Old Game Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Slenger meg inn i den Anfield vs OT litt på overtid: Begge stadioner bærer vel strengt tatt preg, rent estetisk, av å være relativt gamle stadionanlegg som er bygget ut. En 9-er til Old Trafford kun estetisk sett? Skivebommert deluxe. Det Old Trafford skal ha er at det er veldig fint og mektig på innsiden. Anfield er estetisk sett ikke spesielt pen, men helt gjennomsnittlig og det er synd at tilskuerkapasiteten er så lav. Pluss for at konstruksjonen gjør at lyden holder seg bra. Men for min del - og det vil sikkert andre på begge sider si seg enig i - er den historien og atmosfæren som sitter i veggene på stadion viktigere enn utseendet. Jeg tar heller Anfield fremfor et toppmoderne stadion om man kun skal se på estetikken, dessverre vil vi nok sannsynligvis bli tvunget til å flytte på grunn av kapasitetsproblemene. Helt uenig. Om noe virker OT som et "nybygg" med sine glassfasader rundt alle sider foruten south-stand som er den eneste gjenværende 1-nivå tribunen (det er den laveste hvor munchen tunnellen, innbytterbenkene, garderobene, tvkameraene osv er). Jeg syntes de gode gamle blokkstadiene (som jo begge er) både ser best ut og genererer den beste stemninga. Komboen med et topp moderne stadia med type resturant, megastore, trofeerom osv kombinert med rød murstein (old school) er toppen av vakkerhet for meg. Mulig jeg ikke er objektiv, men jeg vet ikke om et eneste stadia i europa som er vakrere. Bernabeu kanskje. Det nye Wembley feks ser jo faan ikke ut i måneskinn Når Southstand bygges ut vil OT bli så majestetisk at det ikke er morsomt engang, men det er vel ikke akkurat noe som bør prioriteres med det første. Imo er det ikke behov for et 96.000 seater for noen klubb i verden. United er allerede den med høyest snitt pr sesong av alle klubber i europa og det med lavere kapasitet enn feks Barca og RM. Endret 30. juli 2011 av Game Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Kan ikke se hva som gjør OT noe finere enn andre stadioner i Europa. Å si at stemningen der er god er som at vi Liverpool-supportere sier at stemningen på Anfield er god. Fakta er at stemningen på begge disse stadionene er ødelagt av turister med speilreflekskamera. Men på de virkelig store dagene er lydnivået høyest på Anfield, det beviste jeg med en link noen titalls sider tilbake i denne tråden. Etter min mening, hvis jeg skal prøve å være subjektiv er at OT og Anfield er middelmådig hvis en kun ser på estetikk. Men etter min mening er det ingenting som gir mer enn gåsehud når YNWA synges ut for full hals på Anfield. DET er stemning. 1 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Sugen på Adamdrakt Naturist? Når det gjelder hvem som har penest stadion, er det vel naturlig at Unitedsupportere lovpriser Old Trafford, mens Liverpoolsupportere er uenig, og vice versa. Selv synes jeg at dersom man skal dømme etter arkitektur, så er Etihad Stadium (City's stadion) en av de peneste jeg kommer på i England. Men det er vel Unitedsupporterne uenig går jeg ut i fra. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Tydelig at du ikke har vært der og at du har en gaylord smak. Har forøvrig aldri skrevet noe om stemning. OT anno semifinale vs Barca 08 er det villeste jeg har sett og hørt på en fotballkamp noensinne og defo langt mer trykk enn Anfield kan skape. Litt flaut å nevne ettersom det er så mange år siden. Alle som var der da (i england) og som så via tv drømmer tilbake til den kvelden. Stor sett er det alt fra skuffende til brukbart+ å snakke om. Syntes den gj. stemninga er bittelitt bedre på Anfield, selv om også den er ekstremt oppskrytt. Sjekk ut denne - veldig fortellende om hvordan tylerrapporten (deres skyld:P) ødla tribunekulturen i UK: http://www.youtube.com/watch?v=3LDnX7qsXpM SuperP: Etihad er vel bredt annerkjent som en av de kaldeste og mest upersonlige stadiene i england (også blant ikke-utd supportere), selv om også jeg syntes den ser estetisk (arkitektur) fin ut. Dog er det mest fra utsiden (banen ligger riktignok på en parkeringsplass i et høl) for innvendig er den u-engelsk og generer vel generelt blant den dårligste stemninga i ligaen, mye takket være dens konstruksjon (ikke opprinnelig en fotballbane). Rangerer Anfield over Etihad. Bak OT har jeg St.James' Park i PL. Endret 31. juli 2011 av Game Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hvis det er meg du sikter til når det gjelder "gaylord (hva faen) smak" tar du feil. Jeg har vært der. Det jeg prøvde å få frem er at stemningen på begge arenaene har blitt ødelagt av høye priser, turister osv. Jeg vedder ræva mi + mora mi på at du er enig når jeg sier at stemningen var mye bedre både på OT og Anfield for 5-10-20 år siden. Du finner youtube-klipp der Anfield tar helt av også. 1 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Etihad er vel bredt annerkjent som en av de kaldeste og mest upersonlige stadiene i england (også blant ikke-utd supportere), selv om også jeg syntes den ser estetisk (arkitetkur) fin ut. Som sagt, jeg tok kun utgangspunkt i arkitektur. Hvordan stemningen er der, har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om. Da ville jeg nok holdt St. James Park høyt opp på listen ja. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Pengebingen er jo relativt fin estetisk sett, skulle bare mangle når den er såpass ny. Men jeg får også en litt sånn kald følelse, og føler heller ikke den skiller seg noe særlig ut. Har vært på Bernabeu og det er jo en fantastisk stadion, men estetisk sett synes jeg ikke den er særlig fin fra utsiden. Og jævlig høyt opp. Wembley er et toppmoderne anlegg og jeg er imponert over stadion, men det er noe estetisk galt, både inne og ute. Personlig må jeg si Emirates er noe av det finere både utvendig og innvendig, Arsenal var heldige der. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) @ Leaf: Sier jeg ikke noe på, dette har aldri handlet om stemning. Men når du likestiller et av verdens flotteste stadioner med Anfield og kaller dem estetisk "middelmådig" - så ja, da har du gaylord smak. Selv Andy@allerton (tidenes United hater) på RAWK syntes Old Trafford er en av de, utseendemessig, vakreste stadionanleggene i verden. Selvsagt mente han og resten av stemninga var bøtta, men det er en annen diskusjon. Som Utd supporter er jeg ekstremt stolt over OT (den er shay given) Hewitt: Emirates er for U-engelsk for meg, selv om den helt klart ser fin ut. Trib.seksjonene ligger for langt unna gressmatta imo. Endret 30. juli 2011 av Game Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det nytter ikke å diskutere dette tydeligvis. OT er et fint anlegg, men hvis du ser på estetikk er det ikke top notch. Det er ikke Anfield eller. Å kalle meg gaylord for at jeg ikke mener det samme som deg blir bare dumt. 4 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Blir ikke for dumt når det ikke er en spesielt seriøs diskusjon. Bare litt god gammeldags versus versus ala d.no som i gamledager for å komme i form til sesongen som snart begynner. Da hører det med å holde en t...løs tone. Under 2uker til vi sparker i gang. Blir greit sweet! Skal se LFC-Sunderland 16.00 runda på Lørdag forresten. Endret 30. juli 2011 av Game Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Må si meg enig, Game. Tiden uten PL-fotball er dødskjedelig. Litt godt med litt versus versus, egentlig, selvom det kan være ekstremt provoserende. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 La oss håpe at Liverpool - Sunderland sparkes i gang med Mr. Aquilani på banen! Mr. Henry: " Missing link last year, Aquilani!" 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Triste nyheter for Liverpool at Steven Gerrard blir ute til september. Med en sentral midtbane bestående av Charlie Adam, Jordan Henderson, Raul Meireles, Lucas Leiva, Christian Poulsen, Alberto Aquilani, Jay Spearing, Jonjo Shelvey og Steven Gerrard undrer jeg på hvordan King Kenny kommer til å komponere laget. Det virker som om Stewart Downing ble kjøpt for først og fremst å mate Andy Carroll med gode, offensive innlegg og for å forsterke den ganske svake vingposisjonen. Jeg tror at N'Gog som back-up for Suarez og Carroll blir altfor tynt. Bare se på Man United: Rooney, Berbatov, Chicharito og nå fremmadstormede Danny Welbeck som ser ut til å bli på Old Trafford denne sesongen. En teknisk kantspiller ala Mata hadde også vært foretrukket, men ettersom Downing ble kjøpt ser det ut som interessen for spanjolen har kjølnet. Forsvaret er lagdelen som Kenny og Comolli er nødt til å gjøre noe med. Og det allerede i nåværende overgangsvindu. Midtstopperplassen er til å grøsse av, venstrebacken mangler et klart førstevalg. Alt i alt har Liverpool forsterket, men har samtidig mer å forsterke og en tynnere stall enn gullkanditatene. Min spådom er at laget kommer til å være ustabil også i 2011/2012, men betydelig mindre enn foregående sesong. En topp 4 plassering bør være målet, noe mer vil sés på som en bonus. Lykke til. Endret 31. juli 2011 av Slettet-w7DZlO15 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hvem her skal på kamp i morgen? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Det var det veldig mange som mente '90, når Daglish styrte sist. Kanskje de gir deg den klassespiller følelsen når vi er litt uti sesongen. Det er jo det som betyr noe. Om vi får inn en venstreback, så mener jeg at vi har en ganske spennende tropp. Førsteellevern vår er god nok til å slå de fleste lag. Det som bekymrer meg er som så altfor ofte de mindre lagene. Spesielt på bortebane. Er også redd for hva vi gjør om Suarez blir ute i en lengre tid. Desidert den beste spilleren vi har helt der fremme. Dessverre blir jeg ikke spesielt beroliget av å tenke på det som skjedde for 20 år siden. Jeg er redd KK er for opptatt av å prøve å gjenta bedriften. Klubben har vært litt for opptatt av historie de siste 20 åra. Får vi inn en god venstreback og midtstopper blir jeg nok mer optimistisk men foreløpig ser det ut som et lag som skal kjempe om fjerdeplassen. Endret 31. juli 2011 av Reg2000 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Vålrenga - Liverpool i morgen!! Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Ser frem til kampen i morgen! Herlig at Reina, Johnson og Agger er med! Eneste dumme er at Suarez og Lucas har ferie. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Får håpe vi stiller med et bedre lag enn vi har gjort i de siste treningskampene ellers vil selv enga score tre mål. Gleder meg til kampen. Endret 31. juli 2011 av Reg2000 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Kan være en ide å kjøre inn førsteelleveren ja. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Sjekk ut denne - veldig fortellende om hvordan tylerrapporten (deres skyld:P) ødla tribunekulturen i UK: Hvem sikter du til her med "Deres skyld" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå