Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jøss, roper du flopp Game? Så ulikt deg.

 

Var ikke noen god kamp for gutten nei, det stemmer nok.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tok (siden jeg kjeder vette av meg akkurat nå) et random sidetall i denne tråden å fant dette.

 

 

 

Bolton - Liverpool U

Man Utd - Arsenal U

 

 

Liverpool vant, United vant.

 

:p

 

Men sånn ellers har du vell en fin blanding av riktig og feil du som resten.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Når utmerket en sentral midtbanespiller seg for England? (Then again, når utmerket noen som helst seg for England?) Å bedømme en spiller ut i fra én kamp mot et av verdens beste u21-lag blir nesten litt for dumt. Kanskje folk heller burde vurdere ham ut i fra kriteriene som fikk ham inn i Englands a-lagstropp?

 

Jeg håper og tror at Liverpool nå er blitt mye bedre til å ivareta og utvikle talent under Kennys ledelse og akademi/reserve-strukturen Rafa bygde opp.

 

Jeg tror det kan ta et par år før Henderson slår til, og Game & co kommer til å hyle flopp fra første serierunde.

 

Noen som husker min formaning om å være tålmodig med Lucas? Omtrent samtlige her inne stemplet ham som flopp i to år eller mer før han endelig slo ut i full blomst i år. Vi må regne med noe av det samme fra Henderson. Det tar tid å finne sin plass i et nytt lag med så sterk konkurranse om plassene, og måten et lag som Liverpool blir møtt av motstanderne.

 

Jeg er overbevist om at Carroll, Henderson og de andre nye signeringene kommer til å bli viktige og gode spillere for Liverpool i årene som kommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skysports rapporterer at Cheikh M'Bengue skal være linket til både Liverpool og Newcastle. Personlig mener jeg at franskmannen (spiller i Toulouse) er på samme nivå som Jose Enrique, og jeg tror ikke han går til Newcastle med mindre Enrique forlater dem. Vi kan kanskje spare både oss og Newcastle litt tid om vi går direkte på M'Bengue? :)

Lenke til kommentar

Når utmerket en sentral midtbanespiller seg for England? (Then again, når utmerket noen som helst seg for England?) Å bedømme en spiller ut i fra én kamp mot et av verdens beste u21-lag blir nesten litt for dumt. Kanskje folk heller burde vurdere ham ut i fra kriteriene som fikk ham inn i Englands a-lagstropp?

 

Hvis vi prøver å bli et topplag, hvorfor ikke gå etter spillere fra et av verdens beste U21 lag isteden?

 

Britiske spillere er ekstremt overvurdert og overpriset. De beste spillerne i premier league er ikke britiske.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Når utmerket en sentral midtbanespiller seg for England? (Then again, når utmerket noen som helst seg for England?) Å bedømme en spiller ut i fra én kamp mot et av verdens beste u21-lag blir nesten litt for dumt. Kanskje folk heller burde vurdere ham ut i fra kriteriene som fikk ham inn i Englands a-lagstropp?

 

Hvis vi prøver å bli et topplag, hvorfor ikke gå etter spillere fra et av verdens beste U21 lag isteden?

 

Britiske spillere er ekstremt overvurdert og overpriset. De beste spillerne i premier league er ikke britiske.

 

Og hvis alle tenker som deg så blir Premier League en liga bestående kun av utlendinger. Altså kvalitet fremfor nasjonalitet er jeg normalt enig i, men jeg synes at de fleste lag skal ha en grunnmur bestående av briter. Jeg er faktisk veldig fornøyd med at vi ser oss rundt på de britiske øyer før vi rettet nesen mot andre ligaer. En stamme av britiske unge spillere, krydret med noen spillere fra varmere strøk tror jeg er helt ideelt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og hvis alle tenker som deg så blir Premier League en liga bestående kun av utlendinger.

 

Tja det var da litt overdramatisert, men ser ikke helt problemet at topplag består mest av utenlandske spillere. Kanskje britiske spillere etterhvert blir priset litt mer normalt om klubbene slutter å betale høye summer for stallfyll (Har vi bruk for mer stallfyll kan vi f.eks benytte våre egne ungdomsspillere). Det bør ikke være nasjonaliteten som avgjør men prisen og om man er god nok.

 

Vi har jo et godt eksempel fra juletider når vi kjøpte Carrol og Suarez. Suarez er en ung god kvalitetsspiller som over tid har vist hva han kan både for klubber og landslag. Han er en topp kvalitet internasjonal spiller med sine beste år foran seg. Vi betalte nesten dobbelt så mye for Carrol, et helt uferdig britisk "talent" som igrunn ikke har vist noe annet enn små glimt av at han kan være en god spiller.

Lenke til kommentar

Når utmerket en sentral midtbanespiller seg for England? (Then again, når utmerket noen som helst seg for England?) Å bedømme en spiller ut i fra én kamp mot et av verdens beste u21-lag blir nesten litt for dumt. Kanskje folk heller burde vurdere ham ut i fra kriteriene som fikk ham inn i Englands a-lagstropp?

 

Hvis vi prøver å bli et topplag, hvorfor ikke gå etter spillere fra et av verdens beste U21 lag isteden?

 

Britiske spillere er ekstremt overvurdert og overpriset. De beste spillerne i premier league er ikke britiske.

