Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg vipper litt på begge sider om en permanent ansettelse av Dalglish. Jeg mener det kan gi bra resultater over tid, men en ansettelse av en ung manager med visjoner (Pep Guardiola, eksempelvis) er ikke å forakte. Jeg vil helst også at King Kenny skal få flere sjanser, minimum en sesong til, og tror vi mest sannsynlig blir å finne blant topp 4 neste år. Med forsterkede spillerkjøp i forsvarsrekken og midtbaneleddet (yngre spillere) viser det ambisjoner og handlekraft, vi får bare håpe på at Kenny gjør noen kloke kjøp på transfermarkedet i sommer.

Det tar tid å få resultater, ett eksempel på dette er jo Ferguson, den tid han ble ansatt i United.

Troppen vår er svekket ut denne sesongen, både Gerrard og Agger er ute resten av nåværende sesong + Kelly og Johnson ute ett par kamper til, da mener jeg vi er betydelig svekket i innspurten.

Litt rotete svar, garantert noen her på bruket som kommer med ett bedre og utfyllende svar enn meg. Men det er da min mening, og den avataren din skremmer meg, Game.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser absolutt en del av poengene du er inne på Game, og det er en veldig interessant diskusjon.

Personlig håper jeg at Kenny får permanent kontrakt, rett og slett fordi han i mine øyne har gjort seg fortjent til det. Da han tok over for Roy lå vi på 12. plass og sesongen var mer eller mindre rævkjørt allerede. Husker en samtale jeg hadde med en annen supporter litt etter at Kenny tok over, så kom vi frem til at topp 6 ville være godkjent, og alt over det bonus. Dette står jeg ved, og faktum at vi fortsatt har muligheter til å avansere på tabellen gjør at Kenny etter forholdene har gjort det bra.

Noen dårlige resultater har det vært, og det er helt riktig og legitimt å diskutere det. Men jeg vil påpeke at en ikke ubetydelig andel av disse kom i en innkjøringsperiode etter at han ble kastet rett til ulvene, og det tok nok noen dager og kamper før han fikk helt gjennomslag for en del av tankene og idèene sine.

Jeg gleder meg til 1. august, og håper å se King Kenny på sidelinjen på Ullevål.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller se Carra - Skrtel - Wilson - Aurelio, enn Carra - Skrtel - Kyrre - Wilson.(og det blir vel gjerne Carra - Skrtel - Kyrre - Aurelio, bank i bordet)

Helt enig.

VIF - LFC 1. august på Ullevaal. Blir en fin duell mellom to jevngode lag!

Skulle gjerne dratt ned og sett, men blir forhåpentligvis jobbing hele sommeren. Husker godt Barca-kampen i fjor. Helt sykt hvor de små, ukjente spanjolene dominerte.

Lenke til kommentar

Da får vi håpe at Aurelio holder seg skadefri i det minste. Et tynt håp, da mannen virker å være laget av sammenrullet kreppapir til tider.

Jeg vil heller se Carra - Skrtel - Wilson - Aurelio, enn Carra - Skrtel - Kyrre - Wilson.

(og det blir vel gjerne Carra - Skrtel - Kyrre - Aurelio, bank i bordet)

En grei sesongavslutning å ha han skadet på da. Dere rykker ikke ned og dere klarer ikke CL uansett hva som skjer.

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere har påpekt, synes heller ikke jeg at Liverpool har imponert i det hele tatt under Dalglish. At laget har fått en ørliten oppsving skulle vitterlig bare mangle når en Liverpool-legende som Kenny tar over for Hodgson (som forøvrig aldri var levnet en sjanse, mannen var dømt nord og ned før han i det hele tatt kom i gang).

På en annen side er det utrolig vanskelig å ta over et lag i den posisjonen Liverpool er/var. Håpet om CL-spill var allerede tynt når Kenny tok over, og jeg tror spillerne hadde "gitt opp" allerede før den tid. Ihvertfall etter at han i tillegg hadde en noget tam start. Er derimot litt redd dere kan få en skikkelig motivasjonsboost til høsten. "Ny sesong - nye muligheter".

I motsetning til Game synes jeg ikke dere innehar spillermateriale på nivå med Spurs (som igjen er svakere på papiret enn United, Arsenal, Chelsea og City), men det er vel allerede opplest og vedtatt at NESV kommer til å bruke penger i sommer. Hvis i tillegg Carroll kommer i nærheten av å vise seg prislappen verdig så bør dere være der oppe å kjempe igjen allerede neste år.

Edit: Dalglish sin statistikk sier 20 poeng på 11 kamper i Premier League, samt utslag fra EL og FA-cupen. Hodgson hadde 25 poeng på 20 kamper. Etter mine beregninger viser dette at Liverpool i snitt har tatt 0,55 poeng mer i hver kamp etter Kennys inntreden. Dette er jo i utgangspunktet mye, men det bør fortsatt stilles spørsmålstegn ved at han ikke har gjort det enda bedre med troppen han har til rådighet og ikke minst den enorme støtten han har hos både supportere og spillergruppe. Liverpool har til tider spilt som en dumpekandidat også under Dalglish. Jeg tror det er enormt mange managere som kunne gjort en minst like god jobb som han, både på overgangsmarkedet og taktisk. Kanskje kunne en Ralf Rangnick-type gjort seg.

Endret av Shlaps
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikkje motivasjon til å skrive eit langt innlegg her, men ang. troppen vår i forhold til spurs, så er dei nok eit lite hakk foran, både ang. breidde og generell kvalitet. Dog har dei ikkje ein einaste spelar som ikkje er like utsatt for skade som Agger.

Lenke til kommentar

Pussig at dette kommer opp nå. Jeg vurderte å sette i gang en diskusjon om "Kongen" for bare 3 dager siden, men orka ikke ta meg bryet. Er i tvil om det er mulig å føre en diskusjon her lenger uten at én-setnings-rookiene kommer med "ta av deg United-brillene" dritet for å sanke plusspoeng til e-penisen sin. Det plussesystemet kan dra til hælvete forøvrig, men det er en annen diskusjon. Tilbake til Kenny.

Skotten har en (velfortjent?) enorm støtte fra supporterne. Mitt wild guess er at han har mer støtte (prosentandel) fra LFC-fansen enn det SAF har fra United-supportere. Det underbygger bare tankene jeg har om alle "annenrangs" supportere. King meg her og king meg der, han har stått for en minimal forbedring samt noe av det aller verste jeg har sett av fotball (ute i Europa League). Tingene han har forbedret blir rosemalt (progresjonen til Meireles, hjemmestatestikken), mens ting som alle klagde på under Hogdson (svake borteresultater, elendige Europa League-matcher, bruken av spillere som Kuyt etc) blir sett gjennom fingrene på nå som det er en legende ved roret.

Jeg er positivt overrasket over at det er så mange her som er usikre til en fast ansettelse og det slår meg at de mest reflekterte kanskje er de som er mest skeptiske.

Dog har dei ikkje ein einaste spelar som ikkje er like utsatt for skade som Agger.

Ledley King?

Endret av niko.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei.

Gidder ikke dra det så jævla langt, men mener du at UANSETT (alle mulige utfall) hva som skjer, så kan ikke Liverpool komme til CL?

Vel, det er jo mulig for Liverpool å klare det i teorien, så teknisk sett har du rett. Men når man skriver slikt på en uformell måte så er det ikke alltid at alt bør tolkes for bokstavelig. En mer nærliggende tolkning av innlegget ville være at jeg anser det som veldig usannsynlig for Liverpool å klare CL i år, uansett hva som skjer med skader og uforutsette ting.

Lenke til kommentar

Kenny har bare fått ledet laget i noen få måneder, og siden det har resultatkurven pekt oppover. Og på desse månedene har han ikke fått satt sig preg på laget rent materialmessig sett, det meste av spillerstallen han har fått i hendene fra Rafa og Hoggy er triste saker, ingen manager i verden kunne tatt denne gjengen til en seriøs gullkandidat. Spessielt ikke når sentrale spillere er skada hele tiden,(agger,gerrard m.fl) stallen til Liverpool klarer ikke håndtere slike situasjoner like bra som de andre topplagene. I tillegg tar han over laget i en katastrofesesongen av dimensjoner, og blir kasta rett til ulvene. Kenny kan desverre ikke trylle, det må man huske på.

Jeg vil tro at Kenny bak roret igjen har økt motivasjonen og troen i spillergruppen, i hvert fall hos de som kjenner historien, og gjor de ikke det gjør de det nok nå. Ingen pekefinger burde rettes mot Kenny enda, ikke før han har fått tid til å satt sitt preg på hvem som befinner seg i stallen. Det blir åpenbart storhandel i sommer, og jeg har, som de fleste andre, veldig stor tro på at Kenny/Comolli vil gjøre veldig mye bra.

Spillet har tidvis forbedret seg drastisk! De som ikke har sett det kan slikke meg bak. Flere kamper jeg har sett trekanter og kombinasjonsspill som bare Barca kunne utført(litt på spissen ;)). Selvsagt er det vanskelig å opprettholde slike gode kamper jevnt over når du har en spillerstall fra helvete.

