Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Det som selvfølgelig er dumt nå, er at en ny manager vil forme klubben på nytt på sin måte, så vi kan nok se langt etter en god ligaplassering neste år uansett.

 

Tja vi får nå vente og se hva som skjer i sommer før vi skal avskrive neste sesong. Ingen av topplagene i PL var spesielt gode i år. Det skal ikke så mye til før vi kan være med i kampen om en topp 4 plassering.

 

Vel, tror Arsenal og Chelsea vil skru opp nivået en del info forhold til årets sesong. Så å håpe på topp 4 med Liverpool er greit naivt.

 

De vil sikkert prøve, men det er ikke spesielt mye lengre vei for liverpool enn chelsea. Tror det blir mye vanskeligere for en ny manager i chelsea med så mange aldrende småkonger med dalende form.

 

Arsenal kan gå begge veier avhengig av hva som skjer i den klubben i sommer.

 

Liverpool har underprestert massivt og har en relativt ung spillerstall. Med en god manager og et par gode kjøp kan det helt klart gå mye bedre neste sesong.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så Chelsea og Arsenal har ikke underprestert? Arseal har vært gode i vår, men i fjor var de ren katastrofe. Chelsea har generelt spilt opp og ned. Ikke noen stabil rytme som de burde ha.

 

Liverpool sin stall er vel strengt tatt ikke topp 4 materiale.

 

Chelsea har altfor mange spillere som er over the top, og har for mange småkonger som vil motarbeide nye ideer i klubben. Blir overrasket om chelsea klarer å forbedre seg noe særlig før de tar et oppgjør med småkongene. Vi får se hva abramovich klarer å få til i løpet av sommern.

 

Arsenal har flaks som har en RVP i toppform. De mistet flere nøkkelspillere ifjor sommer og har ihvertfall ikke underprestert med tanke på hvem de mistet. Det er fortsatt stor usikkerhet rundt nøkkelspillerne i klubben som rvp. De sliter også spesielt med forsvaret sitt.

 

Siden vi ikke vet hva som skjer i sommer blir det bare spekulasjoner, men ser ingen grunn til at ikke liverpool kan være med å kjempe om en fjerdeplass ihvertfall dersom vi får en god sommer på overgangsmarkedet. Vi trenger et par topp signeringer på midtbanen og det kan vi fint klare.

Lenke til kommentar

For det første: Hvordan vet du det? Sitter du med inside informasjon eller er det ren tipping som gjør at du sitter med den konklusjonen? At Lampard og Terry er over-the-top har de da motbevist. Altså, du har ikke peiling på om Terry, Drogba, Lampard etc. går inn for å motarbeide aktivt nye ideer. Du vet ikke hva som foregår på bakrommet. Det er derfor utrolig idiotisk å tro at grunnen til at Chelsea duppa var fordi "småkongene" blandet seg inn og ikke fordi taktikk, moral og samarbeidet var lavmål.

 

Arsenal har hatt flaks som ENDELIG har fått en RvP som er skadefri? Bullshit, det er god jobb av støtteapparatet. RvP har alltid hatt et slikt nivå som vi har sett av han og jeg er bombesikker på at RvP vil fortsette i samme bane om han holder seg skadefri. Med nøkkelspillere mener du åpenbart Cesc og Nasri. Nå har Arsenal vært gode på overgangsmarkedet og de sikret seg Areta. Du kan gjerne si at Arsenal har flaks som treffer, men at de er på 3dje plass er ikke flaks.

 

Det du ikke tar med i betraktingen din når du sier dere fint kan klare 4 plass med godt overgangsvindu er at de andre lagene vil også skaffe seg nye og bedre spillere. Chelsea har en de Bruyne som kommer tilbake og itillegg vil det bli handlet på Stamford Bridge. Det er sterke rykter om både Falcao og Hulk (sier ikke at de kommer - bare poengterer) kan komme til Chelsea.

 

Min mening er at Liverpool vil bruke tid på å komme seg tilbake. Det vil neppe skje over 2 år. Med riktig trener, strukturering av lag og gode spillerkjøp så tror jeg så absolutt at Liverpool kan komme topp 4. Men sånn ståa er per i dag så tror jeg det er meget optimistisk å håpe på topp 4 i 2012/2013 sesongen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Topp 4 kommer ikke til å skje før 2014/2015 eller 2015/2016, men annet flere av de andre lagene (Arsenal, Chelsea, Tottenham og muligens også Newcastle) går på en smell av dimensjoner.

Det må en bare innse.

Nei, bruk denne nedgangsperioden på å bygge opp laget med yngre spillere, spillere som kan gi oss glede i mange, mange år fremover.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Forventingene mine til kommende sesonger står alltid side om side med et godt kontra dårlig overgangsvindu. Gjør vi det kjempebra der, har en god manager, og en spilletaktikk som funker, kan alt skje. Bare se på Newcastle som ut av intet kom over Chelsea. Ikke mange som hadde sett for seg det. Likevel, bare så det er sagt, så kommer jeg neppe til å forvente at vi skal bli blant topp 4 i løpet av en første sesong. Det jeg forventer er at vi skal kjempe om det, og gå ut i alle kamper for å vinne. Høyt press, mye ballinnehav, og mye bevegelse uten ball. Noe som har vært fraværende lenge i LFC. Det å ta sjanser er selvsagt også ganske vitalt. Men det kommer ofte med selvtillit.

Lenke til kommentar

James Ducker @DuckerTheTimes

Dave Whelan has confirmed to The Times that #LFC have asked for permission to speak to Roberto Martinez. "It is true," Whelan said.

 

Whelan: "I don’t know the exact timescales of when he is due to meet with the Liverpool owners but I will never stand in Roberto’s way.”#LFC

 

Fornøyde med det?

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Txiki Begiristain har blitt ansatt som ny Director of football.

Er det bekreftet noe sted? Eneste jeg har sett er et twitterrykte som er ubekreftet..?

 

Ikke offisielt såvidt jeg har sett, men har blitt skrevet mange steder fra folk med inside info.

 

Var det jeg så. Virker ganske sikkert. Genialt om det er sant!

 

edit: Guillem Balague ‏@GuillemBalague

Txiki Beguiristain has not been approached by LFC. But I am pretty sure he has other offers.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...