Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har vi spilt ni kamper, en fjerdedel av sesongen og vi ligger på femteplass. Aner vi konturene av hvor vi ender opp? Tja. Vi har 15 små poeng. Vi kunne godt ha hatt 21 og lagt på andreplass i skrivende stund. I Sunderland-kampen for det første kunne vi godt ha plukket med oss 3 poeng. Samme gjelder United. Og i dag. Og Stoke i grunn. Vi har vært litt uheldige og har ikke klart å avgjøre selv. Flaksen har ikke vært til stede.

Men vi kan ikke bare skyve bort alt annet. Det er noe som mangler. Presisjonen på alt må opp. Farta må også opp. Vi har individuelle feil som må kureres. Downing f. eks. Synes han oftere nå går seg fast og venter med å legge inn/avslutte enn hva han startet med og hva vi ble lovt. Suarez, reint bortsett fra faktene, sutringen og overdrivelsene så må han være mindre ego og rett og slett sette flere sjanser når han bestemmer seg for å avslutte selv. Det er flere å nevne, men kanskje mest skummelt synes jeg det er at Reina ikke virker like trygg lenger.

Et nytt vindu nærmer seg og og det blir spennende å se hva som skjer. Lukter at det kommer en ny høyrekant, men hvem vet? Jeg synes vi mangler et godt bindeledd opp til spissen. En slags Aqulani.Gerrard virker rusten og Adam har ikke innfridd helt.

Mange ting man kan si og som bør nevnes, men det virker i sum som forventet at vi må jobbe hardt for en fjerdeplass i år og.

Og steike hvor digg hadde det ikke vært med en tap in spiss a la Dzeko eller Higuain som bare scorer når de skal.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Han er ekstremt viktig når det kommer til å skape ting, men tydeligvis feiler han på målfronten om dagen. Vi bør spille 4-3-3 der han er litt lenger bak og kan trikse fram sjanser til en spiss som scorer på bestilling. Men den spissen har vi ikke.

Tror uansett at han bare har vært uheldig, han kommer til å score mange mål. Og for å score mange mål må man som regel han mange sjanser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke stort andre tanker enn at han har sløst litt for mange sjanser i det siste og at han har en del å gå på på avslutninger og presisjon der, men det er samtidig fantastisk å se på hvor mye han faktisk kan greie å skape helt på egenhånd og hvor jævlig skjelvne han gjør forsvarerne, noe som igjen gir muligheter til andre spillere. Scoringen til Bellamy i dag hadde f.eks aldri kommet uten Suarez' jobbing, selv om han ikke var involvert i målet i form av touch på ballen. Men det er ting å jobbe med i siste fase, ingen tvil. En skikkelig målkåt spiss i tospann med Suarez hadde vært en drøm. Det er tider der jeg drømmer meg bort og ser bort ifra Torres' svik, og ser for meg Torres i LFC-toppform sammen med Suarez. Jeg kommer før drømmen begynner.

Angående oppførselen som det er så populært å mene noe om, spesielt når ting går litt imot, så gir jeg faen og sier at for meg kan han gjøre hva han vil på banen (minus ting som fører til suspensjoner og som er direkte forkastelig, ala biting og rasisme) foruten å roe ned filminga. Folk tar det der for seriøst og høytidelig. Den vinnersjela som Suarez innehar er så uendelig forjævlig viktig å ha i laget om vi NOENGANG skal ha en sjanse til å blande oss inn i toppen i England eller Europa igjen. Det er synd at det blant mange ikke verdsettes nok og heller fokuseres på alt som sees på som litt negativt.

Lenke til kommentar

Vi var strengt tatt heldige med scoringen også i dag. Suarez hadde jo en soleklar obstruksjon på ene forsvarsspilleren..

Angående oppførselen som det er så populært å mene noe om, spesielt når ting går litt imot, så gir jeg faen og sier at for meg kan han gjøre hva han vil på banen (minus ting som fører til suspensjoner og som er direkte forkastelig, ala biting og rasisme) foruten å roe ned filminga. Folk tar det der for seriøst og høytidelig. Den vinnersjela som Suarez innehar er så uendelig forjævlig viktig å ha i laget om vi NOENGANG skal ha en sjanse til å blande oss inn i toppen i England eller Europa igjen. Det er synd at det blant mange ikke verdsettes nok og heller fokuseres på alt som sees på som litt negativt.

Vinnersjel fordi han springer halve banen rundt for å klage på dommerene? Og har et jævlig dårlig kroppsråk også til medspillere, hva slags signaler gir det til de andre tror du? Ikke noe positivt i hvert fall. Sånn er det hver jævla kamp også. Det går ann å ha en litt voksen oppførsel på banen også.

Lenke til kommentar

Vinnersjel fordi han gjør alt i verden for å vinne og virkelig går i hundre for å oppnå det og har et utrolig engasjement på banen. Det kan slå negativt ut i enkeltsituasjoner der det koker over, men lag uten spillere med den innstillingen og mentaliteten vil heller ikke kunne vinne noe, og det synes jeg er en undervurdert egenskap ved enkeltspillere.

De andre tingene du nevner er en del av pakken som er Luis Suarez, og er vel sannsynligvis noe man enten lar seg irritere av eller ikke bryr seg om/aksepterer. Han spiller med fullt engasjement, på godt og vondt. De tingene du nevner tror jeg betyr svært lite for medspillere hvis du skal sammenligne det engasjementet, innstillingen og arbeidsmoralen han samtidig viser, som jeg tror er ting som smitter mer over på lagkamerater når det trengs enn litt sutring og kroppsspråk i enkeltsituasjoner. Du kan hate det, og jeg forstår det, men jeg elsker å se f.eks klippet når dommeren ikke dømmer tilbakespill i Bolton-kampen og Luis' reaksjon der og da. Noen synes kanskje der er "lite voksent", men jeg elsker å se hvor mye én enkelt situasjon betyr for spilleren. Suarez legger aldri noe imellom på banen, og som sagt så kan og vil det vises på godt og vondt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så hyklersk. Vinner vilje heter det t sted, diver og jukser et annet sted. Det du siee passee veldig bra på Keane men han hater du. Eller Ronaldo eller Drogba. Skal man være aå posetivt instilt så synes jeg man bør være det til andre spillere også

Du kan jo glorifisere Nani men nei. Men Suarez

Lenke til kommentar

Helvete da Limbeck, slutt å si hva jeg mener når du ikke aner en dritt om det, det er faen ikke første gang og det på rimelig kort tid. Keane er faktisk en av de rivaliserende spillerne jeg respekterer mest av alle, selv om det var en del av ham som kunne klikke en gang inni mellom så er han en skikkelig typisk engelsk spiller - og som du sier med vinnervilje og i tillegg en fantastisk lagleder, en slik type et vinnerlag må ha. Selvsagt "hater" jeg Keane som en av de beste rivalspillerne (og jeg synes ikke noe om noen av de sykeste taklingene hans), men likevel full respekt for ham. Ronaldo og Drogba kan ikke sammenlignes i typer, men i kvalitet selvsagt. Nani er jo heller ikke i nærheten av å kunne sammenlignes med det jeg snakker om.

Du kan jo forresten glorifisere Suarez, men neida, bare Nani ... den der funker fint omvendt også, og grunnen til at det er sånn er vel ganske så logisk.

Lenke til kommentar

Og du tror jeg har glemt de kranglene vi hadde?

Ronaldo og Drogba kan ikke sammenlignes med Keane i spillertyper, men de er begge fullt villige til å gå over streken for å vinne. Keane med taklinger, de andre med filming. så når vi snakker om vinnervilje så kan de godt sammenlignes.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om filming for å vinne, jeg snakker om spillere som kun tenker én ting når de går på banen og for så vidt er villig til å gjøre hva som helst for å oppnå målet. Det kan så klart inkludere filming også, men jeg tenker ikke på det, men den innstillingen, vinnerviljen, arbeidsmoralen og entusiasmen de spillerne viser - og når alt kommer til alt så vil den vinnerviljen slå inn og kunne gjøre det meste for å vinne. Jeg ser ikke på Ronaldo, Drogba og Nani som slike typer utover det vanlige. Keane derimot er et godt eksempel på en slik spiller.

Og siden du som du sier har full kontroll over hva jeg har sagt, inviterer jeg deg gjerne til å finne frem hva jeg har sagt om da Keane som du nevner. Det eneste jeg kan huske er at jeg har sagt hva jeg mener om noen av taklingene hans. Selve spilleren Keane er en jeg respekterer fullt ut for den fotballspilleren og typen han var, men det er klart jeg ikke liker ham - dog har det ingenting med saken å gjøre. Jeg liker ingen på Man Utd eller de lignende lagene. Jeg gleder meg til å se hva du har kommet opp med når jeg kommer hjem i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...