Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lavmål og respektløshet fra min side er det ikke, historie er historie, men jeg kan godt innrømme at det var dårlig timing. Virker som endel her tar denne dagen litt mer innabords enn jeg hadde forutsett, så da skal jeg selvsagt trekke meg tilbake og la den løse tråden ligge. Har allerede vist min respekt for Hillsborough tragedien og gjør det gjerne igjen. RIP 96.

Sorry hvis jeg fornærmet noen, det var faktisk ikke intensjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Steike. Å få det DER (DEN massive hyllesten han fikk) til seg ville nok fått en hver MANN til å bli rørt.

Game, ja, det er mange som tar denne dagen mer seriøst enn man skulle tro, også her til lands. Det har nok du fått erfare og se i dag. Sånn er det å være en hardbarket fotballsupporter. Det er allikevel fort gjort å komme med det du kommer med, spesielt når man ser på "bakgrunnen" din (mtp. rivaliseringen osv.) - men ja, timingen var veldig feil, men det er godt å se at du viser respekt samt at du er kapabel til å innse et feilgrep.

Jeg vil også si at på slike dager, så må/bør det være mulig for en hver supporter å legge rivaliseringen til side, selv de intense, også heller stå sammen samt vise respekt ovenfor en og hverandre før man "returnerer" til det som skjer på banen. Ok, vi lever ikke i en idyllisk verden hvor ting er slik man skulle ønsket at de skulle være, men det betyr heller ikke at man i 1 dag, 1 dag som denne, ikke kan være en virkelig supporter å vise respekt ovenfor hverandre samt stå sammen/samlet, i dette tilfellet for å minnes de 96 samt kreve rettferdighet for de og dems pårørende!

JFT96!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Flott at tidligere/lånespillere også stiller ja. Men var alle de der? Hørte noen rykter om Torres osv. men ble også avfeid, og var noe snakk om noe som stammet fra videoer fra i fjor osv. Vet ikke jeg, men som sagt, stort av alle tidligere spillere som kommer.

Seansen med Rafa var veldig rørende og herlig. Stor manager og et stort menneske, måten han fortsatt brenner for klubben er fantastisk.

Lenke til kommentar

Var inne å så et par av klippene jeg ikke fikk sett tidligere nå, og et par fra i fjor og i år som plutselig ikke er så lett å skille ja, så ikke rart man kan bli litt i tvil.

Degen ser forresten ut som tok turen også i år, en veldig fin gest, men om låne/tidligere spillere har mulighet til å komme har sikkert også en del å gjøre med hva som skjer i nåværende klubb osv.

God natt - JFT96

Lenke til kommentar

Jeg vil også si at på slike dager, så må/bør det være mulig for en hver supporter å legge rivaliseringen til side, selv de intense, også heller stå sammen samt vise respekt ovenfor en og hverandre før man "returnerer" til det som skjer på banen. Ok, vi lever ikke i en idyllisk verden hvor ting er slik man skulle ønsket at de skulle være, men det betyr heller ikke at man i 1 dag, 1 dag som denne, ikke kan være en virkelig supporter å vise respekt ovenfor hverandre samt stå sammen/samlet, i dette tilfellet for å minnes de 96 samt kreve rettferdighet for de og dems pårørende!

JFT96!

Enig. Sånn i ettertid så ser jeg også at posten min i går kunne tolkes som et dårlig stikk på en dårlig dag, men det var oppriktig talt ikke intensjonen, jeg var som vanlig på utkik etter en debatt. At jeg postet Heysel videoen var fordi jeg nettopp hadde sett den og følte urettferdighet på vegne av Juventus supportere, så det var som du sier svært dårlig timing. Heysel har ingenting med Hillsborough å gjøre, så jeg kunne tatt det temaet en annen dag. Akkurat når det gjelder Hillsborough så driter jeg i klubbtilhørighet og denslags, der står alle fotballsupportere og folk med mer enn én hjernecelle samlet. Om jeg hører Utd "supportere" som synger om Hillsborough ville jeg ikke vært nådig, akkurat som jeg ikke ville tolerert Munchen tilrop fra Liverpool "supportere".

Håper virkelig at Ann Williams (om jeg ikke husker rett navn) får gjennomslag i europadomstolene, slik at noen (banemannskap, regjeringen, politiet, FA osv) stilles til ansvar og at de pårørende omsider får ro i sjela. YNWA og JTF96

Igjen, unnskyld hvis jeg tråkket noen på tærne. Hands up. Selv om det jeg skrev ikke var spesielt støtende eller "feil" så var det forbanna unødvendig akkurat i går. Har vært ute i kveld så fikk ikke skrevet det før nå.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Nå som Hillsborough-dagen er over, så kan vi godt ta Heysel-diskusjonen hvis det det er det du ønsker. Jeg antar at du mener at Heysel får for lite "oppmerksomhet" og sympati i forhold til Hillsborough, og det er jo på sett og vis riktig. Jeg tror alle Liverpool-supportere føler med ofrene, ikke minst fordi det oppstod etter gnisninger med flere av Liverpool-supporterne på stadion. Men det er to vidt forskjellige tragedier for klubben. Hillsborough var en dag da Liverpool mistet 96 supportere og innbyggere, mens Heysel er en tragedie hvor en annen klubb mistet sine supportere og desidert den mørkeste dagen i klubbens historie. I bunn og grunn er det snakk om menneskeliv som er tapt, mennesker som er like mye verdt og som skal hedres og minnes på samme måte, hvilket de gjøres. Men for klubbens del, og supporterne, er jo de to tragediene litt forskjellige. Litt som at Nottingham Forest ikke minnes de 96 i Hillsborough på samme måte som Liverpool gjør (ikke helt sammenlignbart, selvsagt, men tar poenget).

Når det er sagt så er det ingen (skikkelige) som glemmer Heysel eller som prøver å gjemme det bort. Jeg har inntrykk av at de fleste Liverpool-supportere som faktisk er supportere og kan historien, husker på Heysel på dagen, minnes ofrene og tragedien på sin måte, osv. Ikke i like stor grad som Hillsborough, for så vidt naturlig nok, men det er ingen som prøver å glemme noe. Klubben minnes også ofrene og tragedien, blant annet med egen Heysel-side på nettsiden, plakett til minne for ofrene på Anfield, osv.

Heysel var en like tragisk tragedie som Hillsborough, når alt kommer til alt har det ingenting å si hvem som var ofrene - hvilken nasjonalitet, rase, alder, favorittlag, osv. Menneskeliv er tapt, og det er trist, urettferdig og utenkelig uansett. Men det er jo naturlig at Liverpool minnes sine ofre spesielt, og at Juventus minnes sine ofre, osv. Men Heysel har stor sympati innad i Liverpool og supporterkretsene også, og minnes av oss alle. Måtte slike ulykker aldri skje igjen.

Jævlig rotete formulert, klokka er ni og jeg har nettopp kommet hjem uten å ha sovet... Så poenget mitt er at, ja, fokuset og sympatien til Hillsborough og Heysel er jo forskjellige av naturlige årsaker fra klubben og supporterne, men at Heysel, til tross for å stå som en mørk dag i klubbens historie, aldri glemmes og at også den tragedien og dens ofre minnes av Liverpool og supportere.

050405-036-Liverpool-Juventus.jpg

Endret av Hewitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til den "Heysel vs. Hillsborough"-diskusjonen, så er jeg enig med Hewitt. Det er litt forskjellige tragedier der Hillsborough faktisk rammet scousere og folk man kjenner (de i Liverpool altså, sikkert mange i Norge også), da kommer det veldig nært en. Men det er neppe noen som glemmer Heysel heller, som er en like stor tragedie. Når menneskeliv går tapt handler det om mye mer enn fotball, det handler om respekt på tvers av klubbene og supporterne. Noe av det kvalmeste jeg veit er de idiotene som synger om Munchen og Hillsborough osv, det er så kvalmt og frastøtende at jeg får ikke sagt det en gang.

Ang Kenny har jeg en teori om at han ikke har fått kontrakt enda fordi noe er i gjære. Jeg tror AVB kommer til sommeren, og det er ikke meg i mot. Håper i så fall Kenny får fortsette i systemet, helst i en trener/rådgiverrolle, så han faktisk har litt innflytelse. Også håper jeg Clark får fortsette. Jeg tror Kenny hadde fått kontrakt etter både United og Chelseakampen om det hadde blitt han, så de ser nok på mulighetene for å hente noen andre. Jeg sier enten Kenny eller Boas, ikke noen annen midlertidig drittløsning (les: Hodgson).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...