Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Klart lagenes holdning er den viktigste faktoren, men tror neppe det hjelper om alle kaller den mikkemus cup. Større sjangse for at klubbene stiller toppede lag hvis supporterne mener det er viktig :)

Kanskje ikke så mye å si hva vi to her inne kaller den, men går mikkemus holdningen igjen hos alle, kan det ha en effekt =)

Endret av magb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er nok mye mindre Mikke Mus-cup nå enn det den var bare for noen år siden.

Det har kommet opp flere lag som kan kjempe om plasseringer i toppen, og på grunn av dette tør ikke storklubbene å bortprioritere noen cuper fordi de kan risikere å ikke vinne noe i det hele tatt den sesongen.

I United sin åpningskamp mot Aldershot startet de blant annet med Vidic, Jones, Valencia, Cleverley, Park og Berbatov.

Uansett hva noen måtte påstå ville ingen ha nekta å feire et ligacup-trofe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Feiringsskalaen er som følger.

1.gradsfeiring: Springe naken rundt gata for PL-gull

2.gradsfeiring: En sjampis for CL-gull

3.gradsfeiring: En kasse øl for Fa-gull

4.gradsfeiring: En six-pack for Ligacup-gull

5.gradsfeiring: En liten runde golfclap for EL-gull

6.gradsfeiring: Et fornøyd smill for Community shield-gull

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Roy Keane kalte selv LC for en Mikke Mus-cup i biografien sin. Jeg tror ikke den henger spesielt høyt (for spillerne) for noen av de klubbene som kjemper om de store trofèene (akkurat som jeg tror City/United-spillerne ikke setter EL spesielt høyt). Det er selvsagt alltid gøy å vinne et trofè, men jeg tror ikke det er en cup som henger høyt i hverken spilleres eller supporteres øyne.

Lenke til kommentar

Ligacupen har jo alltid vært en cup for å la ungguttene og squad playerne litt erfaring, og så topper man laget litt om man kommer til semien. Men som sagt, nå som CL har blitt veldig mye vanskeligere å nå, og seriegull er en fjern drøm for de fleste tror jeg at lagene som ligger på 3.-10.plass i PL vil prioritere ligacup mye høyere enn før.

Lenke til kommentar

Først av alt, fotballsupportere, særlig de fra engelsk arbeiderklasse, er stort sett menneskelig søppel som følger laget sitt blindt. Egentlig skummelt i grunn, men relativt harmløst pt.

Når det gjelder LC, så er det absolutt en turnering Liverpool burde prioritere. De har ingen sjangs til å nå CL, ingen muligheter for PL-gull og relativt lave muligheter for å vinne FA-cupen. Det handler om å bygge en vinnerkultur, i sånn måte er LC bra. Selv rangerer jeg turneringene slik:

PL > CL > FAC > EL > LC

Lenke til kommentar

Ikke helt enig i det stikket du gav om FA-Cup Hoff. La oss være 100% ærlige og innrømme at Liverpool har ikke noen mindre mulighet enn United til å vinne FA-cupen...

Edit: Når det er sagt kan det jo hende vi egentlig er enige, bare at United har relativt små sjanser de også :p

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Trur united tar seg vidare i morgon, eg.

Har vore ganske klar på det ei stund at om vi vinner LC, så er eg sjeleglad for det. Akkurat no er vi i ein posisjon der det å vinne eit trofe er veldig viktig(dog setter eg jo 4. plass over), og sjølv om LC ikkje akkurat er CL, så er eg veldig gira på å vinne det her. Det kan nok sikkert stemme at Roy Keane kalte det for ein mikke mus-cup, men Keane var i eit suksessfullt United-lag og hadde ikkje gått i seks år utan sølvtøy. Eg trur det er kjekt for spelarane å komme til finale, sjølv om både vi og dei veit at det finst større. Som Game sa i kamptråden, så er ein finale på Wembley ein finale på Wembley. Er nok litt samd med Necro-brødrene når det kjem til LC i utgongspunktet, men i og med at det dreier seg om Liverpool så er eg hakket meir positiv.

Kjem neppe til å snakke om LC-finalen '12 i mange lange år om vi vinner, men eg skal vere den første til å innrømme at eg skreik og fekta med armane då Bellamy pirka inn vinnarmålet mot City.

Lenke til kommentar

Finnes trolig ikke en klubb i verden som ikke har lyst på Cavani, men kan virkelig ikke se at Cavani drar til Liverpool når han har tilbud fra mange større klubber den dagen han vil forlate Napoli. Dette blir nok bare en drømmesignering for dere. Litt som Eden Hazard og Benzma har vært for oss Arsenal supportere de siste 2-3 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...