Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kliner denne inn i en mer relevant tråd.

Jeg er allerede forelsket i Emre Can. Driv, styrke og teknikk. Hvordan han først dyttet bort Richards mot City, og nå ufyselige Mario mot Milan - det er så deilig, det! Førstelag. Høyaktuell bakpå årets hjemmedrakt. Incoming rant:

Henderson er lagets viktigste spiller, mer behøver jeg ikke å si. Førstelag. Coutinho gjør meg våt nedentil, men må fortsette å arbeide med avslutningene sine. Førstelag. Suso kommer til å bli en verdifull innbytter denne sesongen. Han er selvsikker og har alle de kvaliteter som kreves for å lykkes. Vår egen, uferdige Silva? Benken. Coates har utmerket seg og gir nå Skrtel tøff kamp om tredje stopperplass. Benken, begge to. Robinson og Kelly vil aldri bli gode nok for Liverpool (dette ordner Moreno og Manquillo). Benken for bredde. Jeg elsker Agger, og hjertet mitt sier "behold". Fornuften skriker på den annen side "selg". Han fortjener fast spilletid, og bør avslutte karrieren sin i en mindre fysisk og mer tempofattig liga. Gutten er en kjeks. Selg. Enrique har mistet mye etter skaden sin. Henvises til benken. Moreno går rett inn som førstevalg.

Allen bør sjelden starte, men er en svært energisk arbeidshest type Park som kan komme inn og endre et kampbilde. Benken. Johnson (!) selges, og Liverpool bør villige gå med på å dekke 1/3 av lønnen hans for en eventuell ny klubb, om det er det som skal til for å få han bort. Jeg kan ikke få sagt det nok; Johnson må virkelig selges. Mignolet har vist eksplosive takter som skuddstopper (ikke noe nytt her), i tillegg til å ha beveget seg litt mer rundt i feltet. Forrige sesong var han lite bevegelig, og dersom han først valgte å involvere seg, gikk det ofte galt. Liker fyren godt. Førstelag. Dersom ikke Reina selges ringer jeg BR.

Lucas har jeg egentlig mistet litt troen på, men i dag imponerte han. Behold han som et alternativ og la han forsøke å arbeide seg inn på laget igjen. Benken. Gerrard er fortsatt briljant, dog merkbart eldre. Han er ikke lenger et klart førstevalg. Hvis ikke Sterling er en verdensklassespiller innen 3 år skal jeg løpe naken rundt på Flesland til sikkerhetsvaktene feller meg. Førstelag. Peterson er en ivrig kar og et artig skue, men han trenger et utlån til en ålreit klubb der han loves fast spilletid. Benken/utlån.

Ibe bør være fast inventar på benken. Trenger vi kontrings- og bakromsstyrke, er Ibe mannen å kalle inn. Sakho er et soleklart førstevalg på stopperplass. At folk hetset han for tilsynelatende å være klossete med ballen i beina, er intet mindre enn komisk. Halvparten av pasningen hans går gjennom første midtbaneledd og åpner opp for angrepet. Den andre halvparten er "bare" sikre og solide pasninger. Kun et par prosent er bom. Jeg er fornøyd med Jones som andrekeeper, tro det eller ei. Kolo er ikke god nok nå som også Coates begynner å yppe seg, men han tilfører likevel en trygghet og kommuniserer flittig. Borini bør ta hatten sin og gå.

Sturridge har virket veik. Jeg håper ikke at han sto over dagens trening og kamp fordi han er særlig til skadet. Noe smågreier, får vi tru. Førstevalg. Markovic kan jeg ikke si så mye om ennå. Dog blir han sittende på benken til å begynne med. Lallana er førstevalg. Coady er ikke det helt store, synes jeg, men det er strålende at BR gir unggutta sjansene de skriker etter. Det er uansett for tidlig å si. Han trenger spilletid, noe han ikke vil få mye av i Liverpool den kommende sesongen. Utlån? Lovren rett inn som Sakho-makker. Lambert har egentlig ikke vist noe som helst så langt, men jeg håper og tror at han kan komme inn fra benken og putte et par vitale mål for oss.

Can VS Mario:

https://vine.co/v/M97II20tL5l

Can VS Richards:

https://vine.co/v/MErATnhzM6a

Suso-goll:

http://www.gfycat.com/CraftyJauntyFlee

Endret av Diskusjonsmumriken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett noen kamper enda, men i følge rapportene så virker Can som en spiller som passer hånd i hanske hos Liverpool. Ung, sulten og med stor arbeidskraft.

Passningen til Coutinho på målet til Suso er så enkel, men likevel genial. Alle forsvarene forventer passningen fremover for det er jo der han ser, så ut av det blå så sender han den til siden og litt bakover.

Jeg er derimot ikke enig i at Agger bør selges. Ikke med annet han virkelig ønsker det selv. Han kan tilby noe i den backrekken som de andre ikke har og vi skal tross alt spille mange kamper denne sesongen forhåpentligvis.

Heller ikke enig at Reina må selges. Hvis ingen vil ha han, behold han. Hva har vi å tape på det om Reina selv vil bli? Jones har tydeligvis ikke noe imot å være tredjevalg, for det har han vært før.

Samme gjelder Johnson. Tviler sterkt på at noen vil kjøpe han og han bør bli ut kontrakten som går ut neste sommer er det vel. Det virker ihvertfall som at eierene er villige til å la han gå gratis.

Hvor vidt han bør være førstevalg er en annen sak. :p

Derimot litt kjipt selvsagt at Johnson og Reina spiser såpass stor del av lønnsbudsjettet.

Er jo egentlig der det stopper litt og ikke selve pengene til å kjøpe klassespillere.

Men, som vi vet, det finnes noen store navn der ute som passer den type spiller Rodgers ønsker seg til Liverpool. Spørsmålene er heller, har vi råd og vil de komme til oss?

At Sakho er klomsete og ukomfortabel med ballen er bare en optisk illusjon. Fyren har egentlig en vanvittig teknikk til forsvarspiller å være. Og hvis jeg ikke husker feil så hadde han faktisk en treffsikkerhet på ca 92%. Og det er ganske imponerende med tanke på at veldig mange av passningene er fremover og ikke bare støttepassninger.

Det blir uansett en veldig spennende sesong vi snart begynner på. :)

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sturridge sendt hjem til lIverpool med en liten skade. Det vil si at han ikke får være med å spille finale mot United, dog rekker høyst sannsynlig PL-starten. Lallana og Flanno blir også med Daniel til Liverpool med skader. Småkjipt.

Lenke til kommentar

Har ikke sansen for ryktene om Balotelli.

Han virker litt høy på seg selv, og kan gå sur hvis det ikke går hans vei. Da har det ofte blitt kort i en eller annen farge til Balotelli.

Men hvis vi ser tilbake på historien til Liverpool så har de allikevel hatt en del såkalte urokråker i stallen.

Pennant, Suarez og Bellamy (to ganger) har alle vært på lønningslista til Liverpool. Sikkert flere og. Bare Suarez som har skapt masse trøbbel for klubben med utestengelser.

Kanskje Rodgers og de andre som kjøper og selger spillere i Liverpool ser noe vi ikke ser?

Mulig Balotelli ikke er så dumt, han er jo en strålende spiller til tider, bare 23 år, og kanskje han blir voksen etterhvert og roer sitt temperament...?

Men eg har mine tvil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Meget god pris for en spiller av hans kaliber, kommer nok til å nette en (liten ivertfall) bøtte med mål utover sesongen. Men er en urokråke, bajas og egotrip av rang(det var også Suarez og Sturridge også forøvrig).

Signerer Liverpool en spiller som Mario så viser klubben at de mener alvor.

Om han slår an eller ikke er cointoss. Liverpool blir nok ikke avhengig av Super-Mario med laget og spillestilen vi kjører under Brendan Rodgers, dog klubben kommer til å dra stor nytte av en slik spiller i laget.

Håper han kommer, om ikke for noe annet enn for underholdningens skyld. Bare tenk dere united-campen hver gang han gjør noe dumt på banen. Kan bli så gøy.

Lenke til kommentar

Sant skal dog sies, akkurat det kunne ikke ha skjedd til en spiller som fortjener det mer (Pepe).

Hadde dommedag kommet og de som fortjente det hadde steget til den allmektige beveren i himmelen, hadde Pepe stått som Satans representant på jorden for å pine de som ble igjen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...