Jefe Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Aquilani kan vi nok bare gi opp tanken på. Nesten 100% sikker på at han ikke blir å se i Liverpool-drakta igjen. Han er vel skadet akkurat nå uansett. Etter min mening burde vi gå for en rask ving, dog med flere attributter enn bare fart, og en god spiss som faktisk kan score. Har personlig veldig lyst på Hoilett og Demba Ba. Trenger ikke nødvendigvis være akkurat Demba Ba, men en sånn type spiller. En som kan gjøre mye på egenhånd, men som også er en god avslutter. Bedre avslutningsteknikk enn Suarez i det minste. Ser jo ut som fyren får drypp nesten hver gang han er i avslutningsposisjon. 1 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg er ikke enig i at Suarez er dårlig på avslutninger, selv om han har brent mange store sjanser. Når man ser hvordan han bøtter inn med mål på landslaget, er han neppe en dårlig avslutter. Men han har hatt mye marginer mot seg, mye stang ut og feberredninger av keeper, og selvfølgelig en del dårlige touch og avslutninger. Alle opplever dette fra tid til annen (se bare på Torres), men jeg er sikker på at den såkalte ketchup-effekten slår til. Snart blir det stang inn og keepertabber, og han går til slutt av banen med dobbel hattrick. 3 Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 VincentKompany Vincent Kompany Please spend 5mins tonight and sign this: A fan went 2 a football match & never returned. Justice is needed bit.ly/oY2jmu” 7 minutes ago Kudos! Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg er ikke enig i at Suarez er dårlig på avslutninger, selv om han har brent mange store sjanser. Når man ser hvordan han bøtter inn med mål på landslaget, er han neppe en dårlig avslutter. Men han har hatt mye marginer mot seg, mye stang ut og feberredninger av keeper, og selvfølgelig en del dårlige touch og avslutninger. Alle opplever dette fra tid til annen (se bare på Torres), men jeg er sikker på at den såkalte ketchup-effekten slår til. Snart blir det stang inn og keepertabber, og han går til slutt av banen med dobbel hattrick. Jeg håper du har rett. Synes det er en del store forskjeller på avslutningsteknikken til Torres og Suarez. Førstnevnte visste akkurat når han skulle breiside den i hjørnet, og når han måtte smashe med kraft. Suarez virker på meg å være upolert når det kommer til avslutninger. Bare følg med på hvor mange ganger han kommer til avslutning, og fyrer til alt han har, og bommer med god margin. Han må holde hodet kaldere i avslutningsposisjoner (og ved andre anledninger). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Liverpool trenger en spiller som kan komme i feltet når vi har sjansen. Suarez er ikke en slik type spiss. Og det er poengtløs å gi ballen til Carroll, slik at han kan vinne hodeduellen og ballen ender til ingen fordi han står i feltet alene. Kuyt er heller aldri i nærheten av hvor han skal være. Vi trenger en Ba,Fletcher,Fowler-type. En som er hvor han skal være, foran mål. + hoilett Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Og hvis Kuyt for en gangs skyld er der han skal være, så tar han ballen ned med et vakkert nedtak, runder tre spillere og banker den i mål! 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Liverpool trenger en spiller som kan komme i feltet når vi har sjansen. Suarez er ikke en slik type spiss. Og det er poengtløs å gi ballen til Carroll, slik at han kan vinne hodeduellen og ballen ender til ingen fordi han står i feltet alene. Kuyt er heller aldri i nærheten av hvor han skal være. Vi trenger en Ba,Fletcher,Fowler-type. En som er hvor han skal være, foran mål. + hoilett Kuyt er faktisk der han skal være, han er bare helt alene foran mål og da blir det lett for forsvaret å stoppe ham. Vi trenger en midtbane som tør gå inn i boksen når det kommer innlegg foran mål. Det kan virke som om Kenny har sagt at midtbanen skal stoppe opp når de er ca 30 m fra mål. Går Kuyt ut på kanten må ihvertfall midtbanen følge etter men det gjør de aldri. Endret 19. januar 2012 av Reg2000 Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Er ikke sikkert Kuyt og Suarez er noen dårlig kombinasjon. Carroll og Kuyt derimot er ikke akkurat en fremvisning i teknikk. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Liverpool trenger en spiller som kan komme i feltet når vi har sjansen. Suarez er ikke en slik type spiss. Og det er poengtløs å gi ballen til Carroll, slik at han kan vinne hodeduellen og ballen ender til ingen fordi han står i feltet alene. Kuyt er heller aldri i nærheten av hvor han skal være. Vi trenger en Ba,Fletcher,Fowler-type. En som er hvor han skal være, foran mål. + hoilett Kuyt er faktisk der han skal være, han er bare helt alene foran mål og da blir det lett for forsvaret å stoppe ham. Vi trenger en midtbane som tør gå inn i boksen når det kommer innlegg foran mål. Det kan virke som om Kenny har sagt at midtbanen skal stoppe opp når de er ca 30 m fra mål. Går Kuyt ut på kanten må ihvertfall midtbanen følge etter men det gjør de aldri. Jeg tror heller det går på at vi spiller med midtbanespillere som ikke er offensivt anlagt og som ikke har nok tempo i beina til å jage fra egen banehalvdel og inn i motstanderens boks før angrepet er over. Adam kunne like gjerne sittet i rullestol uten at det hadde påvirket bevegeligheten hans. Som jeg har nevnt tidligere, det var så godt å se Spearing og Gerrard som gutset som faen mot City og dominerte totalt. Vi trenger høyere intensitet på midtbanen. Gerrard kan vi vel enda ikke forvente å yte 100% i alle kamper, Adam er for treig, Lucas og Spearing er skadd (noen som har fått med seg hvor lenge wee Jay er ute?)... Skulle gjerne sett Shelvey på banen, men da må vi sannsynligvis legge SG i den defensive rollen.. Og det ser det ikke ut til at Kenny vil, forståelig nok. Kunne kanskje tenkt meg en 451/433 der Henderson, Gerrard og Adam/Spearing ligger sentralt på midten, Carroll på topp, med Downing og Suarez på kantene. Når laget kommer i angrep trekker Suarez seg innover i banen, Henderson trekker ut på høyrekanten mens Johnson/Kelly dobler. Da har vi fremdeles råd til å la én mann ligge igjen og stabilisere på midtbanen og slippe en mann fremover. Mindre slitasje på de tre på midten, mer kompakt i forsvar og forhåpentligvis mer uforutsigbarhet i angrep. Ed: Jeg glemte selvfølgelig Maxi.. Jeg vil se mye mer til Maxi! Helt klart et alternativ som burde få prøve seg mye oftere! (Lurer på om Liverpool kjører frys-ut-alle-som-ikke-er-britisk-i-stilen-taktikk? :/ ) Endret 19. januar 2012 av cmyrland 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Eneste spilleren vår som har vist tegn til at han er på riktig sted til riktig tid er jo Maxi. Og han er ikke kjempepopulær hos Kenny. Virker nesten som at han legger opp til at det ikke skal scores. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Enig i at Maxi burde få sjansen oftere. Synes også Shelvey har vist at han fortjener å få prøve seg mer. Har veldig sansen for han. Synes veldig synd på Carroll, for han har forbedret seg veldig. Det er som flere har påpekt, at det hjelper lite at han vinner dueller når ingen fyller på foran motstanderens mål. Men det er jo slik at en spiss som aldri scorer får mye kritikk. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Man kan si mye rart om Maxi, men at han ikke får spille mer er litt uforståelig. Han er ikke den som jobber hardest, han (og) er langt fra den kjappeste, men se på hva han gjør. Han har noen ekstremt deilige baller, han leser spillet godt og plasserer seg ofte veldig bra. Det vil oftere enn de fleste andre si; i boksen. Vi vet det bor en bra skuddfot i han og. 1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 *Han har noen ekstremt deilige baller* Hvordan vet du det? 5 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (Lurer på om Liverpool kjører frys-ut-alle-som-ikke-er-britisk-i-stilen-taktikk? :/ ) Det virker dessverre slik ja. Det blir ihvertfall vanskelig å påstå at det er de gode prestasjonene til våre britiske spillere som holde Maxi ute av laget. Han er jo knapt nok på benken av og til. 2 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Så regner med opprenskningen fortsetter til sommeren. Altså ut med hvertfall Aurelio, Kuyt, Aquilani, Cole og mest sannsynligvis også Maxi om vi får inn noen som gjør Maxi overfødig. Selge han til Newell's Old Boys for en slump med penger. Jeg har ikke noe imot at Liverpool handler inn talenter, men når disse talentene blir 19-20 så snakker vi tross alt om en alder hvor en burde få sin del med sjanser på førstelaget fremfor å stagnere på reservelaget. Og når førstelagsspillere gang på gang feiler, hva har en å tape på å prøve noe nytt? I verstefall får en samme resultat som ellers. 2 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Det kan virke som om Kenny har sagt at midtbanen skal stoppe opp når de er ca 30 m fra mål. Går Kuyt ut på kanten må ihvertfall midtbanen følge etter men det gjør de aldri. Totally unrelated, men det er altså da helt motsatt av hva det er i FIFA12. Spiller Be A Pro som hengende spiss, og legger meg til å vake rett utenfor 16-meteren, og da ligger gjerne BÅDE Adam og Gerrard foran meg (dvs inne i boksen). Men det blir da hvertfall mål av det. Personlig tror jeg flere og flere av Liverpool-fansen begynner å innse det som "de andre" har snakka om siden sommeren: Kenny virker litt ute av det, han gjør rare taktiske valg, og det virker som om det KUN skal være engelske spillere for enhver pris (Carroll, Henderson, Downing), og det går på bekostning av spillere i bedre form (som Maxi). Bellamy skjønner jeg at ikke får sjansen med - han begynner å bli gammal og skral og holder ikke 2x45 hver uke lengre. Bedre å ha ham som supersub - men Downing derimot bør benkes snart. Pdd mener jeg vår beste XI (og her tar jeg hensyn til form og skader) skal være: Reina Johnson Skrtel Agger Enrique Maxi Gerrard Adam Bellamy Suarez Carroll Som jeg nevner over kan det ikke forventes at Bellamy skal starte hver kamp. Da får vi heller legge over til 4-3-3, sette inn Henderson som indreløper sammen med Adam og Gerrard, og spille Maxi - Carroll - Suarez fremme. Man kan ikke alltid spille drømmeformasjonen sin - noen ganger MÅ man ta hensyn til spillerstall og spillertyper tilgjengelige også. Et eksempel er Henderson som har blitt brukt mye på høyreving men som passer bedre sentralt, at Downing spiller mye på høyre all den tid det er innleggene hans fra venstre han faktisk er kjent for (og god til), og at Carroll forventes å gjøre alt i boksen alene. Det må gjøres grep. ASAP. 2 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Reina Johnson Skrtel Agger Enrique Maxi Gerrard Adam Bellamy Suarez Carroll Finn èn feil her. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Nope! Tenker mer generelt, han skrev beste XI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå