The Redmen Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 http://www.tv2.no/play/sport/premierleague/liverpools-angrepsspill-avsloert-737691.html PS: Dere som ikke liker hvordan Solbakken uttaler enkelte navn, bør la vær Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er sant at vi har blitt linket til begge, men jeg tror Lamela vil være en tenkt erstatter for Bale i såfall, Willian er mer en tekniker og kan skape sjanser enn å bøtte inn mål. Willian tror jeg faktisk kan komme uten at vi trenger å selge Bale, men Lamela gidder jeg ikke å drømme om en gang så lenge Bale er i klubben. Men beklager for å diskutere Spurs i L'pool tråden, nok OT fra meg Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Herregud så høyt Solbakken snakker! Han må lære seg å bruke innestemme når han sitter i studio. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Ville det ikke vært mer fornuftig å bruke en høy sum på en forsvarspiller for dere istedet for en Willian eller noen andre? Kolo kommer jo ikke akkurat til å vare særlig lenge, og synes dere begynner å se veldig gode ut offensivt. 1 Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Enig. Coates må ut med operasjon også ser jeg (ikke at han er god nok uansett). Skulle hatt en solid stopper i tillegg til en som kan gi Lucas en real kamp om ankerjobben. Føler vi har bra dekning på backene nå som Cissokho har kommet inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Aly inn, men venter også på en ny back. Greit at vi har Skrtel, men han har ikke akkurat blomstret under Rodgers nye stil. Har Kelly da. Men hadde følt meg tryggere om vi hentet en back til. Samt kanskje en ren ving. Men per idag er jeg stålende fornøyd med dette transfervinduet. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Snakket med noen kolleger om Tottenhams transferpolitikk, og alle var enige i at Tottenham påfallende ofte kommer sent inn i budrunden på spillere som andre topplag i PL byr på. Det var forøvrig både Everton- og United-supportere som tok opp emnet.. Og det har pågått i flere år. Btw, hvordan i alle dager klarer Tottenham å finansiere alle signeringene sine? Synes de bruker voldsomt mye penger i fht klubbens status og størrelse. De vinner aldri noe, men kupper overganger omtrent hvert år.. Kan jo svare på denne, har faktisk fått høre det mye fra poolfans irl i det siste også så det er vel på sin plass. For det første; Tottenham har, tro det eller ei, faktisk et eget scoutingnettverk. Uten at jeg kjenner til samtlige nettverk i England/Europa og uten å påberope Spurs som et storlag så vil jeg anta at de som har den jobben er godt kjent med spillere lenge før de er aktuelle for enten Spurs, Liverpool eller en annen klubb. Det er rimelig lenge siden en spiller kunne gå uoppdaget hen etter fylte 18, ihvertfall hvis vi snakker om de som spiller i ligaer i Europa eller Sør-Amerika. Ikke for å være ovenpå eller noe men denne biten regner jeg med at de fleste forstår? Når det gjelder økonomien i det hele så har Spurs i lang tid, eller nesten alltid, vært en klubb som har vært meget godt drevet økonomisk. Dette gjelder spesielt på lønningssiden. Spurs har i lange tider hatt et lønnsbudsjett som har vært en brøkdel av hva toppklubbene har jobbet med og et av de første grepene Enic gjorde var å innse verdien av britiske spillere. Man kjøpte billig og solgte dyrt, men kvaliteten var det så som så med. Uansett, hvert eneste år siden Enic kom i bildet har vi gått med et solid overskudd og det har ofte vært en frustrasjon hos Spurs-fans at vi aldri rørte lønns-taket, men dette snudde litt året etter vi deltok i CL. De beste spillerne i Spurs er nå nesten like godt betalt som resten av lønnseliten i PL men de som ennå ikke har bevist nok ligger fortsatt på forholdsvis lave ukesutbetalinger, ihvertfall sammenlignet med benkeslitere i de andre storklubbene i PL. Selvsagt har vi noen hederlige unntak vi også (Bentley f.eks) men i det store og hele har man truffet rett. Dette er altså bare en klassisk case hvor det skjer en naturlig forandring pga utskifte av nøkkelpersonell i klubbene og vips er den ene bedre enn den andre. Så kan vi ta noen tall: Vi endte sommeren 2012 med et overskudd på ca 14.5 mill (kun basert på spillerhandler) Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 så kjøpte vi Fryers og Holtby i januar og hadde igjen ca 10 mill før sommeren, som foreløpig ser slik ut: Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hvis man da trekker fra de 10 mill vi har i overskudd fra før og i tillegg tar med 3 mill ekstra fra add on fees fra salget av Giovani dos Santos ender man på et totalt utlegg på ca 22 mill. ... Så kan du ta i betraktning at vi frem til for et par år siden låg på ca halvparten av deres og f.eks Arsenals lønnsbudsjett, bare det i seg selv gjør at vi har kunnet manøvrere litt friskere i overgangsfarvannene. Selv nå, etter at våre beste spillere også har fått fantasilønninger har (f.eks) Arsenal fortsatt 50% (!) høyere lønnsnivå enn oss. (Akkurat det har vel forandret seg i sommer mtp at A har kvittet seg med halve A-laget). I tillegg kan du ta med et evt Bale-salg og aller sist huske på at bak Enic står Joe Lewis og Daniel Levy, to gode mulliardærvenner som attpåtil er Spursfans, dvs de er enige om retning og strategier. Ja alt dette går sakte men vennligst gi Spurs litt mer cred for måten klubben drives. Ikke bare har vi kommet dit vi er (nesten) uten CL men vi må attpåtil jobbe mot fuskeklubbene! Hadde jeg vært Poolfan ville jeg heller beundret og sett opp til det Spurs har fått til de siste 8-10 årene i stedet for å plutselig syte over en overgang eller to som omhandler allerede verdenskjente stortalenter/spillere! 5 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kan bli spennende å se om Liverpool er ute etter noen andre nå som Willian glipper. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 MEIN GOTT IN HIMMEL! Nok Hottentott i denne tråden nå, er jo side opp og ned. Skille ut i "Hottentott økonomi 101" 1 Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 ANDRIY YARMOLENKO ? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 ANDRIY YARMOLENKO ? Klar for Tottenham innen en uke.. ;p 3 Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Så noen rykter om Will Hughes. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Så reprisen av Liverpool kampen nå. Ser ut som dere har fått tak i en skikkelig keeper! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Så reprisen av Liverpool kampen nå. Ser ut som dere har fått tak i en skikkelig keeper! Var ikke så verst Begovic heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Må sies Villa(aka Benteke) skremmer meg, Husker hvordan det gikk i fjor. Liverpool må bli mer målfarlig på lørdag. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Villa har hatt to gode kamper nå. Får håpe de er ordentlig slitne på lørdag Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Håper også Claus og Thorstvedt er til stede i studio, lenge siden jeg har ledd så godt som det jeg gjorde etter Chelsea - AV kampen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå