Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det pussige er at det har vært sånn i flere sesonger, ikke bare i år. F.eks i fjor vant vi 3 og spilte 2 uavgjort mot ManUtd, Chelsea og Arsenal, mens vi tapte 4 av 6 kamper mot de tre nyopprykka lagene. Det var sånn under Rafa også. Spesielt hjemmebane mot svak motstand har tidvis vært altfor neglebitende.

Lenke til kommentar

Spearing kan vi også godt kvitte oss med for min del. Problemet er vel at vi ikke har noen ryddegutt på defensiv midt hvis Lucas blir skadd. Bør vel kanskje også anskaffes snart. Spearing er for dårlig, og Adam/Gerrard/Henderson som DM er livsfarlig om vi møter tophalf-teams.

Aurelio kan vel vikariere der, og ærlig talt tar jeg ham foran Spearing any day, men Fabio er lagd av vassent flatbrød og er om mulig den eneste som er mer skadeutsatt enn Agger i troppen pdd.

Man må tenke litt langsiktig og. Aurelio er ca. 10 år eldre enn Spearing. I han har vi muligheten til å forme en lokal gutt i flere år framover. Aurelios dager er nok så godt som talte i LFC. Har et håp om at Spearing er en "late bloomer".

Anyway, slik vi spilte i første halvdel mot Chelsea innebærer mye av det jeg har savnet hittil; skikkelig press på ballfører og litt mer hurtighet når vi vinner ball. Klarer vi å ha en like aggressiv tilnærming mot City skulle det garantere poeng. Og ikke minst, er forsvaret like bra kan vi hente mer enn 1 poeng. Så noen tall på Skrtel som viste at han vant alle dueller. Faen ta deg Kenny om du tar han ut og lar Carra starte.

Det som ikke er like moro er at Carroll surner. Han har holdt stille, men det er jo ikke noe moro å bli benket. Skulle ikke dette være sesongen der vi kjører inn de nye, unge spillerne? Maxi, Kuyt og Bellamy er en kortsiktig løsning og da har vi oss selv å takke når Carroll og co. ikke er gode nok når de er up for the task.

Lenke til kommentar

Samme press på City som på Chelsea og dere får pikk. Chelsea spilte uten en sentral playmaker i første omgang noe som var mye av grunnen til at de slet med det offensive spillet, samtidig som dere pressa Lampard å Ramires ganske bra, så de fikk heller ikke gjort noe særlig ut av seg. Med engang Mata ble flytta inn fikk dere store problemer med å hamle opp mot Chelsea, spesielt siden Lucas er crap på å ta ut mann. Silva i den posisjonen kommer til å storkose seg og om dere ikke dropper ned og ligger kompakte har dere ikke sjangse.

Tør nest å vedde på at Kenny fyrer en like feig oppstilling som mot oss på Ashburton i vår.

Lenke til kommentar

Vi må tette igjen ja. Slike kamper blir sjelden fine uansett, det gjelder å vinne og å ikke drite seg helt ut.

Picture this:

Reina

Kelly - Skrtel - Agger - Enrique

Lucas - Spearing

Kuyt - Adam - Downing

Suarez

Kelly fordi han er defensivt bedre enn GoodJob. Resten er selvskreven. Spearing sammen med Lucas kan krige intenst og gi forsvarerne mindre å avverge. Kuyt jobber som kjent ekstremt og kan også demme opp. Adam leverte bra saker mot Chelsea og kan igjen levere avgjørende baller som kan gi en sjelden sjanse i en slik kamp. Downing fordi han samarbeider bra med Enrique. Vi kan bare ha en spiss i en slik formasjon og da blir det naturlig nok Suarez.

Er nok en ganske usannsynlig ellever, kanskje det blir en 5-3-2 som Kenny kjørte litt i fjor.

Lenke til kommentar

Vi må tette igjen ja. Slike kamper blir sjelden fine uansett, det gjelder å vinne og å ikke drite seg helt ut.

Picture this:

Reina

Lucas - Spearing

Kuyt - Adam - Downing

Suarez

Kelly fordi han er defensivt bedre enn GoodJob. Resten er selvskreven. Spearing sammen med Lucas kan krige intenst og gi forsvarerne mindre å avverge. Kuyt jobber som kjent ekstremt og kan også demme opp. Adam leverte bra saker mot Chelsea og kan igjen levere avgjørende baller som kan gi en sjelden sjanse i en slik kamp. Downing fordi han samarbeider bra med Enrique. Vi kan bare ha en spiss i en slik formasjon og da blir det naturlig nok Suarez.

Er nok en ganske usannsynlig ellever, kanskje det blir en 5-3-2 som Kenny kjørte litt i fjor.

Reina

Lucas - Spearing

Downing - Adam - Bellamy

Suarez

Med denne oppstillingen så har du meg med ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden vi ikke har sjans på noe ligagull dette året, og jeg ikke ønsker at United skal få noen flere gull, så er jeg litt delt i hva slags resultat som er bra mot City.

Men til syvende og sist så ender jeg på uavgjort som beste resultat, rett og slett fordi jeg er såpass kynisk i forhold til ligagullet. :p

Lenke til kommentar

Reina

Lucas - Spearing

Downing - Adam - Bellamy

Suarez

Med denne oppstillingen så har du meg med ;)

Enig med den jeg også. Greit nok at Kuyt løper mye, men han er blitt såpass ufarlig offansivt.

Edit: Cappo, det er ekstremt lite sannsynlig at vi avgjør ligagullet mellom Manu og City nå på søndag, å håpe på noe annet en seier og poeng til oss selv blir latterlig!

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...