tc47 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 OK greit, kan gi deg den Daniel. Ordet flaks kan være litt sånn "harsh" akkurat der. Da er vi enige. (Wow, what the fuck just happened ) 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Nå har United overprestert de siste årene selv, og er vel ikke helt ukjent med "flaks" selv. Hvor mange ganger har man ikke vunnet kamper langt langt på overtid? Er vel ikke noe nytt at lag høyere på tabellen gjerne har mer flaks og de på bunnen mye "stang ut" Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Er jo slik det var da United var best. Liverpool spilte mye ålreite kamper, men hadde alltid ett par 100% sjanser i stolpen samtidig som United redda 3 poeng i det 94. minuttet. Slike ferdigheter/marginer kjennetegner et mesterlag Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Om Liverpool vinner de gjenværende tre kamper så har skadene til Chelsea og City ingen verdens ting å si. Tror ikke vi gjør det men FOR en prestasjon det hadde vært. Fyttigrisen. 5-1 mot Arsenal 9-0 totalt mot Tottenham 4-0 mot totalt mot United 7-3 totalt mot Everton og en heldig (men også en uheldig, ikke glem det) kamp mot city er imponerende. Rett og slett. totalt mot andre, men ikke Arsenal? Rett skal være rett, totalt mot Arsenal kom dere bra ut med 6-5. Men dog med en seier og to tap(jeg har tatt med FAcupen). Selvfølgelig har Liverpool hatt endel flaks, men det er jo et kjent tegn på et vinnende lag. Flaks er ikke bare flaks, det er faktisk et ferdighet man må ha som en vinner. I år har Liverpool vist seg fram som en verdig vinner med en dose flaks som skill(ferdighet). Vi kan ta Arsenal som et eksempel, jeg mener (dere kan godt mene noe annet) at Arsenal er bra nok til å vinne serien. Men vi er ikke flinke nok til å vinne på flaks, derfor fortjener vi ikke å vinne serien. Så enkelt er det. Flaks kan defineres på flere måter; skader, målsjanser, dommeravgjørelse, spillere på rett plass i rett tid osv. Flaks handler om å forutsette hvor flaks vil oppstå og gripe etter den. F.eks. hvem skulle ha tippet at Kompany skulle drite seg ut med avklaring av ballen mot Liverpool, men Countino stod i rett plass til å utnytte ham og det ble mål av det. Fortjent? Ja. Skills? Ja. Flaks? Ja, må jo ha flaks for å få ballen på den måten. 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Helt enig i det du skriver, Fox, men det er ytterst surrealistisk å beskrive flaks som en ferdighet. Flaks inntreffer når det skjer noe overraskende/heldig uten å anstrenge seg, ergo er påstanden om at vi har hatt flaks legitim, akkurat slik du poengterer. Hvorvidt det er fortjent eller ikke, er det for meg ikke noe tvil om. Daniel sitt innlegg (øverst på denne siden), viser nøyaktig hva jeg mener. Vi har hatt vårt å håndtere denne sesongen også. Jeg synes at det laget som står igjen på toppen av PL-tabellen i mai, uavhengig om det er Liverpool etc, har de fortjent det så absolutt. Chelsea er kanskje diskutabelt da jeg ikke synes deres spillestil har vært så veldig underholdende i store deler av sesongen. Endret 22. april 2014 av Hugol Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 http://www.nettavisen.no/sport/fotball/punger-ut-for-liverpool-gull-allerede/5468399.html Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 30 i odds!! Hvorfor satsa jeg ikke penger!!!!! Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ingen her som veddet (med penger) på Liverpool-gull? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Ingen her som veddet (med penger) på Liverpool-gull?Virket som en totalt idiotisk handling. Endret 22. april 2014 av Rescue me 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ingen med vettet i behold ville trodd at Liverpool kunne vinne denne sesongen! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 gode lag/lag i medgang har ikke flaks, men marginene på sin side. det er rart hvordan ballen går stang inn når man er i flytsonen, men stang ut når man sliter ellers. se feks på alle stolpeskuddene til pool under kenny. nå går det meste inn. vet ikke om alt kan forklares ved psykologi, men det meste ligger nok der. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg regner med at det er en god del Liverpool-supportere som har veddet på at Liverpool skulle vinne PL, i ren supporternaivitet. Dessuten er det noe som kalles "odds", som gjør at man blir kompensert for mindre sannsynlighet for gevinst. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 gode lag/lag i medgang har ikke flaks, men marginene på sin side. det er rart hvordan ballen går stang inn når man er i flytsonen, men stang ut når man sliter ellers. se feks på alle stolpeskuddene til pool under kenny. nå går det meste inn. vet ikke om alt kan forklares ved psykologi, men det meste ligger nok der. Vi har forsatt flest stolpeskudd denne sesongen, syv mer enn Everton og Chelsea. (fra før helgens runde) Så vi har hatt marginer, men ikke flaks på angrepsiden. Vi hadde hverken flaks eller marginer under Brendan i forrige sessong, så dette gjelder ikke bare Kenny. Lenke til kommentar
Princeton Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 United tar ansvar der andre feiler: https://twitter.com/willworthing/status/457950564350181376/photo/1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Vil du forklare hvorfor du anser det som "å ta ansvar", eller skal vi bare akseptere at du troller? 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Vi aksepterer at han troller også hiver vi han på ignore-funksjonen i tillegg og slutter å svare på all kvalmen han legger ut i denne tråden. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Martn Atknison dømmer kampen mot Chelsea. Ikke akkurat en sjokkerende nyhet da Clattenburg og Webb(grunnet dømte siste oppgjør mellom liverpool og chelsea) er utelukket. Her skal det jaggu bli mange kort, tipper han tar med en ekstra kortstokk.Hadde likt å sett Lee Probert(dømmeren jeg mener er best pdd) fått en storkamp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Kamptråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå