Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært en del snakk om pris på Henderson (Carroll også). Noen av mine synspunkter følger:

 

Carroll var dyr, men ble gjort i siste liten etter at Torres forsvant, og sånn sett et litt spesielt tilfelle. Henry har jo også sagt i ettertid at Liverpool sitt ønske (som ble oppfylt) var å sitte igjen med Carroll og 15M etter at Torres hadde dratt. Henderson kommer etter alt å dømme for 13M+Ngog, som imo. er en helt ok deal, man vet at engelske spillere koster, men jeg både håper og tror Henderson kan forsvare prisen, og ser på det som en mye bedre handel en f.eks 10M for Adam som det har vært snakk om. Ser vi på de effektive tallene nå så har vi gitt fra oss Torres og Ngog (*sannsynligvis), fått igjen Carroll og Henderson, og sitter igjen med 2M, forutsatt at alt går i orden. Det er ikke så fryktelig galt.

Lenke til kommentar

Ikke god nok for Liverpool, men et tap for Sunderland. 20 mill er drøyt. 55 millioner brukt tilsammen på Carroll og Henderson er sykt.

 

La meg påpeke denne litt.

 

I januar forsvant Torres for £50m og Babel for rundt £6m. Nå ser det ut som N'Gog blir satt til £7m og er en del av Henderson-dealen.

 

Vi fikk samtidig inn Carroll for £35m på transfervinduets siste dag, en spiller som av mange er hypet til å være the next big thing hva angår engelske spisser. Dessuten Suarez for ca £22m. Vi sier da £20m for Henderson (siden budet vel ble £13m pluss N'gog, satt til £7m)

 

Penger inn: £63m

Penger ut: £77m.

 

Netto brukt ca £14m, og for vår del forsterket laget betraktelig. Ingen tvil om at Suarez/Carroll er giftigere enn Torres/N'Gog, og Henderson ser jeg også på med større forhåpninger enn Babel, i den grad de to kan direkte sammenlignes.

 

Forbehold om regnefeil og feil tall brukt. Allikevel skal jeg ikke være så mye off, tror jeg.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Ser ut til å stemme bra de tallene der Leo 14/15M på å bytte Torres og Babel med Suarez, Carroll og Henderson er god butikk i mine øyne.

 

Mye frem og tilbake med Jones nå ja, men virker som det skjer noe hvertfall. Mye som tyder på at Dann blir vårt mål hvis Jones glipper.

Lenke til kommentar

Ikke god nok for Liverpool, men et tap for Sunderland. 20 mill er drøyt. 55 millioner brukt tilsammen på Carroll og Henderson er sykt.

 

La meg påpeke denne litt.

 

I januar forsvant Torres for £50m og Babel for rundt £6m. Nå ser det ut som N'Gog blir satt til £7m og er en del av Henderson-dealen.

 

Vi fikk samtidig inn Carroll for £35m på transfervinduets siste dag, en spiller som av mange er hypet til å være the next big thing hva angår engelske spisser. Dessuten Suarez for ca £22m. Vi sier da £20m for Henderson (siden budet vel ble £13m pluss N'gog, satt til £7m)

 

Penger inn: £63m

Penger ut: £77m.

 

Netto brukt ca £14m, og for vår del forsterket laget betraktelig. Ingen tvil om at Suarez/Carroll er giftigere enn Torres/N'Gog, og Henderson ser jeg også på med større forhåpninger enn Babel, i den grad de to kan direkte sammenlignes.

 

Forbehold om regnefeil og feil tall brukt. Allikevel skal jeg ikke være så mye off, tror jeg.

Det er vel og bra det, men dere kunne ha brukt pengene dere har blitt gitt, utrolig mer lønnsomt og bedre. 55 millioner for Carroll og Henderson er ufattelig mye, og det er penger dere kunne brukt på bedre spillere til lavere pris. Sier ikke at det vil svekke Liverpool, for det vil det ikke gjøre, men om dere hadde prøvd dere litt utenfor det unge og engelske, tror jeg dere kunne nådd enda høyere enn det dere ser ut til nå.

 

50 Millioner for en nedadgående Torres var en gavepakke og den kunne dere brukt mye bedre enn å splashe 55 mill på Carroll og Henderson.

Lenke til kommentar

Det er synd hvis Jones glipper ja, en spiller jeg gjerne skulle sett hos oss. Det som derimot er gledelig er at vi etter alt å dømme har plukket ut flere alternativer allerede, så vi ikke havner helt i stampe dersom "førstevalget" skulle glippe. Der har en del av feilene vi har gjort på overgangsmarkedet de siste sesongene ligget.

 

Virker jo også som om vårt første trekk på markedet førte til en aldri så liten bonanza, nesten som TDD dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er nå om hvor mye Birmingham vil kreve fra Liverpool for Dann. Prisen er uten tvil hevet med deres siste kjøp.

 

Med det sagt, så er Carroll, Henderson og Dann tre habile PL spillere, som kan være gode for dere, men de er ikke de stjernene dere skriker etter, nå som Gerrard+Torres komboen er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...