Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Liverpool har tydeligvis gjort seg ferdig med premier league denne sesongen. Og setter all fokus mot Fa-cupen. Fair enough det, ikke noe å ''hente'' i PL for oss nå uannsett. Fuck ære og alt det der, har tross alt Suarez på laget. Trist at Liverpool er ferdig allerede i mars men jaja. Syns vi må se på vår tropp og se hvem vi kan beholde og hvem som fortjener et spark bak.

Keeper

Reina gjør fremdeles jobben, men vært ujevn denne sesongen. Tror han har godt av å få reel konkurranse av neste sesong. Jones og Doni gir ikke det kicket som vi trenger.

Forsvar

Skrtel-Agger er det ingenting å si på, fremdragende arbeid denne sesongen. Eneste å utsette på Agger er skadehistorikken hans. Skrtel har vært Liverpools beste denne sesongen imo. På sidene har vi Johnson og Enrique, sistnevnte er Kennys beste kjøp fra sommeren, og Johnson har vært halvgo. Johnson spiller ujevnt som han alltid gjør. Kan godt selge Johnson å få inn en ny.

Vi har god backup i Kelly,Coates,Flanagan og Robinson. Carragher syns jeg kan få en rolle i trener-teamet, men for et lag som en real utfordrer i ligaen kan ikke benytte seg av Carra. For gammel, for treg og holder ikke koken lenger.

Midtbane

Vår største svakhet er det offansive. Har ingen fart, ingen utfordrere og ingen it-factor(utenom Suarez, men mer om han senere). Blir for tregt med Spearing, Henderson, Adam og Kuyt. Og når Gerrard er ute 75% av sesongen så sliter vi. Dårlige innlegg og ingen guts. Liverpool må bli mer aggresiv, faller for mye tilbake til støttepassninger. Adam har skuffet, ble kjøpt for å ta over for Gerrard med skade, og er ikke sikker nok i passningene. Flere elendige dødballer enn gode. Henderson har også mislykkes.

På kantene har Kenny brukt Kuyt, Downing, Bellamy, Maxi og Henderson. Kun Bellamy har funket over tid, Maxi får aldri

sjansen selv med godkjent målteft. Downing har vært en stor let down, mulig den største bommen Kenny har gjort på markedet. Kuyt er heller ikke noe å satse videre på, han fikk mål nr 50 og 70 denne sesongen, samt trofe. Kanskje på tide å la han prøve lykken et annet sted.

Angrep

Suarez og Carroll passer ikke sammen. De har to helt ulike kvaliteter som ikke suplemere hverandre. En av disse må ut til sommeren. Null tro på at det kommer til å fungere mellom disse to.

Vil faktisk heller beholde Carroll foran Suarez. Suarez er for egosentrisk, og gjør for mye ut av seg i negativ forstand enn Carroll. Begge sliter foran mål, og de scores for lite mål, Suarez kommer til mange sjanser på egenhånd, men kan ikke gjøre noe med det. Syns Carroll er nærmere målteft enn Suarez, ergo behold han foran Suarez. Kan ikke være gøy for Suarez å få høre chants som ''we know who you are'' heller, og real og PSG skal være intresert, så hvorfor ikke selge?

UT: Suarez, Kuyt, Downing (carra, henderson og adam ut av førstevalget)

Inn: Gode kanter(eks Hoilett) spissmaker til Carroll som passer, reel keeperutfordrer til Reina og en kreativ midtbanespiller.

Ps: Prosjekt English har tydeligvis mislykkes.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Enig mange av synspunktene dine Daniel, men Downings innsats i de siste kampene har gjort at jeg har fått et litt annet syn på ham. Men jeg synes generelt vi bruker kantene våre for lite, det meste skal skje på midten, og da blir spillere som Downing borte. Men de gangene han blir brukt, synes jeg han har vist positive initiativ i det siste.

Lenke til kommentar

Glimrende innlegg Daniel. Enig i så og si alt. Kan også si at jeg vil ha inn en annen manager. Yngre, med egne ideer, offensiv spillestil, og en som er bedre å finne passende spillere til sitt spilleoppsett enn hva Hodgson, Rafa og Kenny er.

Rafa var ikke så aller verst til det synes jeg. Vi fikk bommer som Voronin, Nunez og Josemi. Men også spillere som Reina, Agger, Skrtel, Arbeloa, Alonso, Macherano, Torres +++. Laget han bygget opp til 08/09 var rimelig komplett, manglet bare et par squadspillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kenny har fikset det defensive, noe som var vårt store problem under både Rafa og Hodgson. Men ser ut som han har ingen taktiske løsninger på det offensive. Om Kenny hører på Damien i sommer og får inn de riktige spillerne kan det bli bra. Lyst å gi han en sesong til, spesielt om vi ender sesongen med to cupgull.

Termo: Rafa ødla mye for seg selv, spesielt ved tanke på Alonso-saken. Om spillere ikke fulgte hans moral fikk de ikke spille. Rafa satte seg selv over laget flere ganger(Riera,Pennant,Babel osv)

Super: Joda, Downing har kommet seg i det siste, men det tok jommen meg lang tid også. Han har spilt femt mest kamper i PL av utespillere, og står fremdeles med 0mål og 0assist. Flesteparten av innleggene går endten til corner via første motspiller eller over alle til innkast\ut. Langt fra godt nok, for en spiller med hans PL-erfaring og kvaliteter.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...