Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Det må jo være en hver spiss sin våte drøm å komme til Liverpool.

Et lag som produserer til de grader så mange sjanser. En spiss som vet hvor målet står vil jo score 20+ og bli en umiddelbar helt på Anfield allerede første sesongen. :tease:

 

Tja en blir ganske lurt av den sjansestatistikken. Vi har hatt mye possession og mange langskudd fra 30m, men det har ikke vært så mange klare sjanser i kampene. Ett av de største problemene for laget gjennom hele sesongen har vært å få nok folk inn i boksen når innleggene kommer. Altfor ofte er det bare en kar alene i boksen når innlegget kommer og det blir lett for forsvaret til motstandern. Kroneksempelet er vel Carroll som svært ofte står langt utenfor boksen når innleggene kommer. Han har blitt litt flinkere i det oppbyggende spillet, men det er vel ikke der vi trenger ham. Det virker ikke som om han har den fotballintelligensen han trenger for å posisjonere seg riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jefe:

Forsvaret vårt per dags dato er i mine øyne mye sterkere enn vi hadde i 08/09-sesongen, det ser vi på antall mål vi har sluppet inn (spesielt fram til jul). Den sentrale midtbanen er satt opp på en litt annen måte. Gerrard og Lucas, to veldig gode spillere. Til tross for mye kritikk i starten har Lucas reist seg og vist at han er en av Premier Leagues beste defensive midtbanespillere. De siste årene har vingene vært den store svakheten til Liverpool. Både sesongen vi kom på andreplass og i år ser man at vi trenger teknikk og fart på vingene. Dog synes jeg Downing og Bellamy er bedre enn Riera og Kuyt (som var forestrukne den sesongen). I angrep spiller vi med to spisser, til forandring fra tidligere. Suarez som skaper sjansene og Carroll som skal sette dem. Skal innrømme at jeg heller ville hatt Torres enn dem, men jeg tror ikke det er så mye som skal til før alle stolpetreffene begynner å gå inn.

 

Med unntak av at vi mangler en slags "Alonso-type" er ikke laget vårt i dag veldig mye dårligere. Problemet er bare at Dalglish ikke bruker laget godt nok. Når vi har en så stor spiller som Carroll er det viktig å spille rundt han. Enten legge inn på hodet eller fot, da tror jeg virkelig han kunne begynt å score.

Lenke til kommentar

08/09 laget var uendelig mye bedre enn det vi har nå.

 

Mascherano+Alonso med Gerrard+Torres forann seg var den beste sentrallinja i ligaen. Kuyt og Benayoun var i storform på kantene. Vi hadde den beste målforskjellen, tapte færrest kamper, scorte flest mål, og slo alle topplagene (uavgjort mot Arsenal?)

 

Forsvaret var på samme nivå vil jeg si. Aurelio storspilte på venstreback, og Arbeloa gjorde det bra på andre siden. I midtforsvaret hadde vi Carragher, Hyypia, Skrtel og Agger, som selvfølgelig var mye skadet den sesongen.

 

Det manglet helt klart dybde på topp, noe vi så i alle uavgjortresultatene når Torres var skadet, men ellers var det ikke mye å sette fingen på.

 

Vi hadde også en langt større vinnermentalitet da, som kom av at store deler av laget vårt bestod av vinnertyper som hadde vært kapteiner på respektive lag (Kuyt, Alonso, Torres, Gerrard, Benayoun, Hyypia og sikkert noen jeg har glemt). Det er noe Neville blant annet har vært inne på når han har diskutert nøkkelen til suksess i fotball.

 

Folk som Downing, Johnson og Carroll er ikke vinnere.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Synes du har et godt svar, men jeg er fremdeles uenig. For meg var Reina bedre da enn hva han er nå. Henger meg også på at Agger/Skrtel er en bedre match enn Skrtel/Carra . På den tiden spilte vi mye med Carra/Skrtel, mens Sami fikk også en del matcher. Carragher har tapt seg mye siden den gang. Vi er bedre på venstrebacken nå, selv om jeg synes Enrique gjør mye rart, og har vært variabel siden desember. Høyrebacken er den ingen tvil om. Arbeloa er evig mye bedre enn alt vi har der nå. God defensivt, og ofte med framover. Elsker den fyren. Kan ikke fatte at Rafa solgte han for lusepenger, og hentet Johnson - som er dårligere - til £17M. Vel, Downing er bedre enn hva Riera er, men det hjelper ikke noe særlig når Downing har fuck all som endproduct, mens Riera fikk både goaller og assists i ligaen. Bellamy vil jeg ikke regne som fast. Henderson har vel startet flere kamper i ligaen på kanten, og han er sykt middelmådig. Kuyt var på sist beste i 08/09, og Riera scorte. Så vil heller hatt dem mtp det de presterte for LFC.

 

Mascherano er bedre enn Lucas. Klart bedre også. På alt. Mye raskere, bedre pasningsfot, kan brukes i flere posisjoner (stopper og back), og dekker et større område enn hva Lucas gjør. Enormt god takler og har en veldig god fotballforståelse. En grunn til at han spiller i Barca, mens Lucas spiller for et Liverpool i trøbbel. Alonso er bedre enn noen annen midtbanespiller vi har siden han dro. Gerrard & Torres. Trengs vel ikke forklare at de er i klasser over Carroll og Suarez. Og de scorte faktisk mye mål også! Vi hadde også Robbie Keane frem til jul. Var meget svak, men puttet noen mål, og ble benket med en gang han gjorde det bra.

 

Til slutt så hadde vi en Benayoun som både scorte mål fra benken og fra start. En kreativ kraft vi sårt har trengt siden han dro.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg ellers si? Det er spillere som er gode nok for et lag det forventes at skal ligge midt på tabellen. Derav middelmådig.

 

Jeg er også blant de som tror at Hendo og Carroll kan bli veldig gode, men de er langt fra gode nok for ett lag det forventes trofeer og CL- plass av, etter min mening.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Det var en spøk. Høhøh!

carroll har jeg troa på, men jeg vet ikke om jeg har troa på han i liverpool, med mindre det kommer en ny trener som er villig tik å spille på hans sterke sider. henderson har jeg aldri hatt troa på, og det har ikke forandret seg etter denne sesongen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ser ut som vi får tilbake Aquiliani da Milan er usikker om de ønsker å hente han for godt. Med den mitbanen og kreativiteten vi mangler så mener jeg at vi bør beholde han i laget. Han har vist god pondus blant eierne også.

Lenke til kommentar

Ser ut som vi får tilbake Aquiliani da Milan er usikker om de ønsker å hente han for godt. Med den mitbanen og kreativiteten vi mangler så mener jeg at vi bør beholde han i laget. Han har vist god pondus blant eierne også.

 

Det virker ikke som om Kenny har noen tro på ham så da er det like godt å bare bli kvitt ham. Vi trenger ikke enda flere spillere som Kenny nekter å bruke.

 

Jeg kan ikke tenke meg at Aquaman har spesielt lyst til å være i klubben lenger heller.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...