Tingene han har forbedret blir rosemalt (progresjonen til Meireles

Er det egentlig noe gale i det? Meireles gikk fra å bli brukt nyttesløst på kanten til å få en sentral rolle i laget, det ble det suksess av og han scoret vel 5-6 kamper på rad.

mens ting som alle klagde på under Hogdson (svake borteresultater, elendige Europa League-matcher, bruken av spillere som Kuyt etc) blir sett gjennom fingrene på nå som det er en legende ved roret.

Helt feil, etter min oppfatning her på forumet i hvert fall. EL-kampene har blitt slakta gang på gang, uansett hvilken mangager det har vært. Kuyt klages fortsatt tidvis på, men var aldri noe heksejakt på Kuyt under Roy heller, så scora han hattrick mot United da, gullungen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ledley King - Den einaste spelaren i verda som er MEIR utsatt for skade enn Agger

Du trenger ikke lete lenger enn i vår egen stall for å finne en slik spiller. :p

Håper forøvrig King Kenny får tilbudt en slags "unik" kontrakt om at han får beholde jobben til en verdig erstatter har blitt funnet. Kenny vil bare det beste for Liverpool, så tror han hadde gått med på noe sånt. Vi må ikke gå på nok en smell der vi ansetter en manager som er mindre kompetent enn den forrige, så er viktig at vi bruker den nødvendige tiden som trengs. (Må kanskje vente en sesong eller to på Deschamps f.eks? Villas Boas virker også veldig interessant.)

Lenke til kommentar

Jeg er aller mest skeptisk til Kennys valg av spillere som skal komme inn i klubben. Det har lenge vært antydet at DC var den som presset på å få Suarez inn i klubben, mens Kenny var den som ville ha Carrol. Så langt har Carroll ikke vist seg £35M verdig, mens Suarez har vist klasse som gjør at jeg ikke savner Torres. Han scorer kanskje ikke like mye som sistnevnte, men teknikken, overblikket og andre ferdigheter viser en toppspiller.

Når jeg nå leser om spillere vi har blitt linket til ser jeg Ashley Young, som jeg mener ville vært et mye bedre kjøp for et par sesonger siden. Matt Jarvis, som høres ut som en engelsk versjon av Riera med på et noe høyere nivå og Charlie Adam som jeg fremdeles ikke har blitt 100% overbevist om. Jeg er redd for at Kenny vil heller velge britisk, framfor å se på alternativene i utlandet. Arda Turan føler jeg er bedre valg enn Young, og han er en supporter av laget. Charlie Adam virker spennende, men hvorfor ikke M'Vila eller Steven Defour? Det finnes så sinnsykt mye spennede ute i Europa, og jeg er for å hente engelsk hvor de er gode nok til å kunne gjøre oss til en storklubb igjen. Baines og Cahill er slike spillere, ikke Jarvis for faen.

Ellers leverer Kenny med denne stallen, og han kan bli her en stund til... så lenge han viser seg dyktig på overgangsmarkedet. Pass and move liker jeg som spillestil, og Kenny har vist seg villig til å satse på forskjellige formasjoner. Hvis det går ville jeg helst hentet André Villas Boas, og fått ham til å samarbeide med Kenny i en slags innkjøringsperiode. Ragnrick er i Schalke nå, og Jürgen Klopp er vanskelig å få tak i. Deschamps er heller ikke enkel å få tak i. Hvis Kenny skal ut, så må det være noen som holder høyt nivå. Spørsmålet er om det går ann å få tak i dem i det hele tatt. Dette er en vanskelig situasjon, og klubben står ved et veiskille.

Lenke til kommentar

Glem ikke at Kenny (fant ikke kilde nå, så et lite forbehold) ledet formtabellen etter at han hadde vært sjef i 10 runder. Dette var i tillegg en periode der han trengte innkjøring i forhold til laget etc. det er intet mindre enn imponerende, og en statistikk som absolutt er med å underbygge at han har hevet laget flere hakk.

For min del er det flere argumenter for å beholde Kenny enn å hente inn en ny mann. Og i tillegg mener jeg at det er grunn til å tro at vi kan se ytterligere progresjon etter en sommer med en fornyelse av spillerstallen og en full pre-season.

Lenke til kommentar

Jævlig urimelig at folk forventer at Kenny skal komme inn å magisk trylle oss til en 4.plass, det er lov å ha et realistisk syn. Dessuten har ikke Kenny fått kjørt inn noe som helst, midtveis i neste sesong når han og Comolli har fått kjøpt spillere og fått inn sine idèer kan vi begynt å snakke om innkjøring.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...