Smågal Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 men å si at VdS vant avstemmingen her på d.no pga sympatistemmer er utter bullshit. Les i avstemningestråden da - folk sier det selv, så det er ikke utter bullshit nei. Så bare dropp den tonen du Ikke bare pga. de åpenbare fysiske egenskapene hans, men også mentaliteten og rutinen. Som jeg har nevnt før så tror jeg ikke det finnes en tryggere keeper å ha bak seg for en forsvarsspiller enn Van der Sar. Hvem spillerne føler seg tryggest på er nok uansett individuelt og et umulig spørsmål uansett siden de ikke får spille bak alle 2-3 nevnte keeperene. "Alle" ville nok sagt at deres egen keeper var den tryggeste. Ja vds har åpenbare fysiske fordeler, men det gjør jo bare arbeidet til Reina(og hart) enda mer imponerende mtp at de ikke bare kan strekke ut en hånd for å rekke til andre siden av målet? Har dessverre hukommelse som en 90-åring, så "alle" blunderne til VdS har jeg ikke i hodet. Alle 3 måelene til Kuyt burde være mulig å stoppe, var i hvertfall ikke særlig reaksjonssterk når Kuyt heada inn andre målet sitt. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Stemmer det. Uansett, så mener jeg Reina også har hatt en del "rusk" i spillet sitt denne sesongen, og at VdS har hatt flere ekstremkamper enn Reina kan skryte av. Jeg har selvfølgelig sett flest kamper av United, men jeg føler jeg har sett nok av Liverpool til å kunne vurdere hele sesongen til Reina, imo står den tilbake for både Hart og Van der Sar sin. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Reina har egenhåndig holdt oss oppe på tabellen i 2 sesonger nå, på en måte "tatt over" for Gerrard. Reina > vds, da stikker jeg og spiller fotball så snakker vi senere. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Det er klart det kan se bedre ut når Reina gjør en kanonredning enn når VdS gjør det, men man kan jo ikke bedømme på den måten. For å ta et eksempel så kan det jo hende at en på 1.50m er like reaksjonssterk som både Reina og VdS, men han vil av åpenbare grunner ikke være i nærheten av å redde samme antall skudd. Ergo, han er en dårligere keeper. Etter en kjapp kikk i Årets Lag-tråden ser jeg at VdS vant med 13 stemmer over Reina, og 3 brukere har nevnt at de ga han en sympatistemme, så vunnet kunne han ha gjort allikevel. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Uansett, så mener jeg Reina også har hatt en del "rusk" i spillet sitt denne sesongen, og at VdS har hatt flere ekstremkamper enn Reina kan skryte av. Vel, såklart. Selv ikke Reina er feilfri, men det argumentet er ikke særlig vanntett for VdS har hatt minst like mye rusk som Reina. Hvem som har mest ekstremkamper er ikke lett å si, men Reina har hatt så sinnsykt mange verdensklasseredninger at jeg ikke finner superlativer nok. Reina er en mye mer moderne keeper som også fungerer som en sweeper når laget må stå høyt, og nok en gang må jeg påpeke de ekstreme igangsetteregenskapene. Det er klart det kan se bedre ut når Reina gjør en kanonredning enn når VdS gjør det, men man kan jo ikke bedømme på den måten. Jada, helt enig i det, sa det med et lite glimt i øyet . Etter en kjapp kikk i Årets Lag-tråden ser jeg at VdS vant med 13 stemmer over Reina, og 3 brukere har nevnt at de ga han en sympatistemme, så vunnet kunne han ha gjort allikevel. Ikke sikkert alle skrev at de gav sympatistemme heller, men uansett så er ikke det så veldig relevant. Poenget var bare at det var flere som gjorde det og sannsynligvis har flere fra unitedcampen hunget seg på den. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 VDS "sweeper" mye selv. Jeg rangerer nederlenderen over Reina, slik jeg har gjort nå i flere sesonger. Enorm rekkevidde, god redningsprosent, ekstrem i feltarbeidet, god med ballen i beina og i igangsettingsfasen. Reina er i mine øyne en bedre igangsetter og bedre med ballen i beina, men når jeg ser på totalpakken så synes jeg VDS er en bedre keeper. Jeg hadde for øvrig spanjolen foran Hart, like bak VDS. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 I mine øyne vår beste spiller denne sesongen, foran Reina og Kelly. Virkelig? Begynner å bli smålei av denne Lucas-runkingen. Fortsatt langt å gå for å kunne spille fast på et lag som skal være tittelutfordrere. Ingen "runking" fra min side, jeg mener helt seriøst at han har vært vår beste og mest stabile spiller denne sesongen (tett fulgt av Reina + Kelly (litt pga. gjennombruddet også). Lucas var et av få lyspunkter under Hogdson, han har vært fantastisk i storkampene, og har tatt store steg og vært langt bedre overall enn tidligere. Husker blant annet en del kamper rundt november han storspilte på midten med Meireles. Og etterhvet passet veldig bra inn i treeren vi har brukt under Kenny. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg ville rangert VDS et ørlite hakk foran Reina denne sesongen og overall, men Reina har vært strålende. Luket bort så og si alt av (avgjørende) tabber og feltarbeidet er heftig forbedret. Igangsetting, reaksjonsredninger, ball i beina og straffer (selv om han har reddet få i år, om noen?) er han strålende på. Men VDS er stort sett solid og trygg, har en fysisk fordel og, ikke minst, er erfaren til tusen. Det sies jo at keepere blir bedre jo eldre de er, og det er noe i det. Rutine er utrolig viktig som keeper, og det tjener VDS på. Når det er sagt er det ingen tvil om hvem jeg ville hatt i buret mitt, Reina er fantastisk og ikke minst så skal jo VDS legge opp nå og Man Utd må ut og betale og "sjanse" på ny keeper, mens Reina fint kan ha 10 år igjen på toppnivå (så får vi se om det blir i Liverpool). Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg er faktisk enig med Unitedgutta her nå, VdS er en anelse foran Reina, men når VdS gir seg setter jeg Reina foran Hart enn så lenge. Og jeg liker Hart veldig godt. Skulle Neuer, Adler eller De Gea komme til øya blir det enda hardere konkurranse. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 VdS var spesielt god mot Liverpool på Anfield. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Burde ikke Gomes være inne i denne diskusjonen og? Greit at han har noen enorme blundere her og der, men ellers en veldig god keeper i mine øyne. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Gomes er ein veldg god keeper, men med klare begrensningar. Er ekstremt god på streken og er kanskje den mest reaksjonssterke keeperen i ligaen, men i feltet rotar han ofte fælt og feilbereknar ein god del av det som kjem mot han, enten det er eit skudd eller ein spelar. Skal ein ha Gomes, så må ein også vere klar for å ha ein god backup. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Gomes driter seg ut så ofte at, nei, han burde ikke være med i diskusjonen. Ingen "runking" fra min side, jeg mener helt seriøst at han har vært vår beste og mest stabile spiller denne sesongen (tett fulgt av Reina + Kelly (litt pga. gjennombruddet også). Lucas var et av få lyspunkter under Hogdson, han har vært fantastisk i storkampene, og har tatt store steg og vært langt bedre overall enn tidligere. Husker blant annet en del kamper rundt november han storspilte på midten med Meireles. Og etterhvet passet veldig bra inn i treeren vi har brukt under Kenny. Vet at du ikke er den "værste", men det har tatt såpass av at jeg stiller spørsmål til hvor seriøse folk kan være. Ja, Lucas har vært veldig stabilt. Men da er spørsmålet mitt, har nivået han har holdt vært bra nok for en klubb som skal/burde/har ambisjoner om å være heelt i toppen? Jeg vil ha Lucas i klubben, men ikke med klippekort på laget. Etter hva jeg har forstått vil Kenny prøve å forme en 4-3-3. Da vil jeg ha inn en skikkelig midtbaneterrier a la Mascherano. Altså en fantastisk kriger som holder seg på midten og rydder unna og sentrer fra seg til Gerrard/Meireles som tar seg av det offansive og kreative. Leser at vi følger denne M'villa et eller annet fra fransk fotball? Noen som har god informasjon om denne spilleren? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 ser på oddsen på Unibet for første målscorer på liverpool laget i morgen.. Carroll - 4.80 Suarez 4.30 Mens T.Ince har 2.40 Ince ftw tydeligvis Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 en fantastisk kriger som holder seg på midten og rydder unna og sentrer fra seg til Gerrard/Meireles som tar seg av det offansive og kreative. Du beskriver jo strengt tatt Lucas perfekt der. Gutten gjør flest taklinger i Premier League, og storspiller alltid mot topplagene. Han er kanskje litt vanskeligere å legge merke til enn Mascherano, da Lucas som regel gjør taklingene sine stående, mens Mascherano som alle vet gjør de fancy sklitaklingene som alle elsker. Jeg savner kanskje litt mer dominans mot de mindre gode lagene, men det gjelder forsåvidt hele laget. Ønsker meg heller en playmaker type som partner til Lucas på midten. Montolivo fra Fiorentina kunne vært interessant. 2 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Om du ser på lucas som en fantastisk kriger så har vi nok forskjellige syn. Hva har det egentlig å si at han gjør flest taklinger? Totalt uinteressant(spessielt siden over halvparten ender i unødvendige frispark). Men ja, han har hatt flere gode kamper mot topplag. Det er da han passer best inn, mot Utd, Arsenal og Chelsea. I de resterende kampene er han usynlig. Ikke usynlig fordi han bare gjør den såkalte "usynlige jobben" men fordi han rett og slett ikke har noe å tilføre i oppgjør vi er favoritter. Endret 23. april 2011 av Smågal Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) ..men så skal det seiast at det ikkje er nødvendigvis Lucas si feil at han er usynleg i oppgjer der vi dominerer. Er ei relativt kjent sak at slike spelarar har best av å vike for meir dirigerande midtbanespelarar i den typen kampar. Problemet er at vi i stor grad manglar ein dirigerande midtbanemann når Gerrard er såpass mykje skada som han er, og då må ofte Lucas spele sjølv om det ikkje er "behov" for han. Sjå t.d. kva nytte Spurs har av å ha både Palacios og Huddlestone(akkurat denne sesongen har han vore mykje skada, I know) i troppen, alt etter kva type kamp dei spelar. Endret 23. april 2011 av Sjur577 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Vil herved si takk til Hodgson for å gjøre det han kan best, nemelig å spille uavgjort. Takk. Endret 23. april 2011 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Lucas banens beste i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå