Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Nåja, Speedy er et veldig bra talent da, det er bare til å se på hvordan han spilte i Spania før han kom til Liverpool. Men han passet ikke inn i England rett og slett, han ble for spinkel i den veldig fysiske ligaen, selv om han kanskje burde fått prøve seg en sesong til.

9344740[/snapback]

 

Hvorfor skulle han fått en sesong til når han som du sier ble for spinkel for engelsk fotball?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi alle spillere som kommer fra andre ligaer fortjener den første sesongen til å tilpasse seg. Jeg mener det er for tidlig å dømme en utenlandsk spiller etter én sesong, da overgangen fra for eksempel Spania til England er riiimelig stor. Hvem vet, kanskje Speedy hadde fått fysikken mer på plass denne sesongen?

Lenke til kommentar
Fordi alle spillere som kommer fra andre ligaer fortjener den første sesongen til å tilpasse seg. Jeg mener det er for tidlig å dømme en utenlandsk spiller etter én sesong, da overgangen fra for eksempel Spania til England er riiimelig stor. Hvem vet, kanskje Speedy hadde fått fysikken mer på plass denne sesongen?

9345072[/snapback]

 

Det er ikke så altfor lett å få bra fysikk iløpet av en sommer. Skal man ha god fysikk trenger man å "bygge" den i en langt tidligere alder enn hva Gonzalez gjorde\gjør.

Lenke til kommentar

Det stemmer, hvilket gjør at jeg ikke egentlig tror Speedy passer i England i det hele tatt. Men jeg formulerte meg kanskje litt feil, sier ikke at Speedy ikke har noen fysikk, men at han kanskje aldri lærte seg å bruke den på riktig måte i England. Holder fast på at alle spillere fra utenlandske ligaer bør få første sesongen til å tilpasse seg, så kan man snakke om resultater i andre sesong. Ikke alle som takler overgangen til en annen liga, et annet land, nye lagkamerater, ny trener, ny spillestil, nytt språk, osv., like bra.

Lenke til kommentar

Det med nytt språk skulle gå greit for Gonzalez. Siden han er latinamerikaner og de snakker spansk akkurat som Benitez, Alonso, Reina, Luis Garcia( Som spilte på laget samtidig som Gonzalez) og Arbeloa. Det er også ingen hemmelighet at engelsk fotball er mer fysisk enn spansk, men vi har mange eksempler på spillere som har taklet en slik overgang rimelig greit.

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt er det det. Det skal også sies at alle er forksjellige. Noen bli fortere kjent med nye mennekser, andre blir fortere vant til en annen type fotball, og andre har noenganger godt av miljøskifter. Vi har jo spillere som har gått fra engelsk til spansk. Andre har blitt en suksess, andre flopp. Se for eksempel på Mcmanaman. Med engang han lærte seg språket så kom han inn som en nøkkelrolle i Real Madrid. Både på banen og i spillegruppen.

Lenke til kommentar
Nå som Heinze endelig er uaktuell håper eg en annen argentiner, Insua, kan få prøve seg. Så han litt i pre-season og han virker veldig lovende. Er tydeligvis flere som mener d samme. http://www.liverpool.no/cda/storypg.aspx?i...=1&parentzone=0

9345600[/snapback]

 

Tja, Insua kunnet vært spennende. Jeg er dog litt usikker på om han er moden nok for PL enda. Vi så jo hvordan det gikk da Paletta ble prøvd i fjor. Men hvis han har vært så god under pre-season og yngre lag så kanskje vi skulle ta sjangsen?

Lenke til kommentar
Fra Liverpool.no:

 

Brev fra Luis Garcia.

 

Kjære alle røde

 

Først av alt vil jeg beklage at jeg ikke har tatt kontakt på denne måten litt før. Jeg har hatt en del å gjøre siden overgangen til Madrid, og det har tatt tid. Jeg er sikker på at dere forstår.

 

Avgjørelsen jeg tok da jeg valgte å bytte klubb, var på langt nær enkel. Jeg opplevde tre fantastiske år i Liverpool, og sammen med laget og supporterne var jeg med på å oppnå noen fantastiske resultater. Jeg er sikker på at den suksessen bare vil bli større etter hvert som tiden går.