 

Kanskje årsaken til at utenlandske spillere hevder seg best nå er et resultat av manglende satsing på egne talenter de siste ti årene?

 

Synes Kenny og LFC skal ha honnør for fokuset på britiske spillere, og jeg fortsetter å vise til denne bloggen:

 

http://thekop.liverpoolfc.tv/_In-Kenny-We-Must-Trust/blog/3934635/173471.html

 

"We have been here before, of course. Go back to 1987 when Dalglish was working on putting together arguably the greatest ever Liverpool side. John Aldridge was the first signed and it might be hard to imagine now but at the time there were plenty who questioned whether an Oxford United player and someone who once played in the Liverpool Sunday League would be good enough for a title challenging team. The same went for John Barnes who aroused suspicion because he had been inconsistent at Watford and had not attracted bids from any of the top English clubs when Liverpool came in with a £900,000 offer for his services. The capture of Peter Beardsley for a then club record of £1.9 million prompted less doubt with the only real concern being that his signing would inevitably push Dalglish the player ever closer to retirement.

 

When Ray Houghton and Nigel Spackman, two steady but far from spectacular players with Oxford and Chelsea respectively, were brought in there were those who wondered why Liverpool were not in the market for top stars. Dalglish saw things differently. In his eyes he had bought a quintet of stars and the world just did not know it yet. He was proven right in the most spectacular fashion as Liverpool swept all comers aside and romped to the league title playing some of the best football ever seen in this country."

 

Synes i grunn det er morsomt at folk her inne hevder å vite bedre enn herrene Alex Ferguson og Kenny Dalglish når det gjelder hvilke spillere klubbene trenger.

 

 

 

Lenke til kommentar

Synes i grunn det er morsomt at folk her inne hevder å vite bedre enn herrene Alex Ferguson og Kenny Dalglish når det gjelder hvilke spillere klubbene trenger.

 

Fotballdiskusjon blir fort drepende kjedelig hvis man ikke får lov til å ha egne meninger. Dessuten gjør alle managere feil.

 

Ja jeg frykter at Kenny tror han skal fortsette der han slapp. Vi får se, men jeg tror ikke spillermatrialet blir godt nok hvis vi skal basere oss på hovedsakelig britiske spillere.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Føler meg trygg på at Kenny/Comolli vet hva de gjør. Får vi ut det beste av Henderson/Adam er de uten tvil store forsterkninger. Helt greit at de prøver en ny oppskrift på transfermarkedet. Kan nevne flopp etter flopp som ble hentet inn under Houllier, Rafa og Hodgson

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes i grunn det er morsomt at folk her inne hevder å vite bedre enn herrene Alex Ferguson og Kenny Dalglish når det gjelder hvilke spillere klubbene trenger.

 

Fotballdiskusjon blir fort drepende kjedelig hvis man ikke får lov til å ha egne meninger. Dessuten gjør alle managere feil.

 

Ja jeg frykter at Kenny tror han skal fortsette der han slapp. Vi får se, men jeg tror ikke spillermatrialet blir godt nok hvis vi skal basere oss på hovedsakelig britiske spillere.

 

Fotballdiskusjon blir fort drepende kjedelig hvis folk ikke klarer å argumentere for synspunktene sine.

 

Hvorfor skal britiske spillere være så mye verre enn utenlandske? Det virker som om du synes det er en slags automatikk i at utenlandske spillere er gode, og britiske er dårlige. Hvorfor?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal britiske spillere være så mye verre enn utenlandske? Det virker som om du synes det er en slags automatikk i at utenlandske spillere er gode, og britiske er dårlige. Hvorfor?

 

Det er ikke noen automatikk i det, men britiske spillere har ikke vært spesielt gode på lenge. Spillerutviklingen har fokusert veldig mye på fysikk og lite på andre egenskaper som kreativitet og teknikk. Spillere som utvikles tidlig fysisk blir ofte regnet som de store "talentene" og blir satset på.

 

Britiske spillere skal liksom representere en av stormaktene i fotball og blir stadig hypet opp i media, men når vi ser det engelske landslaget skuffer de gang på gang. Da kommer gjerne unnskyldningene på løpende bånd. Det er dommern, en spiller, treneren, juks etc som har skylda for at britiske spillere ikke vinner noe. Sannheten er vel at de rett og slett ikke er gode nok.

 

Vi ser det samme gang på gang i de store klubbene. De kjøper opp unge britiske "talenter" for store summer, og plasserer dem på benken.

 

Vi trenger ikke engang vurdere de engelske spillerne for å si at det er lurt å holde øynene åpne for utenlandske spillere. Ren statistikk tilsier at lille england ikke klarer å produsere flere toppspillere enn resten av verden. Når vi da vet at britiske spillere er overpriset, og andre land er langt bedre på talentutvikling, er det virkelig ikke noe poeng å betale dobbelt for middelmådige spillere.

 

Se på Gareth Bale som skrytes opp i skyene bl.a fordi "han skårer så mange mål", og plutselig skal koste 50 eller 100 mill pund. Kuyt har både flere mål og flere assists pr kamp i årets sesong, men får sjelden mye skryt. Og Kuyt er ganske britisk i spillestilen. Bale er bare et av mange eksempler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...