Leo_Khenir Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Vi signerer jo backupkeepere like ofte som vi skifter bortedrakter... Det er litt sånn "Henter keeper - får ikke spille siden Reina aldri er skadd - blir sur, vil bort - repeat". Reina og Skrtel er vel våre to everpresents denne sesongen? (I liga, altså) Reservekeeper er forøvrig ikke pri 3 en gang. Først og fremst offensive vinger/spisser, så stopper(e) og så en venstreback. Sentral midtbane føler jeg vi dekker bra om Aquilani kommer tilbake (Stevie, Lucas, Meireles, Aquilani, Spearing), så den er pri 5 for min del. Ønskelisten min per nuh: Hazard, Agüero (hehe, hvem ønsker seg ikke de to?), Mata ELLER Young, helst Mata, Dann, Phil Jones og en skikkelig, bevist venstreback. Jeg har nevnt Cristian Ansaldi før (Rubin Kazan/Argentina), og kan godt nevne ham igjen. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Ian Doyle i Daily Post plukker ut Merseyside XI - altså et lag bestående av de beste spillerne denne sesongen fra Liverpool OG Everton i en gyldig formasjon + en benk. Resultatet, i 4-4-2: Reina Neville - Skrtel - Distin - Baines Meireles - Lucas - Fellaini - Osman Kuyt - Suarez Benk: Tim Howard, Phil Jagielka, Seamus Coleman, Tim Cahill, Jamie Carragher, Martin Kelly, Glen Johnson. Endret 24. mai 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Vi signerer jo backupkeepere like ofte som vi skifter bortedrakter... Det er litt sånn "Henter keeper - får ikke spille siden Reina aldri er skadd - blir sur, vil bort - repeat". Friedel er 40, og hvis han kommer så er han selvfølgelig klar over at han aldri vil bli førstevalg, hvis/når Jones går og Gulacsi skal få sjansen til å utvikle seg på lån. Vi kan heller ikke bare basere oss på at Reina har vært lite skadet til nå, som sagt kan slike ting skje fort innenfor fotball. En signering av Friedel på free-transfer vil selvsagt heller ikke ha noen innvirkning på øvrige transfers, så ser ikke helt hva det er å være så skeptisk til. Endret 24. mai 2011 av Termo 1 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hva i svarte driver klubben med egentlig? Enrique/Jones, Friedel og Adam? Jeg trodde vi skulle hande topp klasse nå, og ikke dette. Jeg tviler ikke på Kennys ferdigheter, men dette er litt skummelt... eller vent. Får slight déjà vu her, ettersom noe lignende skjedde også før Suarez handelen. Dette kan, mao, være tåkelegging for en større spiller. Silly Season har ikke engang satt inn for fullt, og jeg er allerede mindfucked. Dette kommer til å bli en lang, lang sommer... Ehm, Jones er jo strengt tatt en helvetes bra signering da han fort kan bli en av de beste stopperne på øya om noen år om han ikke stagnerer. Friedel blir kommer gratis og har rutine så det holder, synes det er et smart kjøp, for da kan vi sende Gulacsi på lån. 2.keeperen får jo ikke spille noe uansett, så det er bare positivt at vi kan sende vårt største keepertalent på lån for å få regelmessig spilletid, i stedet for å råtne på benken en hel sesong til. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Greit, kan si meg enig i at Friedel neppe er det dummeste klubben gjør, når argumentet er at Gulacsi kan gå på utlån for spilletid. Men da må han også gå til en klubb på PL/Ch om det skal ha noen særlig større verdi enn å spille på reservelaget. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ehm, Jones er jo strengt tatt en helvetes bra signering da han fort kan bli en av de beste stopperne på øya om noen år om han ikke stagnerer. Friedel blir kommer gratis og har rutine så det holder, synes det er et smart kjøp, for da kan vi sende Gulacsi på lån. 2.keeperen får jo ikke spille noe uansett, så det er bare positivt at vi kan sende vårt største keepertalent på lån for å få regelmessig spilletid, i stedet for å råtne på benken en hel sesong til. Jones kan bli en bra signering, men det er avhengig av mange faktorer. Klubben har også Danny Wilson, som up and coming. Jeg vil heller ha noen som Cahill, som allerede har vist at han kan holde et visst nivå over tid. Samtidig er jeg ikke 100% fan av at klubben må britifiseres fullstendig, Cahill er et godt valg... men hvis det ikke blir han, så hvorfor ikke se på Subotic eller Hummels f. eks? Det er det samme med Adam, Young og Jarvis. Jeg mener at det finnes bedre alternativer, som M'Villa og Mata. Kenny er en god manager, men hvorfor bare satse på at han kan få ut Young eller Jarvis sitt fulle potensiale, når man allerede finner Mata hos Valencia som er i økonomisk ubalanse? Angående Friedel, så er jeg ikke imot handelen. Så lenge det ikke blir for mye utgifter, så har Friedel et par år til i seg. Etter det kan han også bli en trener, så det er verdi der. Så lenge Jones blir solgt. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 WCH, jeg tror det prioriteres spillere som kan gå rett inn og styrke laget i PL, og da er britiske spillere mer aktuelle enn utlendinger siden de ofte trenger tilvenningstid. Selvfølgelig kan vi finne spillere som Suarez, men de tilhører en sjelden rase. Det betyr ikke at Mata, M'Villa eller andre er dårligere spillere på sikt, men Liverpool trenger nivåheving -nå- og har ikke tid eller råd til å gamble. Det er ihvertfall min oppfatning. 1 Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 så hvorfor ikke se på Subotic eller Hummels f. eks? Hvorfor skulle en spiller i førsteelleveren til laget som nettopp vant seriegull i en av de fire store ligaene, og som skal spille Champions League neste sesong, gå til et lag som ikke engang er med i Europa Ligaen? Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Fordi vi er Liverpool? Rodolfo Borrell overtar reservelaget. Mike Marsh (U-16lagstrener) overtar Borrell's jobb som U-18lagstrener. Bra nyheter tror jeg, begge to har gjort svært gode jobber med sine respektive lag. Borrell er en ressurs jeg håper vi klarer å holde på, slår meg som en svært dyktig type. Kilde (lfctv) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Borrell var jo i mange, mange år sjefsutvikler i Barca, så jeg tror han vet hva han driver med Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Tja, du har et poeng der. Det går an å se dette fra en annen side også, Jarvis er en begrenset spiller og det samme med Lennon. Hvilken garanti finnes det for at de skal slå til, og utvikle seg i riktig retning? Mata har vist kvaliteter, og hvis man gir ham et par måneder så vil han nok slå til. Og da på et høyere nivå enn Jarvis, som jeg ser på som en engelsk utgave av Riera. Mitt motto blir; handle engelsk der de er gode nok, gå utenlands når utvalget er for lite. Fordi LFC har en sterk historie, en manager som beviser at han er like god som for 20 år siden da han var en av Europas største, spennende eiere som gjør alt for å gjøre klubben økonomisk sterk og er i stand til å være der de trengs. Suarez sa forøvrig nei til CL da han gikk hit. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Fordi LFC har en sterk historie, en manager som beviser at han er like god som for 20 år siden da han var en av Europas største, spennende eiere som gjør alt for å gjøre klubben økonomisk sterk og er i stand til å være der de trengs. Suarez sa forøvrig nei til CL da han gikk hit. Greit nok det, men med mindre en av de er Liverpool-supporter sliter jeg med å se hvorfor de skulle forlate en så god klubb. Nå er Eredivisie mange hakk dårligere enn PL og BL, så det er ikke rart Suarez valgte verdens beste liga til fordel for middelmådige Eredivisie. Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 http://www.skysports.com/story/0,19528,11669_6950203,00.html Ser ut som Gerrard ligger an til en god sesong og. Om vi får inn en høyreving med fart så blir det fort kult å spille 4-3-3 med Meireles, Lucas og Stevie på midten. Evt Adam, uten at jeg helt ser hvem han i så fall skal gå inn for..? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 http://www.skysports...6950203,00.html Ser ut som Gerrard ligger an til en god sesong og. Om vi får inn en høyreving med fart så blir det fort kult å spille 4-3-3 med Meireles, Lucas og Stevie på midten. Evt Adam, uten at jeg helt ser hvem han i så fall skal gå inn for..? Enig. Som Kenny sier så vil han ikke hente "hvem som helst", det må være en seriøs forbedring over det vi har.. Og med trekløveret Lucas/Meireles/Gerrard, med Spearing i bakhånd, har jeg vansker for å se at Adam blir en klar forsterkning. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Steve har ikke for lang tid igjen og det er kanskje der han ser for seg at Adam kan passe inn. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nja, Steve har da en 2-3 år igjen på toppnivå dersom han unngår alvorlige skader, og kommer trolig til å være med enda lenger. Er ikke Adam litt mer Alonso enn Gerrard? Vi trenger noen med høyt tempo til å erstatte SG. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Håper vi heller får inn Hazard og N'zogbia, enn Young og Downing Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hazard har vel avvist at han forlater Lille i år, siden han vil være med dem ut i CL. Så får vi se hvor lojal han er når pengesedlene får bein å gå på... Er ikke alle som klarer å si nei til store pengesummer. Det viktigste for meg er at vi får inn spillere som vil blø for LFC, ikke lommeboka. Er egentlig N'Zogbia bedre enn Young? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg er blant de som synes Young er oppskrytt. Kanskje å ta i, men Glen Johnson på ving tror jeg ikke hadde gjort det mye dårligere. Høyreving that is. Får vi ikke Hazard, eller uansett, synes jeg vi bør prøve oss på Alexis Sanchez. 1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har sett alt for lite PL til å kunne uttale meg om konkrete spillere på den måten (er visst ikke akseptabelt å bruke flere timer i uka på å se på ball, mener enkelte i husstanden ), men hva er det som taler mot Young, kontra f.eks. N'Zogbia? Kan noen gi en nogenlunde grei oppsummering av de forskjellige alternativene vi er linket til, gjerne med en sammenligning? For min del er mentaliteten viktigere enn mad skillz, og gjerne hvilken erfaring man har. Har man spilt i Europa eller kun nasjonalt i sør-europa, f.eks.? Tilsier spillestilen at han vil være et naturlig valg for en engelsk klubb, etcetc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå