Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ikke å snakke om Led Zeppelin

Halve Zeppelin var fra Birmingham, selv om det i hovedsak er et Londonbasert band. Plant og Bonhams pre-Zeppelin-band Band of Joy hadde forøvrig base i Birmingham. Birimingham var vel ganske store innen punk også, siden det også ble nevnt over her.

Hvordan kan halve bandet være fra en by og hovedsaken fra en annen...? ;)

Lenke til kommentar

Og Pink Floyd er selvsagt et lite band som ikke var nyskapende på noen måter?

Deep Purple var vel uansett ute før Sabbath vis jeg husker korrekt?

Pink Floyd var selvfølgelig nyskapende, men ikke på samme måte som Black Sabbath. Pink Floyd er også et større band enn Black Sabbath, men for min del er Black Sabbath større og bedre. Black Sabbath skapte også metallen, Deep Purple var aldri metal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pink Floyd var selvfølgelig nyskapende, men ikke på samme måte som Black Sabbath. Pink Floyd er også et større band enn Black Sabbath, men for min del er Black Sabbath større og bedre. Black Sabbath skapte også metallen, Deep Purple var aldri metal.

Word.

edit: feil tråd for fotball, fortsett med musikkdiskusjonen karer.

Endret av Solaar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer Meddle.

Atom Heart, The Final cut og A Saucerful of Secrets er alle album som også fortjener å være der oppe.

Fy faen.. Når enn tenker over det er egentlig katalogen til PF helt sinnsyk.

Kunne tatt med Meddle også, men for å være ærlig er det bare Echoes fra det albumet som er helt der oppe. Saucerful of Secrets står jo på toppen av innlegget mitt. Kanskje tidenes beste album.

Lenke til kommentar

Bristol-scenen hadde også en kul periode: Portishead, Massive Attack, Propellerheads, Reprazent, Roni Size, Tricky.

Du er kanskje Tottenham fan, men jeg må innrømme at jeg liker musikken din.

Tja, det kommer vel helt an på øyet som ser.

Pink Floyd skapte nok aldri helt en egen sjanger slik som Sabbath var en stor del av, men det er gjerne også fordi det er veldig umulig å båssette Floyd og musikken deres. De forandra seg stort igjennom hele karrieren og holdt seg aldri helt til en stil. Kanskje derfor det er mange som har blitt inspirert av dem opp igjennom men ingen som har klart å reprodusert samme type sound.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer Meddle.

Atom Heart, The Final cut og A Saucerful of Secrets er alle album som også fortjener å være der oppe.

Fy faen.. Når enn tenker over det er egentlig katalogen til PF helt sinnsyk.

Kunne tatt med Meddle også, men for å være ærlig er det bare Echoes fra det albumet som er helt der oppe. Saucerful of Secrets står jo på toppen av innlegget mitt. Kanskje tidenes beste album.

Syns ikke Saucerful of Secrets er så imponerende. Set the Controls er bra, og Jugband Blues gjør inntrykk siden det er Syd's siste sang. Tittelsporet er mer imponerende på Pompeei-plata. Ellers er det ikke mye å skryte av.

For meg er det Dark Side of the Moon > Wish You Were Here > Animals > Meddle > The Wall som er de fem store, i den rekkefølgen. Piper er også genialt, men skal innrømme at den har gått litt i glemmeboka. :/

Edit: Helt enig med de to over!

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

motorhead-2008.jpg

Kom nettopp på at denne vesle samlinga av kjekkasar eksisterer. Trur eg hiver meg med på at London stiller sterkast.

smiley_headbanger.gif

Bristol-scenen hadde også en kul periode: Portishead, Massive Attack, Propellerheads, Reprazent, Roni Size, Tricky.

Du er kanskje Tottenham fan, men jeg må innrømme at jeg liker musikken din.

Tja, det kommer vel helt an på øyet som ser.

Pink Floyd skapte nok aldri helt en egen sjanger slik som Sabbath var en stor del av, men det er gjerne også fordi det er veldig umulig å båssette Floyd og musikken deres. De forandra seg stort igjennom hele karrieren og holdt seg aldri helt til en stil. Kanskje derfor det er mange som har blitt inspirert av dem opp igjennom men ingen som har klart å reprodusert samme type sound.

Tror bare vi kan konkludere med t både fotball og musikk fra balløyene ruler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...