Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som syntes at Carroll ikke var så værst iforhold til resten av laget?

Han så klart lettere ut i dag enn hva han har gjort tidligere. Synd at alle andre sviktet i dag. Menmen, så lenge vi tar Wolves neste helg så er denne kampen glemt. Skulle fått full pott mot Stoke for da hadde dette tapet vært lettere å svelge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Når vi ser på tabelen er det ikke helsvart. Everton ligger over oss p.d.d men det varer ikke lenge.

Syns Liverpool kan søke om spille resten av kampene på Anfield.

Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig i dag? Jeg la ikke merke til hva som var bra eller dårlig, var bare frustrert og oppgitt under hele kampen.

Btw, Aquilani scorte i dag.

Mye av skylden må kenny ta på egen kappe. Skrtel spilte høyreback og var like katastrofalt dårlig der som han har vært de to tre andre gangene dette har vært forsøkt. Det hjalp ikke at han måtte spille der mot Bale og at han hadde Downing som "støtte". Midtbanen med et mulig unntak av lucas var totalt fraværende og altfor trege. Kuyt burde helt klart ha startet enten for Henderson eller Carrol.

Adam fikk to gule fordi han var sent inn i alle taklinger. Skrtel det samme fordi han ikke er en høyreback. En tydelig frustrert Suarez ble heldigvis tatt av banen før han fikk sitt andre gule kort evt direkte rødt.

Lenke til kommentar

Jeg føler Henderson faller litt mellom alle stoler, og blir aldri helt klok på hvordan Kenny vil benytte han. Ikke har han bra nok fart, teknikk eller innleggsfot til å spille høyrekant, og på midten blir han for temposvak og usikker. Spiller alltid støttepasninger og er ikke offensivt orientert i det hele tatt. Hørte mye om "silkefoten" han angivelig vis skulle ha, men den har ikke jeg lagt merke til så langt. Skal være forsiktig med å "slakte" noen så tidlig i sesongen, alle skal få sin sjanse til å bevise hva de har å komme med. Henderson kan kanskje fungere bedre i en indreløperrolle i en 4-3-3, hvor han da hverken blir en ren ving eller sentral midtbanespiller. Det kan kanskje stå på selvtillit og at han må spille seg varm i trøya og bli mer samkjørte med resten av laget, men i 9 av 10 kamper ville jeg valgt en annen spiller enn Henderson slik ståa er nå.

Men tilbake til tankene rundt en indreløperrolle.

Henderson - Lucas - Gerrard

Her måtte ikke Henderson ha måtte tatt et like stort ansvar for den kreative biten(som han kanskje må nå) når Gerrard er der. Da har vi tilbake hjertet og hjernen i laget som vil stå for veldig mye av kreativiteten og Henderson får slippe skuldrene litt ned og være litt mer "fri", for slik han spiller for tiden virker han veldig annspent og nervøs. Han er ikke særlig dårlig defensivt, så jeg er ikke urolig for den biten, og spiller også Kuyt foran han som en av de tre fremme tror jeg dette er den rollen Henderson vil finne seg best til rette i. Så om Henderson kunne spilt seg varm i denne posisjonen tror jeg han vil blomstre slik han har potensiale til å gjøre, for det har han. Comolli og Kenny hentet han ikke bare på pur faen. Jeg prøver å ha en så positiv innstilling så mulig, men personlig er jeg litt skeptisk. Som sagt så faller han litt mellom alle stoler per dags dato.

Jeg har litt de samme tankene rundt Adam også. Treg, dårlig takler og sen i dueller(ikke bare i dag). Har hatt en håndfull bra pasninger siden han kom, og noen bra dødballer. Men faen, det er ikke en spiller som skal spille fast på et lag som skal kjempe om topp-plasseringer i PL. Kan aboslutt bli en bra squad-spiller utover sesongen, jeg ser den, og han passer bra i den rollen.

Når alle ropte ut om en ny høyreving og spisser dette overgangsvinduet påpekte jeg(jada, noen andre også) at det er minst like viktig og få inn gode forsvarsspillere(midtstopper). Vi merker det med en gang vi møter en godt offensivt lag at det vi har nå ikke holder. Coates er spennende, men ikke det jeg håpte på akkurat. Jeg ville ha inn en midtstopper som er (veldig) god akkurat nå, ikke om 10 år(satt litt på spissen). Jeg vettafaen hvem det skulle vært, men det er ikke min jobb uansett, litt skuffa over Kenny&Co på den kanten.

Carra er dessverre ferdig, burde benkes med en gang Gerrard er tilbake.

Agger kan vi aldri stole på at han holder i mer enn noen uker, og nå skjedde det faen meg igjen. Sikkert en ny langtidsskade og må opereres flere ganger.

Skrtel gjør meg skalla. River av meg hår for hver duell han går i, og for hver dødball vi får imot. Vi spiller ikke ishockey, Skrtel! Holde litt mindre og være litt mer tolmodig i taklingene/duellene, så kan han også bli god..

Kelly/Flanno/Robbo er alle unge og lovende. Kelly kan bli strålende med flere kamper på samvittigheten, digger den karen. Flanno og Robbo har begge hatt noen gode kamper, spessielt Flanno, men han har dabba litt av i det siste og det virker som han har blitt skyvet litt ned i rekkene(var ikke med i troppen i dag f.eks). Robbo har vel ikke spilt en håndfull med kamper enda så det blir litt tidlig å konkludere noe her.

Selvom jeg digger Kelly så ville jeg ikke benket Glenny. "Alle" slakter Johnson for det defensive, selv mener jeg det er utrolig overdrevent. Han er ikke så dårlig defensivt som så mange skal ha det til, ha et ekstra øye til han folkens i noen kamper fremover(når han kommer tilbake), Glenny er ikke like solid defensivt som han er offensivt, det vet alle, for fremover på banen når han er i form er han kanskje den beste backen i ligaen.

Enrique er bænkers, solid venstreback.

Jeg ender egentlig opp med følgende lag:

Reina

Glenny - Coates/Skrtel - Agger - Enrique

Henderson - Lucas - Gerrard

Suarez - Carroll - Downing

De tre fremme er kanskje litt ekstra vanskelig å plassere, både Kuyt, Bellamy og Maxi kan figurere her..

Jaja, dette var bare mine random tanker en sen kveld egentlig.

Endret av Smågal
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kritikken av Daglish har sakte med sikkert fått litt fotfeste blant endel LFC supportere leser jeg, litt som med Benitez i starten. Jeg lukter den samme reserverte murringa på gangen. Foruten Suarez så er dere faktisk ikke noe særlig bedre enn i fjor. Carroll kommer til å skaffe dere noen poeng med hodestyrken og Adam med vensterfoten, men er det sånn fotball man ønsker å spille? Dødballsfotball ala Stoke? 1mrd har Dalglish brukt... Jeg syntes dere med rette kan kreve mye bedre enn dette her. 8p unna teten og negativ målforskjell etter bare fem kamper.

Jeg trodde oppriktig at dere skulle være veldig mye bedre enn dette før sesongen. Trodde dere skulle holde tritt ut høsten i alle fall. Spurs er en soleklar favoritt til 4.plassen imo og det skriver jeg ikke i beundring over dagens kamp. Ikke mange ukene siden Manchester lagene rev Spurs i fillebiter, men de har en langt sterkere offensiv enn Liverpool og jeg undres om ikke forsvaret er på samme nivå også? Dawson-King vs Skrtl/Carra-Agger?

Endret av Game
Lenke til kommentar

Kritikken av Daglish har sakte med sikkert fått litt fotfeste blant endel LFC supportere leser jeg, litt som med Benitez i starten. Jeg lukter den samme reserverte murringa på gangen. Foruten Suarez så er dere faktisk ikke noe særlig bedre enn i fjor. Carroll kommer til å skaffe dere noen poeng med hodestyrken og Adam med vensterfoten, men er det sånn fotball man ønsker å spille? Dødballsfotball ala Stoke? 1mrd har Dalglish brukt... Jeg syntes dere med rette kan kreve mye bedre enn dette her. 8p unna teten og negativ målforskjell etter bare fem kamper.

Jeg trodde oppriktig at dere skulle være veldig mye bedre enn dette før sesongen. Trodde dere skulle holde tritt ut høsten i alle fall. Spurs er en soleklar favoritt til 4.plassen imo og det skriver jeg ikke i beundring over dagens kamp. Ikke mange ukene siden Manchester lagene rev Spurs i fillebiter, men de har en langt sterkere offensiv enn Liverpool og jeg undres om ikke forsvaret er på samme nivå også? Dawson-King vs Skrtl/Carra-Agger?

Gallas-King er førstevalget men siden en av de to alltid er skadet er det som regel Dawson+den som er frisk ...

Det bør også nevnes at i de to kampene mot Manchester-lagene manglet vi flere nøkkelspillere pga skader pluss at vi nå har forsterket med Parker og Adebayor.

Gomes, Huddlestone, Lennon, Corluka, Gallas, Dawson, VdV, King, Sandro, Kranjcar og Pienaar har alle vært skadet i sesongoppkjøringen og flere av de er fortsatt ute. Det er en ellever som kunne kjempet om topp-plasseringer bare det.

Dette uten sammenligning med andre lag, vil bare si at vi i Spurs har MYE mer å gå på.

