Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Det forsterkes selvsagt av at mange oss har ganske Liverpool-supportere som venner som tok gullet nærmest på forskudd for et par uker siden. Som jeg sa den gangen også, så skal jeg fullt ut gratulere dem med gull om det blir til det, men selvfølgelig vil jeg holde med alt annet en Liverpool.

Tydelig at vi har forskjellig vennekrets. De eneste jeg har snakket med de siste ukene som har tatt LFC-gull på forskud er supportere av andre lag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesielt slike utsagn som dette

Jeg jublet høyt, nesten like høyt som for hvert seriegull, da Chelsea vant mot Liverpool på Anfield.

Men han har jo sett hver eneste match denne sesongen, han kan jo umulig ta feil av noe som helst.

Skjønte ikke helt sammenhengen mellom det jeg skrev og det du skrev, men det gjorde vel nok ikke du heller. :)

Lenke til kommentar

Det forsterkes selvsagt av at mange oss har ganske Liverpool-supportere som venner som tok gullet nærmest på forskudd for et par uker siden. Som jeg sa den gangen også, så skal jeg fullt ut gratulere dem med gull om det blir til det, men selvfølgelig vil jeg holde med alt annet en Liverpool.

Tydelig at vi har forskjellig vennekrets. De eneste jeg har snakket med de siste ukene som har tatt LFC-gull på forskud er supportere av andre lag.

Det finnes selvsagt noen i begge leire, men de fleste jeg har snakka med var veldig så selvsikre etter seieren mot City og spesielt da Chelsea snublet mot Sunderland. Inngikk tre-fire veddemål de ukene der. Så får vi se om jeg vinner noen av de, hehe.

Farlig å være selvsikker, og jeg ville aldri vært selvsikker før noe er helt klart. På samme måte så tror jeg fortsatt Liverpool har en sjanse. At City snubler mot West Ham, det kan skje.

Lenke til kommentar

Siden Chelsea ser ut til å rette seg etter FFP, så er det bare City jeg virkelig misliker med sine forsøk på å lure seg unna FFP.

Ellers så gir jeg egentlig faen i alle de andre lagene i ligaen. Jeg heier på Liverpool, de andre lagene (så lenge de kan oppføre seg) har jeg egentlig ingen spesiell formening om.

Du bør virkelig være litt mer kritisk til kildene dine. Det er faktisk ikke så sort hvitt som absolutt alle tror. Nesten litt skremmende å se hvor lite kritiske enkelte er når det gjelder chelsea og city. Hatet blinder de fleste. Ironien når du klager på at folk er opptatt av andre klubber er jo litt uheldige kanskje.

Det hadde faktisk vært litt typisk viss west ham vant, fordi city har valset over dem tidligere i sesongen. Jeg synes det ligger litt i kortene, men så var det da om liverpool vinner. Håper det blir nok en absurd og rå avslutning med mye dramatikk - hva med en scoring eller to fra Carrol? Jeg setter i alle fall penger på det.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at City skal hates mer pga. pengebruk enn Chelsea. Klart, de følger reglene nå, men hadde reglene kommet for 10 år siden, så hadde de også slitt, eller forblitt uten denne suksessen. Chelsea har et grunnlag for å gjøre de gjør nå fordi de har blitt pengedopet gjennom såpass mange år.

Jeg ser også gjerne Chelsea ta gull foran City, men det er ikke pga. at det har gjort har vært mer etisk riktig enn det City har gjort.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å være engasjert når det kommer til klubber som f.eks bryter FFP og det å juble fordi en klubb de missliker, bare fordi de er konkurrenten, taper fotballkamper.

Jeg jubler ikke over at klubber blir dømt for brudd på FFP, men jeg ser på det som positive fremskritt for å kunne bedre og ikke minst ha en sunnere klubbøkonomi innen fotball.

Og jeg trenger ikke være himla kritisk til kildene mine. City er dømt for brudd på FFP. Det er fakta, fra UEFA selv.

Hva straffen blir er selvsagt fortsatt uklart.

Det er heller ingen hemmelighet at City har en særdeles dodgy sponsoravtale, hvor sponsoren i all hovedsak er den samme som eieren.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å være engasjert når det kommer til klubber som f.eks bryter FFP og det å juble fordi en klubb de missliker, bare fordi de er konkurrenten, taper fotballkamper.

Jeg jubler ikke over at klubber blir dømt for brudd på FFP, men jeg ser på det som positive fremskritt for å kunne bedre og ikke minst ha en sunnere klubbøkonomi innen fotball.

Og jeg trenger ikke være himla kritisk til kildene mine. City er dømt for brudd på FFP. Det er fakta, fra UEFA selv.

Hva straffen blir er selvsagt fortsatt uklart.

Det er heller ingen hemmelighet at City har en særdeles dodgy sponsoravtale, hvor sponsoren i all hovedsak er den samme som eieren.

Så om FFP ikke hadde vært innført, så hadde det ikke vært noe verre enn det Chelsea har holdt på med i mange år?

Det er jo ingen tvil om at City er i toppen på grunn av disse pengene, og det samme gjelder også Chelsea, men siden de har brukt såpass mange år på dette så har økonomien bedret seg.

Vi kan ikke bli helt historieløse og glemme det ikke er bare er City i toppen som er der grunnet pengedoping.

Det som er ille er at de helt sikkert slipper unna med det. Nå blir det bare bøter, som sjeikene betaler og innen straffen blir strengere så har de rukket og fikse opp i problemene i tilstrekkelig grad slik Chelsea har gjort. Vi kan sitte og kritisere City og hylle Chelsea for måten reglene har blitt håndtert på, men faktumet er det Chelsea hadde vel mest sannsynlig sitti i samme møkka City sitter i nå om reglene hadde tredd i kraft i 2004 og ikke 2014.

Lenke til kommentar

Ja, de hadde sikkert vært i samme møkka. Men nå er nå situasjonen en gang sånn at de har tilpasset seg FFP og noe mer kan en jo egentlig ikke kreve.

Er jo ingen tvil om at Chelsea har dratt mye nytte av å drevet på som fulle sjømenn tidligere, men 3 mesterskap siden 2004 til tross enorm pengebruk er ikke spesielt imponerende etter min mening.

Men det er uansett ganke irrelevant i forhold til hvem jeg heier på. Forrige gang Liverpool var i nærheten av et seriegull så var det ikke et pengedopet Chelsea som stod i veien, men et lag fra den røde delen av Manchester.

De må få drive på. Som med Chelsea så sier det stopp til slutt. Enten fordi UEFA ser seg lei, fordi sjeikene ser seg lei eller fordi City blir så stappet av spillere med så høy lønn som ikke vil noen andre steder at de rett og slett ikke kan tiltrekke seg flere spillere fordi de vil få lite spilletid sammenlignet med i andre klubber.

Lenke til kommentar

Det å holde med Liverpool i gullkampen er som å holde med Atletico Madrid i Spania. En seier for hvert av de lagene er en seier for fotballen. Forøvrig ser jeg heller at Liverpool eksploderer av glede, enn at noen rike onkler danser i sanddynene i Dubai.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjenner få interesserte av spansk fotball. De som ikke følger nøye med håper selvfølgelig på gull til Atletico Madrid. Poenget er bare at supporterne til Liverpool er så jævla høylytte og klysete at man umulig kan unne dem noe å glede seg over. Facebook har blitt ødelagt de siste to månedene. Først og fremst av konstant pepring av Liverpool-supportere som er høye, så har man badetrenden. Like ille.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kjenner få interesserte av spansk fotball. De som ikke følger nøye med håper selvfølgelig på gull til Atletico Madrid. Poenget er bare at supporterne til Liverpool er så jævla høylytte og klysete at man umulig kan unne dem noe å glede seg over. Facebook har blitt ødelagt de siste to månedene. Først og fremst av konstant pepring av Liverpool-supportere som er høye, så har man badetrenden. Like ille.

Husk å bade innen 24 timer og legge ut video av det i PL-puben ellers må du donere hele månedslønnen til kreftforeningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tenker nå det er det faktum at man påpeker hvilken dopingklubb Chelsea er, som ikke går godt overens med Chelsea-supporterne. Derav "klysete"...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husk å bade innen 24 timer og legge ut video av det i PL-puben ellers må du donere hele månedslønnen til kreftforeningen.

Det var ikke rare donasjonen!

Jeg omdøper tråden til den store PL tråden snart :love:

Kjeften gammern!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...