Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Er for at turneringen eksisterer, da den selvsagt er et fint alternativ til de litt svakere lagene og litt utover i turneringen får også vi TV-seere litt ekstra underholdning. Men for lag med litt større ambisjoner, er turneringen et aldri så lite antiklimaks. Det verste er likevel at kampene spilles på torsdager og at det forstyrrer så mye i ligaen sammenlignet med hva man får ut av det. Derfor er også jeg veldig frem og tilbake om jeg heller ønsker å unngå EL. Man vil jo alltid komme så høyt som mulig og delta i det man kan delta, men jeg er ganske sikker på at EL neste år vil over hele sesongen totalt sett svekke ligaprestasjonene våre litt, og det er ikke noe jeg ønsker. Neste år skal topp 4 og CL være minimumsmålet, og da tror jeg faktisk vi er tjent med å unngå EL. Men kampene får gå som de går, vi spiller jo så klart for å vinne og så får vi bare ta det vi ender opp. Sier dog ikke nei til tre Liverpool-seire og to uavgjorte og et tap for City nå. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagenes gjenværende kamper:

Liverpool: Fulham (B), Tottenham (H), Villa (B)

Man City: Tottenham (H), Stoke (H), Bolton (B)

Tottenham: City (B), Liverpool (H), Birmingham (H)

City har 62 poeng, Tottenham 56 og Liverpool 55.

Liverpool kan dermed teoretisk ende på 64 poeng, noe som tilsier at City kun kan ta et poeng på sine tre kamper (fordi de er langt foran på målforskjell). Dersom vi tar 9 poeng, kan Tottenham maks ta 6 (3 av disse er mot City), så de blir da ikke noe problem.

Å håpe på at Tottenham tar tre poeng i Manchester til uka, det er greit. Vel optimistisk å håpe på at Stoke skal greie uavgjort på Eastlands og at Bolton skal greie en hjemmeseier. Men, rarere ting har skjedd.

"This game is well and truly over", som Andy Gray sa til pause i Istanbul i 2005.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lagenes gjenværende kamper:

Liverpool: Fulham (B), Tottenham (H), Villa (B)

Man City: Tottenham (H), Stoke (H), Bolton (B)

Tottenham: City (B), Liverpool (H), Birmingham (H)

City har 62 poeng, Tottenham 56 og Liverpool 55.

Liverpool kan dermed teoretisk ende på 64 poeng, noe som tilsier at City kun kan ta et poeng på sine tre kamper (fordi de er langt foran på målforskjell). Dersom vi tar 9 poeng, kan Tottenham maks ta 6 (3 av disse er mot City), så de blir da ikke noe problem.

Å håpe på at Tottenham tar tre poeng i Manchester til uka, det er greit. Vel optimistisk å håpe på at Stoke skal greie uavgjort på Eastlands og at Bolton skal greie en hjemmeseier. Men, rarere ting har skjedd.

"This game is well and truly over", som Andy Gray sa til pause i Istanbul i 2005.

City er kun 6 plussmål foran. Dersom de ikke scorer mot hverken Tottenham, Bolton eller Stoke, og slipper inn et par, så er det ikke langt opp! :) Fortsatt en usannsynlig og vel drøyt optimistisk tanke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Da er det Liverpool sin tur å jage, heldigvis så er ikke like stor spekter for Liverpool som det var for United, så opphentingen kan bli kortvarig.

Ikke at jeg tror at Liverpool tar gull neste sesong, men nå er det opp til Liverpool å ta igjen.

PS: Forøvrig ønsker jeg velkommen tilbake til de utlånte som har kommet tilbake(Ecceston, Pachenco, Jones og Konchesky)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig litt surt at det er 19-18 nå, men ikke noe mer enn det. Bare å gratulere United med bragden.

Hvor mye en sånn statistikk påvirker er vanskelig å si, men sitter nok kanskje litt i underbevisstheten til alle innvolverte. Egentlig tror jeg dette er helt greit for oss, nå kan vi senke skuldrene helt, og bare være utfordrere. Gjør vi de riktige grepene i sommer så er vi forhåpentligvis tilbake i CL/som utfordrere innen kort tid.

Igjen, bare å gratulere med det som etter alle solemerker blir nr. 19, men har også en liten følelse av at dette er den lille ekstra "piffen" vi trenger for å ta steget opp det vi hører hjemme. The future is bright :)

the-return-of-king-kenny.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Liten tvil om hvem som burde være mest fornøyd med den dealen ja. Selv om det skal sies at jeg hadde et ørlite håp om at han skulle komme inn og score hattrick i dag da.

Gratulerer btw. Satser på at Termo har rett i at vi nå kan komme som en underdog og utfordre.

Lenke til kommentar

Gracious Termo. Tror forresten at Liverpool kommer til å ha en god sesong neste år. Legger ved et gladbilde for oss alle:

Fernando-Torres-Chelsea-Premier-League-PA_2594484.jpg

£50m for et usselt 3-0 mål i regnværet hjemme mot hammers. Torres har vært genuint dårlig i halvannet år og har egentlig bare vært ypperste verdensklasse under en viss Benitez i karrieren. Tipper han sækker neste sesong også, pris tatt i bettrakning. Er nok kanskje den beste dealen i engelsk fotballhistorie mtp at Chelsea fikk en skadeuttsatt kråke uten fart. Ronaldo overgangssummen var selvsagt større, men Real Madrid fikk valuta for penga. Den aller dårligste dealen ever må jo være Kaka til Real Madrid for noen og £60m haha. For en sekk med dritt.

Måtte dra litt på smilebande når eg såg det bilde :)

Lenke til kommentar

Tok akkurat opp Torres med broren min faktisk, fantastisk hvor lite han har bidratt med etter overgangen. Har sett det aller meste av han i blått, og det er oppsiktsvekkende hvor lite han har fått til. Når det er sagt blir jeg ikke overrasket om han kommer til å score en del mål etterhvert (han er uten tvil god nok til det). Men tviler sterkt på at han noengang kommer til å komme tilbake på toppnivået (08/09), det tror jeg ikke han har psyken til (ref. overgangen som i følge han selv skulle vært en real vitamininnsprøytning) som har resultert i null og niks.

Torres er på mange måter et avsluttet kapittel for meg, måten han forlot oss på var ekstremt skuffende, han kan aldri tilgis og jeg vil alltid se på han som en sviker. Da er det deilig å se at klubben etter alt å dømme kom styrket ut av salget, og at spillere som forlater klubben på jakt etter grønnere gress som regel misslykkes.

Lenke til kommentar

Gratulerer da ikke United med det 19. seriemesterskapet før det definitivt er i boks. Det er vel ikke veldig realistisk, men både Blackburn og Blackpool må kjempe for å overleve. United derimot er i festrus og blir forhåpentligvis tatt på senga og taper begge oppgjørene...

Lenke til kommentar

Det er bare til å gratulere. United kan kjøre med C-lag og de vil likevel greie å ta ett poeng på de to kampene, så det er bare til å si det først som sist. Litt bittert at de går forbi, men det er jo vår egen feil, vi får bare gratulere med å endelig bli mestvinnende, det tok litt tid. :) Liverpool kommer sterkt tilbake og overtar den tronen igjen om noen år.

Lenke til kommentar

Om det skulle gå som jeg tror, så unner jeg faktisk Giggs det trofeet Game.

Morrsomt med ny avtar Termis, Skrtel har fått mye pepper i år.

Om en tar en titt på hvem som har spilt mest kamper, ser man Reina og Skrtel på toppen. Han har vert mye viktigere enn folk tror, ja han må luke av seg holding og alt det som gjør oss veldig nervøs.

Dog minner han mer og mer om sånn han var i 08/09 sessongen og det gleder meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...