Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt den, ettersom den er en treningskamp og man kan i større grad benytte reserver siden det ikke betyr noe. Samtidig er dette én kamp, kontra alle midtukekampene man blir bundet til i EL som attpåtil går på den minst gunstige dagen av alle - torsdager. Men akkurat hvorfor vi spiller treningskampen i kveld vet jeg ikke, det er heller unormalt å ha treningskamp midt i sesongen. Kan være grei trening hvis vi kjører rent reservelag da.

Er da vitterlig akkurat det samme om en spiller søndag/mandag og torsdag eller lørdag og tirsdag/onsdag.

Og en kan fortsatt spille med mye reservelag i Europa League. Har jo ikke noe å si om en ikke går videre fra gruppespillet, for bare det å være der er gratis penger.

Men ja, hadde skjønt det om det ikke var kamp på lenge, men det er jo kamp igjen til uka.

Hadde vært fryktelig typisk om vi fikk noen "fine" skader i denne meningsløse kampen.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro torsdag kveld er en verre dag å spille på, da har man som regel bare to dager restitusjon til seriekamp på søndagen. Spiller man tirsdag/onsdag slipper man som regel unna med flere dager restitusjon. En ting er én torsdag, men når det blir en haug av torsdager så blir den slitasjen langt mer belastende for ligaen enn gevinsten er. Klart en kan benytte mye reserver i EL, men det er likevel en turnering, og man går som regel for å komme lengst mulig da. Vi benyttet alltid en del faste sammen med reserver i EL-kampene.

Hva planen til kampen i kveld er aner jo ikke jeg, men ut ifra hva som er blitt sagt virker det som litt av meningen er å gi yngre spillere "Europa-erfaring". Så får vi se hva vi stiller med og hvor mye som legges i kampen, men én treningskamp vil ikke gi store belastningen hvis vi kjører reservepreget. Det eneste faremomentet er skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...