Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Suarez blir ihvertfall ikke dårligere enn det han er i dag. Per dags dato så voldtar han jo samtlige forsvar alene. Man kan snakke om RvP og hans målteft, men han må nærmest ha de lagt opp. Måten Suarez finner frem målene sine på er mer klasse, i mine øyne. Så per dags dato er Suarez Premier Leagues klart beste spiss. Om City skulle finne på å betale 40 millioner for han så er det faktisk ingen som kan komme å si at det er et dårlig kjøp.

Helt enig i dette. For LFC sin del ville det dog vært et elendig salg. Vi har virkelig ikke råd til å selge de beste spillerne våre hele tiden. Håper bare Suarez er mer mann av sine ord enn Torres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtidig kan man nesten ikke klandre Suarez hvis han drar.

Han legger ned en stor innsats i hver kamp, og er ofte nødt til og skape mål ut av ingenting. Må være kjipt å være toppscorer, og samtidig ligge på nedre halvdel av tabellen. Med den formen han er i, er det ikke unaturlig at han vil spille på et lag hvor sjansen til å vinne noe er større.

Men håper jo selvfølgelig at han blir.

Lenke til kommentar

Men 4 seiere og 4 tap hadde gitt flere poeng. Synes vi gjør en helt ok kamp i dag, 1p borte mot Swansea er ingen krise, men skulle utnyttet sjansene våre bedre. Synes ihvertfall vi begynner å se mer og mer solide ut bakover, det er gledelig. Kampen mot Tottenham i midtuken blir viktig. Der bør vi vinne.

Lenke til kommentar

Enda en kamp som burde ha blitt vunnet etter mitt syn, men det er noe som er feil med bevegelsene og samspillet. Og at alt skal tilbake til midtstopperne, da tar Liverpool effektivt ut tempoet i kampen når de er angripende lag.

Og jeg savner litt mer guts fra spillerne. Gerrard er langt fra den spilleren han burde være for tida.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Carroll med sin første scoring for West Ham.

Så sannsynligvis gikk vi ikke glipp av allverden ved å la ham gå.

Ellers ser vi jo ut til å tangere fjorårets uavgjortfangst og vel så det. Og seier og tap følger hverandre (14-10-14 i fjor, 3-7-3 i år)...

Jeg er ikke den som hyler høyest om at vi må kjøpe store navn etc, men det er helt tydelig at klubben desperat trenger å bruke et solid beløp på forsterkninger i januar. Jeg digger Suso og Sterling, og vil gjerne se de to herje for Liverpool i PL og CL de neste ti årene, men vi trenger seriøst noen som kan hjelpe Suarez med målene.

Jeg husker Rafa sa i et intervju en gang at "jeg vil heller ha tre spillere som scorer ti mål i løpet av en sesong, enn én spiller som scorer 30 mål på egenhånd", eller noe i den gata. Det beste er selvfølgelig Ole Brumm-filosofien, "ja takk, begge deler!", men pdd er vi mest på Rafas minst foretrukne alternativ. Og det merkes. Hvis Suarez ikke har dagen eller er skadet, har vi -ingen- spillere som kan overta et visst målscorerinitiativ.

Før i tiden hadde vi flere spillere fremover på banen som kunne bidra med mål, og vi hadde slegga til Riise og stussene til Hyypiä på corner.

I 2009 endte vi med 77 scorede mål, hvor Gerrard scoret 16, Torres 14 og Kuyt 12. Gerrard og Kuyt bidro også med hhv 10 og 9 målgivende den sesongen..

I år har vi Suarez med 10 mål i serien, men ingen andre som har puttet mer enn 5 mål, og vi har ingen på øvre halvdel av assist-lista. Hvis vi sammenligner med City, så har de tre spillere inne på toppscorerlista, med hhv 5, 5 og 6 mål hver, noe som gir en langt høyere total i scorede mål, samt at Tevez også har fire målgivende. Det er der vi også burde være innen et par år. Det er ikke taktikken, innsatsen eller viljen det står på, for vi spiller for all del bra fotball, men uten de smarte løpene, gode pasningene og den dødelige effektiviteten til de beste spillerne (som f.eks. LFC anno 2009), blir det rett og slett for tamt i siste tredel. Vi er der vi skal være i antall baklengsmål og tap (på linje med de beste i serien), men fremover på banen må vi heve kvaliteten. Selvfølgelig vil Lucas bli en aldri så liten ALANS når han er tilbake i toppform (tør vi håpe på at han er i tilbake på topp til romjula?), men med mindre det har skjedd noe dramatisk med ham under Rodgers er ikke han heller løsningen på det offensive i laget vårt.. Guttene vi har er unge og ekstremt talentfulle, men vi trenger rutine, killerinstinkt og noen som har vært ute en vinternatt før.

Så jeg håper inderlig at FSG putter noen solide mengder £ i julestrømpa til Mr. Rodgers i år..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...