Jeg er ikke den type person som er fornøyd med det nest beste, derfor følte jeg Liverpool ga meg en god sjanse da de først tok kontakt med meg. Sammen klarte vi å oppnå fantastiske ting.

 

Etter å ha vært i Liverpool i tre år, og opplevd noen store øyeblikk, fikk jeg på nytt sjansen til å være med på et spennende prosjekt, og Atletico var en klubb jeg kjente godt fra før av.

Tanken om at jeg kan få en sjanse til å oppleve like store ting i en spansk klubb gjorde at jeg ikke kunne takke nei til å dra tilbake til hjemlandet.

 

Det er viktig for meg å få takket alle som jobbet i Liverpool FC den tiden vi var der, da de tok fantastisk godt vare på meg og min familie.

 

Jeg vil også få takke alle som jobbet i klubben som trenere og støtteapparat da de har latt meg få spille i en så elsket klubb som Liverpool. Sammen med dem har jeg oppnådd større suksess enn noe annet sted. Det er heller ingen tvil om at de flotte medspillerene jeg hadde, hjalp godt til de også.

 

De jeg aller helst vil takke er dog supporterne.

Deres støtte hjalp meg med å tilpasse meg byen og spillet fort. Jeg er glad for at dere laget en sang for meg, og dere skal vite at hver gang den ble sunget på Anfield, ga det meg nye krefter.

Deres støtte er hundre prosent nødvendig for at dette laget skal gjøre det bra. I vanskelige tider er det dere spillerne støtter seg til, og samtlige spillere er klar over hvilken enorm innflytelse dere har. En fotballklubb er ikke bare bygget opp av spillere og trenere. Supporterne er en minst like viktig del av det, og når folk hører ordet Liverpool FC er supporterne noe av det viktigste de tenker på.

With supporters like you, Liverpool football club will never walk alone.

 

Jeg håper klubben vinner flere trofeer fremover, og jeg vil følge det på avstand, med slik lidenskapelighet som kun folk som har opplevd Anfield kan ha, avslutter den "lille store" fotballspilleren.

9333546[/snapback]

 

Utrolig å lese dette. Et synlig bevis på hvor mye Luis elsker oss. Skal aldri glemme at han har skrevet brev til oss. Alltid rørende at en fra Barcelona har så sterke føleser for Liverpool.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke lenge igjen til Sunderland kampen.

Og jeg får vel prøve og tippe en lagoppstilling(som vanlig ;) ).

 

 

-------------Reina---------------

 

--Finnan---Carragher---Agger---Riise--

 

 

--Pennant---Mascherano---Alonso---Babel--

 

 

------------Kuyt-----------Torres-------------

 

 

 

Det kan jo være at Riise spiller på v-kanten og Arbeloa på v-backen men håper Babel starter.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke lenge igjen til Sunderland kampen.

Og jeg får vel prøve og tippe en lagoppstilling(som vanlig ;) ).

 

 

-------------Reina---------------

 

--Finnan---Carragher---Agger---Riise--

 

 

--Pennant---Mascherano---Alonso---Babel--

 

 

------------Kuyt-----------Torres-------------

 

 

 

Det kan jo være at Riise spiller på v-kanten og Arbeloa på v-backen men håper Babel starter.

9346777[/snapback]

Det er vel det beste laget vi kan starte med, men tror ikke at vi kommer til å stille med helt toppet lag.

 

Kanskje noe slikt:

 

Reina

Finnan-Carra-Agger-Riise

Pennant-Masch-Sissoko-Babel

Voronin-Torres

 

Benk:

Itandje

Alonso

Crouch

Insua

Kewell

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor skal Manchester U. etterforske Liverpool etter Heinze-saken? Bare fordi vi gikk rettens vei for å prøve å få han?

 

Største bs(!!) jeg har hørt på lenge

9350456[/snapback]

 

Det er sikkert ren taktikk. De skal få oss til å miste fokuset på ligaen.

9350977[/snapback]

 

Sikkert noe a là Mourinhos falske interesse ovenfor Riise i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...