Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Da er det stor sjanse for at det ligger noe i det, så om det ikke er done deal så burde vi hvert fall være nærmere enn noengang. Hærli'. TonyBarretTimes Tony Barrett @bensmith_Times In the words of Rosie Gaines it's closer than close Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hvor lenge har dere fulgt transfermarkedet? Aquilani er et klassisk tilfelle. Han ønsker seg bort, men er ikke god nok til å dra for prisen LFC vil ha for ham, samtidig som han ikke ønsker å ødelegge/brenne broer i klubben han kanskje må bli. Kan være at han leker med tanken på å bli en hit i PL, men det blir han ikke. God spiller, faktisk en veldig u-typisk LFC spiller (kreativ, god teknisk) men han eier jo ikke tempo. Litt som Ballack for meg, god spiller, men i england går det for fort. Tips: Går til Fiorentina/Milan ish for rundt £10+m og ender opp med å få en helt grei karriere i serie A. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Da er det stor sjanse for at det ligger noe i det, så om det ikke er done deal så burde vi hvert fall være nærmere enn noengang. Hærli'. TonyBarretTimes Tony Barrett @bensmith_Times In the words of Rosie Gaines it's closer than close The Times Liverpool agree a 5.5 million fee with newcastle for Jose Enrique, nufc want erik pieters to replace him Succesful Dribbling last season - Evra 26 - Enrique 65 - Baines 26 - Clichy 21 - Cole 17 | Tackle success - Evra 76% - Enrique 84% - Baines 74% - Clichy 81% - Cole 61% | Crossing Accuracy - Evra 18% - Enrique 23% - Baines 28% - Clichy 17% - Cole 20% Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Likevel lo dere når vi sa han var en av PL beste venstrebacker. 2 Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 vi skulle ha skaffet oss høgli, han var god igår ^^ men jah enrique er interessant, håper han presterer! og la nå aquaman får prøve seg en sesong i PL, han har da ikke fått prøvd seg skikkelig ennå ^^ vi trenger en midstopper og muligens en ny spiss for backup, men jah da må noen selges ^^ Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Da ser det ut til at Enrique omsider er klar for Liverpool. I mine øyne er han svært undervurdert, og vil utvilsomt styrke en av klubbens mest hjemsøkte posisjoner. Med Enrique, Kelly og Johnson som klare førstevalg på backene, og med spillere som Robinson og Aurelio i bakhånd, er det slett ikke noe å fnyse av. Nå mangler vi en solid og kompetent midtstopper som mot all formodning er i stand til å spille ball, men i følge nattens troverdige twitterbølge ser det ikke ut til at vi bør ha for høye forhåpninger på den fronten. Man kan stille seg skeptisk til noen av kjøpene som har funnet sted i sommer, men det er åpenbart at Kenny først og fremst ønsker å bygge en britisk stamme i laget. Dette er vinnervilje, hjertet utpå drakten, blod, svette og tårer. Dette er klokt. Troppen vår er også mye bredere enn fjorsesongens lag, og forhåpentligvis vil årets sesong preges av nettopp det. Og nei, jeg sier ikke at stallen vår kan måle seg med Manchester United sin (monster)stall, eller Chelsea, City eller Arsenal sin for den saks skyld, men alt må begynne et sted. 2 Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Flott med Enrique, venstreback-posisjonen har vært meget utsatt siden J.A. Riise forlot klubben, samtidig har vi flere nge og lovende der nå. Er enig med diskusjonsmumriken at en kan stille seg skeptisk til noen av kjøpene i sommer, vi har nå en ganske så bred midtbanedekning, men jeg regner med at det kommer til å forvinne noen flere. Om ikke i dette vinduet, så hvertfall til vinteren. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Som jeg sa i den andre tråden, Enrique for £5,5M er et god kjøp. Noe av det mest positive for min del denne sommeren er faktisk Agger. Vært en av våre beste i pre-season og foreløpig i skadet. Hadde vært sjeleglad om han får en skadefri sesong. Kjøp inn en Cahill/Dann og vi har et rimelig stødig stopperpar med Carra og Skrtel i bakhånd. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 men det er åpenbart at Kenny først og fremst ønsker å bygge en britisk stamme i laget. Dette er vinnervilje, hjertet utpå drakten, blod, svette og tårer. Dette er klokt. Ja Cole har jo vist dette? For meg er det Suarez og enrique som utgjør de virkelige forsterkningene av laget. Kanskje også downing. Ikke fordi han er så god men fordi han er en ving, noe vi har savnet siden Riera forsvant ut av laget. Adam og Henderson virker på meg som stallfyll som dessverre antagelig vil føre til at vi kvitter oss med to av de bedre spillerne våre, aquaman og meireles. 2 Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ja, og Roy Hodgson er 'Kenny', er han ikke? Jeg mener at en velkomponert og britisk stamme i laget er svært klokt. Det vil ikke si at enhver britisk spiller og/eller stamme fungerer, selv om du gjerne trodde at det var det jeg prøvde å få fram. Sigh. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Kanskje du ikke skjønte hva du selv skrev, men du var den eneste som generaliserte utfra nasjonaliteten til spillerne. Det er ingenting som tilsier at britiske spillere vil blø mer for drakta, eller være bedre spillere for klubben. Hovedgrunnen til å kjøpe britisk vil være for at de lokale supporterne (dvs ikke oss) vil føle mer tilhørighet til lokale spillere. Ser vi bort fra dette er det lite attraktivt med britiske spillere. De er konsekvent overvurdert og overpriset. Kvaliteten på talentutviklingen i england ligger langt bak andre europeiske nasjoner og er kjent for overfokusering på fysikk og dermed unge som utvikles tidlig fysisk. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hovedgrunnen for å kjøpe britisk er PL-kravet om minimum 8 forbundsutviklede spillere av en stall på maksimalt 25 spillere over 21 år. Tilhørighet schmilhørighet. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hovedgrunnen for å kjøpe britisk er PL-kravet om minimum 8 forbundsutviklede spillere av en stall på maksimalt 25 spillere over 21 år. Tilhørighet schmilhørighet. Med tanke på hvor lett det er å komme rundt dette bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvor lett det er å komme "rundt" dette? Forklar gjerne. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Kanskje du ikke skjønte hva du selv skrev, men du var den eneste som generaliserte utfra nasjonaliteten til spillerne. Det er ingenting som tilsier at britiske spillere vil blø mer for drakta, eller være bedre spillere for klubben. Hovedgrunnen til å kjøpe britisk vil være for at de lokale supporterne (dvs ikke oss) vil føle mer tilhørighet til lokale spillere. Ser vi bort fra dette er det lite attraktivt med britiske spillere. De er konsekvent overvurdert og overpriset. Kvaliteten på talentutviklingen i england ligger langt bak andre europeiske nasjoner og er kjent for overfokusering på fysikk og dermed unge som utvikles tidlig fysisk. Når jeg skriver 'laget', er det selvsagt Liverpool som et britisk lag det refereres til. Du skriver at de lokale supporterne vil føle mer tilhørighet til de lokale spillerne, og jeg er helt enig. Jeg mener også at britiske spillere ofte vil føle mer tilhørighet til britiske klubber. Hvorfor? De har vokst opp i og tatt del i den britiske fotballkulturen i hele sitt liv, og vet dermed hva det betyr for oss supportere, noe som igjen kan påvirke holdningene deres i sine respektive klubber. Dette kan gjøre dem til gode forbilder for de utenlandske og yngre spillerne, påvirke deres arbeidsinnsats på banen og generelt løfte laget. 1 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Et viktig argument for å handle britisk og etablert i PL, er jo også at det er en mindre risiko knyttet til tilvending osv. Vi visste etter fjorårets sesong at vi trengte forsterkninger for å komme tilbake i kampen om topp 4. Og i situasjonen vi er nå, er det på mange måter "tryggere" å hente spillere vi vet hva står for i PL, allerede fremfor å "gamble" spillere fra utlandet som kanskje vil trenge mere tid. Dette er selvfølgelig bare en side av saken, men med Enrique så godt som klar så sier jeg meg fornøyd med vinduet, også vitende om at det fortsatt kan skje mer. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Synes vi skal gi de nye spillerne (inkludert Carroll og Suarez) noen måneder i den røde trøyen før vi erklærer oss fornøyd med vinduet eller ikke. Det skal hvertfall jeg. Jeg har stor tro på en venstreside med Enrique og Downing med Carroll helt fremme. Det KAN fungere optimalt, og hvis det er en person som kan få det til i Liverpool, er det Kenny. Adam tror jeg kan være en god signering hvis han godtar å ikke spille fast slik han gjorde i Blackpool. Henderson til den stive prisen er jeg imidlertid usikker på. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Selvfølgelig skal alle de nye signeringene få tid til å vise hva de er gode for, men må være lov å si seg "fornøyd" eller ikke nå. Kommer jo ann på hva man har tro på selv osv. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ja, det skjønner jeg. Er selvsagt skeptisk til mye av det samme som folk skriver her selv. Håper bare folk skjønner at selvom Rafa og Roy kjøpte mye rart, så kan kjøpene til Kenny imponere oss. Men slik er jeg vært år, alltid optimist og går alltid for gull. Har blitt skuffet noen ganger for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå