Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende innlegg Daniel. Enig i så og si alt. Kan også si at jeg vil ha inn en annen manager. Yngre, med egne ideer, offensiv spillestil, og en som er bedre å finne passende spillere til sitt spilleoppsett enn hva Hodgson, Rafa og Kenny er.

Rafa var ikke så aller verst til det synes jeg. Vi fikk bommer som Voronin, Nunez og Josemi. Men også spillere som Reina, Agger, Skrtel, Arbeloa, Alonso, Macherano, Torres +++. Laget han bygget opp til 08/09 var rimelig komplett, manglet bare et par squadspillere.

Joda, han har sine gode kjøpe han også. Hele greia rundt Alonso er fryktelig. Ville hente Barry igjennom hele sommeren, klarte ikke det. Prøvde igjen sommeren etter og klarte det ikke da heller. Selger Arbeloa for £5-6M og får inn Glen Johnson til £17M. Så har du også Aquilani kjøpet som var veldig merkelig. Han undervurderte også motstanderen altfor ofte (spesielt kamper mot antatt svakere motstand), rare laguttak, bytter osv. Nå flørter han vel med Chelsea også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

La oss gjøre noen ting klinkende klart. Etter overgangsvinduet i sommer vil:

• Kenny Dalglish fremdeles være manager dersom han ikke sier at nok er nok, tar hatten og går.
  • Downing, Henderson, Carroll og antakeligvis Suárez fremdeles være i klubben.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fult mulig. Tviler dog på Suarez ved tanke på våre sponsorer og eiere som ikke er helt fornøyd med Suarez holdning.

Selvfølgelig selges ikke Henderson og Carroll unna. Sier jo seg selv.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

• Kenny Dalglish fremdeles være manager dersom han ikke sier at nok er nok, tar hatten og går.

Bra du har fasiten. KD har brukt enormt med penger, og slik det ser ut nå er dere ikke i konkurranse om en fjerdeplass engang. Dere har vunnet ligacupen og har en sjanse på fa-cupen, men om dere ikke vinner sistnevnte er jeg ikke så skråsikker på at Kenny sitter over sommeren. Ligaen er viktigst, og der er dere bare knappe 2 poeng foran et Everton med et overgangsbudsjett på størrelse med mitt matbudsjett. Dere er også ti poeng nærmere nedrykksplass enn dere er ligalederen.

Endret av Hyrlen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra du har fasiten. KD har brukt enormt med penger, og slik det ser ut nå er dere ikke i konkurranse om en fjerdeplass engang. Dere har vunnet ligacupen og har en sjanse på fa-cupen, men om dere ikke vinner sistnevnte er jeg ikke så skråsikker på at Kenny sitter over sommeren. Ligaen er viktigst, og der er dere bare knappe 2 poeng foran et Everton med et overgangsbudsjett på størrelse med mitt matbudsjett. Dere er også ti poeng nærmere nedrykksplass enn dere er ligalederen.

Kenny har fortsatt fansen på sin side, og det blir vanskelig å sparke en slik legende etter bare en sesong uansett hvor ræva vi har spilt.

Spillerne vi kjøpte i sommer blir det svært vanskelig å selge uten store tap så de vil fortsatt bli i klubben. Den eneste vi kanskje kan selge uten tap er Suarez, men tror nok klubben vil beholde ham. Eierne har vel også sagt klart fra at de ikke kommer til å gå til veldig store innkjøp i sommer så vi vil kanskje bare få inn en eller to spillere som virkelig kan styrke laget. Det virker som om kenny fortsatt har klokketro på sin britiske linje så kan se for meg at vi kjøper flere britiske spillere i sommer.

Lenke til kommentar

Kenny har fortsatt fansen på sin side, og det blir vanskelig å sparke en slik legende etter bare en sesong uansett hvor ræva vi har spilt.

Ja jeg sier ikke at det er stor sjans for det, sier bare at det er sjans for det som et svar på N19 sin noe bombastiske uttalelse.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

I utgangspunktet skuffende å avgi poeng mot Sunderland, men når det blir tap i tillegg er det forferdelig dårlig. Vanvittig skuffa over dette resultatet.

Skjønner at du er skuffa, men i utganspunktet så var Sunderland på hjemmebane favoritter i dag, selv med Sessegnon og Cattermole ute. Var jo ikke akkurat som om dere tapte mot Wigan på DW heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Super: Joda, Downing har kommet seg i det siste, men det tok jommen meg lang tid også. Han har spilt femt mest kamper i PL av utespillere, og står fremdeles med 0mål og 0assist. Flesteparten av innleggene går endten til corner via første motspiller eller over alle til innkast\ut. Langt fra godt nok, for en spiller med hans PL-erfaring og kvaliteter.

Det er imidlertid viktig å påpeke at han har hatt flere innlegg/pasninger som burde blitt omsatt i mål også. Men fordi hele laget tydeligvis er vaksinert mot å score mål, har vi brent den ene syke sjansen etter den andre. Downing selv kunne også med litt tur fått stang inn, istedenfor stang ut ved et par anledninger.

Når det er sagt, er ikke jeg heller fornøyd med hans innsats, sesongen sett under ett, men han er en av få som har vist bedring i det siste kampene. Personlig synes jeg det er verre med Hendersson - hvor mange kamper skal vi gi ham før han viser noe som helst?

Gikk hvertfall ikke glipp av noe i dag...

Var jo litt morsomt målet til Sunderland da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror det i bunn å grunn går på forventinger når det snakkes om nykjøpene.

Downing

Mange år i Premier Leauge, god rutine og har en god innleggsfot. God skuddfot har han også. Var absolutt ikke en spiller jeg ønsket(pga høy alder, samt jeg hadde peilet meg ut N'Zogbia) men var den spilleren jeg hadde høyest forventing til at skulle slå til tvert.

Adam

Ønsket ikke han heller, verken i januar eller i sommer. Men Kenny var bestemt på å hente han, og fikk han for en ''kurrant'' pris. Skulle steppe inn i Gerrard fravær angåedne frisparkmål og conere. Og må si begge har skuffet betraktlig. Mulig han sliter med selvfølelsen(han også) men det han har servert pdd er ikke godt nok. Fleste av målene kommer fra deflections og må ha 100 innlegg før det blir et bra. Cornerne er ikke god nok.

Henderson

Forventet ingenting, hadde så vidt hørt om fyren for å være ærlig.

Vinnerne av kjøpene blir Bellamy og Enrique.

Lenke til kommentar

Spillerne vi kjøpte i sommer blir det svært vanskelig å selge uten store tap så de vil fortsatt bli i klubben. Den eneste vi kanskje kan selge uten tap er Suarez, men tror nok klubben vil beholde ham. Eierne har vel også sagt klart fra at de ikke kommer til å gå til veldig store innkjøp i sommer så vi vil kanskje bare få inn en eller to spillere som virkelig kan styrke laget. Det virker som om kenny fortsatt har klokketro på sin britiske linje så kan se for meg at vi kjøper flere britiske spillere i sommer.

Brukt enormt med penger?

Nesten ikke brukt noe, har omtrent bare brukt Chelsea sine penger

Lenke til kommentar

Brukt enormt med penger?

Nesten ikke brukt noe, har omtrent bare brukt Chelsea sine penger

Hmm? Suarez for rundt £22-23M, Carroll for £35M, Henderson for rundt £14-18M (alt utifra hvor man finner info), Downing et sted rundt £18M, Adam £8M, Enrique £6M (?), Coates £7M og til slutt Bellamy for nada.

22 + 35 + 14 + 18 + 8 + 6 + 7 = 101. Deretter minus Torres sin overgangssum. (tok forøvrig de laveste tallene for å være på den sikre siden)

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er samtlige kjøp bortsett fra Enrique og Bellamy bomkjøp. Suarez passer rett og slett ikke inn i Liverpool sin spillestil (Daglish sin er vel mer riktig) og virker rett og slett ufattelig mye dårligere i Liverpool enn han fremsto/fremstår i Ajax og for Uruguay.

Ufattelig lite verdi for 100 millioner pund spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Suarez har pratet med Skysports:

Luis Suarez admits to being intrigued by the project at Paris St Germain and says he would welcome the opportunity to play alongside countryman Diego Lugano.

Reports continue to suggest that Liverpool striker Suarez will be the target of a big-money bid from PSG in the summer.

Når han fikk spørsmål om han kunne dra til PSG, svarte han ja.

Personlig syns jeg det hadde vært best for alle parter. Suarez kan umulig trives med motaglesen han får hver kamp av motstanderens supportere. (Noe han selvfølgelig kan for selv)

Og Liverpool tjener ikke på å ha en spiller som soner 10 kamper karantene og gir klubben negativ oppmerksomhet. Hadde fått en fin slump penger fra PSG også, muligens opptil det vi ga for han.

Lenke til kommentar

Men hva hvis man hadde prøvd med Johnson i en mer offansiv possisjon?

Tror de fleste her inne er enige i at hans defansive prestasjoner ikke har vært noe å rope hurra for, men han har jo grei fart og et offansivt gen eller to.

Så kunne man kanskje ha sattsett på denne formasjonen

Reina

Kelly - Skrtle - Agger - Enrique

Johnson - Spearing - Adam - Bellamy

Carroll - Suarez

Noe jeg også synes at mangler i dagens liverpool lag er baller til å sette på yngre spillere som Suso, Sterling og Shelvey (som vi hentet fra lån og faen ikke bruker)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...