Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Regner med dette bare er for å ''throw Fergie off the sent'' FA later som de ikke er på et korstog mot united for å så WHAM! United trekkes femti skillpoints for morro skyld.

Men seriøst sett skal ikke slikt (mulig) rasisme skje. Om Suarez dømmes så får man bare håpe han legger slikt av seg. Litt pussig situasjon så langt, men satser FA kommer med en god forklaring i løpet av uken.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Skal de dømme Suarez og Terry så får FA faen meg begynne å dømme for alt annet også. Å si Negro er vel ikke akkurat så forbanna farlig heller, for det første så er det jo ikke ljug, skal han kalle Evra for whiteboy?

Det burde også taes hensyn til at ordet ikke betyr det samme i Uruguay som i England.

Selv om jeg ikke fordrar Suarez så burde han ikke henges ut til de grader. Jeg er sikker på at han "negroen" på United har slengt dritt ord, og garantert styggere ord til motspillere igjennom karrieren uten at FA har løftet på fingeren. Men med engang en svart person får noe dritt mot seg, nei da skal politiet, FBI, FA og alt kobles til saken. Latterlig system.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skal de dømme Suarez og Terry så får FA faen meg begynne å dømme for alt annet også. Å si Negro er vel ikke akkurat så forbanna farlig heller, for det første så er det jo ikke ljug, skal han kalle Evra for whiteboy?

Det burde også taes hensyn til at ordet ikke betyr det samme i Uruguay som i England.

Selv om jeg ikke fordrar Suarez så burde han ikke henges ut til de grader. Jeg er sikker på at han "negroen" på United har slengt dritt ord, og garantert styggere ord til motspillere igjennom karrieren uten at FA har løftet på fingeren. Men med engang en svart person får noe dritt mot seg, nei da skal politiet, FBI, FA og alt kobles til saken. Latterlig system.

Og firefeltsveier løser alle problemer i verden.

Uansett, du skal ikke tiltale noen etter rase i det hele tatt. Og vips, der falt argumentet ditt i grus. Skjellsord som er universale blir noe annet, slik som feks 'cunt' men skjellsord som går på legning, rase eller religion er noe helt annet og ikke forståelig en plass selv om personen er forbanna på den andre. Om jeg hadde kalt en svart person for en kuk hadde det ikke vært noe problem, men om jeg kaller han en neger så blir det med engang en helt annen sak. Og slik skal det faen meg fungere også.

Lenke til kommentar

Og firefeltsveier løser alle problemer i verden.

Uansett, du skal ikke tiltale noen etter rase i det hele tatt. Og vips, der falt argumentet ditt i grus. Skjellsord som er universale blir noe annet, slik som feks 'cunt' men skjellsord som går på legning, rase eller religion er noe helt annet og ikke forståelig en plass selv om personen er forbanna på den andre. Om jeg hadde kalt en svart person for en kuk hadde det ikke vært noe problem, men om jeg kaller han en neger så blir det med engang en helt annen sak. Og slik skal det faen meg fungere også.

Nå er det kun Suarez sine ord at han sa negro, hva han evt føyde til etter og før sier han lite om. Forøvrig sier politimesteren i Tromsø at Neger er et ok ord, og slik mener jeg det bør være, avdemoniserer hele greia :)

At Suarez er tiltalt uten video og lydbevis, vel det er vel mange andre måter å innhente informasjon på iform av vitner.

Lenke til kommentar

Neger er for meg et helt ålreit ord i enkelte tilfeller, men det er en viss forskjell på hvordan det brukes. For meg blir det veldig galt å kalle en person en neger om enn ikke skal tiltale hudfargen til personen. Det er ikke akkurat som om vi går rundt og roper din jævla hviting eller avslutter setninger med hviting istedenfor navn/kallenavn/kompiss o.l.

Ordet neger har jeg ingenting imot bare det blir brukt riktig. Er pisslei av argumenter som feks Chelsea fyren her oppe kommer med, "Hva skulle han ha sagt? Whiteboy?" Nei, han skulle sagt Evra eller kompiss om det var det han mente.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvordan det i Terry-tilfellet er slik at FA må holde seg unna fordi det inntil videre er en politisak. Mens når det gjelder Suarez, tar FA ut tiltale, uten at politiet er innvolvert. Betyr det at det ikke finnes bevis?

Hvorfor politiet gjør som de gjør er nok fordi Terry-saken er sterkere, og baserer seg både på video og vitner som var raske med å komme frem i etterkant. Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Sikkert utestengelse.

Det jeg har hørt som kan skje med Terry er at FA tar fra han landslagsplassen og utestenger han fra landslaget.

Takken for en mann som har blødd for England. Felt av sine egne.

Big Tone; Vi lever jo i et samfunn hvor du hører neger på tv, film, musikk eller hva det måtte være. Det har jo nærmest blitt et vanlig banneord. Det eneste ordet jeg kan være enig i at er fy-fy og si er "nigger", men "neger" burde egentlig ikke kunne resultere i noen ting.

Black cunt er vel heller ikke så drøyt som at politiet burde blandes inn. Jeg trodd black var noe som man kunne refere svarte personer til? Eller hvilket ord skal man egentlig bruke lovlig om de nå om dagen? Snart umulig å beskrive noen uten å komme bak lås og slå.

Lenke til kommentar

Sikkert utestengelse.

Det jeg har hørt som kan skje med Terry er at FA tar fra han landslagsplassen og utestenger han fra landslaget.

Big Tone; Vi lever jo i et samfunn hvor du hører neger på tv, film, musikk eller hva det måtte være. Det har jo nærmest blitt et vanlig banneord. Det eneste ordet jeg kan være enig i at er fy-fy og si er "nigger", men "neger" burde egentlig ikke kunne resultere i noen ting.

Black cunt er vel heller ikke så drøyt som at politiet burde blandes inn. Jeg trodd black var noe som man kunne refere svarte personer til? Eller hvilket ord skal man egentlig bruke lovlig om de nå om dagen? Snart umulig å beskrive noen uten å komme bak lås og slå.

Terry burde vært fratatt landslagsplassen for lenge siden. Pule dama til en lagkamerat? Flott innsats. Og spar meg slike "blødd for England"-klisjeer, det er noe nesten alle landslagsspiller ville/har gjort.

Det er forøvrig ikke ordet i seg selv som er farlig, men hvordan det blir brukt. Personlig tror jeg ikke Suarez er en rasist, men pga. mediahysteriet og fotballens holdning mot rasisme må han nå få en straff. Og forresten, Suarez har bodd i Europa en god stund, har han enda ikke fått med seg at man ikke bruker "neger" som skjellsord her? Det alene fortjener ti piskeslag på åpen plass.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå var ikke Terry poenget her, men det er ufattelig mye slikt innenfor fotballen. Skal man ta fra landslagsplasser for noe slikt, så finnes det flere som ville mistet plassen sin. Å kjøpe horer er vel ikke akkurat en bedre løsning?

I tillegg, neger er ikke et skjellsord. Det er en betegnelse på folk med mørk hudfarge, og det er helt latterlig at Suarez skal bli straffet for det. Det er uansett ikke ordet som er det farlig, det er bruken av det. Brukes det i sammenhenger for å såre, ja da er det rasisme, men brukes det i sammenhenger for å snakke mener jeg det er noe helt annet.

Sa Suarez, "Din jævla negro" - så kan det oppfattes som rasisme

Sa Suarez, "Jeg prøver å stå på bena da, negro (kan til og med hende Evra hørte feil og Suarez sa bro" - så er saken annerledes.

Uansett, er dette noe som lagkamerater i Man United kaller han så har Evra dratt saken way-to-long.

Min mening.

Lenke til kommentar

Sikkert utestengelse.

Som sagt tidligere, det er ikke ordet neger eller svart som er problemet i seg selv her, det er måten de blir brukt på. Merkelig at noen som er svarte kan reagere på at du kaller han svart/neger eller noe som helst annet relatert til hudfargen hans ute av kontekst, som feks "black cunt". Hvorfor ikke si cunt? Hvorfor ha med black? Fordi Terry er en inavla idiot og fortjener det han får av straff. Har du ikke forståelse for dette er det en dødfødt diskusjon.

For å avslutte tror jeg verken Terry, Suarez eller noen andre moderne fotballspillere(utenom de på Lazio) er noe særlig til rasister, men i dagens verden er det ikke bare å gjøre som Blatter feks sa å gjøre opp seg imellom etter kampen angående noe så alvorlig. Det er en stor sjangse for at TV-kameraene plukker det opp, hva skal man si da? "Joa, Terry kalte meg ei svart fitte, men det går greit. Han sa jo tross alt unnskyld etterpå"? Sorry, no go. Her er faktisk tingen med fotballspillere som rollemodeller viktig, og inntrykket til fotball generelt sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Heldige Liverpool!! Dersom Suarez suspenderes i endel kamper...

Da får dere enda en grunn som kan brukes til å forklare hvorfor dere atter et år ikke vinner Premier League... thumbup.gif

Slik laget fremstår for øyeblikket, vil det være overraskende om Liverpool kaprer en topp 4 plassering denne sesongen.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...