Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Ok, er lysten på å få i gang litt debatt her, beklager på fohånd hvis innlegget blir rotete og uoversiktlig, men hadde vært spennende å høre hva andre tenker om noen av temaene omkring LFC som jeg går rundt og grubler på om dagen.

Jeg liker Brendan Rodgers godt, jeg har tro på at han kan gjøre bra ting for klubben på sikt, han er flink til å snakke for seg, og står for en fotballfilosofi jeg, i likhet med mange andre, har sans for. Det er også helt åpenbart at Brendan både må, og kommer til å få tid. Klubben kan rett og slett ikke tulle mer med managerposisjonen over de neste årene.

Hodgson ba om å bli dømt etter 10 kamper, det gjorde vi, nord og ned. Hodgson hadde 1 poeng mer enn Rodgers etter sine 10 første kamper, bare for å sette ting litt i perspektiv (samme som jeg postet her om dagen).

Spillet er selvfølgelig mye bedre enn under Hodgson, og det er en helt annen entusiasme rundt klubben nå enn i 2010, men det er likevel verdt å sette fingeren på poengfangsten som burde ha vært mye bedre. Det er også skremmende hvor svak statistikken vår på Anfield er foreløpig (selv om det startet i fjor).

Hvordan vi spiller taler for Brendan, og argumentet både jeg, og etter det jeg har inntrykk av, mange andre, bruker ofte er at vi har fortjent bedre. Det er i og for seg riktig, men det hadde vi faktisk i fjor også under Kenny. Mange kamper vi dominerte, men slet med å avgjøre, delvis pga. treverket, og hovedsaklig fordi vi ikke klarte skape/omsette nok av sjansene våre. Problem nummer 2 har vi fortsatt.

Jeg er også bittelitt redd for fremgangen vi har om dagen, i starten var den stigende fra kamp til kamp, men personlig synes jeg det har ebbet litt ut den siste perioden, det kan selvfølgelig være mange årsaker til det, men verdt å ofre en tanke.

Bruken av unge spillere er veldig interessant med Brendan, at troppen nå er den yngste i PL ser jeg på som positivt, da det speiler at vi har en tropp for fremtiden. Jeg liker både Suso og Sterling godt, men let's face it, ingen av de er fortsatt gode nok til å spille hver kamp hvis vi skal være i nærheten av å kjempe om topp 4, til det har de alt for liten rutine og leverer alt for lite end product.

Å selge Kuyt, Bellamy og Maxi var kanskje bra for lønnsbudsjettet, men jeg skulle gjerne hatt hvertfall de to sistnevnte i klubben fortsatt, smarte spillere som vet hvor kassa står, og kunne vært gode alternativer/supplementer til unggutta. Per nå er jeg redd det skal bli litt mye belastning og litt lite resultater på noen av unggutta.

Laget mangler mål, det har vi visst siden vinduet stenger. Vi har kun en skikkelig spiss i troppen om dagen. Dette er en situasjon vi kan takke oss selv for da det er noe alle var klar over, og inkompetansen som ble vist på deadline day kan vise seg å koste oss dyrt. Her skal ikke Brendan ha skyld, han var overbevist om at vi skulle få inn minst en målscorer på deadline day, men det skjedde ikke. Salgene av noen av de rutinerte spillerene som ble gjort i sommer virker enda mer håpløst. Men forhåpentligvis får vi rettet opp i det i januar.

Igjen, beklager rotet, men hadde vært morsomt å høre hva andre tenker om situasjonen ang. noen av punktene jeg nevner. Jeg har et litt ambivalent forhold til hele Liverpool FC om dagen, en del av meg er superoptimistisk mtp. "prosjekt Brendan", mens noe i meg grubler litt på om ting egentlig foreløpig er så veldig mye bedre. Det er uansett klart at Rodgers kommer til å få tid, og jeg er spent på hvordan det kommer til å bli på sikt.

Da Brendan ble ansatt sa jeg at eierene spilte med stor risk, Kenny fikk fyken i fjor fordi han ikke klarte å kvale til CL (dette er bekreftet av Steve Clarke), og selv om Brendan sitter trygt uansett vil det være et tankekors dersom vi havner langt unna CL-diskusjonen.

Min mening er at de to største tabbene klubben har begått de siste årene er 1: Å sparke Rafa. 2: Å ikke snakke med Rafa igjen i sommer.

YNWA

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra innlegg Termo, enig i det meste. Og spesielt slutten. Men angående Sterling, jeg syns han forsvarer en fast plass i 11-eren p.d.d, og jeg mener at han fortjener å starte så mange kamper som mulig, da han er fantastisk til å være så ung. Det han leverer i sin posisjon er i min mening godt nok til å havne på 4.plass. Hadde vi bare hatt et par målscorere til, itillegg til den "ene" vi har, så hadde vi kanskje vært på 4.plass nå. Deadline day skulle endt annerledes, og at det ble som det ble har vi fått svi for uten tvil. Men fotballen vi spiller er til tider veldig bra, men vi får rett og slett ikke gode resultater uten målscorere.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg også synes ting ser bedre ut når vi får tilbake Lucas, Johnson og Reina for fullt.

Er egentlig enig med det ang. Sterling, meget god så langt og forsvarer plassen klart, er bare redd for at det skal bli litt mye belastning på en som ikke engang har fylt 18 år. Suso også et stort talent, men jeg mener fortsatt det er et klart svakhetstegn for oss at han starter kamp ut og inn, fortsatt litt uferdig og lite end product.

Lenke til kommentar

Tror vi hadde sett en langt bedre Suso hvis han hadde hatt Johnson på samme side. Wisdom bidrar jo ingenting fremover, som er synd, siden Suso er veldig god på samarbeid med andre teknisk gode spillere (veggspill, overlapp osv). Vi trenger helt klart flere alternativer fremover, men det vet jo Rodgers også, og har snakket om at flere nye spillere bør komme inn i Januar.

Syns forøvrig også det er ganske drøyt hvor mange dommeravgjørelser vi har fått mot oss denne sesongen. Egentlig har vi mer enn 11 poeng, for å bruke Limbeck-logikk. ;)

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Forståelig at vi sender reservene til Moskva når Chelsea venter i London på søndag. Vi får med stor sannsynlighet muligheten til å avgjøre vår egen EL skjebne hjemme på Anfield mot Young Boys, så ikke vits i å risikere noe denne bortekampen.

Lenke til kommentar

Bra innlegg Termo, enig i det meste. Og spesielt slutten. Men angående Sterling, jeg syns han forsvarer en fast plass i 11-eren p.d.d,

Hvis han gjør det er det mest fordi de andre spilleralternativene er enda dårligere. Sterling har talent og kan bli en veldig god spiller om noen år, men han er ikke god nok til å være førstevalget hvis ambisjonene er en plass i topp4.

Min mening er at de to største tabbene klubben har begått de siste årene er 1: Å sparke Rafa. 2: Å ikke snakke med Rafa igjen i sommer.

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...