Leo_Khenir Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Noen som vet når Warrior-draktene slippes? Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Fult mulig resultatene har vært gode, men allikevel synes jeg at Liverpool spiller ufattelig kjedelig under Kenny. Jeg sammenligner med Stoke ettersom det er det eneste laget i PL jeg synes spiller tilsvarende likt som Liverpool. At dere tror jeg trekker likheter mellom Stoke og Liverpool på grunn av at Liverpool slo Chelsea i PL og LC så er det feil, tror hva dere vil. At du er missfornøyd med en 7 plass og mener den er ufortjent er jeg uenig i. Det er vel ingen av lagene foran dere har fortjent å ligge foran. Tabellen lyver ikke, jeg vet ikke helt hvilket av innleggene mine du sikter til, men vi har ikke tatt nok poeng til å ligge høyere på tabellen. Jeg synes vi har vært uheldig med uttellingen fra mange av kampene våre, men i bunn og grunn har vi bare oss selv å takke, selv om det er vanskelig å skylde på noe/noen spesiell når det står på stolpeskudd osv. Forhåpentligvis kan sånne ting snu nå mot innspurten, vi spiller vår første finale på nærmere 5 år på søndag, og har sjans til å få vårt første trofe på nærmere 6. Vi har 13 ligakamper igjen, har 4 poeng opp til 4. plassen som har vært målet hele sesongen, og er med i kvartfinalen FA-cupen. Jeg har inngen anntydninger til hvorfor du sammenlikner Liverpool med Stoke, men jeg er helt uenig i påstanden. At vi spiller kjedelig fotball under Kenny er jeg også uenig. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Daniel var den som var uenig i at Liverpool fortjent lå på en 7 plass. Men det du nevner føler jeg gjelder alle lag. Hadde Chelsea også vært bedre med uttelling så hadde vi også hatt mer poeng, samme gjelder Arsenal og Newcastle også. Allikevel er vel Chelsea og Arsenal de to lagene som har under prestert mest i ligaen i år med tanke på kvaliteten lagene skal ha - spesielt Chelsea. Så jeg synes også vi ligger på en "ufortjent" 5 plass, men vi har ikke vært bedre til nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Blir jeg refset av medsupportere om jeg sier at jeg synes Liverpool spiller fryktelig kjedelig og lite kreativ angrepsfotball? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Blir jeg refset av medsupportere om jeg sier at jeg synes Liverpool spiller fryktelig kjedelig og lite kreativ angrepsfotball? Jeg er enig. synest vi så det i helgen hvor viktig det er å ha folk innenfor 16m. har savnet dette hele sesongen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Kreativiteten er Liverpools største problem pdd. Spesielt på vingene, et problemområdet innad i laget i mange mange år. Endret 22. februar 2012 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Fult mulig resultatene har vært gode, men allikevel synes jeg at Liverpool spiller ufattelig kjedelig under Kenny. Jeg sammenligner med Stoke ettersom det er det eneste laget i PL jeg synes spiller tilsvarende likt som Liverpool. Kjedelig ja, men stoke? En av de merkeligste avgjørelsene Kenny har gjort er å dytte Gerrard lengre bakover på banen der han er mye dårligere. Han er en mye bedre spiller når han får spille på vingen eller rett bak spissen(e), og ikke minst vil han da kunne bidra med noe vi sårt trenger - flere mål. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Skriver ikke dette for å provosere - ovennevnte er mitt oppritktige synspunkt, sett fra utsiden, rikgitnok med "United" briller. Men hva mener dere? Fornøyde med Kenny, eller fritster det litt med friskt blod til sommeren? Hadde vært artig å lese hva folka mener og hva argumentene for/i mot så ville vise. Frister sjeldent å skrive noe i fotballforumet lengre. For håpe plussesystemet her inne forsvinner. Det har ødelagt forumet slik vi kjenner det helt. Frister nok til å svare på den posten der, sånn at jeg klarer ikke å la være. Nå er det lett og være etterpåklok. Men jeg tror kanskje klubben hadde vært bedre tjent med å få inn en ung og sulten manager nå i sommer. En som står for offensiv fotball etter bakken, med kreative og kjappe spillere. Et lag som kan produsere mer av den typen fotball United spilte når Nani scoret mot City i Community Shield. Eller Arsenal mot Blackburn, eller oss slik vi var mot Bolton på hjemmebane i høst. En av de bedre kampene vi har spilt på veldig lenge. Jeg synes ikke vi spiller som Stoke, og jeg har sett nesten alle kampene våre de siste 5 sesongene med noen unntak (selvsagt). Jeg ser også mye fra andre lag i ligaen og jeg er ærlig når jeg mener et lag spiller bra eller ikke. Uansett hvem det er. Tilbake til det første jeg sa, så har det nok vært lite sannsynlig at Dalglish måtte vike unna og la noen andre få plassen så bra som laget var på vårsesongen i fjor. Støtter Kenny, men om vi ikke klarer 4. plassen eller FA cupen (tar ikke med CC her) så har jeg ikke noe i mot en annen manager inn og at han kan få en annen rolle. Føler vi trenger en ung mann med sine egne ideer. Forhåpentligvis en som har færre bomkjøp enn Roy, Rafa og Kenny. Carroll viser at han blir bedre, men vi skulle stilt et ultimatum til Chelsea om at vi ville ha Sturridge + penger. Når vi slenger ut £35M på en mann som ikke har vært en sesong i PL engang, må jeg riste på hodet av ledelsen i den transferen der (tror mer at det er KD og ikke Comolli). Downing og Henderson på henholdsvis £18,5M og £16M. Ingen av dem verdt i nærheten av den prisen. Ett argument som er brukt mye på Henderson er at han har alderen på sin side. Likevel så ser jeg aldri at han vil bli noen ny Gerrard. Han løper mye, men har liksom ikke noe man betaler rikelig med penger for. My guess, vi har solgt ham videre i løpet av 3 år (fra kjøpsdatoen) og ikke for profitt. Nå gjenstår det bare å se hva som skjer resten av sesongen. Vi er med i CC-finalen, kvarten i FAC og fortsatt med i kampen om fourth spot. Skulle vi klare å triumfere i alle tre vil dette vært en av de beste sesongene på veldig lenge. Da må flere av nykjøpene i sommer og de to som kom i Januar skjerpe seg. Kampen mot Brighton var et lyspunkt. Gleder meg veldig til finalen på søndag. Hvis vi vinner så får vi høre "døøh fy fæn azz, feirer dere sååå myyye for et mikkemuscup gull??" (det var Raste forøvrig), og hvis vi taper blir vi laughing stock akkurat slik Arsenal ble i fjor. Spiller egentlig ingen rolle hvor viktig den cupen er for alle andre enn nettopp LFC om få dager. Den er ekstremt viktig for oss. Selv om det er det minst prestisjefulle trofeet kan det gjøre underverker for innsatsen i FAC og de PL-kampene som er igjen. Dessuten er det alltid godt å vinne noe, uansett. Hadde egentlig mye mer å si, men glemte det underveis. For håpe at jeg gjør meg selv forstått i innlegget. Orker ikke se etter feil. Edit: Ja, shit. Luis Suarez og alt det der er bare flaut for enhver klubb. Lar det bare ligge, de aller fleste vet hva jeg mener om ham. God spiller (ikke på avslutninger enda), med enorm vinnervilje og arbeidsmoral. Kunne jeg vært på samme lag som ham? Nei. Endret 22. februar 2012 av Jefe 9 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg tror at det rett og slett tar lengre tid. År med feile eiere, feile folk i styre og stell osv. tar tid å rette opp igjen. Enkelte ting som heldig spillerkjøp kan kun spide opp noe. Vi taper for mange poeng mot lag som ender opp langt nede på tabellen. Da minker selvtilliten, for både spillere og apperatet rundt. Dette burde være sak nummer en i hele klubben. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Jefe: lc, fac, og fjerdeplass i PL. Ny treble :-P Flott innlegg, leste faktisk hele :-) Endret 22. februar 2012 av Jotun Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Gode argumenter og en nyansert post Jefe. Det er altfor mange av oss (meg selv inkludert) som enten svartmaler eller orinterer seg i falsk optimisme med tykke supporterbriller. Vi fotballsupportere er vel kanskje litt vel observante og lidenskaplige når det brenner. Men skal det bli en diskusjon av det hele, må man tørre å ta et standpunkt, enten er man for eller ikke. Det nytter ikke å sitte på gjerdet i en idrett hvor man blir parkert i fortiden før man rekker å hente seg inn. Mao må man treffe med manageren eller kutte båndene/tapene tidlig hvis det er feil mann til feil tid. Å sitte for lenge med feil mann er ekstremt destruktivt og gjør det bare enda vanskeligere å komme "tilbake." For meg var Kenny Dalglish rett mann for dere når han tok over fra Hodgson, noe også entusiasmen i spillet deres slår en strek under. Der er vi enig. Men dere har også en selvdreven økonomi hvor det ikke kan påkostes feilkjøp av sorten Carroll, Downing eller Henderson - særlig i en klubb som mangler ryggmarg (kvalitet) og grunnmur (tropp) fra før. Slik jeg ser det er fortsatt mulig for Liverpool å hente seg inn, men da må det kjøpes smart og godt i sommer, samledes som det må være en klarere visjon fra klubbens side. Jeg ser ikke den biten i en 60 (snart 61) åring uten preferanser hva spillestil eller taktikk angår. Dere må få inn en yngre manager som har fremtidsplaner og sult etter å vinne noe.Type Moyes i sin tid feks. Å leite tilbake til bragder fra fortiden er det verste en klubb kan gjøre, det finnes det nok av eksempler på. Jeg mener ikke at Kenny har vært en katastrofe - selv om jeg muligens vil dra frem superlativene om det ikke blir topp 4 i år, men han er definitivt ikke fremtiden. En ny manager skal gjerne ha et par år på baken før vedkommende har bygget opp et eget konsept/lag og da er det vel best å begynne så fort som mulig under FSG? Jo lengre Dalglish sitter, desto lengre tid tar det før dere får inn nytt blod og giv etter større og bedre ting. Det langsiktige målet til LFC må vel være å igjen vinne ligaen og det gjør dere aldri med Dalglish, mener jeg. Da ville jeg heller gått for varianten CFC sliter med nå, et prosjekt ala AVB. Man må gamble for å vinne, Dalglish er som å spille på en banker med lite odds. Klubber som United har råd til det (Ferguson) fordi vi har mye mer i potten å gamble med (bedre fotballspillere, enkelt å greit). Ergo bedre avkastning. Hva har dere å tape? Lite, et par år til i limbo og som listefyll? Hva er forskjellen på det og hva dere opplever i dag? Hva har dere derimot å vinne? Mye. Aldri fattet greia med å "leve bare for å eksistere." Take a chance. Edit: Det verste jeg vet er simplistiske analyser som "hadde vi bare spilt bedre mot de svakere lagene" osv. "Hadde den og den gått i stolpe inn" Så enkelt er ikke fotball. Forskjellen på et championship lag og et midtpåtreet PL lag er faktisk ikke spesielt stor. United var også spesialister mot topplag og i cuper på 80-tallet, men var ikke akkuratt "nære" LFC eller Everton av den grunn. Ligaposisjonen over tid (gjerne to-tre sesonger) må alltid være målestokken på ca hvor god man er, og selv om kanskje kan argumentere for en "falsk" posisjon (ja, marginer, flaks og flaks har en innvirkning) på 1 eller 2 plasser, så gir den en ganske nøyaktig pekepinn. Man må nok gå det dypere i sømmene enn å bare male på sprekkene i fasaden. Liverpool trenger en makeover. Å styre/dominere/vinne kamper mot mange lag ala WBA er nesten like vanskelig som å slå topplagene med ekstra motivasjon. Dessuten er ikke statestikken deres mot topplagene så god som dere liker å gjøre den. Tilsammen 3p av 18 mulige mot United, City og Tottenham er ikke noe å rope hurra for. Endret 22. februar 2012 av toppmeis 5 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=7onsHJPJmtA&feature=g-all-u&context=G2b9c26dFAAAAAAAAAAA 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 23. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2012 Skotta innom Football Today nettopp, og Neville Southall (Everton-legenden) kom med følgende to utsagn: 1. Ian Rush var bedre enn Gary Lineker 2. Pepe Reina er akkurat nå verdens beste keeper. Overraskende. For the record: Jeg er enig i en av påstandene. Lenke til kommentar
magb Skrevet 23. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2012 Beste keeper = Hart! Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 23. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2012 Reina som verdens beste keeper er i beste fall en vits. Synes han gjør småtabber oftere og oftere. Lenke til kommentar
magb Skrevet 23. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2012 Han var nok ganske nærme for ett par sesonger siden, men nå synes jeg ikke han når feks Hart opp til kjakan engang. Men man skal likevel ikke klage når man har Reina i mål. Mange bedre lag med dårligere keeper enn det for tiden. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 24. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2012 Bare meg eller blir mange av de gode keeperne i russland oversett når det kommer til kåringer av top 10 keepere? F.eks Vyacheslav Malafeev og Igor Akinfeev Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 24. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2012 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er toppmeis, men jeg spør likevel. Hvordan var din holdning til Ferguson de første årene etter at han tok over United? Alle vet jo at utgangspunktet hans var dårlig, med en aldrende spillertropp og det som værre er(alkoholkultur bl.a.), men han fikk tid og penger til å bygge opp laget sitt. Han kjøpte store stjerner(McClair, Bruce, Ince, Pallister o.s.v.), og supporterne forventet resultater umiddelbart. Likevel lot det vente på seg, helt til han etter noen år vant FA-cupen. Der ifra ballet det på seg med CL-gull og senere ligagull. Historien videre kjenner jo alle. Det er nesten litt déjà vu, men det store spørsmålet er jo om Dalglish er rett mann. For min del kunne man godt ha byttet han ut med en yngre manager, alà AVB. Det er viktig for supporterne at man ser progresjon i spillet på banen, og selv om man kan ha en dårlig dag på jobben må den røde tråden være der. Den syns jeg mangler under Dalglish, og det virker som han aldri helt finner ut av hvilken spillestil han skal satse på. Jeg syns analysen TV2(Langli?) gjorde før United-kampen var bra. Vi sliter med å ha nok folk i boksen, og de gangene det er nok folk i boksen er ikke innleggene gode nok. Løpene er dårlig timet og man blir ofte stående og vente på ballen istedet for at man angriper den. United er helt rå på akkurat dette. Spillet til Liverpool virker ikke å ha en klar plan, og det hele ser jo ustrukturert og lite profesjonelt ut. Det virker nesten som Dalglish bare sender ut 11 mann, og at man skal bestemme seg for taktikk og spillemåte underveis. Jeg klarer ikke å fatte at profesjonelle fotballspillere ikke ser dette selv. De ser jo på United-kamper, og forhåpentligvis opptak av egne kamper, for å sammenligne, men likevel greier de ikke å se hvordan det skal gjøres. Jeg er forøvrig utrolig spent før matchen på søndag. Noe annet enn seier er totalt uakseptabelt, spesielt når motstanden er Cardiff(no offence), et lag vi skal være flere hakk bedre enn. Bryr meg lite om at den kalles mikkemuscupen, og selvfølgelig kommer en eventuell seier til å feires. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2012 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er toppmeis, men jeg spør likevel. Hvordan var din holdning til Ferguson de første årene etter at han tok over United? Alle vet jo at utgangspunktet hans var dårlig, med en aldrende spillertropp og det som værre er(alkoholkultur bl.a.), men han fikk tid og penger til å bygge opp laget sitt. Han kjøpte store stjerner(McClair, Bruce, Ince, Pallister o.s.v.), og supporterne forventet resultater umiddelbart. Likevel lot det vente på seg, helt til han etter noen år vant FA-cupen. Der ifra ballet det på seg med CL-gull og senere ligagull. Historien videre kjenner jo alle. Det er nesten litt déjà vu, men det store spørsmålet er jo om Dalglish er rett mann. For min del kunne man godt ha byttet han ut med en yngre manager, alà AVB. Det er viktig for supporterne at man ser progresjon i spillet på banen, og selv om man kan ha en dårlig dag på jobben må den røde tråden være der. Den syns jeg mangler under Dalglish, og det virker som han aldri helt finner ut av hvilken spillestil han skal satse på. Store stjerner? De ble store sjerner i United. Og skal man ta en slik sammenligning må man vel også nevne alle andre managere som det har gått trått for etter å ha brukt mye penger, de er i flertall kontra de få som faktisk har blitt en suksess. Vi vant forresten ikke CL-gull før 99 under Sir Alex, du tenker på cupvinnercupen Og nei, Game er nok ikke gammel nok til å huske at Sir Alex tok over, sweet summerchild den gutten. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2012 Ikke en gang eg er så gammel. Kanskje Limbeck.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå