Leo_Khenir Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 To stykker samtidig, ja. Men ja, der kommer uttrykket fra. Jeg tar derfor sterk avstand fra det. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Hm, viste jeg ikke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Sånne chants som det viser bare hvilket nivå mange av de britiske fotballsupporterne ligger på. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Og dette er jo ikke unikt for en spesiell supportergruppe. "We've won it three times without killing anyone", som ManUtd-fansen liker å synge til Liverpool som svar på "We've won it five times". Det er fælt, men sånn er nivået. Er vel generelt ikke mye bedre i Norge heller. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Det er jo dessverre mye samme typen mennesker ja... Gruppementalitet kan være en stygg ting. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) ManU er også et ord som brukes mot United i negativ forstand. Mange som tydeligvis ikke vet dette, men meg bekjent så var dette noe som ble sunget av Liverpool(?) fansen etter Munchen ulykken. Noe i denne dur; "Manu manu - went on a plane Manu manu - never come back again" Så da vet dere at ordet "ManU" også er et stygt ord å bruke mot United som fotballklubb. Når det er sagt synes jeg United folkene her inne er flinke til å ikke bruke ordet ManU. Man ser det oftest blir brukt av supportere av andre lag. Så kudos for det. Endret 9. mars 2012 av Emils. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 MÆÆÆÆÆN U som man sier i Trøndelag. Selv ser jeg ingen problem med å bruke ordet utover at det høres utrolig teit ut. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 The term “ManUre” originated from chants about Duncan Edwards by West Brom fans following the Munich Air Disaster. “Duncan Edwards is manure, rotting in his grave, Man U are manure, rotting in their grave.” - Noe i den duren. Tja. Tror egentlig at manu - manure eksisterte lang tid før chanten. Engelskmenn er veldig glade i å forkorte alt. Hvorfor skulle de bruke mange tiår på å forkorte Manchester United? 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Selvsagt gjorde det det. Og ManU ble garantert brukt av United supportere også. Men når det blir brukt i en sånn "grotesk" sammenheng får man ikke lyst å bruke det selv lenger.... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Hæ? Det er ikke snakk om at "ManU" ble "oppfunnet" ved chanten. Poenget ved det er at manure er det samme som gjødsel/møkk, og derav dobbelbetydning ved Man U (Man, som i Duncan Edwards. U, som i You) rotting in your grave. Med rett tegnsetting (kanskje enklere å forstå da): Man, you are manure, rotting in your grave. Gjorde det kanskje mer komplisert. Uansett, verdens dølleste ting å "diskutere". Endret 9. mars 2012 av niko. Lenke til kommentar
Populært innlegg Solaar Skrevet 9. mars 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 ManU er også et ord som brukes mot United i negativ forstand. Mange som tydeligvis ikke vet dette, men meg bekjent så var dette noe som ble sunget av Liverpool(?) fansen etter Munchen ulykken. Noe i denne dur; "Manu manu - went on a plane Manu manu - never come back again" Så da vet dere at ordet "ManU" også er et stygt ord å bruke mot United som fotballklubb. Når det er sagt synes jeg United folkene her inne er flinke til å ikke bruke ordet ManU. Man ser det oftest blir brukt av supportere av andre lag. Så kudos for det. Er ikke helt sikker på om du er ironisk eller ikke her nå men helt ærlig - hvem faen bryr seg her inne? Anslagsvis 50 % av de mest aktive brukerne i fobtalldelen av forumet har betydelig større svin på skogen enn en uskyldig forkortelse av et lags navn. Jeg vil med rimelig stor sikkerhet påstå at ingen, eller for morro skyld maks 1% av brukerne her, er gamle nok til å huske den flyulykken. Ergo berører det ikke de personlig. Sjansen er også svært liten for at det berører noen i deres umiddelbare omgangskrets eller familie. Hvis det mot formodning skulle finnes en slik person her inne så vil jeg anta at en 60+ år gammel person har livserfaring nok til å puste inn og ut og tenke på at den største andelen brukere her er unge gutter. En forsiktig påstand fra min side er at unge mannlige fotballsupportere har en større tendens enn resten av befolkningen til å uttrykke seg rett fra levra uten nødvendigvis mene noe vondt med det. Hvis man vil komme under huden på en Man Utd-supporter tipper jeg det er mer effektivt å konfrontere de med følgende fakta: De er alle medgangssupportere. De har den KLART største andelen av dommeravgjørelser i sin favør i PLs historie. Ferguson klager bestandig på dommere og kommer alltid unna med det. Det er et tronskifte på gang i Manchester. Folk fra Manchester holder stort sett med City, folk utenbys(oglands) ifra holder med United. Uansett hvor mye en United-fan insisterer på det motsatte så er de den originale kjøpeklubben og har selv mye av skylden for pengegaloppen i moderne fotball. Arsenals invincibles var bedre enn et hvilket som helst United-lag noensinne. De har ikke vært det samme laget siden de hadde Ronaldo og Tevez. De spiller kjedelig fotball. OT har en av de dårligste atmosfærene i hele PL, mye av dette skyldes selvsagt godværsfansen fra land og strand. De er Glazers lag. Fergie er fornøyd med troppen. De har ikke mer penger å bruke pga all gjeld. Giggs vil for alltid bli husket for det han gjorde mot sin bror, ikke det han gjorde på banen. 20 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Det der å ta seg så sabla nær av Munchen, hillsborouh og heysel og alt det der blir påtatt i mine øyne. Men det har eg sagt før... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Har dessverre ikke tid til å gå igjennom all bullshiten din, Solaar, men det ene punktet er for ille å la stå der. Er det faen ikke på tide at den dumme ubrukelig løgnen med null rot i virkeligheten om at Mancs flest er City blir sletta fra alles ignorante hjerner? Det må seriøst være den største myten i engelsk fotball. Når den attpåtil har blitt busted over en million ganger er det rart at tilsynelatende oppegående folk som deg FORTSATT tror dette er sant. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Solaar Skrevet 9. mars 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Ser dere? Mye enklere. 13 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) edit: Dette var faktisk pinlig. Haha. Nok en gang. Well played, Solaar. God helg Endret 9. mars 2012 av niko. 2 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Hvem bryr seg om hvordan folk uttrykker seg. Det er mening bak som har noe å si. Noe så uskyldig som Waitingpool og lignende må man vel tåle? Finnes folk som sier/skriver Man U uten at de henviser til Munchen i det hele tatt heller. Ingen grunn til å sette kaffen i vrangstrupen av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Hehehe, det tar vel ikke mange dagene før jeg får igjen fra deg eller en av dine artsfrender kjenner jeg dere rett Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 De er alle medgangssupportere.Nope. De har den KLART største andelen av dommeravgjørelser i sin favør i PLs historie.Sansynligvis omvendt? Ferguson klager bestandig på dommere og kommer alltid unna med det.Å herregud. Vet ikke hva jeg skal svare her engang, Ferguson er jo den eneste som blir straffet for sånt. Det er et tronskifte på gang i Manchester.Kaller du 2 poengs forskjell i ligaen for "tronskifte"? Wtf? Folk fra Manchester holder stort sett med City, folk utenbys(oglands) ifra holder med United.Dette er motbevist så uttallige mange ganger. Begynner å bli slitsomt. Uansett hvor mye en United-fan insisterer på det motsatte så er de den originale kjøpeklubben og har selv mye av skylden for pengegaloppen i moderne fotball.Uenig. United ble en stor klubb på "riktig tidspunkt" og kan ikke klandres for det. United er ikke en jukse-klubb. Arsenals invincibles var bedre enn et hvilket som helst United-lag noensinne.Helt enig. De har ikke vært det samme laget siden de hadde Ronaldo og Tevez.Helt enig. De spiller kjedelig fotball.Helt enig. OT har en av de dårligste atmosfærene i hele PL, mye av dette skyldes selvsagt godværsfansen fra land og strand.Helt enig. De er Glazers lag.Ser ikke helt hva du mener her? Fergie er fornøyd med troppen.Ja, og det begynner å bli pinlig mtp den pinlig dårlige troppen vi har. De har ikke mer penger å bruke pga all gjeld.Det kan hverken jeg eller deg uttale meg om. Giggs vil for alltid bli husket for det han gjorde mot sin bror, ikke det han gjorde på banen.Kanskje for din del, ja. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 Real Madrid er vel den ''orginale'' kjøpsklubben? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 9. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) De er alle medgangssupportere.Nope. De har den KLART største andelen av dommeravgjørelser i sin favør i PLs historie.Sansynligvis omvendt? Ferguson klager bestandig på dommere og kommer alltid unna med det.Å herregud. Vet ikke hva jeg skal svare her engang, Ferguson er jo den eneste som blir straffet for sånt. Det er et tronskifte på gang i Manchester.Kaller du 2 poengs forskjell i ligaen for "tronskifte"? Wtf? Folk fra Manchester holder stort sett med City, folk utenbys(oglands) ifra holder med United.Dette er motbevist så uttallige mange ganger. Begynner å bli slitsomt. Uansett hvor mye en United-fan insisterer på det motsatte så er de den originale kjøpeklubben og har selv mye av skylden for pengegaloppen i moderne fotball.Uenig. United ble en stor klubb på "riktig tidspunkt" og kan ikke klandres for det. United er ikke en jukse-klubb. Arsenals invincibles var bedre enn et hvilket som helst United-lag noensinne.Helt enig. De har ikke vært det samme laget siden de hadde Ronaldo og Tevez.Helt enig. De spiller kjedelig fotball.Helt enig. OT har en av de dårligste atmosfærene i hele PL, mye av dette skyldes selvsagt godværsfansen fra land og strand.Helt enig. De er Glazers lag.Ser ikke helt hva du mener her? Fergie er fornøyd med troppen.Ja, og det begynner å bli pinlig mtp den pinlig dårlige troppen vi har. De har ikke mer penger å bruke pga all gjeld.Det kan hverken jeg eller deg uttale meg om. Giggs vil for alltid bli husket for det han gjorde mot sin bror, ikke det han gjorde på banen.Kanskje for din del, ja. Endret 9. mars 2012 av Solaar 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå