Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, herregud. Historie/kultur/identitet messig er dere glatt på samme "nivå" som United og de andre største klubbene i verden. Uansett hvor mange trofeer klubber som Chelsea feks måtte vinne er de ikke av samme kaliber.

 

Klubbene har veldig ulike tradisjoner og identitet, men følelsen av tilhørighet som følge av klubbens historie er den samme. Og med historie tenker jeg ikke på trofeer alene, men feks store kamper, deltagelser i EC, opp og nedturer, tragedier, store spillere/managere, eksentriske karakterer, "oppslag i pressen" osv. United har nok et forsprang når det gjelder antall kvalitetspillere og kulthelter, men Liverpool har hatt en skarpere storhetstid på kortere tid, noe som gjorde 70-80talls lagene ekstreme. Når vi var der dere er nå (80 tallet) var vi englands kjæledegge med masse underpresterende kvalitetspillere ala Norman Whiteside, Stapleton, Gordon Strachan, McQueen, McGrath, Robson (ikke underprestende), men vi hadde ikke trofeeskapet dere har hatt mens vi har dominert. Mtp store managere, klubbstatus (helt siden fotballen ble stor) identitet, kultur osv er United og Liverpool så langt forran andre klubber at de nok aldri kommer til å bli tatt igjen. Trofeer er nå en ting og der leder begge klubber ann, men det er hele pakka som gjør klubbene særegne i engelsk og europeisk fotball. England er tross alt fotballens hjem. United har 19 serietittler og 14 andre plasser, mens Liverpool har 18 serietittler og 12 runners up - det utgjør 63 år med kamper om ligatittlen til sammen i et land hvor mange lag har smakt på kaka. Ikke glem at lag som Aston Villa, Forrest, Arsenal og co også har smakt på mange godbiter selv. O

 

Kultur/identitet/historie

Liverpool 10/10

Man Utd 10/10

 

Nærmeste på lista her har 6/10-ish imo. Chelsea feks har jeg på 4/10 rundt der og trofeer endrer ikke på det.

 

Troféskap

Liverpool 9.9/10 - For lite å by på i moderne tid til å få en 10'er. En svak 9.9'er

Man Utd 9.9/10 (for få EC titler i forhold til klubbstørrelse, men det har mye med munchen ulykken å gjøre, samt at den store storhetstiden kom i en tid hvor det er vanskeligere å vinne turneringen. Ingen klubb har vel flere kvart/semi deltagelser enn United heller, så litt uflaks snakker vi også) en sterk 9.9'er grunnet nasjonal dominans i cup og liga.

 

Klubbstørrelse (fanbase i med og motgang, fryktfaktor, verdi, dominans/anseelse over tid, stadion osv)

Liverpool 8/10

Man Utd 10/10

 

Kan jo poste denne morsomheten fra fjorårets sesong

http://www.youtube.com/watch?v=udJDO6lhujI

Endret av Game
Lenke til kommentar

Neida, bare veldig opptatt av historie og klarer å gi credit where its due. Verste jeg vet om er historieløse supportere. Hater Liverpool mer enn noen andre her inne, det tror jeg i det minste selv, men jeg respekterer klubben akkuratt som enhver oppegående LFC supporter bør gjøre i Uniteds tilfelle.

 

Dog, det er svært få LFC spillere jeg har vært misunnlig på i min levetid. Tror bare det er John Barnes og tildels Collymore (når han var het på midten av 90-tallet) jeg skulle ønske spilte for oss. John Barnes ble faktisk tilbudt til United, men Ferguson valgte i sin tid å satse på Jesper Olsen.. El bommert.

Lenke til kommentar

Neida, bare veldig opptatt av historie og klarer å gi credit where its due. Verste jeg vet om er historieløse supportere. Hater Liverpool mer enn noen andre her inne, det tror jeg i det minste selv, men jeg respekterer klubben akkuratt som enhver oppegående LFC supporter bør gjøre i Uniteds tilfelle.

 

Dog, det er svært få LFC spillere jeg har vært misunnlig på i min levetid. Tror bare det er John Barnes og tildels Collymore (når han var het på midten av 90-tallet) jeg skulle ønske spilte for oss. John Barnes ble faktisk tilbudt til United, men Ferguson valgte i sin tid å satse på Jesper Olsen.. El bommert.

Det var ikke skrytet av Liverpool jeg reagerte på, bare alle kommatallene og beregningene som var tatt ut av "lufta" :)

Lenke til kommentar

Joda, er ikke til å stikke under en stol at keeperen til Rwandas U17-landslaget kanskje ikke er den vasseste keeperen i verden, men er utførelsen av skuddet som jeg legger merke til her, plasseringa, avstanden osv. Håper bare ikke skadene tar Sterling, ellers har vi et talent med rimelig sinnsykt potensiale. Husk at knapt nok har fylt 16 år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...