Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Han holder jo relasjoner med spillegruppa, ser for meg at han leder treningene i trenerenes fravær. Så ser ikke det som et problem. Enig at det ikke er krise om han tar et år til, men det er krise om han får et år til på førstellver'n.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart er det skrevet i affekt Danielzu, men så godt som samtlige spillere har vel hatt en stinker denne sesongen så det er nok de som mener det dypere.

Når det gjelder hva vi trenger og hva som bør gå er det svært spennede å se hva som skjer ja. Tror i hvert fall det blir rolig transfermessig hva angår forsvarere. Der ser det meget bra ut. Agger/Skrtel er udiskutable. Johnson/Kelly like så. Enrique har dalt i form, men er ingen grunn til å handle. Kan gjerne bruke Aurelio mer og, men frykter han ønsker seg bort. Coates ser også meget bra ut og tror han blir brukt mer. Får også tilbake Wilson fra lån, men er usikker på hvor bra han er. Må også ha i bakhodet at Carra plutselig kan finne på å legge opp.

Lenger opp på banen skurrer det fort mer. Vi har i praksis ingen erstattere for Lucas som sakte, men sikkert seilte opp som en rett ut god spiller i Liverpool-skjorta. Trengs det en ny backup her kanskje? Og hva skjer med Spearing som vil så mye, er lokal, men ikke får helt til? Gjør litt vondt å la han gå, men er redd det er nødvendig. Ville derimot ikke gjort meg så vondt å se Adam gå. Vi trenger en ny ... Alonso. Her har jeg faktisk troa på at både Shelvey og Hendo kan ta steget, men det er for tidlig ennå. Hendo har fått mye rettmessig kritikk, men det var vel aldri ment at han skulle bli en umiddelbar ny Gerrard. Lucas skade har nok ført til at også han har spilt en del mer enn tiltenkt. Gerrard har dalt i form etter skader og har en annen rolle enn da han herjet som verst. Kan han bare brukes bedre? Jeg tror ikke det dessverre, vi trenger en ny offensiv midtbanespiller. Vi kan jo bruke Gerrard dypere som en ballfordeler, men da trenger vi i hvert fall en ny offensiv midt. Samt en Lucas som leverer. Og så er det Aquilani da som bare er et eneste stort spørsmålstegn.

På kantene har vi brukt Downing, Kuyt, Bellamy og Maxi. Og Hendo da... Og det er vel bare Bellamy som har levert tilfredstillende. Han begynner dessverre å dra på åra og har knær som ikke er helt medgjørelige. Maxi er tydeligvis ingen hit hos Kenny, men har levert brukbart. Det er vel uansett ikke høy odds for at han drar. Downing har vært til tider skrekkelig. Har ikke møtt opp rett og slett. Kuyt har hatt en dårlig sesong og førstetouchen fra helvete har vel aldri vært mer tydelig. Så her er det rom for transfers. Tipper i hvert fall Maxi og Downing drar. Kuyt er jeg veldig glad i, men er ikke god nok og hvis han står i veien for en eventuell ny ving med fart og dribleferdigheter er det for ille. Bellamy kan få bli videre.

Begge spissene våre vil jeg beholde. Suarez har hatt sine uspiselige episoder, men han er for god til at vi kan selge han. De siste kampene har han også vist seg mer i retning gentleman. Carroll synes jeg egentlig bare har blitt bedre og bedre. Snakkes mye om at vi må spille etter han, men det er jo i mine øyne han som har endret seg til det bedre. Fra å se smått lubben og daff ut, med null balanse og evner viser han nå stor spilleforståelse, smidighet og styrke. Må huske på at han kom jo omtrent som et talent, det vil si han utvikler seg ennå.

Men vi snakker to spisser. Må nesten se bort fra Kuyt. Nå skal vel kanskje Suso få spille litt, men det er for utrygt. Vi trenger flere spisser. Og da gjerne av typen som har det med å bare dukke opp og score. Sette de utallige sjansene vi ikke har fullført denne sesongen.

Vet noen er litt bekymret for Reina og hans, må vel kunne si, dårlige sesong. Jeg er i hvert fall veldig trygg på at han kommer tilbake. I tillegg har vi fått bekreftet at vi har fullt brukbare backupkeepere.

Så hva trenger vi: Offensiv midt. (Shelvey/Hendo på lån) Defensiv midt. (Spearing ut/lån) Ballfordeler (Adam ut). Venstreving (Downing ut) Høyreving (Kuyt/Maxi ut). Samt en eller to spisser.

Det blir 6-7 spillere det. Og med null CL-plass å lokke med skal det bli vanskelig å hente spillere som kan heve laget. Ikke minst blir det dyrt.

Sikkert mye rot og tøv, men det takler dere vel. God natt. :)

Endret av Hyperio
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ny Alonso? Kan vi ikke bare hente tilbake den gamle Alonsoen da? :p

Real Madrid har jo vunnet serien og Alonso sa at han var klar for en retur til Liverpool når han hadde vunnet serien. :p

Har egentlig begynt å skifte litt mening. Få tak i en ving og midtbane av klasse og kanskje en ving for benken.

Det holder egentlig. Så rensker vi ut det vi ikke trenger og satser på ungguttene vi allerede har.

