Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Men ærlig talt dere "YNWA-folk"...

Å begynne å tolke hva Suarez har sagt blir bare helt fjernt...

Han har sagt noe utrolig dumt i løpet av kampen.. at han i ettertid mener at han ikke sa det av rasistiske grunner blir bare for dumt.Der og da når han sa det, er det vel ingen som kan mene at det ble sagt av andre årsaker enn at han ønsket å uttrykke seg negativt overfor Evra??!!At man skal begynne å tolke dette alt etter hvem som sier dette og hvilket land personen kommer fra blir også helt fjernt.

Det blir nesten som om jeg skulle ropt svartskalle til Glen Johnson og i ettertid sagt at jeg egentlig bare snakket om en måse fordi vi i Norge har fugler som er sort på hodet og som enkelte her kaller for svartskaller??

Nei, her er det bare å innrømme at dere har fått fatt i en meget god fotballspiller, men at han litt for ofte mister hodet... Biting, lugging, filming og nå rasistiske slengbemerkninger er ikke akkurat det man ønsker seg på fotballbanen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Suarez kan såvidt engelsk.

2. Negro er visstnok et vanlig ord for kompis i Uruguay.

Suarez var ikke i Uruguay. Han var, og er i England. Han har forresten spilt i europa siden 2006. El Pistolero har muligens skutt noen gloser som kan tolkes rasistisk. Saken kunne for øvrig vært ute av verden om Suarez hadde unnskyldt seg, og forklart at han ikke mente det på en rastisk måte. I stedet har han valgt å stå på at han sa "noe"(?), og at kompisene hans i United kaller han det samme, og at det derfor er greit.

Hvis FA kommer frem til at han har sagt noe rasistisk håper jeg at han straffes, slik seg hør og bør. Hvis ikke, så bør han få gå fri. Det eneste jeg virkelig reagerer på i denne saken, er hvor mange Liverpool-supportere, som føler et behov for å forsvare Suarez.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg virkelig reagerer på i denne saken, er hvor mange Liverpool-supportere, som føler et behov for å forsvare Suarez.

Så du mener vi ikke skal støtte vår egen spiller før det er bevist at han har sagt noe rasistisk? Tåpelig.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nei. Jeg synes det er tåpelig at man finner på unnskyldninger om hva han sa, eller i hvilken sammenheng det kan forsvares. TV2 sier Se hva som skjer. Sett dere ned og vent på én dom. Jeg er en tilhenger av Suarez, men jeg synes det er rart å skulle gå rundt og hevde at Suarez ikke mente det på den eller den måten, eller at Evra har misforstått, eller at han aldri sa noe, når man ikke har en anelse om hvilke ord som ble utvekslet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Når man ikke har en anelse om hvilke ord som ble utvekslet"

Men er det ikke da like rart å hevde at han har sagt "noe" og at dette var rasistisk ment.

Mulig han sa noe rasistisk, muligens ikke, men intill videre er det kun Evra's ord som sier at han gjorde det, og da støtter jeg Suarez før noe annet er bevist.

Edit: La oss nå si at han sa ordet "Negro" en gang eller to, og da i en sammenheng hvor de ikke var i en konflikt. Er dette da en rasistisk handling? Er det så lite som skal til for å utøve rasisme? Det bør feks være stor forskjell på å si "lets be friends Negro" og "fuck off Negro" burde det ikke? Og da spesielt når vi ser hva wikipedia sier om ordet Negro.

Wiki: However, in Spanish-speaking countries such as Argentina, Chile, and Uruguay where there are few people of African origin and appearance, negro (negra for females) is commonly used to refer to partners, close friends[13] or people in general independent of skin color.

i tilegg snakker Suarez nesten ikke engelsk:

http://www.youtube.com/watch?v=KPjF5tpw6N0

Nå skal det sies at det ikke er sikkert han har brukt ordet i det hele tatt.

Endret av magb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke gå inn i forvarsposisjon ovenfor Suarez, og jeg har tidligere sagt rett ut at Suarez er en type spiller som glatt kunne funnet på å slenge ut noe utrolig kontroversielt for å få en motstander i litt ubalanse i kampens hete. Suarez mister hodet til tider og gjør noen ting som rett og slett ikke har noe på en fotballbane å gjøre og andre ting som er kontroversielle, referert til tidligere episoder (ingen av de i Liverpool). Og det forundrer meg ikke om han har sagt noe under kampen som i beste fall er på kanten i denne saken. Men jeg er ekstremt spent på hvilket grunnlag FA tar ut tiltale på. Saken skal jo være etterforsket, og selv om dette ikke er en dom så må det jo være en grunn bak at etterforskningen går over i tiltale. Det grunnlaget bør være solide bevis eller flere objektive vitnebeskrivelser (og da tenker jeg selvsagt ikke på Man Utd-spillere/støtteapparat) som beskriver det samme. Ut ifra hva som er kommet frem i media virker begge disse punktene lite sannsynlige, så jeg venter spent på grunnlaget bak tiltalen. Er det tatt ut tiltale på svakt grunnlag er det en større skam enn hva Suarez evt har slengt ifra seg, fordi det fører til stigmatisering av en mulig uskyldig person, og i verste fall kan beskyldningene og tiltalen henge ved Suarez lenge, ettersom det tross alt må ansees å være alvorlige beskyldninger. At etterforskningen går over i tiltale fører til at mange går ut ifra at han er skyldig. Men vi får vente på bevisgrunnlaget og en evt dom før vi har noe konkret å diskutere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå var ikke Terry poenget her, men det er ufattelig mye slikt innenfor fotballen. Skal man ta fra landslagsplasser for noe slikt, så finnes det flere som ville mistet plassen sin. Å kjøpe horer er vel ikke akkurat en bedre løsning?

Om Giggs hadde knullet dama til Vidic tror jeg det hadde vært et problem, og selv Giggs ville nok vært på tynn is (Ikke bare fordi Vidic ville knust trynet hans). Det Terry gjorde er et svik av høyeste grad, og noe som kunne knust moralen i laget totalt. Ikke det man vil se av en Kaptein. At han i tillegg selger billetter til Vip-losjer på svartebørs er da også under enhver kritikk, og absolutt ikke noe som en Kaptein bør bedrive. At det nå kommer slike anklager bør atter en gang føre til at han mister Kapteinsbindet om det stemmer, selv om det vil være en stor ripe i lakken til Capello om han igjen skal frata Terry bindet. Nå er det også broren til det som godt mulig kan bli hans stopperpartner (Rio) under EM som har fremmet anklagene om rasisme, jeg syns det lukter råtten fisk av hele greia. Terry fortjener ikke kapteinsbindet.

Sånn, ferdig med offtopic :)

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...