Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey boys. La oss legge til side alt av Liverpool-briller og Liverpoolhjerter for noen minutter, og prate litt om realistiske forventninger for sesongen.

 

Vi har så langt signert to halvgode spillere(lets be real), og solgt Bellamy(viktig brikke i fjor"). Har vel ikke lekket ut noen offentlig pris på Allen enda, men ryktes vel om £15m (?).. Som ærlig talt er en jævlig høy pris for en spiller som ikke har bevist mye, og uten noen særlige ekstremferdigheterI(Henderson, anyone?), mener ikke å sammenligne de to, men parallellene kan trekkes. Skal ikke bevege meg for langt ut på den saken, ettersom jeg ikke så ALT for mye Swansea kamper i fjor, men stiller meg så langt positiv til signeringen når jeg ser folk jeg stoler på fotballmessig skryter så mye av han (Termo, Jefe m.fl).

 

Agger sagaen kjølner vel for hver dag, og det ser ut som han blir(tattoen), thank god.. MEN, fotball er jævlig uforutsigbart på den fronten, og før vi vet ordet av det er han solgt enten hit eller ditt. OM, det skulle skje så er vi mildt sagt på dypt vann, og coverupen i forsvaret er kun talenter* eller avdanka gamlinger. (* "Talenter" som Flanagan,Robinson og Wilson, please.. Eneste som har bevist noe sålangt er Kelly. Coates vet vi fortsatt rimelig lite om siden han ikke får prøve seg så mye).

Såå ja, men gidder ikke ofre så mye tanker til akkurat det, håper så inderlig at Agger blir, ellers erre hjerteknusende.

 

Midtbanen, svakeste ledd? La oss gå utifra at vi kommer til å kjøre en trio på midten bestående av Allen - Lucas - Gerrard. Noe som kan vise seg og være en dynamisk og bra kombinasjon, jeg liker i hvert fall tanken av de tre i lag. Men så kikker vi over på benken.. Henderson, Spearing, Downing, Adam, Cole.. WOW! Null fart, styrke, teknikk, smidighet osv. Herregud for en skadeskutt plass, og i tillegg må vi ta med i betraktningen av Gerrard kan finne på å gå skadet en halv sesong igjen(kryss fingrene for at det ikke skjer).

 

Lenger fremme finner vi Suarez og Borini. Grøsser fortsatt på tanken av Suarez, seriøst. Ja jeg er kanskje litt smålig, men fuck it. Så jævlig som han fucka opp rundt Evra-saken, filmefaktene og alt annet drittet han finner på på banen så kommer ikke han til å få min "approval" før han viser seg som ikke annet enn en gentleman i uke etter uke. Nok om det. Borini derimot er jeg utelukkende positiv til, selv om jeg ikke skal skryte på meg noe særlig kunnskap rundt karen. Han har en nese for mål, og det har Liverpool sultet etter siden Torres var i storform.

 

Sååå. Hva tror Smågal om den kommende sesongen...?

Pt. er det Arsenal, Chelsea, Man Utd, City og Tottenham som er forventet havner foran oss på tabellen. Lagene rundt Liverpool heter Everton og Newcastle (og tydeligvis Fulham basert på forrige sesong, haha).

 

Tabellen neste år blir som følger:

City

Utd

Chelsea

Arsenal

Tottenham

Newcastle

Liverpool

 

Book it, cook it, åsså videre!

 

Godnatt.(Innlegget er skrevet halvveis i søvne, beklager skriveleifer, rare formuleringer og alt det der).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herlig innlegg smågal. Gode refleksjoner rundt situasjonen i klubben og realiteten i hvor gode de nye spillerne egentlig er. Som du sier så er LFC avhengig av en spiss som er målfarlig i kamp etter kamp, noe Torres var i sin storform.

 

Tabellen din kan bli nokså riktig. Dog tror jeg topp 4 kan bli svært jevnt. Allikevel er gullkandidatene Chelsea, United og City. Tror ikke Arsenal vil klare å ta trofeet, men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Lenke til kommentar

Heh, likte Tottenham plasseringen din Egde.

 

Ikke umulig det blir sånn Smågal, dog aner jeg ikke hvordan dette skal gå. Jeg synes forøvrig det det er litt nonchalant å figurere med Gerrard som en fast førstelagspiller som mange her gjør. ALLE vet han vil være skadet 2/3 deler av sessongen, book it, cook it, look it, mook it. Og om han ikke blir det, så er det ei Gudsens lykke. Vi blir veldig fort avhengig av at Hendo tar steget opp, noe jeg tror er fullt mulig. Dog er det jo en forutsetning at han får spille der han er best. Det forstår jo selv jeg, selv om Kenny ikke så det.

Lenke til kommentar

At Gerrard blir mye ute er helt sikkert ja. Det jeg ikke forstår er hvorfor Shelvey blir brukt så langt bak som han alltid blir. Han har jo langt større kvaliteter lenger opp på banen. Synes vi bør satse på å drille han mer inn i en mer offensiv/trequartistarolle. Det er der han er god, og da blir vi også mindre sårbar når Gerrard er ute.

 

Irriterer meg forresten at vi ikke har noen nr. 4. Vil ha lykketallet mitt på en drakt. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah, enn meg da, som har lykketall 14? Føkk det.

 

Uansett. Som jeg har forstått på andre forståsegpåere og fotballvitere, og fra det lille jeg så av Swansea i fjor, så er Allen primært en type til å fylle ut Lucas og Stevie på midten. MEN - og dette er litt viktig - han kan også fylle både Lucas-rollen og Gerrard-rollen i den trioen. Dermed, om en av de blir skadet, så kan Allen steppe inn der, og så kan Shelvey/Henderson/Suso/Spearing etc steppe inn der det trengs. Basically får vi oss et førstevalg på midtbanen som også er bedre enn backupene til de to andre på midtbanen. Allen tror jeg vi får se JÆVLIG mye til i år.

 

En spisskonstellasjon bestående av Suarez/Borini/Downing evt en ny ving, der alle tre bytter plasser og styrer og herjer kan være dødelig for hvilken som helst motstander, særlig om vi fyller på med krempasninger fra gutta på midten og forsvaret. Jeg har trua. Håper naturligvis at 13/14 blir en ny CL-sesong, realistisk sett forventer jeg at vi skal være med og hvertfall kjempe om den fjerdeplassen, men vi har nok et dårligere utgangspunkt enn de andre konkurrentene der (Everton, Tottenham, Chelsea, Arsenal, Newcastle). Jeg tipper de 5 der + oss skal gjøre opp om 3.-8.-plassen. Øverst havner Manchester-laga (uten å spå hvem som blir hvem).

Lenke til kommentar

Virker som Rodgers er overbegeistret over av å ha fått Allen... Så om han mener £15m er det han er verdt, så fair enough. Er ikke som om Liverpool er bloddopet og bruker penger de ikke har tjent selv... Noe må man ta seg råd til når man skal bygge grunnmuren i et lag som skal være med å kjempe i toppen. Ingen bør snakke om at han eventuelt er overpriset før vi har sett han i aksjon over en lengre periode i Liverpool... Det blir bare en spådom, ikke realistisk tenking. Er en viss forskjell å figurere i Liverpool kontra Swansea. Han kan være en genial signering og forhåpentligvis ta opp arven etter Alonso.

 

Spearing og Cole er det bare å kvitte seg med på midtbanen. Få inn en eller to nye erstattere. Får vi Sahin så begynner dette å ligne et lag som realistisk sett kan kjempe om 4.plass. Må kanskje ha en spiss til, men vi er ikke langt unna å klare det. Forøvrig forutsetter dette at Agger blir. Blir han solgt så faller vårt viktigste ledd sammen, og dette vil igjen påvirke Skrtel enormt. Da er det ikke realistisk å tenke på en 4.plass imo.

 

Dette er en ny start for alle i Liverpool. Gamle synder er glemt for nå, er ikke vits i å dra inn "dritten til Suarez" i innlegget... Syns det er smålig og aner en viss rævslikking. Men nok om det.

 

Så, hva er realistisk?

Vel, forutsett at det jeg har skissert skjer, vi får inn Sahin + spiss og beholder Agger, vil man realistisk kunne klare 4.plassen. Kan aldri tro det vil bli som forrige sesong. Man må tenke på at laget forrige sesong også var maks uheldige mtp stolpeskudd.

 

Tabellen neste år blir som følger:

Man City

Chelsea

Man Utd

Liverpool

Arsenal

Tottenham

Blir tøff kamp mot Arsenal, og enda tøffere om de beholder RVP. Newcastle får nok aldri en like god sesong som forrige sesong. Der klaffet alt for dem. Å plassere dem over Liverpool blir like realistisk som å plassere Liverpool blant topp to. Skal mer enn en sesong til for at man realistisk skal kunne forsvare å plassere et lag som Newcastle over Liverpool. Men krisemaksimering er visst inn nå for tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Denne sesongen skal vi kjempe om 4.plassen, det er kravet. Liverpool skal være med på

kampen om CL-plass. BR vil hente tre spillere til, to vinger og en spiss, om dette hentes(realistisk sett 1 ving og 1 spiss) så ser jeg muligheten for å være blant 4-5plassen.

Lenke til kommentar
Syns det er smålig og aner en viss rævslikking.

Utdyp gjerne?

 

 

Man må tenke på at laget forrige sesong også var maks uheldige mtp stolpeskudd.

Vel, uheldig og uheldig.. Over en så lang periode er det ikke bare uflaks, men en stor dose udyktighet.

 

Virker som du undervurderer Newcastle litt, selvsagt klaffet det litt ekstra bra, men flaks og dyktighet er gjerne kombinert. Vil være litt naivt å avskrive Newcastle allerede nå.

Lenke til kommentar
Syns det er smålig og aner en viss rævslikking.

Utdyp gjerne?

 

Man må tenke på at laget forrige sesong også var maks uheldige mtp stolpeskudd.

Vel, uheldig og uheldig.. Over en så lang periode er det ikke bare uflaks, men en stor dose udyktighet.

Virker som du undervurderer Newcastle litt, selvsagt klaffet det litt ekstra bra, men flaks og dyktighet er gjerne kombinert. Vil være litt naivt å avskrive Newcastle allerede nå.

 

Jeg mener det er unødvendig å fokusere på den måten angående Suarez. Han var ikke den eneste som gjorde feil i 'Evra-saken'. Såklart har han gjort dårlige handlinger på banen, som så mange andre spillere, men å fokusere på det når man nevner han og at han må 'approve' seg selv for deg, får meg til å tro at du ikke står bak Luis slik de fleste LFC-supps gjør. Nå har han til og med skrevet ny kontrakt.

 

Nei, det er sant. Er ikke bare uflaks, men det misviser litt hvis man bare ser på tabellen forrige sesong og konkluderer med at Liverpool hører hjemme der, på en 8.plass. Sier ikke at du gjør det, men generelt. Liverpool fortjente utvilsomt bedre ifjor, selv om de var udyktige. Men de hadde ikke fortjent en 4.plass forrige sesong. 5-6 plass hadde vært mer riktig.

 

Kanskje det er naivt å avskrive Newcastle, men jeg ser ikke for meg at Newcastle får en like bra sesong som sist, og heller ikke at Liverpool gjør det så dårlig som forrige sesong. I min bok svært lite realistisk.

Lenke til kommentar

Tja, Luis dreit på leggen og må betale for det. Selvsagt var det ikke bare han som var idiot i evra-saken, men at han ikke klarer å legge det bak seg viser bare hvor grinete han er. Filmingen, sytingen, opp i fjeset til dommerene konstant osv. Alt setter klubben i et dårlig lys, og frankly, så har ikke han gjort seg fortjent til noen støtte på måten han oppfører seg. Det er på tide at han begynner å vise litt respekt.

 

e: satt pitte litt på spissen, men poenget står.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

For det første, kan man vite om han har lagt det bak seg eller ikke? Når han forteller om sin tid i Liverpool til en uruguansk dybdeintervjuer, så er det naturlig å trekke frem den episoden, da det ble stor ståhei pga det, og han på mange måter kan ha vært et like stort offer, om ikke større, enn Evra. Jeg tenker på media spesielt. Sammenlign det som nå skjer med Terry, og man finner fort ut hvor råttent media i England opererer.

 

Det er mange spillere som filmer, syter og er oppe i fjeset til dommerne, konstant. Han er ikke et unikt tilfelle... Han kan bli bedre på disse områdene, som så mange andre. Han setter en klubb i dårlig lys på samme måte som andre som bedriver disse negative handlingene. På hvilken måte har ikke Suarez vist respekt?

Lenke til kommentar

Det er "greit" å gjøre det av og til, men i bort i mot alle kamper? Nei, det er skammelig. Selv om han skal ha noe skryt for å bedre seg mot slutten, tror King Kenny etterhvert tok han i nakken, men det var altfor sent. Så spørs det om han fortsetter den trenden videre, i såfall er han hjertelig velkommen. Men slike nykker han har hatt siden han kom kan ikke godtas, enkelt og greit. Når han langt på ettertid klarer å dra opp denne Evra-saken igjen(var det nå i sommer?), så er det skjær idioti, og selv BR har vært ute og sagt at Suarez må kunne klare å legge denne saken bak seg nå. Det rammer klubbens rykte når han driver på sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...