Lenke til kommentar

Nåja, Jose Enrique er bedre enn fjorårets venstrebackalternativer (Konchesky og Aurelio) til sammen, det er nå hvertfall helt klart.

Jeg mener at vi var i rute etter 3 runder, med 7 poeng fra Sunderland H, Arsenal B og Bolton H. Så dro vi til Britannia, der Stoke helt som forventet spilte kynisk, og vi var vel egentlig uheldige som ikke fikk med oss poeng. Dagens kamp mot Tottenham følte jeg som 50/50 før start, og når de får et tidlig mål, etterfulgt av at Adam mister hodet, samt at vi spiller Skrtel som høyreback - ute av posisjon og mot Gareth Bale - så er det bare en vei den kampen kommer til å ende. Spørsmålet var bare hvor mange mål Tottenham fikk. WHL er slett ingen lett bane å spille på, særlig ikke med en midtstopper som høyreback mot Bale, som nevnt, så et tap der får meg ikke til å slå full krisealarm. Ei heller den negative målforskjellen, som ene og alene skyldes nesetn 80 minutter med en mann mindre og en halvtime med to mann mindre tidligere i dag. Hadde kampen endt 1-0 hadde vi fortsatt hatt +2 i målforskjell, så det bekymrer meg sånn sett heller ikke.

Som jeg ser det, er 4. plassen helt åpen, og ender enten hos Tottenham, oss, eller Arsenal (sett at de får litt fart på skuta igjen).

Det ene negative jeg har på Kenny (som jeg også hadde mot Rafa, forøvrig), er denne merksnodige motviljen til å gjøre bytter før det har gått minst 60 minutter av kampen. Det kunne godt ha vært gjort et bytte i pausen både i dag og mot Stoke.

Som Smågal, er jeg også litt skuffet over signeringen av Coates som ny midtstopper. Et ungt talent har vi allerede i Wilson - som nå brått blir dyttet enda et hakk ned på stigen. Det har vært smertelig tydelig så langt i sesongen at Carra synger på siste verset som spiller. For min del må vi bare få ham av banen og inn i trenerapparatet ASAP. Skrtel har også vist hvor begrenset han er, og Agger... vel, Agger viser i dag hvorfor han ikke blir regnet som en av verdens beste midtstoppere: Han er lagd av porøs, sprø kjeks.

I bunn og grunn har vi en kvalitetsstopper (som er skadd halve sesongen), 2 som kan funke som backup, og 2 unge talenter. Det er for dårlig for et lag hvor fansen forventer å kjempe i toppen. ManU har Jones og Evans til å spille i midtforsvaret nå som Ferdinand og Vidic er skadd, og de er ikke veldig mye dårligere (selv om jeg synes Jones var mer interessert i å score mål i dag enn i å forhindre motstanderen fra å score... litt het i toppen etter forrige helgs suksess, kanskje?)

I bunn og grunn ender jeg med følgende konklusjon:

Selv om tapet for Stoke forrige helg og tapet i dag var skuffende, synes jeg ikke vi har gjort det dårlig så langt. Vi har vunnet mot enkel motstand (Bolton), sosa bort et poeng mot Sunderland (pga juniorfeil hos høyrebacken vår der, Flanagan) og fikk noen heldige poeng fra et Arsenal som virker mer forfjamset enn oss.

Jeg gruer meg mer til første halvdel av oktober, når vi har Everton borte og ManU hjemme. Spesielt den siste frykter jeg, men som det nevnes utallige ganger: Når vi møter ManU, er det ikke formen på lagene som teller. Helt annen innsats der. Skal jeg være sylfrekk, er det faktisk realistisk å kunne si at ManU kan gå på sesongens første poengtap når de kommer til Anfield (med mindre Stoke klarer noe artig neste helg).

Nå skal jeg ta dagens siste sigg og kaste meg i seng. Natta.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hmm, ikke helt sikker på hva du mener, med tanke på at Rafa vant både CL og FA-cupen på to år. Den værste kritikken kom vel ikke før han kjørte oss til en 7.plass i ligaen. Ingen er fritatt for kritikk uansett hva man heter, (selv om noen har bygd seg opp en mye større tabbekvote enn andre.)

