Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liverpool kom helt klart styrket ut av transfersommeren.

 

Litt usikker faktisk, da jeg kun ser på Downing og Enrique som virkelige forsterkninger samtidig som vi mistet aquaman og meireles.

 

Så du mener at Henderson v Poulsen, Bellamy v N'Gog, Coates v Kyriakos, Doni v Jones ikke er klare forbedringer?

 

Vennligst utdyp hvorfor du mener Poulsen er bedre en Henderson

 

Det har ingen mening å sammenlikne med spillere som ikke ville fått spilletid alikevel. Kyrgiakos, n'gog, poulsen og jones er i beste fall benkeslitere.

 

Hvorfor ikke sammenlikne henderson med f.eks meireles og aquaman?

 

Han skrev jo at det BARE var Downing og Enrique som var forbedringer!

 

Det er jo slik at Coates er jo erstatteren til Kyrgiakos, og selv om det er en "squad-player" er jo det fortsatt en forbedring.

 

Ergo setter jeg spørsmålstegn til hvorfor Reg2000 mener at de nevnte spillere ikke er forbedringer.

 

Ang Meireles / Aquilani så er det jo slik at de to var "samme spiller", altså begge var ersatteren til Alonso. Det at vi mistet begge var ekstremt leit. Og det er jo slik at vi må sette Adam opp mot (1) av disse når vi skal se på hvordan fjorårs troppen og årets tropp er i forhold til Styrket/Svekket

 

Det var vel ingen her inne som trodde at vi skulle beholde både Adam, Meireles og Aquilani til etter sommeren?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

...

 

Dårlig gjort? Ja. Dårlig timing? Ja. Gjorde det noe? Nei.

 

Jeg er sikker på at Meireles ikke ville fått særlig med spilletid all den tid Henderson virker som å bli satset på. Når Gerrard kommer tilbake hadde det også blitt enda trangere om plassene, så for Meireles' del så skjønner jeg han og ønsker han lykke til i Chelsea. I bakhånd har vi jo både Spearing, Shelvey og Maxi som kan spille på midten, så backup har vi uansett - selvom kvalitetene til Meireles var betydelig viktigere enn Spearing sine.

 

Glad ikke ryktene om Skrtl stemte i går forresten, selvom jeg ikke er stor fan av gutten så trenger vi han når Agger blir skadet. Noe som kommer til å skje. Coates har jeg tro på, men så hadde jeg også klokketro på Paletta, Gonzales og Ngog og...Så vet ikke helt om jeg er en til å spå hvorvidt noen blir gode eller ikke :p

 

Liverpool spiller jo pdd med 3 sentrale.

 

Ergo blir Lucas/Spearing i den defensive rollen.

 

Hvis Gerrard og eks Adam er skadet/suspendert må vi starte med Lucas - Henderson - Shelvey/Spearing.

 

DETTE VIL SKJE flere ganger i løpet av sesongen. Og med Meireles ville vi sluppet å spille med unge blad uten at vi selv ønsker det (utvikling mot enkelere motstand osv).

 

B.A

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra sagt YNWA32.

 

 

Når jeg måler midtbanen, tenker jeg tilbake på 08/09, hvor vi hele sessongen manglet 1 ekstra midbanespiller. Da spesielt når Gerrard var ute.

Da hadde vi Lucas, Masche, Alonso og Gerrard.

Nå har vi Lucas, Adam,Henderson og Gerrard.

Ser dere hvor jeg vil hen?

Joda, vi har noen unggutter som kanskje kan duge, samt spillere som Maxi osv som kanskje kan tre inn i rollen. Men jeg vil ha en spiller med erfaring og kvalitet til å tre inn ved behov.

Det kalles bredde!

Lenke til kommentar

Jeg tror vi kan greie oss, men klart bredden på midten er svekka uten Meireles - for vi hadde en midtbane med god bredde, men mistet en spiller som både var god og erfaren, og slikt er viktig å ha nok av i troppen. Jeg tror vi skal greie oss greit, men vi er avhengige av at de som er igjen holder nivået og unngår for mye skader og suspensjoner. Til januar kan vi hvis nødvendig handle en ny til midtbanen. Men klart, det er sånne detaljer som fort kan spille inn på om vi presterer nok til en CL-plass eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Nå har vi nettopp lagt et overgangsvindu bak oss hvor spillere som José Enrique, Craig Bellamy, Sebastian Coates, Stewart Downing, Charlie Adam, Doni og Jordan Henderson har kommet inn og overflødige spillere som Paul Konchesky, Nabil El Zhar, Christian Poulsen, Milan Jovanovic, Emiliano Insua og Philipp Degen har blitt solgt. I tillegg er Joe Cole på vei ut. Etter å ha gjennomført en så enorm ryddesjau i klubben kan vi altså ha spart £30m bare på lønnsutgifter. Og dette på en sommer. Dét er imponerende! Tar vi nå med oss Luis Suárez og Andy Carroll fra januarvinduet kan man oppsummere med å ha hentet inn 4 fremtidsrettede, unge og sultne spillere i Coates, Henderson, Suárez og Carroll, 3 litt eldre og mer erfarne spillere i Enrique, Downing og Adam som alle besitter ekstremferdigheter, og to strålende back-up spillere i Bellamy og Doni.

 

Dersom vi går 1 år tilbake finner vi Gillet & Hicks, Roy Hodgson, en stor haug med daukjøtt, omtrent bare negativitet i klubben, en spansk primadonna som sutret og var helt umotivert til enhver kamp - og supporternes frykt av å se våres kjære, tradisjonsrike klubb gå konkurs. Ser vi på tilstanden nå er eierskapet byttet ut med FSG, managerposisjonen byttet ut med Kenny Dalglish, daukjøttet byttet ut med kvalitet og talent og negativitet byttet ut med positivitet. Fernando Torres har blitt erstattet av en 10 ganger bedre Luis Suárez.

 

Det er 4 måneder til vi står ovenfor 2012 og innspurten av Premier League. Da åpner et nytt overgangsvindu og vi kan hente inn hva som enn måtte mangle. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å klage. At vi i det hele tatt har fått være vitne til en slik snuoperasjon er et stort mirakel. Noe mer forventer jeg ikke, og det bør ingen andre gjøre heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...