Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Alonso er vel kanskje verdens beste pasningslegger, så å sette ham ut av laget permanent er uaktuelt. Han er en meget god duellvinner og fungerer godt som defensiv midtbanespiller, men har fortsatt noe å lære. Som sagt burde det være helt uaktuelt å finne en erstatter til en spiller som Alonso, og den oppgaven er vel i tillegg relativt umulig. Vi har også Sissoko som er en enda bedre duellvinner og som til tider kjemper motstanderne i senk. Så nei, en defensiv midtbanespiller er noe av det siste vi trenger. Da trengs det heller høyreback, høyreving, rask midtstopper og kanskje en spiss til.

6976136[/snapback]

Der er jeg totalt uenig, Alonso er middelmådig. Han kunne passet inn i Arsenal, men i Liverpool gjør han mer skade enn nytte. Å jeg kan ikke huske og ha sett en kamp mot et storlag der Liverpool har hatt stålkontroll på midtbanen. Sissoko er forøvrig mye mer den typen Liverpool trenger på banen enn Alonso.

En spiss til!? Dere har Bellamy og Kuyt ++, burde være evig nok.

6976209[/snapback]

Slike som deg gjør meg bare sur. Sier bare litt om hvor lite fotballklok du er, når du tør å påstå at Alonso er middelmådig.. Han er regner som et av de ALLER største talentene i Spania på lang tid, og han spiller fast på landslaget.. Middelmådig? NEI!

6979699[/snapback]

Merkelig at han er fast på landslaget egentlig. Albelda er mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig. Like merkelig som at en spiller som Ronaldinho spiller fast på Barcelona.

6980384[/snapback]

Vel, nå har det seg faktisk slik at få, om noen, kan måle seg med Ronaldinho. Alonso derimot har sterkere konkurranse. Og jeg er enig i at Albelda er en bedre spiller. Men slik trenger det ikke nødvendigvis å være om et par år.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Ronaldinho (som regel) er i en egen klasse, ja. Det var også det som var bakgrunnen for den lettere sarkastiske kommentaren - å statuere et usammenlignbart eksempel. Albelda er en meget god spiller, for all del, men selv med mine mest objektive øyne finner jeg Alonso bedre på det meste.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at Ronaldinho (som regel) er i en egen klasse, ja. Det var også det som var bakgrunnen for den lettere sarkastiske kommentaren - å statuere et usammenlignbart eksempel. Albelda er en meget god spiller, for all del, men selv med mine mest objektive øyne finner jeg Alonso bedre på det meste.

6980691[/snapback]

Word! Godt jeg ikke er den eneste.. Dere som ikke ser Alonso som en klassespiller, få opp øynene!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ærlig talt ikke se hva som er så fantastisk med Alonso, annet enn en silkefot. I kamper mot storlag alla United og Chelsea er jo mannen usynlig i store deler av kampen. At han brilijerer mot Reading o.l sine midtbaner er ikke et kvalitetstempel når han ikke klarer og heve spillet ved store anledninger. Å ikke kom med den at han er ung.

Lenke til kommentar

Du må gjerne få mene alt dette, men jeg sliter faktisk med å tro at det er den objektive Hyrlen som snakker.

Du sier at Alonso ofte er usynlig i "toppoppgjørene", men det er jo direkte feil. Det har vært kamper, også mot "storlagene" hvor han har vært dårlig, men jevnt over har han prestert knallbra og hatt stålkontroll på kampene. I farten kan jeg nevne Liverpool - Chelsea i CL-gruppespillet, Man Utd - Liverpool i PL og Chelsea - Liverpool i FA-cup-semien, og det er bare fra fjorårssesongen. Dersom du mener at Alonso var usynlig i disse kampene, anbefaler jeg deg enten å se kampene eller å ta en kjapp tur til en optiker. Spesielt i de to oppgjørene mot Chelsea var Alonso en Gud, og hadde så god kontroll på Lampard at en til tider kunne forveksle ham med en liten hamster som har rømt hjemmefra.

Generelt sett vil jeg egentlig anbefale deg å titte på 04/05- og 05/06-sesongene, og om du ser på det med objektive øyne tror jeg faktisk du vil se et ganske sterkt lys.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ærlig talt ikke se hva som er så fantastisk med Alonso, annet enn en silkefot. I kamper mot storlag alla United og Chelsea er jo mannen usynlig i store deler av kampen. At han brilijerer mot Reading o.l sine midtbaner er ikke et kvalitetstempel når han ikke klarer og heve spillet ved store anledninger. Å ikke kom med den at han er ung.

