Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-w7DZlO15

Dersom Sterling er tiltenkt en plass i startelleveren er det fullstendig krise. Verken Ibe eller Sterling holder som back-up. I verste fall stallfyll (og unge talenter). Noe jeg håper Rodgers mener de er.

Angående Lucas er han skadeutsatt, altfor temposvak (pluss en hel del mer), samt at han pådrar seg latterlig mange frispark imot. Ikke er han kreativ heller. Denne statistikken enkelte fanatikere kommer opp med er jo helt malplassert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående Lucas er han skadeutsatt, altfor temposvak (pluss en hel del mer), samt at han pådrar seg latterlig mange frispark imot. Ikke er han kreativ heller. Denne statistikken enkelte fanatikere kommer opp med er jo helt malplassert.

Skadeutsatt; greit nok. Temposvak; absolutt. Men så finner du få hurtige spillere i den rollen. Det er en av grunnene til at de havner der. Hva han gjør ut av det derimot er mer interessant. En Lucas i form (som før kneskaden fra Chelsea-kampen) er en kjemperessurs i et hvert PL-lag. Har troa på at han kommer tilbake dit.

Likevel er jeg ikke tilhenger av at han trenger å starte hver kamp. Med Rodgers store fokus på ballgjenvinning fra alle og høyt press skulle han ikke trenges mot antatt svakere motstand. Er også en del som er i tvil om hvem som bør prioriteres av Allen og Henderson. Synes også her man må rullere. Allen blir fort veldig stasjonær og det er i hvert fall litt mer snev av mål i Henderson.

Lenke til kommentar

"Problemet" med midtbanen er jo Gerrard. En midtbane med Henderson - Lucas - Allen tror jeg hadde fungert meget bra, der Henderson og Allen jager og angriper, mens Lucas ligger som skjold foran forsvaret og leser spillet.

Det blir litt lite energi i midten med Gerrard og Lucas. Men begge er mer eller mindre umulige å ta ut av laget på meritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Men så finner du få hurtige spillere i den rollen. Det er en av grunnene til at de havner der.

Huh? Jeg anser den defensive ankerrollen for å være en av de viktigste posisjonene på banen, og Lucas er i så mate en helt sentral spiller i Liverpools spillestil. Dessverre er han ikke i nærheten av å holde mål, og hans manglende evne til å forflytte bena hurtig nok, er en av årsakene til det.

Hva han gjør ut av det derimot er mer interessant. En Lucas i form (som før kneskaden fra Chelsea-kampen) er en kjemperessurs i et hvert PL-lag. Har troa på at han kommer tilbake dit.

Det er håpløst å vente et halvt lysår på å la ham spille seg tilbake i toppform når det sinker resten av laget.

Det blir litt lite energi i midten med Gerrard og Lucas. Men begge er mer eller mindre umulige å ta ut av laget på meritt.

På meritt?

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...