Reg2000 Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 Kuyt er ikke ving, han er all over the place, noe som også har sine kvaliteter. Men ving er han ikke. Han har noen få gode innlegg, men de fleste ender i nada. Han kommer sjeldent på kant, og kan ikke utfordre Hellstrøm engang. Effektiv foran mål er\var han. Men nå scorer han ''kun'' på returer og 1 meter foran mål. Noe han ikke har bidratt med denne sesongen i det heletatt. Kuyt spilte dårlig sist sesong også, men reddet seg inn på slutten av sesongen. Jeg har ikke noe imot Kuyt, liker han godt, men han burde ikke ha en fremtid i Liverpool. Kall det hva du vil, men han er plassert på høyrekanten i lagoppstillingen. Fordi han ikke er den raskeste spillern så går han inn i banen og åpner opp rom for høyrebacken til å komme rundt på kant. Han har vist i en årrekke at han ikke trenger å ha de klassiske vingegenskapene for å være effektiv på høyrekanten. I fjorårssesongen var han en av få spillere som viste noe som helst i starten av sesongen. Det var blant annet derfor mange synes han og lucas var forrige sesongs beste spillere. Han var en av få lyspunkt i en tid da Hodgson gjorde sitt beste for å ødelegge laget. I år har han ikke startet så mange kamper, og resten av laget har vært ræva. Da blir det vanskeligere for en spiller av hans type til å vise seg fram. Dette stemmer, men ryktes at han ønsker seg til Roma eller tilbake til Nederlandsk liga. Liverpool har ingenting å ''tjene'' på å beholde han. Han tar opp plasser for bedre\ bedre egnet spiller vi har i troppen. Spesielt i start 11'n. Hvis han ønsker å dra er det greit, men å påsta at en spiller som har vært mest innbytter i år tar opp plasser blir for dumt. Det er ikke en eneste spiller på laget som har spilt bedre enn Kuyt i hans posisjon i år. Med unntak av forsvaret er det igrunn ikke en eneste spiller på laget som kan si at de har bidratt med noe særlig mer enn kuyt har i år. Dette skyldes ikke nødvendigvis spillerne, men Kennys manglende evne til å skape et lag. Skal vi selge spillere etter prestasjonene i de siste kampene bør vi f.eks kvitte oss med Gerrard da han ser lat og uinteressert ut. Kvitt oss med Kuyt, Aurelio(har vel 1-2 kamper denne sesongen?) Carragher(som heltidspiller)Maxi, Johnson, Aquiliani, Spearing, Wilson(ser ikke han i Liverpoolframtiden). Kan egentlig gi Cole en ny sjanse, men bare om han går ned i lønn. Om ikke så selger vi. Reina blir. Cole kommer selvsagt ikke til å gå ned i lønn frivillig, og blir værende i reservelaget resten av kontraktstiden. Han vil neppe flytte på seg da det antagelig betyr at han må godta et kraftig lønnskutt. Jeg har mer tro på at Reina forsvinner, men håper at han blir. 2 Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 Enig med Reggern! Thumbs up. (Forøvrig uenig med Daniel, men det skyldes nok at jeg er pro ratiōnāle.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=lzgPRWE7A5A&feature=related Edit: Hva mener resten av Liverpool-gutta angående Kuyt? Behold eller selg? Endret 6. april 2012 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 http://liverpool.no/newspg.aspx?id=32583&zone=1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 Behold han, kan ikke se at Kuyt har gjort det noe spes dårligere enn snittet på laget denne sesongen. 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 Behold han, bruk han mer riktig. Selg heller først og fremst Adam. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 Behold han, bruk han mer riktig. Selg heller først og fremst Adam. Ja, for all del. Man kan da virkelig ikke beholde de kjøpene som faktisk gjør det bra! 1 Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Etter kampen i går er en ting tydelig: Vi mangler en sånn en: http://www.youtube.com/watch?v=bqotXgweqqk Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 har vell egentlig vært tydelig hele sesongen det..... trenger en målmaskin og van persie er prima eksempel på hva en målmaskin er. Godt innhopp av Agger btw , gjorde tydelig preg på kampen de få minuttene han var på banen. Han blir viktig å få inn i laget igjen Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 renger en målmaskin og van persie er prima eksempel på hva en målmaskin er. Utrolig bra video, 15 av målene er faktisk ikke bra mål. han er der han skal være og avslutter I mål Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 (Jeg begynte å skrive denne posten for flere dager siden, men fikk ikke fullført den før i dag.) Jeg orker ikke å sitte og multisitere folk i hytt og pine, så jeg svarer Reg, Leo og Daniel her. Emils får også en liten kommentar aller først. Selvfølgelig skjønner jeg at det er få Chelsea-supportere som jubler for hver manager som får sparken, men det er jo nettopp det Chelsea er blitt beryktet for. Hvis en manager ikke vinner alt i første sesong er det rett ut. Det er pinlig for CFC og fotballen. Derfor synes jeg det er rart at folk som støtter Liverpool, som tross alt har en tradisjon fra Shankleys dager for å la managere sitte en god stund (hvis man ser bort fra de siste års hendelser), ønsker Kennys hode på et fat etter ett stakkarslig år ved roret. Det er ikke det jeg forbinder med LFC og kopites. Daniel: Det er selvfølgelig bra at ledelsen stiller krav til hele det sportslige apparatet og at de stiller spørsmålstegn ved det som har skjedd i år, kanskje spesielt etter jul. Likevel tror jeg Kenny, Clarke og Comolli har svarene klare og det skal nok veldig mye til for at de mister tilliten fra FSG allerede nå. Hvis det skjer vil jeg stille spørsmålstegn ved FSG, for det var ikke slike eiere jeg trodde de var. FSG kan en ting eller to om det å drifte en idrettsklubb, så jeg antar at de også vet at ting kan ta tid når man overtar en klubb som var så skakkjørt som det LFC var i oktober 2010. Reg: Prislappen til en spiller sier ingenting om hvor godt han kommer til å spille, og det er historien full av. Husk at Chelsea svidde av £50m på Torres, Liverpool brukte under halvparten på Suarez.. Og likevel har Suarez imponert langt mer enn Torres de siste 12 mnd. Å forvente prestasjoner ut i fra prislappen på en spiller blir feil - husk at vedkommende er et menneske og ikke en sportsbil. Det tar tid å bli kjent i et miljø, finne tonen både på og utenfor banen og få den nødvendige selvtilliten til å prestere. Hadde Downing & co kommet inn på et lag som allerede hadde en etablert sentrallinje, spisser som scoret av ren vane, et forsvar som var rutinert og samspilt og en tropp som tålte skader på sentrale spillere, ville vi nok sett at de også hadde hatt litt lavere skuldre og turte å spille med litt større risiko. Pr i dag mangler Liverpool bredden, erfaringen, stabiliteten og tryggheten som man finner i Arsenal, United, City og Tottenham, og i tillegg har vi vel sånn ca verdensrekord i stolpetreff og uflaks i år. Hvor mange stolpetreff er vi oppe i nå? Det må da være godt over 20.. Det du sier om Gerrard bekrefter jo bare min påstand om at han må bære hele midtbanen alene, det er ikke som når Mascherano og Alonso plukket opp det som var av angrep fra motstanderne og Gerrard og Torres kunne herje fritt i angrep. Nå må Gerrard ned og rydde opp, og da kan han ikke være fremme og putte ballen i nota samtidig. Hadde Lucas vært skadefri ville vi nok sett Gerrard i en langt mer offensiv rolle enn nå. Leo: Vi er stort sett enige her, men jeg tror ærlig talt ikke denne trenden kommer til å fortsette. Vi så i går også at vi skaper massevis av sjanser, men sliter med å putte dem. Hørte tidligere i dag at Liverpool har skapt 30(!) flere målsjanser enn United, og har scoret 40 mål mindre. Det er helt utrolig. I en normal sesong burde vi hatt minst like mange mål som United nå, men av en eller annen underlig grunn har "alt" vært stolpe ut i år. Det er helt klart at en stor del av spillermateriellet vårt ikke holder mål, og det må gjøres utskiftninger i tillegg til at vi øker bredden på troppen. Jeg ser helst at det skjer fra egne rekker, og at spillere som Sterling i større grad får bidra. I tillegg tror jeg Carroll, Downing og Henders kommer til å bli bedre etterhvert - husk at Henderson har vært en "potet" for oss i år i en alder av 20/21 i en ny klubb og en ny taktikk, mens Carroll hadde en dårlig start og har slitt med å finne seg tilrette på banen, men jeg tror at det kommer hos ham. Han er jo også ganske ung enda. Downing tror jeg vil bli langt bedre når vi får "satt" en sentrallinje der bevegelser og spill blir mer strukturert, noe jeg tror helt sikkert faller på plass med Lucas, Gerrard og Suarez/Carroll i den faste startoppstillingen. Er det en spiller jeg håper forsvinner temmelig snart må det være Charlie Adam. Han fikk sjansen på øverste nivå, men har bevist ganske ettertrykkelig at han ikke har det som trengs for å spille på øverste nivå. Klart, han kan fremdeles motbevise det, men han blir 27 i år og har såpass mye erfaring fra britisk fotball at han burde klart å være mer dominerende i spillet enn han er. I tillegg har han helt åpenbare svakheter, som tempo og duellstyrke, som i mine øyne gjør at det blir alt for krevende for Lucas/Gerrard å skulle bære vekten hans i løpet av en hel sesong. Pasningene og dødballene er ikke så fantastiske at de veier opp for manglene. I motsetning har Downing, som også er svært utskjelt i år, i stor grad gjort jobben sin, men mangel på struktur og kontinuitet i laget har påvirket inntrykket av jobben han har gjort. (For all del, jeg sier ikke at Downing har vært -bra-, men han har faktisk gjort mye av det som forventes av ham..) Når det gjelder årsaken til hvorfor Liverpool kollapset tror jeg egentlig det er en fin blanding alt det du nevnte, pluss den forferdelige smultringen Rafa anla. Jeg håper at dominansen mot Villa blir videreført resten av sesongen, og så lenge vi klarer å sette et par av sjansene vi skaper vil det helt sikkert bli noen trepoengere. Som jeg har sagt en stund nå gjelder det bare å bli ferdig med PL på best mulig måte, men hovedfokus må være å vinne FA-cupen og umiddelbart begynne å jobbe mot 2012/13. For min egen del er egentlig PL ferdig for i år, det er bare min sadistiske natur som gjør at jeg fremdeles følger kampene 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Behold han, bruk han mer riktig. Selg heller først og fremst Adam. Ja, for all del. Man kan da virkelig ikke beholde de kjøpene som faktisk gjør det bra! Da er vi nok totalt uenige. Hadde litt tja-holdning til Adam, men var postivt innstilit i grunn. Nå når jeg tenker på han kommer frustrerende tanker anført av treghet, ubesluttsomhet og elendig defensivt arbeid. Tregheten og evnen til å gå seg fast minner meg faktisk til tider om godeste Poulsen. Han har noen gode pasninger av og til ja vel, men det veier ikke opp for hvor ofte han hemmer spillet med å rett ut være treg og ubesluttsom, noe som hindrer oss i å komme i overtall i angrep. Laget vårt skriker bl. a. etter fart så det er uakseptabelt at Adam får spille såpass mye som han har gjort. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Behold han, bruk han mer riktig. Selg heller først og fremst Adam. Ja, for all del. Man kan da virkelig ikke beholde de kjøpene som faktisk gjør det bra! Ehm. Når har Adam gjort det bra? Jeg har ikke sett en eneste kamp hvor han var bedre enn gjennomsnittlig, men har sett mange hvor han var den store bremseklossen i laget. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Vel, han har 12 målpoeng i ligaen. Downing har ikke noen, og Henderson har en. Og laget ser ikke akkurat veldig mye bedre ut etter han ble skadet. Enig med Hyperio at han har fått spille altfor mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Adam har flest assist i ligaen for Liverpool, og er langt foran assistgiveren nummer to. Har et par mål, alle på langskudd\deflection. Han har ikke prestert slikt jeg hadde håpet og har gjort de negative jeg forutså(defansiv svak, uttalige kort osv) men han er langt fra Liverpools dårligste kjøp denne sommeren. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Adam har flest assist i ligaen for Liverpool, og er langt foran assistgiveren nummer to. Har et par mål, alle på langskudd\deflection. Han har ikke prestert slikt jeg hadde håpet og har gjort de negative jeg forutså(defansiv svak, uttalige kort osv) men han er langt fra Liverpools dårligste kjøp denne sommeren. Sammenlignet med Aquilani og Poulsen, så har han vel egentlig vært formidabelt god. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Å, herregud. Jeg hadde glemt Poulsen. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Poulsen.... Det var et av høydepunktene i mitt forhold til Liverpool. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Personlig koser jeg meg også greit når Shelvey og Spearing spiller sammen på midten. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå