Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måten City vant (/United tapte) ligaen på var mye mer emosjonelt enn noen annen gang United har vunnet den for meg. Grunnen til at jeg håper City vinner nå er fordi det plutselig (dog helt naturligvis) kom tusen skapsupportere ut av Liverpool-skapet sitt og det gleder meg så jæverlig hvis de får den lille drømmen knust igjen. Særlig når det har vært så poetisk som det har vært også.

Mer enn det står om "bry seg mer om andres lag enn sitt eget lag" handler det om skadefryd vs null fryd. Ikke at det ikke var fryd å se Januzaj, Lawrence og Wilson mot Hull da, selvsagt :)))

Lenke til kommentar

Har man snev av suksess så får man flere supportere(gloryhunters?). Jeg vet om flere som har "mistet interessen" for engelsk fotball etter denne sesongen mtp United, og de skulle hatt i ræven hele gjengen.

Måten City vant på i 2012 var herlig og det ga meg frysninger nedover ryggen, jeg satt med ett jævla stort glis i ett par minutter etter kampen men jeg hadde ikke reagert på samme måte om Liverpool vant ligaen. Det hadde nok blitt samme reaksjon som i 2005, tårer av glede. Har hatt ett par søvnløse netter de siste dagene hvor jeg har tenkt ut scenarier på hvordan Liverpool magisk nok vinner ligaen i år. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

De vinner på samme måte nå. Hakket bedre hvis de vinner sin siste kamp. Og hvis de skulle vinne så er det minst like fortjent som i 2012 mtp på prestasjoner.

Samme måte? De sikra vel ligagullet i siste minutt av siste kamp i 2012. Tviler sterkt på at det samme kommer til å skje nå. En helt vanvittig spennende avslutning på sesongen. De vant ligaen nå når vi tapte poeng mot Chelsea - så blir litt antiklimaks denne gangen, i forhold til da. Helt klart et fortjent gull ja, City er vanvittig sterke.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Vel, på samme måte som City kanskje skaffet gullet etter at Liverpool tapte mot Chelsea, tapte Man Utd gulle da de tapte mot City i 2012. Tror færre hadde tro på QPR i siste runde den gangen, enn folk tror på West Ham i år, så de kan jo bli spennende.

Det argumentet med skapsupportere skjønner jeg ikke helt. Det skjer jo samme hvem som vinner. Var en del fler Man Utd fans da de holdte på å ta gull i 2012 for å si det sånn.

Er ingen stor fan av Gerrard, og synes det var litt gøy at det var akkurat han som dreit seg ut hvis de først skulle tape mot Chelsea. Uansett så synes jeg det ville vært veldig bra om han kunne vunnet PL nå med Liverpool og bevist at man kan vinne på den best mulige måten om man står løpet ut med samme klubb. Håper jeg får se minst mulig Torres og Van Persie lignende overganger i fremtiden.

Lenke til kommentar

plutselig (dog helt naturligvis) kom tusen skapsupportere ut av Liverpool-skapet sitt og det gleder meg så jæverlig hvis de får den lille drømmen knust igjen

En ting som iallefall tør å stikke hodene sine frem igjen etter tapet mot chelsea er nett-trollene. Har alltid vært ille på db, tv2 osv, men DAMN. Mange her inne som tør trolle igjen også ;)

Lenke til kommentar

Dreit seg ut?

38 kamper i en sesong, ikke tre.

Skal vi ta med alle kampene en sesong er det flere topplag som har drete seg ut

En som kom med en godt argument i en annen tråd etter Chelseatapet.

Men hva man gjør i starten av sesongen har lite å si. Det er om en klarer holde hodet kaldt, og holde formen oppe ut hele sesongen. Det klarte vi dessverre ikke. Det er nå de siste 5-10 kampene marginene gjelder, dommerfeil avgjør osv. Da er det alt for sent å rette opp i feil.

City har rett og slett bedre erfaring med slike situasjoner og kamper. Liverpool er ungt, og troppen har ikke spilt en hel sesong isammen med trener og fast første 11´er.

Vi har savnet Enrique på backen hele sesongen, og vi har lidt uten Henderson i midten. Slike små marginer, samt erfaring og bredde kan City slå i bordet med.

Men det grunnlaget BR har bygd denne sesongen er imponerende. Tenk deg hva som kan bygges videre i fremtiden. Og det er erfaring gull verdt vi tar med oss til neste sesong.

Lenke til kommentar

De vinner på samme måte nå. Hakket bedre hvis de vinner sin siste kamp. Og hvis de skulle vinne så er det minst like fortjent som i 2012 mtp på prestasjoner.

Samme måte? De sikra vel ligagullet i siste minutt av siste kamp i 2012. Tviler sterkt på at det samme kommer til å skje nå. En helt vanvittig spennende avslutning på sesongen. De vant ligaen nå når vi tapte poeng mot Chelsea - så blir litt antiklimaks denne gangen, i forhold til da. Helt klart et fortjent gull ja, City er vanvittig sterke.

På målforskjell i siste runde. Kan skje igjen.

Lenke til kommentar

Dreit seg ut?

38 kamper i en sesong, ikke tre.

Skal vi ta med alle kampene en sesong er det flere topplag som har drete seg ut

Er vel umulig å si at Gerrard ikke dreit seg ut mot Chelsea, uansett hvor god han har vært resten av sesongen. Hadde han ikke glidd der hadde LFC sannsynligvis vunnet ligaen.

Lenke til kommentar

Arsenal og Liverpool er jo kanskje de lagene som har et best mulig utgangspunkt for neste sesong, hadde jeg vært Liverpool-supporter hadde jeg selvfølgelig vært skuffet over at gullet virker å glippe, men dere har overgått egne forventninger og treneren har signert ny kontrakt.

Virker veldig lovende fremover for Liverpool, og Arsenal om Wenger orker å hente inn spillere som forsterker første-elleveren og gjør stallen større.

Lenke til kommentar

Utgangspunktet for Liverpool er utrolig mye bedre foran neste sesong enn det var foran denne, men.. De har levd på en flytbølge denne sesongen, og skulle det ende med 2. plass vil det være kjipt. Det er klart at man kan si at før sesongen var målet topp 4, men når man leder ligaen med tre kamper igjen, så mister man et gull om man blir nummer to eller tre.

Liverpool må ut og forbedre stallen i sommer, og samtidig holde på Suarez. Jeg tror ikke Suarez har tenkt seg noen vei, men man vet aldri. Neste sesong skal de spille utrolige mange flere kamper, i alle fall om de klarer å komme lenger i cupene, samt avansere i CL. Denne sesongen er det mange av topplagene som delvis har skuffet litt i serien. Selv om City skulle ende med gull, så vil jeg ikke si deres poengfangst har vært fantastisk. Tror Chelsea også vil være bedre neste sesong. United og Arsenal før neste sesong tør jeg ikke spø før 1. september og hvem som eventuelt er manager for lagene.

Lenke til kommentar

Jeg tror forskjellen på nå, og forrige gang vi kom på andreplass, er at vi faktisk kommer til å bruke endel penger på å forsterke laget nå. Skjønner fortsatt ikke hvorfor de forrige eierne ikke skjønte at vi hadde en vanvittig sterk stamme (om ikke tropp) som garantert hadde oppnådd suksess hvis den hadde blitt bygget videre på.

De la jo ikke inn noen midler, og vi solgte faktisk for mer enn vi kjøpte i sesongen etter andreplassen. Spillerne mistet helt troen på grunn av eiernes manglende ambisjoner. Er neppe tilfeldig at Alonso, Mascherano og Torres alle forsvant i den samme perioden. Viktig at vi nå viser ambisjoner til å bygge videre på det vi har startet, for å unngå at det samme skjer igjen. Heldigvis virker de nye eierne til å være langt mer kompetente enn de forrige.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...