Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reina (ikke at han ble testet veldig mye, men sykt mye bra igangsettinger) og Johnson kanskje?

Ellers var første omgang helt rå, total dominans. Vi spilte ganske annerledes pga Lucas, det gjorde at Gerrard og Allen kunne ligge mye høyere opp. Synes ikke Allen hadde en spesielt god match men. Lucas hadde noen feilpasninger osv, men han er helt rå på ballgjenvinning og skaper god balanse på midtbanen.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Lucas imponerte med tanke på skadefraværet, Han og Enrique var best imo, spesielt med tanke på at han var venstre back og bidro mye fremover.

Sterling var ikke god, ble pakket inn. Shelvey tro jeg vi kunne brukt fremme om han fikk mer roen fremfor mål, han virker litt stressa men har potensialet, jeg ser han nesten som en ung Gerrard.

Det var først og fremst en god lag innsats. Mye rart dommerarbeid i går også.

Suarez skulle hatt seg en real ørefik for å ha pådratt seg et totalt unødvendig gult kort, som gjør at vi ikke har spiss neste kamp. Faen for en dott altså.

Lenke til kommentar

Alle skal ha folk til å komme ut av skapet, hva om det ikke er flere homser i sporten da? Faen heller, virker som om folk tvinges til å være homo.

Når en leder i fotball-Norge uttaler at han vet at en tidligere landslagsspiller er homofil, så er vel sjansen stor for at det finnes flere homofile spillere i f.eks England.

Nå er det utfordringer ikke bare fordi fotball liksom er en maskulin sport, men også kanskje pga miljøet man enten har vokst opp i eller er i.

• Liker 3
Lenke til kommentar

når det gjelder homofili i idretten tror jeg nok at det er svært mange som lever i et godt forseglet skap.

Dessverre er fotballen, som mange andre idretter, og særlig på mannssiden, dominert av konservative holdninger når det gjelder homofili. Som i det amerikanske militæret hersker mantraet "don't ask, don't tell", og de som velger å stå fram i ung alder kan fort bli skviset ut.

Det er, merkelig nok, ikke lett å finne kilder på utbredelse av homofili, men et kjapt søk på gode gamle gewgle gir anslag på alt fra 1 til 20% i ulike befolkninger (sourcey: http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=231268&a=4) Det vil si at vi med et forsiktig forslag kan si at omtrent en av ti personer er homofile.

Et kjapt regnestykke, hvor vi sier at en PL-tropp består av 25 spillere, gir oss 20*25 = 500 spillere i Premier League. Om vi da går ut i fra et estimat på 10% homofile i befolkningen, vil det si at omtrent 50 spillere i PL er homofile. MEN, sett at fotballen er konservativ og homofili er uønsket (antakelse), kan vi sannsynligvis anta at det reelle tallet på proffnivå er lavere pdd. Vi kan, selv med en så lav andel som 1-5% ha inntill 25 homofile spillere i PL, og med den fordelingen utover toppdivisjonene i europa fort ende opp med omlag 200 homofile spillere på toppnivå (i sitt respektive land) i Europa.

Så nei, jeg tror definitivt ikke at det ikke finnes homofile fotballspillere, selv på toppnivå. Dessverre har historien vist at å stå fram som homofil på toppnivå er svært uheldig for karrieren og livet forøvrig, så jeg tror ikke at vi kommer til å oppleve noe boom av skapdører som åpnes med det aller første...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...