Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Fu faen, midtbanen er så elendig at det er trist å se på. Det kunne like gjerne vært 3 mann mindre der uten at det ville merkes. De får gå rundt spillerne hele tida og de selger seg når de skal tackle. Spearing er jo helt krise, Downing er anonym som vanlig, Enrique er totalt på bærtur som han har vært etter februar og Henderson spiller tilbake hele tida. Hvor er innsatsen til spillerne, Chelsea har total kontroll over denne kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til Lucas er tilbake.

 

Carroll

Ny ving - Gerrard - Suarez

Lucas - Henderson/Ny DM

 

Henderson tilbyr ikke nok, ei heller vil han aldri tilby nok til Liverpool som forsvarer at han skal få en plass i førsteellevern. Benken er han imo heller ikke god nok for, og vil neppe bli det. Vi trenger mye kvalitet i sommer. Akkurat slik vi gjorde i fjor. Og året før der igjen. Trenger ikke ha IQ på 130 for å se det mønsteret.

 

Vi må også handle smart. Trenger ikke sprenge banken på middelmådige spillere. Tiote kunne vært veldig spennende. Et anker må vi ha. Vi er helt fucked uten Lucas, og Tiote på sitt beste er definitivt bedre. Eneste minuset er at han pådrar seg litt for mange kort.

 

Så Danielzu nevnte Victor Moses i en annen tråd. En spiller jeg også er optimistisk til. Kjapp, tør og utfordre, og kan score mål, samt assistere dem. Ikke gamle karen heller. Om ikke han, så er det sånne typer vi trenger. Førsteomgangen i dag var typisk average Liverpool. Ingen bevegelse uten ball. Og tempoet var tippeliganivå over. Nesten.

 

Har også sansen for Dembele. Usikker på om han er den rette spilleren, men god er han. Bommer kanskje på litt vel mange sjanser (utifra det jeg har sett) og det gir jo bismak mtp sesongen vi har hatt foran mål.

 

En offensiv midtbanespiller (Aquilani kommer vel tilbake så det er jo ikke så dumt) trengs. Aquilani kan jo være fornuftig å prøve ut der. Ingen tvil om at han er god, håper bare at PL ikke blir for tøft. Vist seg som en gigatabbe å sende han på lån. Ingen kreativitet på midten for tiden. Foruten Gerrard. Trengs også en spiss som scorer mål.

Lenke til kommentar

Håper vi innser at vi først og fremst må se utenlands etter spillere. Er så piss lei maset om spillere takler nivået i PL. Hvilke spillere har briljert mest i årets PL egentlig? I tillegg er det absurd mye penger å spare.

 

Og Kenny har visst nok en hel del penger å rutte med til sommerens handling, slik han også hadde i fjor. Da vil nok noen av bomkjøpene gå og det til en helt annen pris enn hva vi ga. Så spørs det om han er like parkert i sin engelske tankegang atter en gang. Er flaut at vi kommer til å bruke så mye penger samtidig som vi er dømt til å selge med solid underskudd.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

- Et schizofrent Liverpool-lag

 

"- Jeg satt sammen med speiderapparetet til Liverpool under kampen, og jeg snappet opp at ting kommer til å skje, forteller Bjørnebye til Nettavisen.

 

42-åringen fra Elverum sier at han savner en midtbane slik Liverpool hadde med Mascherano, Alonso og Gerrard.

 

- I dag er den situasjonen snudd på hodet. Noe må gjøres, og jeg er spent på hva Liverpool kan få til, sier han."

 

Vel, det blir spennende å se. Og savner så klart også den midtbanen. Perfekt komponert. For neste sesong har vi forhåpentligvis Lucas tilbake i storslag i "Mascherano-rollen", men vi har ingen Alonso-type. Adam er vel i utgangspunktet tiltenkt den rollen, det bor mange geniale pasninger i han, men han er sjokkerende treg. Så der bør vi ha noe nytt. I tillegg er jo selveste Gerrard langt fra sitt beste og han brukes også lengre ned enn da han herjet med Mascherano og Alonso. Får vi Aquilani tilbake kan det fort bedre seg hvis han slår til, men synes uansett vi bør ha inn en ny offensiv midtbanespiller.

 

Og gjerne bare Falcao, Hulk, Gomez og Cavani som spisser...

Lenke til kommentar

Sjokkerende treg er dekkende for Charlie Adam ja. Men legg merke til alle bakoverpasningene fra omtrent alle midtbanespillerne til Liverpool. På den andre siden så lite bevegelse som dette laget gjør er et jo ingen oppspillsmuligheter heller.

 

Dalglish har utrolig mye som må forbedres, deriblant innsats og innstilling til spillerne også. Gjeng med pusekatter og freeloaders som de er.

Lenke til kommentar

Jeg har i bunn og grunn sansen for Spearing, men nå som han har måttet vikariere så mye i laget har han vel en gang for alle bevist at han rett og slett ikke innehar de egenskapene som trengs for å spille på et lag som har ambisjoner om å vinne de store trofeene.

 

Adam har en gullende god venstrelabb, men alt annet skorter det på.

 

Vi -må- bli kvitt de to.

 

Med Lucas tilbake sammen med Gerrard har vi en veldig god grunnstamme på midtbanen, men vi trenger en Alonso-type som låser opp forsvar. Håper Aquaman kan bli den typen, men jeg er litt usikker på duellstyrken hans gjennom en lang og hard PL-sesong.

 

Shelvey og Henderson er gutter for fremtiden som vi ikke kan regne med leverer på et jevnt høyt nivå før om et par år enda, så vi trenger definitivt et par forsterkninger. Vi trenger en defensiv kriger og en "swiss army knife" á la Gerrard som kan gjøre "alt" over hele midtbanen. Trenger ikke å være verdensklasse, men anvendelig og teknisk god. En liten Kuyt med førstetouch, om du vil.

 

Ang. pasninger bakover i banen er dette noe jeg også har bitt meg merke i. Kan ikke huske at vi har slått så mange negative pasninger siden glansdagene til Houllier.. Et minne som har brent seg inn er da Liverpool stod i etablert angrep og hadde skviset motstanderen helt inn i egen 16-meter. Hamann mottar ballen på vel 20 meter, vender 180 grader og måker ballen tilbake til keeper. Jeg føler at vi har vært litt der igjen i år, om ikke fullt så ille.

 

Grunnen til det er vel at vi mangler de offensive løpene og vi mangler overblikket og kreativiteten til å overrumple motstanderen. Nå blir det litt sånn at vi pælmer ballen opp på Carroll og håper at han klarer å gjøre noe med den, eller gir den til Suarez og håper på at han drar av 40-50 mann og putter ballen i nota selv.

 

Jeg velger å tro at disse problemene vil bli løst i løpet av sommeren og at vi ser et ganske annet spill fra LFC i august.

Lenke til kommentar

Kast Spearing i kjeller'n der han hører hjemme.

 

Har lenge men at Spearing har vært en OK backup å ha som terrier på midten. I fraværet av Lucas har vi fått sett han en del og det har for meg blitt mer og mer klart at han desverre ikke presterer på et jevnt nok høyt nivå til å forsvare en backup/utfordrerplass, vi trenger en bedre DM i troppen i tillegg til Lucas.

 

Synes Spearing fortjener all honnør for innstilling, innsats, mentalitet osv. men for begge parter synes jeg det er helt greit hvis han flytter på seg i sommer, han er Liverpoolgutt tvers igjennom, men tror det kan være en bra løsning for han å gå til en annen klubb. Han er god nok til å spille fast i PL for lag litt lenger ned, men tror ikke fremtiden hans ligger hos oss når vi har ambisjoner om å komme tilbake i CL.

Lenke til kommentar

Vi som klubb har ikke råd til å overprise spillere som Carragher og Spearing fordi de er local lads. Spesielt i den situasjonen vi er i nå. Vi MÅ ha full fokus på best mulig resultat, og da trengs best mulig lag.

Ønsker jo Carragher alt godt for alt han har gjort for klubben, og hva han fremdeles betyr, men Liverpool kan ikke bruke han lenger. Han holder ikke mål som spiller, få han heller inn i trenerteamet. Tror han ville gjort mer nytte der.

 

Og Spearing er heller ikke god nok. Ja, han har en kjempeinnstilling men ikke kvalitetene vi trenger.

Samme med Kuyt egentlig. Gjort masse for klubben, men Liverpool må bli mer kyniske for å komme fremover. Dette går ikke en sesong til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Vi nærmer oss sesongslutt, men har ingenting å spille for lengre. Det er skuffende. Jeg tror ikke Dalglish er riktig mann for oss. Fatale feil kombinert med en håpløs sportsdirektør har vært en god bidragsyter til at denne sesongen har endt i en gedigen fiasko. Det er skremmende å se hvor langt bak vi er Man Utd og Man City, og vi har som Daniel så riktig påpeker, ikke råd til flere feil (på overgangsmarkedet) nå. Ting må forandres skal vi våkne fra dvalen.

 

 

Hadde den udelte glede av å være på Anfield mot Swansea i november. Den kampen, som så mange andre kamper, oppsummerer egentlig alt; laget er for dårlig.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Ja, det er det, men det er vanskelig å skulle løse problemet vårt egentlig. Periodevis har vi jo spilt glimrende, men bare manglet marginer. Se f. eks. på det veldig bra angrepet vi har når Carrolls ball nesten er inne. Dårlige og usammenspilte spillere angriper ikke så bra.

 

Og så har vi de elendige periodene, der vi er luft på midtbanen og slipper alt gjennom. Samtidig som vi ikke evner noe framover, der alt går i stå og gjerne bakover. Dette er perioder og kamper som avgjør sesongen negativt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Det er jo nettopp det som kjennetegner ustabilitet og liten bredde. Jeg enser ingen progresjon det siste året. Utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...