Gått så dårlig de siste sesongene uansett at vi kan like så godt bruke tiden til å tenke smart og bygge på det unge vi har. For det råder liten tvil om at det er potensiale i spiller i alle ledd på banen på reservelaget og ungdomslaget.

Lenke til kommentar

Så du ser ikke behovet for en til spiss? Sett at Suarez kaller Webb for en dildo og blir ute tre måneder er vi jo svært sårbare.

Og ja, sats på de unge, det er jeg helt med på, men det innebærer at vi må være i gjørma ei god stund framover inntil videre. De unge spillerne bør høste erfaringer og få sine sjanser sammen med de etablerte og (forhåpentligvis) gode spillerne. Ikke bære ansvaret alene.

Lenke til kommentar

Vi kan uansett ikke kjøpe alle spillerene vi sårt trenger med en gang uansett. Vil ta flere sesonger. Så da er vi uansett i gjørma.

Om Suarez blir ute? Tja, da kunne vi jo brukt Adam Morgan. Er det ikke en ren spiss du er ute etter så har du Toni Silva, Raheem Sterling og muligens Joao Carlos Teixeira.

Men om det ble handlet en spiss, så tviler jeg sterkt på at det hadde blitt særlig mye annet enn benkesliter og ikke en som hadde gått rett inn på laget.

Og det er riktig som du sier at de burde få erfaring ved å spille sammen med etablerte spillere.

Det er akkurat derfor de burde få spille nå idag, før denne erfaringen forsvinner.

Uansett, vi er nødt til å ta en støyt og la ungguttene få komme til, for hvis ikke kan vi like gjerne selge hele hurven.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ser Purslow er ute og sier at LFC var én dag unna administrasjon. Sier noe om hvor buttfucked klubben var, og for meg et varsko om farene ved å la cowboyer (uansett nasjonalitet) få kjøpe opp en klubb uten reelle midler. Gillett og Hicks ville kanskje ikke havnet i denne smørja om det ikke var for finanskrisa, men nettopp faren for slike krakk er noe klubbene må passe seg for. Håper Financial Fair Play klarer å stoppe noe av denne galskapen.

FSGs måte å drive butikk på virker for meg som en forsvarlig og god strategi som lar klubben generere reelle inntekter som de kan bygge videre på. Selvfølgelig trengs det noe starthjelp når man er i en så skakkjørt situasjon som vi var, men jeg tror Liverpool under FSGs eierskap vil ha en langt sunnere økonomi de neste 10-20 årene enn Chelsea og City..

Lenke til kommentar
Om Suarez blir ute? Tja, da kunne vi jo brukt Adam Morgan. Er det ikke en ren spiss du er ute etter så har du Toni Silva, Raheem Sterling og muligens Joao Carlos Teixeira.

Uansett, vi er nødt til å ta en støyt og la ungguttene få komme til, for hvis ikke kan vi like gjerne selge hele hurven.

Veldig fint å satse på ungutter, men det må gjøres med kløkt. De fleste du nevner har ingen PL-erfaring, og hva baserer du at de er gode nok til å få prøvd seg på? Etter min mening trenger spillere som er gode nok til å gå rett inn på førsteelvern, og da ville jeg satset på å hente inn noen av de beste spillerne fra den franske eller nederlandske ligaen. Samtidig må vi selge unna daukjøtt som vi gjorde forrige sesong (Spearing, Krykke-Aurelio (desverre), Joe Cole og Maxi).

Sånn jeg ser det er det kun Sterling av de under 19 som ser ut som et sikkert kort for fremtiden. Suso og Teixeira er spennende, men man kan ikke satse på at de ville vært fullverdige erstattere for de som evt går ut. Føler folk (meg selv inkludert) har en tendens til å overglorifisere lovende ungutter. For å ta for meg to du nevner:

Morgan har scoret jevnt og trutt for aldersbestemte lag, men i realiteten sliter han når han møter gode forsvar i reservelagsligaen, og er hverken rask eller sterk. Ganske naivt å tro at han skal kunne være en backup for Suarez. Toni Silva er lovende, men spiller ikke en gang fast for Northampton!

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kanskje Carragher tar farvell med fansen? Det er jo en reel mulighet at han ikke får spille så mye neste gang, så kanskje han legger skoene på hylla.(har vært rykter om dette)

Lenke til kommentar

Noen som har fulgt med på Conor Coady? Han er jo Liverpool-gutt. Hvordan er ferdighetsnivået hans kontra Spearing?

Litt trist selvsagt, for Spearing gir jo alt han har for drakta, men for meg ser det rett og slett ut som han ikke har det som trengs. Ikke ser jeg noe potensiale til forbedring heller, kontra andre spillere som har vært ræva denne sesongen.

Jeg også stiller meg spørrende til hvorfor i allverden vi ikke bruker Aurelio på venstre og heller hviler Agger om du på død og liv skal ha Carragher inn i midten der.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Har sagt det i flere år at Spearing kommer aldri til å bli det helt store. Selv om mange har skrytt av det lille de har sett av ham under førstelagskamper. Han funker som backup på DM om det er snakk om 4-5 kamper i sesongen. Noe mer enn det så popper svakhetene hans opp som kviser i en tenåringspanne.

Hvor dum er egentlig Shelvey? Kunne lett blitt utvist etter 5 min for det sparket på Malouda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...