Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom Liverpool vinner idag viser de at de virkelig har ambisjoner om å vinne denne sesongen.Satser på at de griper dagen, og virkelig viser at de kan tåle det presset de etterhvert får på seg.

Men dersom de taper poeng, tror eg ikke de har den psyken det trengs i en slik situasjon de er i akkurat nå. Med tanke på at både City og Chelsea tapte poeng igår, har de en gyllen mulighet til å ta tabelltopp. Tottenham hjemme er vel en kamp som ikke bør være så vanskelig som Sunderland.

 

Liverpool har 7 seiere på rad, og dersom de klarer det en gang til så vinner de serien. Men at de skal klare 14 seiere på rad til slutt, er vel vanskelig, og mye å forlange. Men det er jo lov å håpe...?

Lenke til kommentar

Har virkelig ikke troen på at vi avgir poeng i dag. Tottenham er et lag som kan overraske, men gjør sjeldent det. 60 % av kamper hvor Spurs har vunnet, har vært på bortebane, men likevel ser jeg ikke for meg hvordan deres 1.4 mål i gjennomsnitt skal stå opp i mot SAS og Liverpools mektige 2.7 mål. Nå har vi kommet så surrealistisk bra ut av denne sesongen, at et tap eller uavgjort i dag vil bli alt annet en akseptabelt. Både City og Chelsea avga poeng i går, og nå er det faen meg på tide å steppe opp. Særlig med tanke på Sunderland kampen i forrige runde, som ikke akkurat var en indikator på at vi faktisk kan stå igjen på topp, når poengene telles opp i mai.

Lenke til kommentar

Liverpool har 7 seiere på rad, og dersom de klarer det en gang til så vinner de serien. Men at de skal klare 14 seiere på rad til slutt, er vel vanskelig, og mye å forlange. Men det er jo lov å håpe...?

 

Så sjansen for å klare 14 strake hadde vore større viss vi ikkje hadde vunne dei 7 siste? Mange synest å misforstå sannsynet vi her står overfor. Sannsynet for å vinne 14 strake er ganske lite ja. Sannsynet for å vinne 14 strake gitt siger i 7 første er ganske mykje større. Dette såframt Liverpool sitt fokus er å vinne kvar enkelt kamp, ikkje å forlenge ei lang sigersrekkje.

 

Au passant, etter gw 35 i 2002 hadde også Liverpool ei sigersrekkje på 7 kampar i ligaen. Vi var nr. 2 i ligaen, 4 poeng bak ligaleiar Arsenal. Tap mot Tottenham punkterte tittelkampen. Før noverande runde var vi 4 effektive poeng bak Manchester City, 2. plass i ligaen, og 7 sigrar på rad.

Lenke til kommentar

Har virkelig ikke troen på at vi avgir poeng i dag. Tottenham er et lag som kan overraske, men gjør sjeldent det. 60 % av kamper hvor Spurs har vunnet, har vært på bortebane, men likevel ser jeg ikke for meg hvordan deres 1.4 mål i gjennomsnitt skal stå opp i mot SAS og Liverpools mektige 2.7 mål. Nå har vi kommet så surrealistisk bra ut av denne sesongen, at et tap eller uavgjort i dag vil bli alt annet en akseptabelt. Både City og Chelsea avga poeng i går, og nå er det faen meg på tide å steppe opp. Særlig med tanke på Sunderland kampen i forrige runde, som ikke akkurat var en indikator på at vi faktisk kan stå igjen på topp, når poengene telles opp i mai.

 

Håper de fikk seg vekker mtp at lag faktisk kan ligge veldig dypt og forsvare seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...