Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liverpool har en fascinerende greie med å overprestere noe sinnsykt når de møter overlegen motstand, særlig hjemme. Artig, men litt irriterende.

 

Kan det ikke heller være at de underpresterer mot svakere motstand? Tar kampen for gitt osv?

Skjønner at du liker å tro det, jeg er uenig. "Middelmådig" forsvar (Skrtel, Carragher f.eks), god sentral midtbane men dårlige vinger og et angrep som scorer for lite - blir ikke CL av slikt.

 

Jeg sier ikke at jeg er uenig med deg i at Liverpool overpresterer hjemme mot gode lag, men jeg mener at laget som helhet og enkeltspillerne er bedre enn en 8. plass i PL skulle tilsi. At vi leverer så dårlige forestillinger mot søplelag som West Brom og Wigan osv, mens vi spiller som guder mot United og City - et eller annet er fishy et sted. Satser på at vi klarer å levere bedre forestillinger mot de dårlige laga i år.

 

Agger fikk bare en kamp karantene, right?

Han fikk direkte rødt kort, da er det 3 kampers karantene.

Ja, jeg vet det. Men slik som jeg husket det fikk han kun en kamp. Som nevnt over. Begrunnelse vet jeg ikke..

 

3 kampers karantene er kun ved violent conduct eller farefullt spill. For såkalte "professional fouls" eller "frata motstander en opplagt scoringssjanse" er det kun en kamp. Står i FAs reglement. (Forøvrig er det 2 kamper for å være så stygg i kjeften at dommeren viser deg direkte ut, og 6 kamper for å spytte på en motspiller)

Lenke til kommentar

Coates var litt overalt ja. For meg sto Allen og Johnson (faktisk) ut som de to beste. Sterling også. Glenny imponerte meg ved å først være god på venstre, og så switche over på høyre uten å merke forskjell. Tror han kan dra stor nytte av å spille under Rodgers. Ikke vært stabilt god siden høstsesongen når vi hentet ham.

Lenke til kommentar

Johnson? Jeg mener Johnson kanskje var vår svakeste i dag (når han spilte på venstrsiden). Greit nok, han gjorde ikke store feil i forsvar, men driver seg ut gang på gang offensivt og har ingenting å komme med. Han kom kanskje litt bedre inn i kampen når Enrique kom inn, noe som bare understreker at vi må holde Enrique frisk.

Lenke til kommentar

Syntes Johnson spilte en av sine beste kamper for oss på lenge. Veldig god til å spille seg ut av vanskelige situasjoner. Allen var BB, men Shelvey imponerte meg veldig også. Likte at han ble foretrukket fremfor Henderson.

 

Kelly merker man helt klart ikke er noen naturlig back. Synd at han tilsynelatende har blitt så mye dårligere.

Lenke til kommentar

nå er det på tide at Joe Cole, Adam og Spearing får rævva i gir og finner porten på Anfield. Etter kampen igår er det bevist en gang for alle at det overhodet ikke er noen plass til dem på et Liverpool-lag.

Vinduet lukkes på fredag såvidt eg vet, så de har bare tiden og veien på å ordne seg en ny arbeidsgiver, der de kan få spilletid.

Så kan Liverpool få ordne seg en spiss til, en som kan være med å treffe mål og vise veien til de andre.

 

Og så er det synd at de lot Bellamy dra, han tror eg kunne vært god i systemet BR ønsker at laget skal spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var et litt artig øyeblikk når Gerrard ramlet inn i noen journalister i kampen mot city. Jeg synes i allefall det var gledelig å slippe og se fans skrike mot motstanderens spillere.

 

 

Stort sett bare gode erfaringer med City supportere, både i Norge og i Manchester .

Virker mer rolig og avbalansert en United supporterne jeg har truffet.

 

Apropo Manchester , vært der ofte grunnet jobben , og folk flest jeg ser der er city supportere, kanskje det er noe i den urbane myten om at folk flest i Manchester er city supportere, og United har mest fra andre deler av landet og verden?

:-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Allfather snakket om sin egen erfaring fra sine mange besøk i byen Manchester. Der han oppfatter det slik fra sin opplevelse at det er flere city-fans i byen. Det er ikke det samme som ''å leve i troen på myter fulle av feil ;) ;) ;)''

 

Om det ER slik er noe annet selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...