6981178[/snapback]

Du må selvsagt få mene hva du vil, og jeg kan være enig at Alonso ikke har vært så fantastisk i innledningen av denne sesongen. NÅ derimot ser han ut til å være tilbake i slag. Riktignok en liten nedtur i siste kamp mot Bolton, men det var felles for hele laget...

Lenke til kommentar
Du må gjerne få mene alt dette, men jeg sliter faktisk med å tro at det er den objektive Hyrlen som snakker.

Du sier at Alonso ofte er usynlig i "toppoppgjørene", men det er jo direkte feil. Det har vært kamper, også mot "storlagene" hvor han har vært dårlig, men jevnt over har han prestert knallbra og hatt stålkontroll på kampene. I farten kan jeg nevne Liverpool - Chelsea i CL-gruppespillet, Man Utd - Liverpool i PL og Chelsea - Liverpool i FA-cup-semien, og det er bare fra fjorårssesongen. Dersom du mener at Alonso var usynlig i disse kampene, anbefaler jeg deg enten å se kampene eller å ta en kjapp tur til en optiker. Spesielt i de to oppgjørene mot Chelsea var Alonso en Gud, og hadde så god kontroll på Lampard at en til tider kunne forveksle ham med en liten hamster som har rømt hjemmefra.

Generelt sett vil jeg egentlig anbefale deg å titte på 04/05- og 05/06-sesongene, og om du ser på det med objektive øyne tror jeg faktisk du vil se et ganske sterkt lys.

6981340[/snapback]

Nå må jeg bare nevne at den eneste kampen jeg har sett Lfc styre midtbanen det siste året mot united er i i Fa-cupen og United stilte med Smith og O'shea sentralt. Å kampene mot Chelsea, vel jeg må vel innrømme at jeg ikke så gruppespill kampen så skal ikke utale meg om den. Å i fa-cupen, vel så vidt jeg husker så startet vel ikke akkurat A-laget til Chelsea. I tillegg setter jeg tvil med motivasjonen til Chelsea i fa og ligacupen.

Forøvrig er synet mitt helt ok. At jeg er objektiv, vel jeg er jo tross alt United supporter.

Lenke til kommentar
Nå må jeg bare nevne at den eneste kampen jeg har sett Lfc styre midtbanen det siste året mot united er i i Fa-cupen og United stilte med Smith og O'shea sentralt. Å kampene mot Chelsea, vel jeg må vel innrømme at jeg ikke så gruppespill kampen så skal ikke utale meg om den. Å i fa-cupen, vel så vidt jeg husker så startet vel ikke akkurat A-laget til Chelsea. I tillegg setter jeg tvil med motivasjonen til Chelsea i fa og ligacupen.

6982941[/snapback]

Det var da voldsomt med bortforklaringer ... Jeg tror vel egentlig ikke det er noe jeg kan si eller påpeke, siden du ser ut til å ha bestemt deg på forhånd og ikke er åpen for noe annet.

Angående Chelsea i FA-Cup-semien, startet dette laget:

Cudicini

Ferreira Terry Gallas Del Horno (Robben 46)

Essien Lampard Makelele Geremi (Duff 62)

Drogba Crespo (J. Cole 62)

Så jo, Chelsea startet stort sett med sitt A-lag. Og midtbanen, som er diskusjonen i dette tilfellet, er den foretrukne trioen med Makelele, Lampard og Essien.

Forøvrig er synet mitt helt ok. At jeg er objektiv, vel jeg er jo tross alt United supporter.

6982941[/snapback]

Je, så da er vi enig i at synet ditt ikke akkurat er objektivt ...

Lenke til kommentar

Artig å hoppe til konklusjoner uten å ha rot i virkeligheten, er det ikke? Det er kanskje noe vi alle burde drive med? Nå, og vennligst følg med nå så jeg slipper dette tullet i fremtiden, betyr ikke det å si at en annens syn ikke er objektivt at en har et mer objektivt syn selv. Jeg har garantert ikke et objektivt syn, jeg er tross alt Liverpool-supporter, men min egen subjektive mening er basert på et så objektivt LFC-syn som mulig. Når jeg gjør opp min mening om en spiller tenker jeg nemlig ikke på at han spiller for Liverpool. Er han for dårlig, så sier jeg det rett ut. Men så er Alonso såpass langt fra for dårlig som man kan komme i mine øyne ... På samme måte har heller ikke Hyrlen et objektivt syn, fordi han gjennom sitt Man Utd-forhold har en mening om Liverpool fra før.

Lenke til kommentar

6982941[/snapback]

Det var da voldsomt med bortforklaringer ... Jeg tror vel egentlig ikke det er noe jeg kan si eller påpeke, siden du ser ut til å ha bestemt deg på forhånd og ikke er åpen for noe annet.

6985433[/snapback]

Bortforklaringer? Du som trakk fram disse kampene spesielt.

Ja etter det jeg har sett av Alonso er han fortsatt i mine øyne ikke så god som dere skal ha det til. Pluss at han er ikke det Lfc trenger for øyeblikket til og være makker til Gerrard. At han kan gro seg til på et par år og tilpasse spillet sitt enda bedre til Premier League skal man forsåvidt ikke se bort ifra.

Å ja jeg er ikke 100% objektiv, ikke er du som LFC supporter det heller. Men er jo også litt av sjarmen.

Lenke til kommentar
Bortforklaringer? Du som trakk fram disse kampene spesielt. 

6987344[/snapback]

Jeg trakk frem disse kampene fordi du hevdet Alonso/LFC aldri styrte midtbanen i toppoppgjør, men da var det plutselig mange forskjellige grunner til at de gjorde nettopp det ...

Ja etter det jeg har sett av Alonso er han fortsatt i mine øyne ikke så god som dere skal ha det til. Pluss at han er ikke det Lfc trenger for øyeblikket til og være makker til Gerrard. At han kan gro seg til på et par år og tilpasse spillet sitt enda bedre til Premier League skal man forsåvidt ikke se bort ifra. 

6987344[/snapback]

Uenig på begge punkter (surprise?). Alonso er så god som vi skal ha det til, og LFC trenger ham så definitivt. Mener nå jeg. Jeg tror faktisk Liverpool hadde blitt utrolig svekket uten Alonso på banen, som regel gjør han en manns jobb og ikke minst står han for en haug herlige langpasninger og geniale stikkere i så og si hver eneste kamp. Spesielt forarbeidet til Kuyts 1-0 mot Newcastle viser hans pasningsgenialitet.

Å ja jeg er ikke 100% objektiv, ikke er du som LFC supporter det heller. Men er jo også litt av sjarmen.

6987344[/snapback]

Det er jeg enig i, til en forandring. :)

Lenke til kommentar

Du trakk fram mot United b.l.a, å O'shea og Smith er jo ikke akkurat kjempemotstand mot delvis rutinerte Gerrard og Alonso.

Syns fortsatt han er en for dårlig duellspiller til og være et anker på midtbanen. Hadde LFC spilt 4-5-1 hadde han nok sklidd bedre inn, eventuelt at han trekker litt mer offensivt og Gerrard må ofre seg defensivt. Men i mine øyne blir det og feil, Gerrard skal brukes fremover.

Pasningskvaliteten er det ingenting og si på :)

Lenke til kommentar
Du trakk fram mot United b.l.a, å O'shea og Smith er jo ikke akkurat kjempemotstand mot delvis rutinerte Gerrard og Alonso. 

Syns fortsatt han er en for dårlig duellspiller til og være et anker på midtbanen. Hadde LFC spilt 4-5-1 hadde han nok sklidd bedre inn, eventuelt at han trekker litt mer offensivt og Gerrard må ofre seg defensivt. Men i mine øyne blir det og feil, Gerrard skal brukes fremover.

Pasningskvaliteten er det ingenting og si på  :)

6987636[/snapback]

Vi blir nok aldri enige, men det spiller egentlig ingen rolle heller. Hadde vi diskutert f.eks. hvor god C. Ronaldo er, hadde vi sikkert heller ikke blitt enige... :) Men du skal tross alt ha for at du er real og begrunner ditt syn, :thumbup: istedenfor bare å slenge med leppa om usakligheter, slik visse andre her inne gjør... :mad:

Lenke til kommentar
Ja jeg mener at Liverpool har den beste troppen enn på mange år jeg. Var kanskje litt rask å si at det blir vanskelig å ta gull i år, for når Chelsea tok bare ett poeng er det ikke såå ille alikevel..

6974625[/snapback]

3 bortetap på rad, ikke ille?

Nei Liverpool er ikke jevn nok, å mangler etter min mening en skikkelig makker til Gerrard som kan ta over når han har en litt av dag.

6975918[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...