Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Ang Chelsea. JA! De har dårligst tropp av Man Utd, Man City, Liverpool, Arsenal & Tottenham. Du mener det er Ultrabullshit at de har den dårligste troppen, kan ikke du fortelle oss hvilke lag av de nevnte (som er toppen av PL) som har svakere tropp en Chelsea?

Chelsea har en av de beste første elleverene i PL, men troppen er syltynn.

Liverpool, Arsenal og Tottenham. Det eneste som er svakt med troppen til Chelsea er mengden på spillere, ellers har de en stamme i laget som stort sett aldri er skadet (med unntak av porselen-Essien). Hvor manger ganger har egentlig Chelsea hatt skadeproblemer lik de United neste har hatt årlig? Aldri. Til neste år får de også en Luiz med en halv sesong på baken i midtforsvaret samme med Terry, det eneste svakhetstegnet hos dem er skaden til Essien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torres er ikke akkurat laget av adamantium han heller, noe Liverpool-fansen vet ganske godt :whistle:

Det samme med Benayoun.

Nå kan man selvsagt argumentere at ingen av disse to er førstevalg i laget, men tror ikke de har brukt £50m på Torres for at han skal være på benk.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

+ Liverpool har styrket førstellveren mest av alle fem lagene.

Men dere var også det helt soleklart svakeste, både på papiret og i "praksis," Sunderland har også forsterket seg mer enn United, det betyr ikke at de hevder seg.

+ Liverpool har styrket troppen mest av alle fem lagene.

Uenig og vi er enda i Juli. Henderson, Downling (bidrar dog med sårt tiltrengt bredde) Adam og Carroll er mediocre fotballspillere som ikke hører hjemme på et topplag.

+ Vi har levert 3.best under Kenny i PL.

I en periode både dere og MYE av motstanden dere møtte hadde lite eller ingenting å spille for. Det er en helt ekstremt vesentlig faktor som ikke nevnes. Topplagene leverte også langt under pari (80p en lav poengfangst, CFC og Arsenal rakna osv) i ht snittet. Likevel tapte dere for lag som Blackpool, forresten.

+ De 4 andre skal spille CL

En fordel, enig.

+ Chelsea har ikke klart å styrke troppen noe særlig enda.

+ Chelsea sin tropp er blant de svakeste i toppen.

Fortsatt veldig mye bedre enn deres og kjøpene kommer nok skal du se.

+ City har null kontinuitet (Tevez vil vekk etc)

Fortsatt veldig mye bedre tropp enn deres og kjøpene kommer nok skal du se. Slapp inn lite mål i fjor og har en god stamme å bygge på nå. De vant også FA cupen, som er et trofee, noe dere ikke har vunnet på 6 år.

+ Man Utd handler ikke inne flere spillere.

+ Utd har svekket førsteellveren sin kontra ifjor (VDS & Scholes).

Tradisjonelt kjøper ikke United stort før sent i august. Vi har kanskje en noe svekket 11'er på papiret, men det er minimalt. Scholes leverte svært lite siste halvdel av sesongen og vi har to keeperspirer av stort talent som kjemper om plassen bakerst. Ingen Carroll eller Taibi dette her.

+ Virker som uro i Arsenal rundt Nasri/Fabregas

Arsenal er det vanskelig å si noe om enda.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Satt og kikket på noen videoer på Youtube av Erlend Godager (http://www.youtube.com/user/LFCompilations2) og kom på dette innlegget:

Lucas, Henderson, Gerrard, Aquilani, Poulsen, Meireles, Adam.

Minst 2 må ut.

Lucas? God forige sesong.

Henderson? Ny.

Gerrard? Eh nei.

Aquilani? Muligens, men jeg ville heller beholdt ham enn å kjøpe inn.

Poulsen? Må ut.

Meireles? God forige sesong, kan jo ikke kvitte dere med ham.

Adam? Ny.

post-6579-0-36802200-1311707201_thumb.jpg

Dette målet alene burde være nok til at Meireles får bli!

Lenke til kommentar

The Hoff: Jeg er interessert i å vite på hvor du har det ifra at Redknapp muligens kan ha styrt Spurs mot økonomisk ruin.

Har det ikke fra noe sted, det var mer ment som et sleivspark. Redknapp er en manager som alltid har brukt mye penger, ofte mer enn klubben faktisk har råd til (derav merkelappen "wheeler dealer"), Pompey f.eks er jo et glimrende eksempel. Jeg kjenner ikke til Tottenhams finanser, men jeg synes de bruker ganske mye penger.

Lenke til kommentar

Liverpoolsupporterar overvurderer og andre undervurderer. Det er vanskeleg å ikkje tenke med hjertet, men eg trur heilt klart på topp 4.

-Chelsea er vanskelege å forutsjå med ein lovande, dog uerfaren, manager og ein førsteellever som er sterk, men aldrande. Føler heller ikkje at Chelsea har den samme krisa som andre lag ved skader, då spelarane ser ut til å takle ulike posisjonar godt. Men at snittalderen er på 27(tal frå slutten av sesongen) er bekymringsverdig.

-City har ein knallsterk tropp, men dei slår meg som eit lag utan eit spesielt godt samspel andre stader enn forsvaret og har for mange ego. Eg trur City treng nokre sesongar til å spele seg inn som eit kjempelag før ligagullet er på plass. Topp4 går an, men rutine og samspel må nok til for å sikre trofeet.

-Tottenham har ein sterk, dog skadeskutt, tropp. At både Sandro og Huddlestone gikk skada sist eg sjekka, Modric vil bort, Palacios går og Jenas er linka bort er ikkje ein god ting. Kva som skjer med Modric og korleis skadesituasjonen utspeler seg(Spørsmål om tid før det er krise) blir nok i stor grad avgjerande. Redknapp er ein god manager, men manglar ofte evnen til å endre kampbildet. Knallgode stopparar og har to kjempetalent på back i Walker og Rose.

-Arsenal er endå vanskeleg å seie noko om. Er i ein situasjon som kan gå begge vegar. Mangel på rutine, ein av dei beste spissane i ligaen(som dog alltid er skada) og ramlar "alltid" av etter gode periodar. Leave this space open, men er redd dette kan bli deira "liverpool 09/10"-sesong.

-United har ein brei og generelt sett god tropp. Kanskje ikkje dei heilt store spelarane i alle posisjonar, men Ferguson er den hands down beste manageren i verda(å fytti helvete, eg kjem til å ha mareritt om at eg sa det) og klarer alltid å motivere spelarar av allverdas kvalitet til å snu kampbildet når det buttar mot, prestere godt, dominere kampar og fokusere på det dei er best på. Derfor er eg redd Young blir eit kjempekjøp. Har også eit tidvis fantastisk samspel. Favorittar til å vinne ligaen.

For vår del vil nok mykje basere seg på korleis Dalglish fungerer under press, korleis våre kjernekarar(Flanno, Robbo, Kelly, Spearing, Wisdom osb) presterer og utviklar seg og korleis dei nye kjøpa våre passar inn i laget. Sjølv blir eg klissete i buksene når eg tenker på scenarioet der pasningane til Adam finner Suarez på løp og Downing legger kreminnlegg på pannebrasken til Carroll. Fare for at vi scorer mykje og slepper inn mykje. Trur på topp 4. Ikkje ligagull. Vil ikkje avskrive eit cuptrofe.

Skriver dette i sjukdomsrus, så er ein fare for at eg har formulert meg jævla dårleg til tider. Alt i alt ser eg berre fram til ein ny sesong og vil ikkje seie for mykje om kva som skjer, sidan alt kan skje. Eg er like stor fan av Liverpool i mai enten United sitter med #20 eller vi sitter med #19, så dette blir spanande!

EDIT: Denne typen analysar dukkar opp kvar pre-season og dei stemmer aldri, så ikkje tru på noko av det eg seier.

Endret av Sjur577
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glitrende preseason-lag. Salgsvindu dersom spiller som Degen, Poulsen og Cole klarer kunststykket å ikke være elendige i fotball i 90 minutter.

Edit: For de som ikke klarer å se formasjonen:

Doni

Flanagan - Kelly - Kyrgiakos - Robinson

Poulsen - Shelvey

Degen - Cole - Insua

Carroll

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...