litt på avslutninger. Hvis Balotelli er fit, kan han komme inn i pausen. Skulle gjerne sett Borini også, men jeg vet ikke hvor jeg skulle fått plass til han. Jeg ser han gjerne inn for en av de tre som startet i kveld. Men da gjerne enda tidligere enn 89. minutt. Å starte uten en ren spiss er selvfølgelig ikke ideelt, men det funket bra i dag. Nei, Bournemouth er ikke all verdens motstander, men taktikken funket konge mot United og, som ble reddet av DDG.

Mignolet

Toure - Skrtel - Sakho

Markovic - Henderson - Gerrard - Can/Moreno

Lallana - Sterling - Coutinho

EDIT; La kanskje litt vel mye vekt på kveldens kamp. Formasjonen over ville jeg benyttet mot svak motstand, som den i kveld. Mot sterkere motstand ville jeg benket Gerrard. Han ble usynlig mot United, f.eks. Da kan man kjøre inn Can eller Lucas for Gerrard (og Moreno som VVB om Can spiller i midten).

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...