Anyway, så synest jeg du vinkler dette med Carroll på en litt feil måte. Selvom han er en stor og treg spiss så vil det ikke si at vi kommer til å spille dødballsfotball. Noe av det Carroll kan tilføre etterhvert er en spiss som (endelig) kan holde litt på ballen til resten av gutta får flytta seg litt lengre opp på banen og sette i gang spillet på motsatt banehalvdel i stedenfor i eget forsvar hele tiden. Laget har ikke pdd et forsvar som er godt nok ballmessig til å spille seg forbi et ledd eller to til motstanderen. Kun Agger, som er skadet mer enn han spiller kan gjøre det. Og selvsagt en Johnson i form. (Synest dere Rafael fortsatt er bedre forresten?hehe)

For det er akkurat på nevnte punkt ovenfor Liverpool har slitt med i en årrekke nå, når de får ballen opp til en av spissene så kommer ikke laget raskt nok etter, og spissen må gjøre alt selv eller spille en støttepasning på 50 meter. Det er her Carroll kan komme inn å gjøre en solid jobb, med å hjelpe til å få laget fremover på banen. Jeg tviler sterkt på at Kenny og Clarke vil tillate noe pumping mot Carroll i 90 minutter.

Jeg trodde oppriktig at dere skulle være veldig mye bedre enn dette før sesongen.

Hmm, hvorfor? Torres er 10 ganger spilleren Suarez er, i form vel og merke. I tillegg mistet vi vår nest beste midtbanespiller i Meireles.

Lenke til kommentar
Og selvsagt en Johnson i form. (Synest dere Rafael fortsatt er bedre forresten?hehe)

Får se når Rafael kommer tilbake fra skade. Han er mye yngre, og Johnson har vært utter shite i Liverpool. Selv om han var veldig god i Portsmouth. Ville ikke byttet, for å si det sånn.

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smågal: Dårlig formulert fra min side, jeg mente når kritikken først slo rot, dvs noen år etter Benitez fikk jobben. Syntes jeg merker den samme murringa igjen allerede og det betyr nok at Kenny har en langt kortere lunte enn Benitez hadde mht mangelen på resultat over tid, som smitter fra tiden før skotten tok over. At han er en tidligere (stor) helt fra spilledagene gir ham nok et år ekstra kontra en "utenfra" før kritkken virkelig brer seg dog. Selvsagt har oppturen vært der siden Hogdson-dagene, men det skulle da bare mangle. Kunne vel strengt talt ikke blitt veldig mye verre enn tilstanden var i klubben dengang. Men all skryten til tross så tapte dere mot lag som Blackpool under Daglish i sesongen som var og har allerede begynnt på skråplanet. Det ble gjort altfor mye ut av formtabellen i vår, noe som fort kan slå tilbake på manageren deres nå i sesongenstarten. Forventningene var (som vanlig) alt for høye kombinert med at LFC har prestert langt under det selv de mest skeptiske kunne forvente. Early days selvsagt, men jeg har sett nok til å vite at det blir et nytt tungt år for dere.

Når det gjelder Carroll så passer han usedvanlig dårlig inn i et lag med ambisjoner om å holde possesion. Se på Berbatov feks, bulgareren er en ca 1000 ganger så spillende type som Andy Carroll, likevel oppleves han som for "tung" for vårt spill. Det aller viktigste i fotball er dynamisk bevegelse uten ball og det er der Barcelona er så overlegene alle andre. De er helt sykt flinke på å spille hverandre gode. Selv jeg kunne gått inn der å sett ut som Maradona. På papiret og dersom man måler enkeltspilleres kvalitet vil jeg påstå United, City og Real Madrid har vel så gode fotballspillere individuelt sett. Forskjellen ligger i spillemønskter, sammhandling og bevegelse. Det henger sammen og man har ikke råd til å ha "luksusdyr" som bryter med resten, til det er det for få spillere på banen. Det aller beste eksemplet på hvor viktig mobilitet og bevegelse er finnes pr tid i min klubb, United. Forskjellen på stasjonære Carrick - som ferdighetsmessig er en toppspiller - og ungutten Cleverley - som inisierer veggspill og blir med fram - er forskjellen på hvordan hele maskineriet flyter offensivt. Det samme gjelder spisser. Carroll er en bedre duellspiller enn Hernandez, men de har mange av de samme svakhetene. Begge er ubrukelige i spillets fase med mindre det feies langt eller måkes i bakrom. Det er i boksen eller i duellspillet for Carrolls vedkommende de har sine styrker. I så måte passet Andy Carroll perekt i Newcastle hvor man slet (og ikke prøvde) og spille seg til sjanser ved å bygge bakfra.

Liverpool bør stille med Suarez som ensom spiss og med en offensiv femmer på midten der Kuyt får en rolle som "second striker." Henderson må ut og Bellamy-Downing bør bekle kantene. Sentralt ville jeg brukt Gerrad og Lucas/Spearing bak Dirkern. Da får dere mer bevegelse og "bein" både defensivt og offensivt. Å spille med Adam funker veldig bra når dere dominerer midtbanen (dvs som oftest på hjemmebane mot antatt svakere motstand) øvrig er han bare en belastning. Ville heller kjørt frem Daniel Agger som midtbanespiller enn å bruke Adam.

Endret av Game
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...