Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den statistikken er såklart uflaks, men jeg har mistet all tillit til Dalglish. Å bytte inn in første spiller i den 87. min når så mye står på spill er latterlig.

Uenig. 21 stolpetreff er ikke uflaks, men udyktighet.

Joda såklart har det litt med udyktighet å gjøre også, men likevel må kenny bort selv om jeg elsker han.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Den statistikken er såklart uflaks, men jeg har mistet all tillit til Dalglish. Å bytte inn in første spiller i den 87. min når så mye står på spill er latterlig.

Uenig. 21 stolpetreff er ikke uflaks, men udyktighet.

Enig. Arsenal hadde vunnet ligaen i fjor flere runder før slutt om samtlige stolpeskudd i PL (for alle lag) hadde gått inn. Det betyr selvsagt ikke at de hadde fortjent å vinne PL.

Lenke til kommentar

Seb Coates > Jamie Carragher resten av perioden Agger er ute for meg. Helt klart. Mye viktigere at vi gir en ung spiller som Coates matching nå. Shelvey må gjerne også få prøve seg.

Jeg ville også helst sett Coates, da Carragher virkelig er ferdig som toppspiller. Men dessverre tror jeg det skal mye til før det skjer. Shelvey er vel på vei ut på lån til boro tror jeg? Shelvey vil nok uansett neppe spille stort da Kenny ser ut til å ha klokketro på Adam og Henderson.

Lenke til kommentar

Husker ikke om det var en eller to kamper jeg har sett med Coates.

Men jeg kan huske at han gjorde en solid kamp mot Chelsea i fjor. En mye mer solid kamp enn jeg kunne forestilt meg for en som knapt ha vært på banen for Liverpool.

4. plassen er vel så og si tapt. Full fokus på FA Cupen nå, etter min mening.

Så kan heller ungguttene få prøve seg litt i serien. Tenker da hovedsaklig på Shelvey, Sterling, Teixeira og Coady. Muligens Suso også.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg vet ikke helt å finne de riktige ordene etter gårsdagens kamp. Jeg tror jeg må resonnere litt. For å være ærlig, aner jeg ikke hva jeg skal skrive og det blir helt sikkert ganske rotete. Vreden og fortvilelsen var stor i går kveld. Jeg synes klubben har fått litt vel i overkant mye uberettiget og heseblesende kritikk som har vært bak mål. Mange er sikkert uenig med meg, men i dette innlegget vil jeg fortelle min oppriktige og subjektive mening. Jeg skal prøve å være kort, men konsis.

Historien gjentar seg. Arsenal halte i land en seier som igrunn kan tilskrives van Persie, og Wojciech Szczęsny som var patent og spilte en god kamp. Liverpool «var nødt til å vinne», og hvor hjemmelaget kastet bort sjanser på løpende bånd, var Arsenal dødelig effektive. To relativt likestilte lag på papiret, men vidt forskjellige lag på banen. Liverpool med en offensiv tilnærming til kampen som gir utteling, men roter det til ved å la Arsenal komme tilbake i form av deres toppscorer. Hvorfor skjer dette når Dalglish er så innstilt på å påpeke overfor laget hvor viktig det er å aldri ta noe for gitt? Samtidig dominerer vi så til de grader i forkant av målet. Spiller vi med for høyt tempo? Greier ikke spillerne å opprettholde presset i samfulle 90 minutter? Og når presset går i stampe, hvor blir det av innbytterne som skal komme inn og vippe kampen over i vårt favør? Sjansene uteblir, kampen ebber ut og vår sisteskanse Reina må kapitulere rett før slutt. Der Man Utd svarer Norwich resolutt og avgjør kampen, blir Liverpool frustrert og presset opphører. Spillemessig leverte Liverpool en god kamp, men hva skal fansen si når klubben i vårt hjerte ikke engang greier å vinne på en god dag?

Coates bør få spille mer. Carragher var det opplagte valget ettersom Agger er ute på sidelinjen med skade, og hvem andre enn Kenny hadde ikke blitt lastet dersom den unge og nokså uerfarne uruguayaneren hadde forært Arsenal en seier? Tror manageren hadde en litt sentimental holdning til den gamle traveren, og spilte på det trygge og litt feige når han skulle ta ut laguttaket mot Arsenal. Greit nok, dette var en tøff batalje, noe alle visste på forhånd. Og for all del, Carragher spilte ingen dårlig kamp. Men Coates er fremtiden, antakelig bedre på sitt beste, men ustabil, og således en større risiko å spille med. La han spille litt fremover, og han vil forhåpentlig bli en god og fremtredende midtstopper i overskuelig fremtid.

Suárez minner mer og mer om en tilrettelegger. Mannen greier jo ikke å score. Bruk han som kantspiller eller trequartista som kan skape de skarpsindige pasningene, innleggene, målgivende i stedet, og erstatt ham på topp med en skikkelig avslutter. Jeg behøver ingen vakre kremmerhus av noen mål å se på, mål er mål - og det har det vært for få av inneværende sesong. Dette problemet kan ikke vedvare, og her må trenerstaben gjøre grep.

Det er på tide å kalle en spade for en spade. Dalglish har brukt enorme summer på å skreddersy laget sitt - både sist vinter og sist sommer. Vi er milevis bak et seriemesterskap og midt oppi en gjenoppbyggingsfase med dyptgående strukturelle problemer å rette på. Forventningene er store, og kanskje utilstrekkelig. Vi kan kritisere lagledelsen for spillerkjøpene så mye vi vil, taktiske disposisjoner, beslutningsvegring fra benken og håpløse, gjennomførte forestillinger, men den reelle sannheten er at ting tar tid, og stallen er ennå ikke ferdigkomponert. Ikke minst; alle gjør feil. To særdeles viktige punkter og noe vi alle må innrette oss i.

Hva med å være litt ettertenksomme, vente med kritikken og slutte å være så bombastisk før vi har fått et litt bedre syn på det helhetlige? En fjerdeplass (eller bedre) er viktig, men å havne utenfor er slettes ikke det verste som kan skje. Dessuten vil jeg påstå at forspranget Arsenal har opparbeidet seg, fremdeles ikke er utenfor vår rekkevidde, selv om sistnevnte er i rute med tanke på fjerdeplassen nå. Ting snur fort, jf. folkehavets voldsomme, bastante påstander om hvor lett Man City kom til å vinne serien etter noen få kamper.

Jeg tror fremdeles på Dalglish' prosjekt, men tilbakeslag vil alltid komme. Med mindre det går rett vest, tror jeg han må abdisere, dersom vi skal få en ny manager inn portene på Anfield. Håper også at våres nyervervelser tar ytterliggere steg etter hvert som sesongen går mot slutten. De har i mine øyne alle forbedret seg i forhold til den til dels horrible sesongstarten.

Etter 13 hjemmekamper har vi tapt flere poeng enn vi har vunnet på Anfield.
Vi har scoret i snitt 1,15 scoringer pr kamp.
Vi har tatt i snitt 1,5 poeng pr kamp.
Vi ligger på 7. plass, 3 poeng foran Stoke og 4 foran West Bromwich.
Hodgson fikk 20 PL-kamper som rød manager.

På disse 20 kampene hadde han følgende statistikk:

25 poeng, 24 mål scoret, 27 mål sluppet inn. Ikke en spesielt flatterende statistikk.

Jeg ser fremdeles en mye større progresjon enn under Hodgson med sin begredelige fotballmentalitet, der Liverpool presterte planløst fremover med engelskmannen ved roret.

Fallhøyden er stor for en toppklubb, en fotballklubb med ambisjoner. Og ambisjoner skal vi ha. Realistiske ambisjoner, både kortsikte og langsiktige. Vi skal reise oss, sammen som en familie, som vi alltid gjør.

Gratulerer med dagen, Kenny Dalglish (og pappa)!

You'll Never Walk Alone!

52753956ji9.jpg

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Kunne spart deg for den siste YNWA' klisjen, ellers en storartet og reflektert post nathalie. Godt å se at noen av de nye også gidder å bruke litt tid på et innlegg i ny og ne.

At dere har blitt mye bedre under Dalglish enn under Hodgson er utvilsomt, men det skulle vel egentlig bare mangle? Under Roy var dere nærmere å være en dumpekandidat enn ligamester. Men jeg deler ikke din optimisme (på deres vegne) hva Dalglish gjelder. Jeg ville stilt med spørsmålet om:

- Om noen år er Dalglish godt opp i 60åra, ikke alle er som Ferguson, så sannsynligvis er han ute enten på egen maskin eller ved manglende resultater. Da kommer det inn en ny manager som gjerne skal ha tid på bygge opp sitt eget. Har dere råd til å vente på enda et prosjekt om 2-3 år dersom det da enda ikke er CL-spill på menyen?

Amerikanerne (eierne) er ikke spesielt stinn og utgiftene under dalglish vil kunne kategoriserers som enorm satsning fra deres perspektiv. Hvor mange "£35m spillere" på høye lønninger til har dere egentlig råd til å hente nå som sommerens handling har vært såpass borte-i-natta. Henderson, Downing, Adam og Carroll har lange kontrakter, tjener mye penger og er middelmådig/dårlig fotballspillere til en fæl sum. Torres salget hjalp på, men like ille som nett utgitene var, dere har spillere på lange kontrakter som ikke er gode nok. Har dere råd til å feile en ny sommer? Jeg mener nei, lykkes dere ikke med å kjøpene til sommeren er tiden inne for å dra frem krigstypene, da er det faktisk total krise. En tropp med drittspillere, lave inntekter jmf liten stadion (skal bygge stadion som også koster) og sommere hvor pengene til yanksa er brukt opp. Foruten at dere liker Dalglish som legenden han er i Liverpool, så finnes det ikke en eneste god grunn til å satse videre på mannen. Ja, dere vant CC etter å ha shada den mot Cardiff. Snakk om å male over sprekkene. Men dette har jeg skrevet om før, så gidder ikke gjenta meg selv.

Greit å være positive osv, men dere står for alvor ved et veiskifte. Kjører dere feil nå er det ikke nok bensin på tanken til å snu, da blir dere et nytt Everton.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Håper du får mange plusser for den der Hoff, for den var kjempemorsom. Da spesielt siden fåtallet skylder på noen andre enn Liverpools egen slurv og udyktighet foran mål denne sesongen.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Suárez minner mer og mer om en tilrettelegger.

For at dette skal skje må Suarez gi fra seg ballen oftere, noe han desverre ikke gjør. å det igjen igår. Fikk ballen på kanten, å avsluttet(et umulig skudd) selv istede for å gi ballen til Henderson som kom i full fart foran mål). Suarez har noen assist, men de fleste av de kommer ikke direkte foran mål. Han er for egosentrisk for å bli en tilrettelegger. Og det har egentlig kostes Liverpool noen seire denne sesongen.

Lenke til kommentar

Håper du får mange plusser for den der Hoff, for den var kjempemorsom. Da spesielt siden fåtallet skylder på noen andre enn Liverpools egen slurv og udyktighet foran mål denne sesongen.

Også så hårsår da. Synes den var litt søt jeg, uskyldig banter.

Tror ikke Hoff kommer til å svare deg med det første, han sitter og finregner på karaktersnittet (ref NTNU-tråden).

Haha. Der tok du meg, den skal du ha. Følg med i NTNU-tråden btw, har et par ting som må oppklares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...